Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Kuntosali kiinni? Parhaat kotitreenit.

Keskustelua voimaharjoittelusta, kamppailulajien oheisharjoittelusta, liikuntaravitsemuksesta ja urheiluvammoista

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 19092
Lauteille: Helmikuu 2005

Kuntosali kiinni? Parhaat kotitreenit.

#1

Viesti Jussi Häkkinen »

Koska tälläkin puolen lahtea kohta lienee edessä saliharjoittelun paketointi (tänään salillani oli kolme henkilöä treenaamassa, "ryhmissä" 2-4 per tunti), tuli tutkaistua vaihtoehtoja varmaankin pakolliselle kotitreenille.

Vaikka Athlean-X ja Jeff Nippard ovatkin pudottaneet hyvää sisältöä, tässä juttuja, jotka pesevät heidänkin ohjelmansa. Taidan koostaa omani tuota mukavasti varioimalla. Lihas- ja voimahävikkiä tullee, mutta ei ehkä niin paljon kuin pelkäsin.



Muita kotitreenejä? Lihashuoltoa välineittä? Tähän ketjuun näitä, ohjelmia ja harjoitteita.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Kuntosali kiinni? Parhaat kotitreenit.

#2

Viesti Mjölnir »

"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Kuntosali kiinni? Parhaat kotitreenit.

#3

Viesti Andy »

Podcast, jossa turkulainen punttivalmentaja käsittelee kotitreenaamista. Podcast löytyy myös Soundcloudista yms. niille joille se on helpompi kuunnella sieltä.

Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
YJT
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 4145
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Lohja

Kuntosali kiinni? Parhaat kotitreenit.

#4

Viesti YJT »

Jussi Häkkinen kirjoitti: maalis 21, 2020, 23.02 Vaikka Athlean-X ja Jeff Nippard ovatkin pudottaneet hyvää sisältöä, tässä juttuja, jotka pesevät heidänkin ohjelmansa.
Athlean-X:stä olen ollut kiinnostunut. Mielelläni kuulisin siitä lisää. Vaatii käsittääkseni säädettävät käsipainot, tai setin kiinteitä painoja. Kuinka laajaa käsipainoskaalaa siinä vaaditaan?

Mulla on Athlean Xero, joka on siis kehonpainolla tehtävää treeniä. Hauskoja, tavanomaisesta poikkeavia liikkeitä mutta välillä tuntui siltä että erikoiset treeniliikkeet olivat itseisarvo; koko kuuden viikon ohjelmassa ei ollut varmaan yhtäkään tavanomaista kehonpainoharjoitetta. Lisäksi - kuten kehonpainotreeneissä helposti muutenkin - painopiste on yläkropassa ja jalat jäävät lapsipuolen asemaan. Eli liene sattumaa, että Jeff Cavaliere esiintyy kaikissa videoissa ilman paitaa mutta pitkälahkeiset housut jalassa...

Yksi hyvä kehonpaino-ohjelma on Mark Laurenin You Are Your Own Gym -ohjelma, joka on saatavilla paitsi kirjana, myös ilmaisena appina puhelimeen. On sekä ohjelmana että appina hyvä, ja siinä on laaja skaala variaatioita eri liikkeistä.

Method Makia on suomalainen ohjelma, jossa on hyvät progressiot eri liikkeissä. Eteneminen on melko verkkaista, jopa treenin alkupäässä missä liikkeet ovat turhankin kevyitä.
Seppo Vesala

(Kaikki esittämäni mielipiteet ja näkemykset ovat omiani, eikä niitä pidä tulkita minkään yrityksen, yhteisön, organisaation tai viranomaistahon kannaksi)
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 19092
Lauteille: Helmikuu 2005

Kuntosali kiinni? Parhaat kotitreenit.

