Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Parhaat drinkit ja valmistusohjeita

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 113
Viestit: 93832
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#106

Viesti Mika »

bodyguard kirjoitti:
Mika kirjoitti: Vaan toinen kova on Mojito (yksi ohje).
Joo, Caipiroscan ohessa myös mojito on erinomaista. Pidän tosin hieman outona sitä että kaikki lempidrinkkini on kutakuinkin samalta alueelta kotoisin :smt017
Nyt kun Kuuba on taas avattu massaturismille, olen ainakin itse kuullut vain hyviä juttuja. Sun pitää käydä siellä! 8)
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#107

Viesti bodyguard »

Mika kirjoitti:
bodyguard kirjoitti:
Mika kirjoitti: Vaan toinen kova on Mojito (yksi ohje).
Joo, Caipiroscan ohessa myös mojito on erinomaista. Pidän tosin hieman outona sitä että kaikki lempidrinkkini on kutakuinkin samalta alueelta kotoisin :smt017
Nyt kun Kuuba on taas avattu massaturismille, olen ainakin itse kuullut vain hyviä juttuja. Sun pitää käydä siellä! 8)
Oli tossa toissakesänä suunnitelmissa, mutta ei saatu aikatauluja sovitettua, että ois päästy lähtemään :( Ehkä vielä jossain vaiheessa...

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
TimoS
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 23344
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Hesa
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
Yhteystiedot:

#108

Viesti TimoS »

Mika kirjoitti: Nyt kun Kuuba on taas avattu massaturismille, olen ainakin itse kuullut vain hyviä juttuja. Sun pitää käydä siellä! 8)
Sun pitää varmaan itsekin käydä siellä, onhan siellä käsittääkseni runsaasti Chen kuvia ;)
Timo Saksholm

Karate wa kunshi no bugei
Kuvake
Haapasalo
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 712
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Joensuu

#109

Viesti Haapasalo »

Jääkermaisteri suoraan pullosta :)

:occasion5:
Thaiboxing since 31.8.2006
Joensuun Thaiboxing Club
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 113
Viestit: 93832
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#110

Viesti Mika »

TimoS kirjoitti:
Mika kirjoitti:Nyt kun Kuuba on taas avattu massaturismille, olen ainakin itse kuullut vain hyviä juttuja. Sun pitää käydä siellä! 8)
Sun pitää varmaan itsekin käydä siellä, onhan siellä käsittääkseni runsaasti Chen kuvia ;)
Saako siellä kantaa ladattua haulikkoa? :p
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Kenzu
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 367
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki

#111

Viesti Kenzu »

Viimeisin uusi long drink on whisky kivennäisvedellä. Ei makea, ihan hyvän makuinen kun viski maistuu kuitenkin ohuesti ja vahvuutta voi säädellä humalahakuisuudesta riippuen.
Kenneth Skurnik
TKD/WTF 1995-
Krav Maga 1984
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 52
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Lemppari/huonoimmat drinkit

#112

Viesti Lasse Candé »

Herätellääs ketjua...

Ostin Lidlistä tomaattimehua ja mimmini kysyi että meinaanko laitta Bloody Maryja. Olin vähän että eeen varmaankaan, iiihan vaan juon tälleen. Kysyi että miksi en (kun tiesi että tykkään niistä) ja sitten mentiinkin seuraavaan kauppaan selleri-, soossi- ja votkaostoksille.

Laitoin niitä muutaman ja alkaa jo löytyä minulle toimiva tapa. Kyselin vinkkejä Pointilta ja toiselta asiasta tietävältä ja vilkuilin yhtä reseptiä.




Toivottavasti Point tai joku muu löytää tiensä tänne, mutta olisiko niin, että minimissään Bloody Maryyn kuuluu:

- vodkaa
- tomaattimehua
- worchester-kastiketta
- tabascoa
- suolaa
- mustapippuria
- selleriä

??


Yhdessä mestassa korvasivat sellerin kurkulla ja yhdessä oli chilivotkavariantti. Ylipäätään tarkka resepti vähän vaihtelee.



Joka tapauksessa kyselin vähän neuvoja asiaan ja kaveri kehoitti laittamaan enemmän Worchesteria kuin Tabascoa. Hän on ammattilainen ja laittanut muistini mukaan jaetulla sijalla Helsingin parhaan Bloody Maryn.

Point antoi myös hyvän neuvon että ei mitään ravisteluja. Kokeilin juuri ja hän on kyllä ihan asian ytimessä.



Tällä hetkellä teen niin, että laitan kokonaisen teelusikallisen Worchesteria, puolikkaan Tabascoa ja rutkasti suolaa. Sitten laitan votkaa aika vähän. Pointin neuvoa noudattaen, sekoitan koko ajan kun kaadan sitten tomaattimehut siihen päälle.


Point sanoi whatsapp-ryhmässä että ei missään nimessä jäitä drinkkiin tai mitään sheikkailuita... vetistävät vain turhaan drinkkiä. Olen tuosta täysin samaa mieltä. Tähän ei sovi sellainen vetisyys yhtään mitä jäistä tulee.

Point myös sanoi että pitää olla kylmät ainekset.

Toinen frendini antoi melko ilmeisen mutta silti tärkeän vinkin: maistamalla selviää mikä on hyvää.



Tämä kaikki oli kullankallista. Nyt jo laitan ihan OK Bloody Maryja kun vasta eilen aloitin ja olen kaikkinensa kai ehtinyt tehdä neljä.



