Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Hyvän mielen ketju vol. 2

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 194
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Hyvän mielen ketju vol. 2

#4771

Viesti Kari Aittomäki »

Siskolikka tuli tarmoa uhkuen sadetakissaankumppareissaan käymään, toi tullessansa sietämättömän maukkaita omppusia ja puolukoita.
Oli kyllä kuin raikas syystuuli.

Aamusta sain näköhavainnon haukasta. Pudottautui lepikkoon kuin nuoli.
On se kaunis eläjä.

Josta tuli mieleen tarina eräästä metsäläisestä, jota poikansena hiukan pelkäsin. Tuiman näköinen ja tavattoman osaava metsässäliikkuja.
Hänellä oli tiettävästi ollut lemmikkihaukka, oli pelastanut ja isoiksi hoitanut kaksi tuimasilmää.
Toinen oli häipynyt aikaisin tuulen teille mutta toinen jäi asustamaan ulkorakennusta.
Olivat tiettävästi kimpassa liikkuneet metsässä.
Haukkametsästyksen kaveriversio.
Mukava ajatus.
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 100
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Hyvän mielen ketju vol. 2

#4772

Viesti Lasse Candé »

Täytyykin muuten kysyä, toiko siskolikka mukanaan terveisiä?

Melkoisen yhteensattuman kautta nimittäin minulle selvisi että olen jutellut siskosi kanssa eräällä ammattiin liittyvällä nettialustalla ja pistin sitten terveisiä tulemaan. :D

Tämä tuli sikäli oikeaan ketjuun, että ihan hyvälle tuulellehan sitä tuli maailman pienuudesta ja yhteensattumasta.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 194
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Hyvän mielen ketju vol. 2

#4773

Viesti Kari Aittomäki »

Heh, itseasiassa piti laittaa tuohon viestiin maininta terveisistä.
Koska ne tosiaan oli hyvä tekijä tosta hyväntuulenhetkestä. Maailma on tosiaan aika pieni.
Siskolikka naurelee kun juttu on toistunut ja toistunut ja toistunut.. Molemminpäin. Hän on törmäillyt mun treeni- yms tuttaviin ja minä olen jutellut oppilaittensa kanssa.
Kiitoksia vaan, juteltiin siskon kanssa Potkusta ja ihmisistä joita tänne kirjoittelee.

Jopa meidän vanhemmat kertoili tapauksia kun sukulaisuuksia kysellään, erään kerran oli poliisit pysäyttäneet heidät ja korttia tarkistaessa kysyneet "onko Aittomäen Kari sukua?"
- Se on meidän poika.
Konstaapeli oli pelisälli ja sanoi Äijälle "eli sä olet sitte se vielä häjympi versio."
Anto hyvän mielen vanhalle karjulle.
Pelisilmä on mukava juttu.
katar
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 62
Viestit: 2037
Lauteille: Tammikuu 2008
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Thainyrkkeily
Sivulajit: Potkunyrkkeily; nyrkkeily

Hyvän mielen ketju vol. 2

#4774

Viesti katar »

MikkeM kirjoitti: syys 29, 2019, 13.26 Olen onnellinen , että olen viettänyt lapsuuteni, nuoruuteni ja ison aikuisuuttani ennen sosiaalista mediaa.

On voinut tehdä asioita joita ei enää voisi tehdä, kaikki jutut eivät olleet fiksuja silloinkaan, mutta todisteita ei ole niin paljoa :)
Siis todellakin! Mä allekirjoitan tän niin!!!! Mä oisin ollut reposteltavana kauheista kuteista koulun jossain missä lie ketjussa ja juu ei, onneks sillon ei ollut sosiaalista mediaa... Huoh; helpottunut huokaus... Plus että sisko ois saanut musta hyvää matskua fb:n sivuilleen; "sisko heitti mua puusta tehdyllä lp-levyn puhdistajalla, kun mä en suostunut lähtemään sukulaisiin". Osuin ja kovaa takaraivoon; ouch....
Frankly my dear, I don`t give a damn.
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 100
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Hyvän mielen ketju vol. 2

#4775

Viesti Lasse Candé »

Meni tänään hyvin duunissa ja nyt on iloinen olo.

