Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Jesse Enkamp, Karate Nerds ja KARATE by Jesse

Japanilaiset lajit

Valvoja: Valvoja

Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 20845
Lauteille: Joulukuu 2007

Jesse Enkamp, Karate Nerds ja KARATE by Jesse

#31

Viesti Lasse Candé »

Minä olen hänen fb-kaverinsa. Muistaakseni koryu-ryhmästä päädyimme kavereiksi. Olen tavannut ainakin kerran, Helsingin Tapanilassa McCarthyn leirillä. Tästä on varmaan kymmenen vuotta tms...

Sinänsä Leif Hermanssonin käsittely on jossain määrin aiheen vierestä tässä ketjussa, vaikka Jessen isä onkin.
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 18954
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Jesse Enkamp, Karate Nerds ja KARATE by Jesse

#32

Viesti Andy »

Mikset Mika ota itse yhteyttä mieheen, jos asia kiusaa sinua niin paljon?
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
TimoS
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 23356
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Hesa
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
Yhteystiedot:

Re: Jesse Enkamp, Karate Nerds ja KARATE by Jesse

#33

Viesti TimoS »

Andy kirjoitti:Mikset Mika ota itse yhteyttä mieheen, jos asia kiusaa sinua niin paljon?
No jaa, ehkäpä ajatuksena on, että jonkun tutun yhteydenotto asiasta on helpompi kuin tuiki tuntemattoman


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Timo Saksholm

Karate wa kunshi no bugei
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 93920
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Jesse Enkamp, Karate Nerds ja KARATE by Jesse

#34

Viesti Mika »

Andy kirjoitti: heinä 14, 2020, 19.49 Mikset Mika ota itse yhteyttä mieheen, jos asia kiusaa sinua niin paljon?
Koska minua pelottaa... :hiding:

Tai sitten TimoS on oikeassa. Jos Jussi Häkkisen valistunut arvaus siitä, että Enkampin tilejä valvovat muut, osuu oikeaan, on sangen epätodennäköistä saada Enkampiin minkäänlaista yhteyttä, jos häntä ei edes virtuaalisesti tunne. Mutta kun fanitat häntä, Andy, niin voisitkohan sinä tiedustella tätä? Olet aina ollut koko suomalaisen kamppailulajikentän ahkerin tiedustelija juurikin tällaisissa asioissa. :jepa:
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 20845
Lauteille: Joulukuu 2007

Jesse Enkamp, Karate Nerds ja KARATE by Jesse

#35

Viesti Lasse Candé »

Itse en kyllä mitenkään ymmärrä miten Hermanssonin Leif liittyy tähän asiaan. Hänestä on varmasti paljon muuta sanottavaa, esim Shaolin dojon perustajana ja kovana lajikonkarina.

Mitä tässä siis edes pitäisi saada tietää Leifistä? Tai Jessestä?

Jos on jotain konkreettista kysyttävää, voin kysyä, mikäli koen itse kysymyksen niin järkeväksi että viitsin kysyä. En ihan hahmota mitä tässä nyt ajetaan takaa.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 93920
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Jesse Enkamp, Karate Nerds ja KARATE by Jesse

#36

Viesti Mika »

Mika kirjoitti: heinä 14, 2020, 08.44 Kenellä potkulaisella on suora yhteys Jesseen? Kannattaisi varmaan vinkata noista tapahtumista sekä tästä ketjusta, koska imagotappiota tulee koko ajan. Vähintään olisi hyvä selvittää, onko noilla toimenpiteillä Jessen siunaus.
Lasse, tästä on kyse. Ei Jessen Leif-isä kai tähän liity.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 18954
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Jesse Enkamp, Karate Nerds ja KARATE by Jesse

#37

Viesti Andy »

Mika kirjoitti: heinä 14, 2020, 22.03 Mutta kun fanitat häntä, Andy, niin voisitkohan sinä tiedustella tätä? Olet aina ollut koko suomalaisen kamppailulajikentän ahkerin tiedustelija juurikin tällaisissa asioissa. :jepa:
Mistä olet keksinyt tämän kummallisen väitteen, että jotenkin fanittaisin Jesseä?

En ole erityisen kiinnostunut hänen somemoderoinnistaan ja voit ihan itse selvittää asian, kun se sinua tuntuu kiinnostavan.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
airakti
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 695
Lauteille: Marraskuu 2007

Jesse Enkamp, Karate Nerds ja KARATE by Jesse

#38

Viesti airakti »

[mention]Mika[/mention] En tiedä kuka on Jesse, eikä oikeastaan kiinnostakkaan, joten en osaa sanoa tunnenko isäänsä.
TimppaA
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 93920
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Jesse Enkamp, Karate Nerds ja KARATE by Jesse

#39

Viesti Mika »

[mention]airakti[/mention], OK. Tämä mies on kyseessä:

http://www.kaizenkai.se/leif-hermansson-en.html
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
airakti
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 695
Lauteille: Marraskuu 2007

Jesse Enkamp, Karate Nerds ja KARATE by Jesse

#40

Viesti airakti »

[mention]Mika[/mention] Ok, ja sorry lyhyt edellinen vastaukseni. Tarkoitin että en jaksa lueskella nettininjoista kovinkaan aktiivisesti. En ole tavannut Leifiä.
TimppaA
Ale
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1210
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Lahti
Etulaji: Shorin-ryu Seibukan karate-do
Sivulajit: Okinawalainen kobudo
Takalajit: JKA-Shotokan
Sin moo hapkido
Shorin-ryu (Okuhara-ha)

Jesse Enkamp, Karate Nerds ja KARATE by Jesse

#41

Viesti Ale »

Mä en jaksa uskoa, ettei Jesse tiedä mitä hänen sometileillään tapahtuu. Uusinta videoita en äsken pystynyt kommentoimaan YouTubessa. Hirveästi tarinankerrontaa ilman mitään lähteitä, joita voisi tarkistaa.
Aleksi Isotalo
http://www.seibukanlahti.fi

"People sleep peaceably in their beds at night only because rough men stand ready to do violence on their behalf."
"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it. "
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 18954
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Jesse Enkamp, Karate Nerds ja KARATE by Jesse

#42

Viesti Andy »

Jesse kertoo videolla, miten karatea hänen mielestään pitäisi harjoitella.

