Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Veitsistä

Keskustelua aseista, asetekniikoista ja aseilla harjoittelusta

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Patrick
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 11
Lauteille: Helmikuu 2017
Paikkakunta: Pirkkala
Etulaji: Taekwon-do
Sivulajit: Defendo

Veitsistä

#256

Viesti Patrick »

Patrick kirjoitti: loka 23, 2019, 09.16 Gerber 06 auto on nyt pitkään pyörinyt hankintalistalla, mutta eihän tästä järjestyslaista taida olla ihan selvää tulkintaa?
Kysyin Tullista asiaa, ja vastaus oli "Stiletti, ei saa tuoda". Kuitenkin erään kotimaisen liikkeen (joka tässäkin ketjussa esiintynyt) valikoimasta automaatteja löytyy. Laitoin sinnekkin postia, mutta vastausta ei kuulunut.
Onko tästä kenelläkään tarkempaa infoa, uskaltaako lähteä tilaamaan. Hintaa kuitenkin pari sataa, joten ihan huvikseen ei viitsisi kokeilla.

Tuota samaa mallia ei löydy ilman jousta, joten siitä ongelma.

https://www.bladehq.com/item--Gerber-06 ... ary--36922
Pitäkööt tunkkinsa!

Terä Uddeholm Sleipner, kun ei tälläkertaa parempaa hyllystä löytynyt. Ehkä M390 teen vielä jossain välissä jos tuo ei teräänsä meinaa pitää.
Olisi ollut huomattavasti helpompi maksaa se pari saturaista, koska työtunteja kertyi melkoinen läjä, mutta toisaalta eipä hölsky terä.

Kahvan väriä pitää vielä hakea, on aika tarkka värjäys ajasta ja väri näyttää siinä kohtaa hyvin erilaiselta, kuin mitä on sulkemisen jälkeen.
Runkolevyt ja ruuvit ovat rosteria, napit ja "akseli" titaania, kahvat 6082-alumiinia.

On kyllä kädessä melko raaka laite!

(CAD- fileet saa pyytämällä jos haluaa välttämättä askarrella)




Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 19
Viestit: 6424
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Veitsistä

#257

Viesti AlexMachine »

Jaha. Kuume iski ja totesin että veitsivalikoimassani on aukkoja. Lähinnä hyvän, monipuolisen kääntöveitsen tiimoilta.
Jouduin hankkimaan kolme.
Spydercon malleja kaikki. Dragonfly 2. Oranssi, terä 57mm. Pieni mutta saa jopa 4 sormen otteen. Tämä kulkee pääasiassa pienessä EA-molle taskussa, jota siirtelen liiveistä/vyöhön/reppuun kiinni.
Kuva

Tenacious. Comboterällä 83mm. Tämä on autossa. Tien päällä kun liikkuu niin saattaa tarvita. Sahalaidalla turvavyöt yms nopeasti poikki. Samoin muu homma missä voi tarvita vahvempaa leikkausta. Saattaapi kulkea mukana myös vaeltaessa.
Kuva

Delica 4 Zome värjäyksellä (sopivasti maaston värinen). Terä 74mm. Ohut ja kevyt ns jack of all trades veitsi mukaan erähommiin, kalaan, battle beltiin yms.
Kuva

Saatan kirjoitella vähän pidempää arvostelua kun saa käyttökokemuksia. Kahdessa viimeisessä saa klipsin sijoitettua kumpaan vain päähän, preferenssien mukaan. Itse pidän ns terän kärki alaspäin tavasta enemmän. Saa paremman otteen kun ottaa taskusta, repun taskusta yms. Lisäksi ei ole mahdollisuutta että terä olisi vähän auennut menossa - joka saattaa tapahtua terän kärki ylöspäin säilytyksessä ja silloin sormet ottaa osumaa.
The beatings will continue until morale improves.
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 19
Viestit: 6424
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Veitsistä

#258

Viesti AlexMachine »

Kuva
Siinä ne nyt makoilevat.
Käyttökokemuksia on nyt hetki kaikista ja pääosin positiivisia.
Lukkoja on tosiaan kahta eri tyyppiä näissä. Vasemmalla Tenacious jossa linerlock, eli kahvan alaosassa on jousi jota painetaan sivuun kun terä halutaan sulkea. Ihan ok ratkaisu, mutta ajoittain, varsinkin kylmien sormien kanssa saa olla vähän tarkkana.
Keskimmäinen Delica 4 ja oikealla oleva Dragonfly 2 käyttävät ns Backlockia jolloin painamalla selkäpuolella olevaa painiketta, terän lukitus vapautuu. Ehkä vähän hitaampi, mutta mielestäni turvallisempi ja parempi.
Tenacious on tehty Kiinassa ja sen huomaa, ei mitään selkeästi negatiivista, mutta tuntuma kädessä, yleinen viimeistelyn taso ja terän laatu jää vähän jälkeen. Terä on tehtaan jäljiltä hyvin terävä ja sahalaitaisella osalla paksutkin narut ym katkeavat todella helposti. Koko on käteensopiva ja mielestäni hyvä yleisveitsi. Painoa on varmaan tuplat enemmän keskimmäiseen verrattuna. Kahva on mukava, mutta aavistuksen liukas. Kaikkien veitsien terän hamarapuolella on vahvasti uritettu paikka peukalolle, joka mahdollistaa hyvän otteen kun leikkaa.