#5

Viesti Jussi Häkkinen »

YJT kirjoitti: maalis 22, 2020, 20.27
Jussi Häkkinen kirjoitti: maalis 21, 2020, 23.02 Vaikka Athlean-X ja Jeff Nippard ovatkin pudottaneet hyvää sisältöä, tässä juttuja, jotka pesevät heidänkin ohjelmansa.
Athlean-X:stä olen ollut kiinnostunut. Mielelläni kuulisin siitä lisää. Vaatii käsittääkseni säädettävät käsipainot, tai setin kiinteitä painoja. Kuinka laajaa käsipainoskaalaa siinä vaaditaan?
Jamppa on valmentaja jolla on monia ohjelmia, kuten esim. Xero, joka sinulla on jo. Uusimmissa YouTube-postauksissaan hän on esitellyt settejä, joissa kehonpainoharjoittelu on pääosassa. En tee Cavalieren ohjelmia, koska hänellä on enemmänkin urheilijatyyppinen meininki ja itseäni kiinnostaa esteettislähtöinen hypertrofiaharjoittelu.

En itse kaipaile hirveästi jalkaliikkeitä - omalla kohdallani teen perusliikkeet normaalisti 4*4 tai 5*5 -sarjoilla enkä sen kummemmin niihin katsele. Koivillani on taipumus kasvaa helposti, joten yläkroppa saa hypertrofian ja jaloilla pyrin ihan matalien toistomäärien voimatreeniin ilman muita tavoitteita kuin pitää rasvat niin alhaalla että erottuvuus on hyvä.

Cavalierella on kyllä videoissaan jalkatreenejäkin. Silti, jos noita kaipailee ja treenivälineitä on, on esim. Alan Thrallilla ihan klassista settiä koiville. Nippardilla on myös hyvää jalkakamaa.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Kuntosali kiinni? Parhaat kotitreenit.

#6

Viesti Mjölnir »



Alavartalopainotteinen kahvakuulatreeni:

10 x yhdenjalan maastaveto, oikea
10 x yhdenjalan maastaveto, vasen
10x tarjoilijakyykky, oikea
10 x tarjoilijakyykky, vasen
10 x vala-askekyykky, oikea
10 x vala-askelkyykky, vasen
10 x thruster, oikea
10 x thruster, vasen

Ensimmäinen kierros:
Yksi liike kerrallaan, välissä 15 sekunnin tauko

Toinen kierros:
Kaksi liikettä putkeen, välissä 30 sekunnin tauko

Kolmas kierros, neljä liikettä putkeen, minuutin tauko
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 5292
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Kuntosali kiinni? Parhaat kotitreenit.

#7

Viesti MikaM »

Tämä oli ihan kiva kuntopiiri. Ja tuohon on aika helppo soveltaa omat toistomäärät. Tai lisätä kierroksia.
https://www.iltalehti.fi/fitnessvoimail ... b9d177b506

edit. Eikä mikään estä käyttämästä painoja, jos tuntuu liian kevyeltä silti....
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Kuntosali kiinni? Parhaat kotitreenit.

#8

Viesti Mjölnir »

"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Kuntosali kiinni? Parhaat kotitreenit.

#9

Viesti Mjölnir »

"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
O Hara
aloituspotkija
aloituspotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 4
Lauteille: Heinäkuu 2018
Etulaji: Potkunyrkkeily

Kuntosali kiinni? Parhaat kotitreenit.

#10

Viesti O Hara »

Tämänhetkisessä tilanteessa treenejä suuniteltaessa on tärkeää ottaa huomioon, että äärimmäisen kovat, intervallityyppiset treenit, joissa syke on korkealla pitkän aikaa ja hengästytään niin että keuhkija polttaa saattavat olla kohtalokkaita. Kuulin erittäin luotettavalta lähteeltä olympiakomitean lääkärin ilmoittaneen rottakokeissa havaitun, että koronavirus saattaa rasituksen yhteydessä kulkeutua sydämeen ja sit on kyyti kylmää. Eli vaikka oireita ei vielä olisi ja olo on hyvä, saattaa virus olla jo kehossa ja tilanne voi kääntyä todella ikäväksi.

Peruskuntotyyppinen lenkkeily "pystyy puhumaan" - sykkeillä on mitä ilmeisimmin ok.
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 5292
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Kuntosali kiinni? Parhaat kotitreenit.

#11

Viesti MikaM »

O Hara kirjoitti: maalis 30, 2020, 22.48 Tämänhetkisessä tilanteessa treenejä suuniteltaessa on tärkeää ottaa huomioon, että äärimmäisen kovat, intervallityyppiset treenit, joissa syke on korkealla pitkän aikaa ja hengästytään niin että keuhkija polttaa saattavat olla kohtalokkaita. Kuulin erittäin luotettavalta lähteeltä olympiakomitean lääkärin ilmoittaneen rottakokeissa havaitun, että koronavirus saattaa rasituksen yhteydessä kulkeutua sydämeen ja sit on kyyti kylmää. Eli vaikka oireita ei vielä olisi ja olo on hyvä, saattaa virus olla jo kehossa ja tilanne voi kääntyä todella ikäväksi.

