Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Potkulaisten tositilanteet

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 34
Viestit: 18952
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Tositilanteet

#2986

Viesti Andy »

Juoksukaljoja hakevien puliukkojen aseistautumisaste ja taistelunhalu on käsitykseni mukaan merkittävästi alhaisempi kuin pankkiryöstäjien.

Elämässä on riskinsä ja kuoleminen auto-onnettomuudessa lienee minulle huomattavasti todennäköisempää kuin myymälävarkaan kuoliaaksi iskemänä.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Hemmukka
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 410
Lauteille: Heinäkuu 2019
Sivulajit: Nyrkkeily, rbsd, muay thai
Takalajit: Taekwondo, shootfighting

Tositilanteet

#2987

Viesti Hemmukka »

Tiedä sit miten monella romanilla on puukko mukana taikka narkomaanilla käytetty piikki taskussa.
Peli on siinä vaiheessa ihan eri.
Kuka tässä on puliukoista puhunut.
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 39
Viestit: 11241
Lauteille: Kesäkuu 2008

Tositilanteet

#2988

Viesti Jorge »

Andy: Aika moni on saanut ns. puliukon puukosta tai nistin neulasta. Jopa poliisit, jotka ovat tietoisia tuollaisista riskeistä.

Kyllä ne usein kättä pidempää kantavat; kyky käyttää sitä vaihtelee mm. päihtymyksen asteen mukaan ja siihen liittyen, kuinka surkeassa jamassa muuten ovat, mutta jos pystyvät juoksukaljaan, niin täysin toimintakyvyttömiä eivät ole.

Ja edelleenkään ei varsinaisesti puhuttu sinusta; koska tiedostat tuon riskin, niin se vähentää huomattavasti kohteeksi joutumisen mahdollisuutta.
saarikko
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 1567
Lauteille: Maaliskuu 2005

Tositilanteet

#2989

Viesti saarikko »

luupää kirjoitti: marras 23, 2020, 15.34 Toiseksi kaljavarkaan kiinniottamisesta koituu kauppiaalle todennäköisesti enemmän kustannuksia, kuin mitä mäyräkoirastaa saa katetta. Toisin kuin mitä Andy päätteli, niin estämällä varkaus ei tosiasiallisesti säästetä vaan lisätään kustannuksia. Se on fakta eikä se muutu siitä mihinkään vaikka kuinka harmittaisi.
Nooh. Tällä perusteellahan rikoslaki voidaan sitten kumota :). Sitten sinä ja isäsi (minäkin) olette turhaan vaanineet rikollisia. Yksi rangaistuksen (hmm. kiinnijäämisen) seurauksena pitäisi olla, että ei enää sitä rötöstä tee. Herra varjele, että huomataan jonkin paikan varastelu seuraamuksettomaksi.
sikajudoka
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 582
Lauteille: Helmikuu 2009

Tositilanteet

#2990

Viesti sikajudoka »

Näppärit voivat olla arvaamattomia eli aito riski on olemassa. https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mie ... ri/7323648
Kuvake
Lasse J
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 443
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Vantaa
Etulaji: 少林寺流空手道
Sivulajit: Yang Taiji Quan
Takalajit: Wadoryu karate, Kokondo karatejutsu, Shorinjiryu Renshinkan, Xing Yi Quan
Yhteystiedot:

Tositilanteet

#2991

Viesti Lasse J »

Andy kirjoitti: marras 23, 2020, 22.56 Juoksukaljoja hakevien puliukkojen aseistautumisaste ja taistelunhalu on käsitykseni mukaan merkittävästi alhaisempi kuin pankkiryöstäjien.
Kaverini oli ekaa viikkoa töissä myymälävartijana joskun 80-luvun alkupuolella. Kun hän alkoi puhuttamaan spugea joka oli tunkenut HK:n blön povariinsa niin tämän kaveri hiippaili huomaamatta paikalle ja vetäisi kaveriani hernekeittotölkillä (!) takaapäin päähän. Kaverini heräili siinä vaiheessa kun häntä oltiin nostamassa paareille.
PS. Tuo kaverini ei ole ”kamppailualan miehiä”
Si vis pacem, para bellum
Poista käyttäjä 1747
Viestit tässä aiheessa: 78

Tositilanteet

#2992

Viesti Poista käyttäjä 1747 »