Opeduunissa on haasteellista toteuttaa kollegiaaliset keskustelut järkevällä tavalla ja on tyypillistä että kokoukset ovat jokseenkin tehottomia. Olen aina itse ajatellut asian niin, että jos vaikkapa kymmenen ihmistä on kokouksessa, niin tehoton suunnittelu maksaa kymmenen hengen tehottoman ajankäytön verran. Tämä on kyrsinyt itseäni niin koulutuksissa kuin kokouksissa. Isoksi osaksi tällaiset ongelmat ovat myös välttämättömyyksiä, mutta joskus pitää tehdä järkevämmin.

Olen itse tuutoriopettajana hääräämässä lukion tulevan opetussuunnitelman parissa. Niin ensitöikseni syynäsin opsin perusteet kunnolla läpi ja katsoin mitä aiheesta keskustellaan jne. Ja sitten kun alkoi hahmottumaan mikä minkäkin kappaleen rooli kokonaisuudessa on, niin mietin nimenomaan, kuinka kollegani eli riviopettajat voivat mahdollisimman helpolla saada opetussuunnitelman perusteet hanskaan, mielekkäitä keskusteluja näistä ja äänensä kuuluviin itse prosessissa.

Kehitin sitten tälle päivälle ohjelman, jossa käytiin läpi vaikein ja painavin kappale, eli "Opetus". Siellä sopivat tuplavarmistukset (oikeastaan nelinkertainen varmistus) jokaiselle lauseelle ja pääasiallisena muotona parikeskustelut, joille annoin selkeät tavoitteet. Ja lopuksi juostiin koko kappale koko porukalla läpi ja kerättiin otsikkotasolla mihin lauseisiin liittyen täytyisi keskustella. Olin kirjoittanut väliotsikoihin kellonajat skriinilöä näkyvään dokumenttiin, niin kaikki näkivät mikä tahdin tulee olla.

Ihan kaikki tämä vei vain 1 h 45 minuuttia ja se on tuollaiselle tekstille aika tehokkaasti toimittu. Lisäksi kaikki saivat varmuudella äänensä kuuluviin, koska keskustelivat pareittain kahden eri hengen kanssa. Se on opeduunissa harvinaista luksusta.

Tavoitteena oli kohdella kuten Jeesus haluaisi kohdella kuten haluaisi itse tulla kohdelluksi. Ja koko setti kerralla läpi ja jengi tykkäsi.

Ei siinä, varsinainen työ on tietty edessä, mutta nyt kaikki on samalla sivulla ja se on jo tällaisissa yhteyksissä aika kova juttu. Tulin myös hyvälle tuulelle siitä miten hyvin kollegat hyppäsivät kelkkaan, koska olen tätä tuutoriroolia lukuunottamatta ihan vain yksi porukasta.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 194
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Hyvän mielen ketju vol. 2

#4776

Viesti Kari Aittomäki »

Siskolikka on puhunut tuosta opemaailman tehottomasta jäsentämisestä.
Kun pääasia on puheenpaljous, ei informaatio tai asioitten ajaminen.
Onnea dynamiikalle.

Kansanedustaja Mäkynen soitti tossa pikkujurrisen moikkauspuhelun, istui yksinään Pasilankämpässään ja kaipasi aikojen taakke kun istuttiin rujossa paarissa ja täsmäväkivalta oli relevantti ja odotettu ajanviete-vaihtoehto.
Juteltiin puheenvuoroistaan eduskunnassa ja valiokuntatyöskentelystä ja niistä voimakenttien hahmottamisista.. kerroin että just nyt on aika kiva hetki olla persujen edustaja kun puolueella menee aika vahvasti ja agenda ei ole enään vastakulttuuria.