Kysymys silti:
Onko vodkamerkki miten kriittinen? Minkälaisia tulisi suosia? Koskenkorvan viinalla koen itse että jos laittaa liikaa, kärsii maku. Tosin en ole vielä ehtinyt testata noilla mainitsemillani teelusikkamitoilla, josko ongelma onkin ollut esim liian vähässä Worchesterissa. Osaako joku sanoa vodkan laadun ja määrän vaikutuksesta kokonaisuuteen?
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 52
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Parhaat drinkit ja valmistusohjeita

#113

Viesti Lasse Candé »

Sain hyviä lisäohjeita kun kyselin hieman. Tallennan ne tänne ja uskon jonkun muunkin hyötyvän.

Loput lainausta:




Itse laitoin worschester soosia reilusti. En mittaa osaa sanoa, mutta jos tiedät ne matalat grogilasit josta usein blodymarya tarjoillaan, niin pohjalle sen verran, että se peittyy. Päälle tabascoa muutamia tippoja riippuen haluaako kuinka tulista. Sitruuna mehua se sentti/pari ja vodka päälle... ja sitten täyttää lasin sillä tomaattimehulla. Idea on se, että sitä worscehesteria on sen verran että se antaa vähän väriä tomaattimehuun..

Ja vodkan merkillä ei sinäänsä ole väliä. Joku perus naturel vodka on jees. Kossussa on vähän sokeria ja se ominaismaku, joten en sitä laittaisi. Jotkut laittavat siihen niitä pippurivodkia, mutta olen itse sen verran Old school ja baari vuosista on kohta melkein 15 vuotta, joten en tiedä mitä höpötyksiä nykyään on. Ton version opin vanhan sling in baarin pojilta..
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 26
Viestit: 11231
Lauteille: Kesäkuu 2008

Parhaat drinkit ja valmistusohjeita

#114

Viesti Jorge »

Lasse Candé kirjoitti: kesä 27, 2020, 18.58

Ja vodkan merkillä ei sinäänsä ole väliä. Joku perus naturel vodka on jees. Kossussa on vähän sokeria ja se ominaismaku, joten en sitä laittaisi.
Joo, yleensä esim. venäläiset ja liettualaiset vodkat ovat ympäri maailmaa baarimikkojen suosiossa cocktaileihin. Hyvä hinta-laatusuhde, "klassinen" vodkan maku yms.
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 5292
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Parhaat drinkit ja valmistusohjeita

#115

Viesti MikaM »

Lasse Candé kirjoitti: kesä 27, 2020, 18.58 Sain hyviä lisäohjeita kun kyselin hieman. Tallennan ne tänne ja uskon jonkun muunkin hyötyvän.

Loput lainausta:

Sitruuna mehua se sentti/pari
Senttilitra vai pystysenttiä? Joka tapauksessa omaan makuun tuo on paljon. Worchester on tärkeää ja itse annostelen Tabascoa joitakin tippoja enemmän kuin joku muu. Ilman selleriä ei kannata vaivautua..... Tomaattimehujen eroja haluaisin testailla vielä huolella....
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 52
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Parhaat drinkit ja valmistusohjeita

#116

Viesti Lasse Candé »

Taas sen näkee että potkulaiset ovat fiksua porukkaa kun Bloody Marylle löytyy useampikin fani täältä. :)

Valitettavasti en tiedä tuosta sitruunasta itse, kun vain siteerasin. Olen itse asiassa tehnyt ilman sitruunamehua ja saattaa jopa olla että se on hyvä idea.

Minä taas laitan suolaa hemmetisti enemmän kuin kukaan muu.

Yhdessä parhaista Bloody Maryista mitä olen maistanut laittoivat kurkun palan sellerin sijaan ja kyllä se toimi. Mutta pidän kyllä selleristä enemmän.
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 5292
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Parhaat drinkit ja valmistusohjeita

#117

Viesti MikaM »

Oli kerran bileet, jossa oli boolimaljassa Bloody Marya....
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 26
Viestit: 11231
Lauteille: Kesäkuu 2008

Parhaat drinkit ja valmistusohjeita

#118

Viesti Jorge »

MikaM kirjoitti: kesä 29, 2020, 08.47 Oli kerran bileet, jossa oli boolimaljassa Bloody Marya....
Jotkut klassiset drinkit sopivat tosiaan booliksi; Jussi Häkkinen muistaakseni joskus kirjoitti siitä, miten negroni on myös "aikuiseen makuun" sopiva booli, ja idea on mielestäni oikeinkin hyvä.
Atticora
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1517
Lauteille: Heinäkuu 2013

Parhaat drinkit ja valmistusohjeita

#119

Viesti Atticora »

Tykkään myös, tosin ei ole tullut kuin satunnaisesti viime vuosina. Täytyy korjata asia. Mutta mitenkä sen tomaattimehun kanssa? Jotain Lidlin edullista mehua on kehuttu, mutta näppituntumalta ainakin pirkat sun muut rainbowit jättäisin väliin.
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 26
Viestit: 11231
Lauteille: Kesäkuu 2008

Parhaat drinkit ja valmistusohjeita

#120

Viesti Jorge »

Lasse Candé kirjoitti: kesä 29, 2020, 01.45 Taas sen näkee että potkulaiset ovat fiksua porukkaa kun Bloody Marylle löytyy useampikin fani täältä. :)
Tai sitten potkulaisilla on vain tarvetta lääkitä darraa, johon ko. drinkki onkin kaikin puolin mainio korjaus.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 74 kurkkijaa