:D

Kyllä mä tuon ymmärrän. Mä ymmärrän jopa sen tyytyväisyyden tunteen ja täyttymyksen, kun kauppias tekee sen tietoisesti tappiokseen. Koska fuck you. Mutta sen kaljavarkaan pysäyttäminen on yhä se oletusarvoisesti kalliimpi vaihtoehto, koska kiinniotettu pitää luovuttaa poliisille.
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 34
Viestit: 18952
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Tositilanteet

#2993

Viesti Andy »

Hemmukka kirjoitti: marras 23, 2020, 23.16 Tiedä sit miten monella romanilla on puukko mukana taikka narkomaanilla käytetty piikki taskussa.
Peli on siinä vaiheessa ihan eri.
Kuka tässä on puliukoista puhunut.
Minä. Tunnistan puliukon sellaisen nähdessäni. Näistä tapauksista ensimmäinen oli selvästi puliukkoluokkaa ja hän ei lisäksi ollut romani.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
tapsaattori
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 2501
Lauteille: Heinäkuu 2016
Etulaji: keppijumppa
Takalajit: bjj, vapaapaini, lukkopaini

Tositilanteet

#2994

Viesti tapsaattori »

n. 15 vuotta sitten olin yksityisellä vartijana.

koditon ja hampaaton mies yritti varastaa teetä ärrältä missä join kahvia. siihen aikaan myyjät antoi juoda ilmaiseksi (kahvia) siitä hyvästä, että patsasteli paikalla vähän aikaa. komensin ukkelia maksamaan teensä jolloin hän yritti heittää mua kuumalla teellä. tee meni ohi jonka jälkeen solvasin häntä ulosteeksi kaadoin maahan ja luovutin poliisille. ärrän myyjä muistutti myöhemmin just tästä että solvasin

ilmotettiin että huumeiden käyttäjät esitteli puukkoa julkisessa kulkuvälineessä. Mentiin vinyylipatukat ojossa paikalle karjumaan että puukko pois vaikkei tiedetty kellä se oli tai oliko ylipäätään. Ne juoksi karkuun mutta otettiin myöhemmin kiinni muun rettelöinnin yhteydessä. puukkoa ei (enää) ollut.

talutin vahvasti nautiskelleen ukkelin pihalle haukkaamaan raitista ilmaa, koska hän ei pysynyt tolpillaan ja näin siirtymään liikennevälineeseen. Ulkona maassa istuskellessaan hän uhkasi tuikata keklulla mahaan. Tämä jäi mieleen siitä kun hän kuvaili elävästi keklun käyttöä "suih suih sitä ei edes huomaa kun se uppoaa". mies puhalsi 4,5 promillea poliisien tultua paikalle.

Tässä muutama tapahtuma oikeastaan aika lyhyeltä n 3v ja surulliselta uraltani vartijana. No oli välillä mukavaakin ja tulin ihan hyvin juttuun rantojen miesten kanssa, harvoin oli mitään vakavampaa.
Kuvake
Lasse J
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 443
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Vantaa
Etulaji: 少林寺流空手道
Sivulajit: Yang Taiji Quan
Takalajit: Wadoryu karate, Kokondo karatejutsu, Shorinjiryu Renshinkan, Xing Yi Quan
Yhteystiedot:

Tositilanteet

#2995

Viesti Lasse J »

Joskus 90-luvun alussa kuljin töistä päivittäin 10 ratikalla keskustasta Ruskeasuolle. Huomioni kiinnittyi melkein heti Sokoksen pysäkiltä kyytiin noustuani humalaiseen tyyppiin, jolla oli vastustamaton halu tehdä tuttavuutta vastakkaisen sukupuolen kanssa. Varttuneemmat naiset osasivat hoitaa itsensä pois tilanteesta, mutta kun tyyppi tunki itsensä ikkunan vieressä istuneen varhaisteinitytön ja poistumistien väliin, niin siinä vaiheessa alkoi minulla keittää. Ja kun tyyppi tunki tytön iholle ja alkoi silittelemään reittä, niin siinä vaiheessa minulla paloivat käämit. Onneksi tyyppi "päätti" sitten poistua ratikasta pikaisesti pää edellä (minä tosin avitin hieman niska-perseotteella ja muutamalla polvipotkulla reiteen kun tyyppi yritti roikkua sisällä). Siihen aikaan ei muuten matalalattiaratikoita ja korotettuja pysäkkejä ollut.
Si vis pacem, para bellum
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 244
Viestit: 16102
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Tositilanteet

#2996

Viesti Kari Aittomäki »

JanneM kirjoitti: marras 23, 2020, 10.00 Ketjun nimi ei suinkaan ole tappelutilanteet. Tositilanteet ovat myös sellaisia missä pääsee tappelematta. Ja olisi hyvä jos näitä tuotaisiin vielä enemmän esille.
En ole eri mieltä ja ymmärrän näkemyksen. Sivistynyt pienemmän riesan tie.
Satun vaan katsomaan maailmaa vähä toisin.