Pääpointit ovat taitojen testaus vapaamuotoisissa harjoituksissa, nykyaikaiseten harjoitusvälineiden käyttö ja modernin liikuntatieteen mukainen oheistreeni.

Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 20845
Lauteille: Joulukuu 2007

Jesse Enkamp, Karate Nerds ja KARATE by Jesse

#43

Viesti Lasse Candé »

Muissa ketjuissa on sivuttu asia-aiheita joihin Jesse tarjoaa inputin. En halua tässä käsitellä niitä vaan nimenomaan häntä, koska se on tämän ketjun aihe.

Minulle tulee vaikutelma että Jesse haluaa tehdä ns. uutisia löydöistä karaten historiassa. Vaikka mitään ei olisikaan.

Siinä on oma ironiansa, koska hänen varmaan suurin läpimurtojuttu oli kauan sitten pinan sandanin (eräs hyvin tunnettu kata) tätä löytämismeininkiä parodisoiva esitys, jossa kata tulkittiin tuliase- ja sodankäyntikataksi. Nauratti silloin niin helvetisti ja oli osuvaa kritiikkiä heitä kohtaan, jotka yhdistävät pisteet hieman liian nopeasti.

Ja nyt Okinawan karate on jo filippiiniläistä ja Japanin karate ranskalaista. :niinpa:



Tulee vaikutelma että Jesse siirtyi sille ”pimeälle puolelle” minkä osuvalla kritiikillä nousi tähdeksi.

Kaikki tämä sanottuna, on täysin ilmeistä että äijä tietää enemmän kuin monikaan voisi uneksia ja on älyttömän monitaitava tekijä. Lisäksi taatusti hyvä opettaja. Ei noin pedagogisia videoita muuten tehdä. Se että vähän kritisoin on tällainen hämähäkkimiesmäinen voimien ja vastuiden punninta. Hänellä on jo mikrofoni ja hän lisäksi tietää asioita.

Karate on jokaisen asioista tietävän rahasampo, koska lajista ei kukaan tiedä niin paljoa ettei olisi suuria mysteerejä. (Viittaan heikkoon dokumentaatioon ennen 1900-lukua.)

Kun on laji jonka historiassa on runsaasti avoimia kysymyksiä, pidän itse vastuuttomana tarjota vastauksia jotka ovat heikoilla ja sitten paikata tätä raflaavuudella.

Mielestäni heidän joilla on välineitä, tulisi osallistua vakavaan keskusteluun siitä mikä mahtaa olla asioiden todellinen laita, koska sitä ei dokumentoitu kuten koryuissa.

Ja Jesse lukeutuu näihin. Hän saa nyt samaan aikaan aina isomman yleisön mutta vakavammissa merkityksissä hän nolaa itseään. Paha vain että hänellä on varaa tehdä sitä aika paljon, koska tosiaankin tietää hemmetisti oikeastikin. Mistä tullaan takaisin siihen että: ”With great power comes great electricity bill -Bhudda”.
Kuvake
TimoS
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 23356
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Hesa
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
Yhteystiedot:

Jesse Enkamp, Karate Nerds ja KARATE by Jesse

#44

Viesti TimoS »

Olen Lasse ihan samaa mieltä asiasta. Tuntuu, että Jessellä on aiheet lopussa, niinpä hän keksii tällaisia uusia juttuja, joiden todistusaineisto on jotain olemattoman ja heikon välillä, ihan vaan että pysyy ”otsikoissa”
Timo Saksholm

Karate wa kunshi no bugei
Veepee
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 1298
Lauteille: Tammikuu 2014
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Taido, Tenshin shōden Katori shintō-ryū
Sivulajit: Tachimura-ha Shuri-Te, 白眉, Shaolin
Takalajit: Judo, moderni taijiquan

Jesse Enkamp, Karate Nerds ja KARATE by Jesse

#45

Viesti Veepee »

Mä näen asian tätä nykyä silleen, että Jesse on ensisijaisesti "tubettaja" ja "sisällöntuottaja", toissijaisesti kamppailulajiyrittäjä - kun kerran omaa saliaan pyörittää - ja vasta kolmanneksi karateka/budoka.

Edit: mitä olen takapiruilta kuullut, niin Jesse vähän tuppaa paisuttelemaan omia tekemisiään ja saavutuksiaan. Ja omaan silmään näyttäisi siltä, että hän sen lisäksi taitaa paisutella vähän myös asiapuolen tuntemustaan.
Ville-Pekka Turpeinen

"If your unsoku is good, you can never be touched." -Kozo Kitamura, taido 8. dan hanshi, Suomen taidoliiton kesäleiri 2012

"Kun olet kiillottanut tekniikkasi ja saavuttanut liikkeiden vapauden, saat luonnostaan ihmeelliset voimat." -Musashi Miyamoto, Go Rin no Sho, Tulen rulla
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 57 kurkkijaa