Delica 4 on näistä ehdoton suosikkini, kevyt, sopivan pieni, mutta silti saa tukevan otteen. Tämä ja Dragonfly ovat tehty Japanissa ja terä on VG10 terästä ja nämä olivat tehtaan jäljiltä niin teräviä että leikkaavat ihokarvat helposti, samoin kuin paperia - itse asiassa ei edes juuri tarvi antaa painetta kun A4 on halki. Delica on mielestäni lähes täydellinen ns jokapaikan veitsi.
Dragonfly taas on vähän ristiriitainen, aavistuksen liian pieni jotta avaaminen olisi yhtä helppoa ja nopeaa kuin Delican, mutta toisaalta, tämä on "pieni suuri veitsi", tarkoittaen että on todella yllättävää miten hyvän otteen näin pienestä veitsestä saa - huomaan terän alaosassa alussa on karhennettu paikka etusormelle. Tällä tavoin tästä todellakin saa 4-sormen otteen ja tukevan sellaisen. Otetta voi myös siirtää taaksepäin, jolloin etusormi sijoittuu kunnolla kahvalle, mutta silloin pikkusormi ottaa vain vähän tukea kahvan alaosan viistosta osasta.
Tämän paikka tuli sitten olemaan EA-pussissa (Sis. mm Kiristyssiteen, painesiteen, tussi, hemostaattia) joka on velcroilla kiinni repun tai battle beltin Molle kujissa.
The beatings will continue until morale improves.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Veitsistä

#259

Viesti Mjölnir »



Mjölnir Hunter 1.0 alkaa muotoutua. Tuskin maltan odottaa tätä mittatilaustyönä käsintehtyä metsästysveistä
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 5292
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Veitsistä

#260

Viesti MikaM »

Et halunnut yhdistää tuohon nylkykoukkua? Oletan siis että ainakin yksi käyttö on nylky?
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Veitsistä

#261

Viesti Mjölnir »

MikaM kirjoitti: huhti 2, 2020, 09.22 Et halunnut yhdistää tuohon nylkykoukkua? Oletan siis että ainakin yksi käyttö on nylky?
Joo, en halunnut, puhtaasti esteettisistä syistä. Nylkykoukkuahan tarvii oikeastaan vain vatsanahan avaamiseen, jos pelkää muuten rikkovansa vatsanpeitteet. Mut mä en pelkää 🤣
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Veitsistä

#262

Viesti Mjölnir »

Kuva
Sieltä se mjölnir hunter 1.0 valmistuu
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Veitsistä

#263

Viesti Mjölnir »

Kuva

Kuva
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 18919
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Veitsistä

#264

Viesti Andy »

Tietovisa teräaselainsäädännöstä.

https://yle.fi/a/74-20029457
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
saarikko
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1567
Lauteille: Maaliskuu 2005

Veitsistä

#265

Viesti saarikko »

1 väärin ja muut oikein. Ja, menisin tuosta 1 kohdasta oikeuteen. Käyttötarkoitus ratkaiseen. Räätälinsakset käsilaukussa tietyissä tilanteissa liikaa ja kaksineuvoisesta ei (enää) tarvi poistaa teriä kansantanhuasusteessa.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 16087
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Veitsistä

#266

Viesti Kari Aittomäki »

Typerä testi.
Typerä laki.
Mulla on aina terä ulottuvilla. Ja olen valmis käyttään sitä siekailematta, kuin susi hampaitaan.

Tänäänki tai siis eilen viilsin ilkeästi putkisukan poikki.
Joka toimitti vyön virkaa.

Boris the blade.
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 11232
Lauteille: Kesäkuu 2008

Veitsistä

#267

Viesti Jorge »

Mjölnir kirjoitti: huhti 2, 2020, 08.38

Mjölnir Hunter 1.0 alkaa muotoutua. Tuskin maltan odottaa tätä mittatilaustyönä käsintehtyä metsästysveistä
Mitkä ovat käyttökokemukset noin muutaman vuoden jälkeen?
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Veitsistä

#268

Viesti Mjölnir »

Tosi hyvä yleisveitsi
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
saarikko
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1567
Lauteille: Maaliskuu 2005

Veitsistä

#269

Viesti saarikko »

Pysyykö terävyys vai helppo teroittaa? Lipsuuko kahva?
Näytti pätevältä puukolta, mutta näitähän ei kuvasta näe vaan tekemällä.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 16087
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Veitsistä

#270

Viesti Kari Aittomäki »

Terä on varsin leveä, mistähän syystä?

Kahvassakaan ei ole kiristysklunssia pikkusormen nojata. Aika lyhyt on kahva myös?
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 28 kurkkijaa