Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle. 

Jousiammunta ja jousimetsästys
Valvoja: Valvoja
-
- etupotkija
- Lauteille: Joulukuu 2005
- Etulaji: Jyrki Saario Defendo
- Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
- Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Jousimetsästyksessä on kivääriin se etu, että nuoli jää yleensä todistukseksi siitä, millainen osuma on ollut. Olen muutaman kerran joutunut toteamaan, että nuoli on täysin puhdas, puhdas ohilaukaus, ei tarvitse käyttää aikaa mahdollisten verijälkien etsintään. Kerran nuolen hajusta on voinut päätellä, että nyt ei kannata lähteä vielä jäljelle, vaan muutamaksi tunniksi lepäämään ja vasta sitten koiran kanssa takaisin
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
-
- etupotkija
- Lauteille: Tammikuu 2005
- Etulaji: Liikuntafilologia
Kiinnostavaa, siis haistoit hitaasti kuolettavan haavan? Pystytkö selittämään tarkemmin? (Tulee mieleen Eyrin asukkaiden saagan holblóð.)
Antti Ijäs
Studia dimicatoria (blogi), Zotero-profiili (julkaisuja)
"Öyh, öyh, öyh, karjasi sika ja ryntäsi pimeässä Eenokin ylitse ovelle." (Tuulispää 28.9.1928.)
Studia dimicatoria (blogi), Zotero-profiili (julkaisuja)
"Öyh, öyh, öyh, karjasi sika ja ryntäsi pimeässä Eenokin ylitse ovelle." (Tuulispää 28.9.1928.)
Villisti veikkaisin pyttyosumaa. Silloin kannattaa odottaa että haavikko käy makuulle ja alkaa hyytymään ja jäykistymään. Eipä ole aikaisemmin tullut mieleenkään että nuolesta voi tosiaan lukea viimeisimmät tiedot....
Edit: verijäljistä pystyy lukemaan yllättävän paljon vaikkei olisikaan intiaani tai saatanaa palvova noita. Kirkkaus, määrä, roiskuminen, onko kuplia jne.
Samoin myös osuman jälkeisestä reaktiosta voi päätellä paljon jos sen ehtii nähdä.

Edit: verijäljistä pystyy lukemaan yllättävän paljon vaikkei olisikaan intiaani tai saatanaa palvova noita. Kirkkaus, määrä, roiskuminen, onko kuplia jne.
Samoin myös osuman jälkeisestä reaktiosta voi päätellä paljon jos sen ehtii nähdä.
-
- etupotkija
- Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Juu, eli nuolessa haisi vatsan sisältö, osuma liian takana. Eläin voi paeta tunteja. Parempi odottaa että se käy mahdollisimman pian makuulle ja nukahtaa siihen. Aamulla sitten jäljittämään
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
-
- etupotkija
Eilen onnistui yksi korkeaa metsästystaitoa vaativa temppu: karttatiedustelun perusteella aiemmin käymättömään paikkaan, maaston perusteella päättelin että niiden on pakko tulla tuosta. Heti kohteessa löytyi polku, irtotikkailla puuhun ja lava kiinni runkoon. Puolen tunnin odottelu ja kaurista lentävällä kepillä kylkeen
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
-
- nilkkaanpotkija
- Lauteille: Marraskuu 2019
Nyt vasta huomasin tämän. Mikä on näkemyksesi tämän tuotteen käyttökelpoisuudesta, kestävyydestä, laadusta yms? On houkuttanut laittaa tuollainen auton konttiin.
-
- etupotkija
En ole paljoa sen kanssa ampunut, eihän se laadussa kilpaile oikeiden jousien kanssa, mutta kyllä tuollakin paikkansa on
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
-
- etupotkija
Sanna kuvailee hyvin, millainen jousimetsästäjän jahti yleensä on
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
-
- etupotkija
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
-
- etupotkija
- Lauteille: Tammikuu 2005
- Etulaji: Potkunyrkkeily
- Takalajit: Karate, ju-jutsu
Antti Sariola
www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/
You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/
You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
-
- etupotkija
Arrow vs candle challenge: vaistojousella kynttilää 15 metristä pimeässä
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
-
- etupotkija
Yötreeni erittäin huonoissa valaistusolosuhteissa vaistojousella

