Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Jousiammunta ja jousimetsästys

Keskustelua aseista, asetekniikoista ja aseilla harjoittelusta

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 173
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Jousiammunta ja jousimetsästys

#256

Viesti Mjölnir »

Jousimetsästyksessä on kivääriin se etu, että nuoli jää yleensä todistukseksi siitä, millainen osuma on ollut. Olen muutaman kerran joutunut toteamaan, että nuoli on täysin puhdas, puhdas ohilaukaus, ei tarvitse käyttää aikaa mahdollisten verijälkien etsintään. Kerran nuolen hajusta on voinut päätellä, että nyt ei kannata lähteä vielä jäljelle, vaan muutamaksi tunniksi lepäämään ja vasta sitten koiran kanssa takaisin
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Antti
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2954
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Liikuntafilologia
Yhteystiedot:

Jousiammunta ja jousimetsästys

#257

Viesti Antti »

Mjölnir kirjoitti: marras 27, 2019, 12.30 Kerran nuolen hajusta on voinut päätellä, että nyt ei kannata lähteä vielä jäljelle, vaan muutamaksi tunniksi lepäämään ja vasta sitten koiran kanssa takaisin
Kiinnostavaa, siis haistoit hitaasti kuolettavan haavan? Pystytkö selittämään tarkemmin? (Tulee mieleen Eyrin asukkaiden saagan holblóð.)
Antti Ijäs
Studia dimicatoria (blogi), Zotero-profiili (julkaisuja)
"Öyh, öyh, öyh, karjasi sika ja ryntäsi pimeässä Eenokin ylitse ovelle." (Tuulispää 28.9.1928.)
Poista käyttäjä 1747
Viestit tässä aiheessa: 11

Jousiammunta ja jousimetsästys

#258

Viesti Poista käyttäjä 1747 »

Villisti veikkaisin pyttyosumaa. Silloin kannattaa odottaa että haavikko käy makuulle ja alkaa hyytymään ja jäykistymään. Eipä ole aikaisemmin tullut mieleenkään että nuolesta voi tosiaan lukea viimeisimmät tiedot....

:)

Edit: verijäljistä pystyy lukemaan yllättävän paljon vaikkei olisikaan intiaani tai saatanaa palvova noita. Kirkkaus, määrä, roiskuminen, onko kuplia jne.

Samoin myös osuman jälkeisestä reaktiosta voi päätellä paljon jos sen ehtii nähdä.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 173
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Jousiammunta ja jousimetsästys

#259

Viesti Mjölnir »

Antti kirjoitti: marras 27, 2019, 12.55
Mjölnir kirjoitti: marras 27, 2019, 12.30 Kerran nuolen hajusta on voinut päätellä, että nyt ei kannata lähteä vielä jäljelle, vaan muutamaksi tunniksi lepäämään ja vasta sitten koiran kanssa takaisin
Kiinnostavaa, siis haistoit hitaasti kuolettavan haavan? Pystytkö selittämään tarkemmin? (Tulee mieleen Eyrin asukkaiden saagan holblóð.)
Juu, eli nuolessa haisi vatsan sisältö, osuma liian takana. Eläin voi paeta tunteja. Parempi odottaa että se käy mahdollisimman pian makuulle ja nukahtaa siihen. Aamulla sitten jäljittämään
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 173
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Jousiammunta ja jousimetsästys

#260

Viesti Mjölnir »

Eilen onnistui yksi korkeaa metsästystaitoa vaativa temppu: karttatiedustelun perusteella aiemmin käymättömään paikkaan, maaston perusteella päättelin että niiden on pakko tulla tuosta. Heti kohteessa löytyi polku, irtotikkailla puuhun ja lava kiinni runkoon. Puolen tunnin odottelu ja kaurista lentävällä kepillä kylkeen

"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kampfsau
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 27
Lauteille: Marraskuu 2019

Jousiammunta ja jousimetsästys

#261

Viesti Kampfsau »

Mjölnir kirjoitti: marras 11, 2019, 09.57 Mulla on myös tällainen
Nyt vasta huomasin tämän. Mikä on näkemyksesi tämän tuotteen käyttökelpoisuudesta, kestävyydestä, laadusta yms? On houkuttanut laittaa tuollainen auton konttiin.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 173
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Jousiammunta ja jousimetsästys

#262

Viesti Mjölnir »

En ole paljoa sen kanssa ampunut, eihän se laadussa kilpaile oikeiden jousien kanssa, mutta kyllä tuollakin paikkansa on
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 173
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Jousiammunta ja jousimetsästys