Peruskuntotyyppinen lenkkeily "pystyy puhumaan" - sykkeillä on mitä ilmeisimmin ok.
Mielestäni aavistuksen omituinen tarina. Eikä nopea hakukaan tälläistä tarinaa löydä. Kuvailemastasi mekanismista en myöskään helpolla löydä muita viitteitä. Virus voi toki kulkeutua vereen, mutta tuota rasituslinkkiä en löydä. Onko tämä OKn lääkärin lausunto ja henkilöllisyys salainen vai voitko toimittaa sen meillekin nähtäväksi? Erittäin luotettava lähde on tietenkin vain oma arvioisi.
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 19092
Lauteille: Helmikuu 2005

Kuntosali kiinni? Parhaat kotitreenit.

#12

Viesti Jussi Häkkinen »

MikaM kirjoitti: maalis 31, 2020, 09.36
O Hara kirjoitti: maalis 30, 2020, 22.48 Tämänhetkisessä tilanteessa treenejä suuniteltaessa on tärkeää ottaa huomioon, että äärimmäisen kovat, intervallityyppiset treenit, joissa syke on korkealla pitkän aikaa ja hengästytään niin että keuhkija polttaa saattavat olla kohtalokkaita. Kuulin erittäin luotettavalta lähteeltä olympiakomitean lääkärin ilmoittaneen rottakokeissa havaitun, että koronavirus saattaa rasituksen yhteydessä kulkeutua sydämeen ja sit on kyyti kylmää. Eli vaikka oireita ei vielä olisi ja olo on hyvä, saattaa virus olla jo kehossa ja tilanne voi kääntyä todella ikäväksi.

Peruskuntotyyppinen lenkkeily "pystyy puhumaan" - sykkeillä on mitä ilmeisimmin ok.
Mielestäni aavistuksen omituinen tarina. Eikä nopea hakukaan tälläistä tarinaa löydä. Kuvailemastasi mekanismista en myöskään helpolla löydä muita viitteitä. Virus voi toki kulkeutua vereen, mutta tuota rasituslinkkiä en löydä. Onko tämä OKn lääkärin lausunto ja henkilöllisyys salainen vai voitko toimittaa sen meillekin nähtäväksi? Erittäin luotettava lähde on tietenkin vain oma arvioisi.
MikaM pisti paremmin - olin juuri kirjoittamassa että "lähde, kiitos".
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
O Hara
aloituspotkija
aloituspotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 4
Lauteille: Heinäkuu 2018
Etulaji: Potkunyrkkeily

Kuntosali kiinni? Parhaat kotitreenit.

#13

Viesti O Hara »

Selvä, pahoittelen kömpelöä kirjoitusasua. Kuulin siis em asian Kai Keinäseltä, joka toimii karaten maajoukkuevalmentajana ja valmentaa nyt tytärtään Tittaa kohti juuri lykkääntyneitä olympialaisia. He ovat itse siirtyneet harjoittelussaan peruskunto- ja taito/tekniikkaharjlittelun pariin ja välttelevät yllä mainituista syistä äärimmäisen kovia harjoituksia. Lääkärinlausuntoa minulla ei ole ja arvioni Keinäsen luotettavuudesta on toki subjektiivinen, perustuen siihen että olen tuntenut hänet henkilökohtaisesti yli kymmenen vuotta.
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Kuntosali kiinni? Parhaat kotitreenit.

#14

Viesti Andy »

Itse välttelisin niitä jo ihan sen perusteella, että on peruskuntokausi, eikä kisoja ole lähikuukausina odotettavissa.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
O Hara
aloituspotkija
aloituspotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 4
Lauteille: Heinäkuu 2018
Etulaji: Potkunyrkkeily

Kuntosali kiinni? Parhaat kotitreenit.

#15

Viesti O Hara »

Varmasti tämä on ihan hyvä syy myös Andy😆.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 42 kurkkijaa