Juuttisäkki on edullinen 3D-maali, suunnilleen kauriin tai peuranvasan kokoinen

Juuttisäkki on edullinen 3D-maali, suunnilleen kauriin tai peuranvasan kokoinen
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
-
- etupotkija
- Lauteille: Marraskuu 2009
- Etulaji: Jumppa
Jatkoa Andyn viestille, samalta mieheltä tässäpä sitten endlösnung: https://www.youtube.com/watch?v=tbKGjRoSofA
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
RadioRock
-
- etupotkija
Oli tapahtumarikas ilta passissa:
klo 1545 Kaksi kaurista tulee harjua alas ojan varren polulle aavistuksen alatuuleen. Epäröivät ylittää ojaa normaalista ylityspaikasta. Vastoin normaalia toimintaa, jatkavat polkua ojan vartta länteen, kunnes eivät enää haista ja ylittävät ojan takanani arviolta 50 m päässä. Odottelevat muutaman minuutin ja liikkuvat takaani pellolle, jonka reunaa kävelevät polulle, joka yhdistää ruokintapaikan laakson ja pellon. Tässä kohdassa alkavat vahvasti taas varoa ja toinen nostaa kuonon ilmaan ja haistelee näkyvästi minun suuntaani. Ensimmäinen on jo lähestynyt vähän lähemmäs ja on männynoksan takana alle 10 m ruokintapöntöstä. Samalla tieltä kuuluu auton ääntä, jälkimmäinen kääntyy pellolla polun alkupäässä kohti tietä, molemmat katsovat tien suuntaan. Nousen seisomaan lavalla, suunnitelma on ampua edelläolijaa kylkeen, jos se kääntyy kiven vieressä kohti tietä, tämän oksassa oleva aukko mahdollistaisi. Näin ei kuitenkaan käy, vaan kauris1 lähtee kävelemään kohti koillista oksan suojassa ja kauris2 seuraa perässä.
1645
Yksinäinen Kauris tulee näkyviin harjulta ojan viertä kulkevalle polulle. Tämä yksilö toimii "normaalisti" ja ylittää ojan sekä lähtee varovasti lähestymään ruokintaa alatuulesta. Se kiertää kuitenkin puolikaaren ylämäkeen ja lähtee kaula pitkänä lähestymään ruokinta-automaattia. Se pysähtyy noin 2 m ennen automaattia, jolloin jännitän jousen ja ammun hämärässä n 20 cm yli. Kauris ottaa 15 m spurtin ja jää kiven viereen harjulle n 30m päähän ihmettelemään. Nokitan uuden nuolen, ilmeisesti äänestä johtuen Kauris pakenee harjua pitkin koilliseen.
1745
Yksinäinen kauris lähestyy idästä ojan vieren polkua varautuneesti. Jatkaa matkaa kauemmas länteen ja minusta kello 8 suunnassa ylittää ojan. Lähestyy varovasti vasemmalta ja kiertää koko ruokinta-alueen n 25 m kehää minusta koko matkan oikealle pellon polun tasalle. Se lähestyy varoen männynoksan suojassa ja tulee samaan paikkaan, jossa ammuin ensimmäistä. Kaula pitkänä Kauris lähestyy nuolta ja ihmettelee valonokkia. Jännitän ja jotain kahahtaa, kauris pakenee koilliseen.
Toinen epäonnistunut riistalaukaus vaistojousella kauriiseen
Tänään syömme peruna-Currya...
klo 1545 Kaksi kaurista tulee harjua alas ojan varren polulle aavistuksen alatuuleen. Epäröivät ylittää ojaa normaalista ylityspaikasta. Vastoin normaalia toimintaa, jatkavat polkua ojan vartta länteen, kunnes eivät enää haista ja ylittävät ojan takanani arviolta 50 m päässä. Odottelevat muutaman minuutin ja liikkuvat takaani pellolle, jonka reunaa kävelevät polulle, joka yhdistää ruokintapaikan laakson ja pellon. Tässä kohdassa alkavat vahvasti taas varoa ja toinen nostaa kuonon ilmaan ja haistelee näkyvästi minun suuntaani. Ensimmäinen on jo lähestynyt vähän lähemmäs ja on männynoksan takana alle 10 m ruokintapöntöstä. Samalla tieltä kuuluu auton ääntä, jälkimmäinen kääntyy pellolla polun alkupäässä kohti tietä, molemmat katsovat tien suuntaan. Nousen seisomaan lavalla, suunnitelma on ampua edelläolijaa kylkeen, jos se kääntyy kiven vieressä kohti tietä, tämän oksassa oleva aukko mahdollistaisi. Näin ei kuitenkaan käy, vaan kauris1 lähtee kävelemään kohti koillista oksan suojassa ja kauris2 seuraa perässä.
1645
Yksinäinen Kauris tulee näkyviin harjulta ojan viertä kulkevalle polulle. Tämä yksilö toimii "normaalisti" ja ylittää ojan sekä lähtee varovasti lähestymään ruokintaa alatuulesta. Se kiertää kuitenkin puolikaaren ylämäkeen ja lähtee kaula pitkänä lähestymään ruokinta-automaattia. Se pysähtyy noin 2 m ennen automaattia, jolloin jännitän jousen ja ammun hämärässä n 20 cm yli. Kauris ottaa 15 m spurtin ja jää kiven viereen harjulle n 30m päähän ihmettelemään. Nokitan uuden nuolen, ilmeisesti äänestä johtuen Kauris pakenee harjua pitkin koilliseen.
1745
Yksinäinen kauris lähestyy idästä ojan vieren polkua varautuneesti. Jatkaa matkaa kauemmas länteen ja minusta kello 8 suunnassa ylittää ojan. Lähestyy varovasti vasemmalta ja kiertää koko ruokinta-alueen n 25 m kehää minusta koko matkan oikealle pellon polun tasalle. Se lähestyy varoen männynoksan suojassa ja tulee samaan paikkaan, jossa ammuin ensimmäistä. Kaula pitkänä Kauris lähestyy nuolta ja ihmettelee valonokkia. Jännitän ja jotain kahahtaa, kauris pakenee koilliseen.
Toinen epäonnistunut riistalaukaus vaistojousella kauriiseen
Tänään syömme peruna-Currya...
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Joutuuko noissa hommissa BTW ennakoimaan laukauksen jälkeistä liikettä normietäisyyksillä?
Saaliseläimet kun ovat säikkyjä ja noilla nopeuksilla ääni tavoittaa ne ennen nuolta.
Saaliseläimet kun ovat säikkyjä ja noilla nopeuksilla ääni tavoittaa ne ennen nuolta.
Seuraajat