#263

Viesti Mjölnir »



Sanna kuvailee hyvin, millainen jousimetsästäjän jahti yleensä on
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 173
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Jousiammunta ja jousimetsästys

#264

Viesti Mjölnir »

"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Jousiammunta ja jousimetsästys

#265

Viesti Andy »

Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 173
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Jousiammunta ja jousimetsästys

#266

Viesti Mjölnir »



Arrow vs candle challenge: vaistojousella kynttilää 15 metristä pimeässä
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 173
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Jousiammunta ja jousimetsästys

#267

Viesti Mjölnir »

Yötreeni erittäin huonoissa valaistusolosuhteissa vaistojousella
Kuva

Kuva

Juuttisäkki on edullinen 3D-maali, suunnilleen kauriin tai peuranvasan kokoinen
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 5292
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Jousiammunta ja jousimetsästys

#268

Viesti MikaM »

Jatkoa Andyn viestille, samalta mieheltä tässäpä sitten endlösnung: https://www.youtube.com/watch?v=tbKGjRoSofA
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 173
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Jousiammunta ja jousimetsästys

#269

Viesti Mjölnir »

Oli tapahtumarikas ilta passissa:

klo 1545 Kaksi kaurista tulee harjua alas ojan varren polulle aavistuksen alatuuleen. Epäröivät ylittää ojaa normaalista ylityspaikasta. Vastoin normaalia toimintaa, jatkavat polkua ojan vartta länteen, kunnes eivät enää haista ja ylittävät ojan takanani arviolta 50 m päässä. Odottelevat muutaman minuutin ja liikkuvat takaani pellolle, jonka reunaa kävelevät polulle, joka yhdistää ruokintapaikan laakson ja pellon. Tässä kohdassa alkavat vahvasti taas varoa ja toinen nostaa kuonon ilmaan ja haistelee näkyvästi minun suuntaani. Ensimmäinen on jo lähestynyt vähän lähemmäs ja on männynoksan takana alle 10 m ruokintapöntöstä. Samalla tieltä kuuluu auton ääntä, jälkimmäinen kääntyy pellolla polun alkupäässä kohti tietä, molemmat katsovat tien suuntaan. Nousen seisomaan lavalla, suunnitelma on ampua edelläolijaa kylkeen, jos se kääntyy kiven vieressä kohti tietä, tämän oksassa oleva aukko mahdollistaisi. Näin ei kuitenkaan käy, vaan kauris1 lähtee kävelemään kohti koillista oksan suojassa ja kauris2 seuraa perässä.

1645
Yksinäinen Kauris tulee näkyviin harjulta ojan viertä kulkevalle polulle. Tämä yksilö toimii "normaalisti" ja ylittää ojan sekä lähtee varovasti lähestymään ruokintaa alatuulesta. Se kiertää kuitenkin puolikaaren ylämäkeen ja lähtee kaula pitkänä lähestymään ruokinta-automaattia. Se pysähtyy noin 2 m ennen automaattia, jolloin jännitän jousen ja ammun hämärässä n 20 cm yli. Kauris ottaa 15 m spurtin ja jää kiven viereen harjulle n 30m päähän ihmettelemään. Nokitan uuden nuolen, ilmeisesti äänestä johtuen Kauris pakenee harjua pitkin koilliseen.

1745
Yksinäinen kauris lähestyy idästä ojan vieren polkua varautuneesti. Jatkaa matkaa kauemmas länteen ja minusta kello 8 suunnassa ylittää ojan. Lähestyy varovasti vasemmalta ja kiertää koko ruokinta-alueen n 25 m kehää minusta koko matkan oikealle pellon polun tasalle. Se lähestyy varoen männynoksan suojassa ja tulee samaan paikkaan, jossa ammuin ensimmäistä. Kaula pitkänä Kauris lähestyy nuolta ja ihmettelee valonokkia. Jännitän ja jotain kahahtaa, kauris pakenee koilliseen.

Toinen epäonnistunut riistalaukaus vaistojousella kauriiseen
Tänään syömme peruna-Currya...

"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Poista käyttäjä 1747
Viestit tässä aiheessa: 11

Jousiammunta ja jousimetsästys

#270

Viesti Poista käyttäjä 1747 »

Joutuuko noissa hommissa BTW ennakoimaan laukauksen jälkeistä liikettä normietäisyyksillä?
Saaliseläimet kun ovat säikkyjä ja noilla nopeuksilla ääni tavoittaa ne ennen nuolta.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 34 kurkkijaa