Kaupan kassalla, Forum:
Päästin liukuhihnalle edelleni wanhan mummelin joka tottakai etuili tottuneesti ikäkortilla. Syntyi ikään väli. Johon livahti muinanuina pieni tummajainen meetoo.
Nappasin tukasta kiinni ja heitin veks ja ostoksensa perään.
- Kiipee marakatti puuhun syömään räkää.
Sälli livahti phuih, vaan huomasin että lauma kerääntyi välittömästi. Viisikuusi vähäpoikaa tuijotuksineen. Naurelin, maksoin ostokset ja lähdin kävelemään kohti heitä, hymyillen ja kertoen nonverbaalisesti jotta dippaadai..
Katsoivat parhaaksi poistua.
Jolloin vasta rekisteröin naiseläjien kaakatuksen, olin ilmeisesti mielestään tarinan paha poika.
Eivätkä he väärässäkään olleet.

Voi näitä juttuja riittäis mutta se laiva lie seilannut, nyt riittää tositilanteeksi puhuminen ja jäykistely.
Andy kirjoitti:Hermonsa hallitsevilla ihmisillä on usein muitakin keinoja selvittää uhkatilanteet kuin avoin väkivalta. Jos on erikseen haluja tapella, niin se kyllä varmasti onnistuu.
Negaatiot kuvaavat enimmin lausujaansa.
Oikeitten tosipaikkojen peruselementti on tyyni toimintapäätös.
Se että se tilanne päätöksineen pistää virnistyttään on... dippaadai, vänkää.
Se lie hiukan halveksuttava asennevamma.
Mutta tyyni voi tehdä valintoja.
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 34
Viestit: 18952
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Tositilanteet

#2997

Viesti Andy »

Onko tämä nyt joku kilpailu siitä, kuka kertoo olleensa vaarallisimmassa tilanteessa ja käyttäneen eniten väkivaltaa? Jos on, niin minä en ainakaan voita.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 244
Viestit: 16102
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Tositilanteet

#2998

Viesti Kari Aittomäki »

Älä kommentoi typerästi koska et ole.

Subjektiiviset kokemukset painetilanteista ovat kullanarvoisia lukijoille jotka hakevat hahmotusta ennalta pelottaviin ja ahdistaviin tilanteisiin.
Siis niihin joita saleille (joskus taas) hakeutuu.

Minä provosoin koska katson olevani sen velkaa monivuosikymmeniselle takomiselle ja tilanteisiin hakeutumiselle.
Sillä katson että oikeasti pahasta tilanteesta ei ulos tapella koettamalla olla Mr Goody two-shoes.
Ja että kontrolloitu ja siisti tilanteen haltuunottaminen vaatii todellista osaamista ja varmuutta.
Joka nyt kuitenkin lienee se martian-artsien treenimaali.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 65
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Tositilanteet

#2999

Viesti Mjölnir »

Minä olen selvinnyt pääsääntöisesti nykyään ilman voimakeinojen käyttöä, koska habituksestani näkyy, että en jännitä käyttää väkivaltaa ja olen kykenevä siihen.

Ja mikäpä olisi parempaa kuin saada tilanne laukeamaan ilman sitä voiman käyttöä.

Kunniakkainta ei ole voittaa vihollinen sadassa taistelussa, vaan voittaa vastustaja taistelutta - Sunzi
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
tapsaattori
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 2501
Lauteille: Heinäkuu 2016
Etulaji: keppijumppa
Takalajit: bjj, vapaapaini, lukkopaini

Tositilanteet

#3000

Viesti tapsaattori »

Roomalainen sotataktikko Flavius Vegetiuksen sanoin "si vis pacem, para bellum" eli "jos haluat rauhaa, varaudu sotaan"
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 20 kurkkijaa