Piristy ja tuntui saavan energiaa.
Olen onnellinen ystäväni menestyksestä ja energiastaan.
Ostanee stadista kämpän.
Hemmetillisen hienoja asioita, voi herranjesta kuinka sitämiestä on puukotettu ja heitelty kapuloita rattaisiin.
Mutta Jukka ei suostu luopumaan.
Kova jätkä.
Poista käyttäjä 1747
Viestit tässä aiheessa: 299

Hyvän mielen ketju vol. 2

#4777

Viesti Poista käyttäjä 1747 »

Luupäätä siunattiin teh täydellisellä finnillä! Se muodostui takaolkapäähän, eli siihen ylettyi nippa nappa kurottamalla ja se pysyi vaatteet päällä piilossa.

Täydellinen finni on ajoituskysymys ja aikaikkunassa puhutaan tunneista. Sen pitää olla ns. kypsä mutta ympäröivä kudos ei saa tulehtua niin paljon ettei etusormen ja peukalon kärjet yllä tyveen. Puristaessa pitää kuulua/tuntua rusahdus jonka seuraukseena peiliin roiskahtaa pieni valkoinen läikkä. Asiaan kuuluu olennaisesti myös kivulias vihlaisu. Tämän jälkeen finnistä kuuluu purkautua valkoista paksua traania, sen jälkeen uusi vihlaisu ja kellertävää verta joka tummuu sitä rataa kun puristaa.

Näihin kuviin ja tunnelmiin...


:D
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 194
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Hyvän mielen ketju vol. 2

#4778

Viesti Kari Aittomäki »

Keittiön ikkunasta näkyvällä pellolla yli kaksikymmentä joutsenta juttelemassa, matkalleen valmistautumassa. Alle kaksisataa metriä, levottomimmat hiukan esittelevät kokoaan.
En tiennyt että sitä tapahtuu näin syksyisinkin.

Taustalla jokainen puu erottuu omanvärisenään, kirkkaat lehtensä eivät vielä ole pudonneet.
Taivaan helmenkaltainen pinta antaa valonsa tasaisena, korostamattomana. Syventää näkymää.

Jostain syystä kauempana olevassa hevoshaassa maleksii kolme kaunista hevosta, yhä ulkona.

On se mukavaa kun on on maisema.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 194
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Hyvän mielen ketju vol. 2

#4779

Viesti Kari Aittomäki »

Lopulta niitä joutsenia ol yli sata!
Mahtava näky.

Ja jotenkin niin nättiä kun ne istuksii siellä pariskunnittain.
Joutsenethan sitoutuu.

Niin kaunista.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 194
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Hyvän mielen ketju vol. 2

#4780

Viesti Kari Aittomäki »

Nonyt laskin yli kaksi sataa!
Ja näin jumalattoman tai siis jumalaisen kauniina päivänä vielä, lämmin tuuli puhalsi ja aurinko antoi viipyilevää hunajaansa.

Kettukin näkyi vilahtelevan väijyllä muttei varmasti uskalla tollasen lauman kimppuun, täytynee viedä sille sorsa tonne.
Vaikka juujuu, villieläimiä ei sais ruokkia.
Mutta minä tykkään niistä ja ruokin vaan.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 194
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Hyvän mielen ketju vol. 2

#4781

Viesti Kari Aittomäki »

Joutsenet on yhä pellolla!

Ja tänään tuli todellinen hyvänmielenjytky, sydämeni on toimiva kokonaisuus seitsemän kuukautta massiivisen leikkauksen jälkeen.
Kovapintainen lekurikin oikeen liikuttu ja osoitti hyvää mieltään.

Jee!
Kuvake
Timpa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 23
Viestit: 1347
Lauteille: Maaliskuu 2012

Hyvän mielen ketju vol. 2

#4782

Viesti Timpa »

Laitetaanpas tähän taas plikka, joka kauneudellaan tuo hyvää mieltä; eli Jennifer Rush.
Mutta sen verran varoituksen sanaa, että älkää hakeko hänen nykykuviaan, jottei lumous säry. Hän on käynyt kauneusleikkauksessa/sissa. ja siitähän ei hyvä seuraa. Mutta kun 80-luvun videoitansa katselee, niin kyllä hyvä mieli tulee.

Kuva
Ei hää oo mikään "helevetin idiootti". Hää on Elvis.
Sliipparit/Viemäri TV
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 194
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Hyvän mielen ketju vol. 2

#4783

Viesti Kari Aittomäki »

Jenni juu!
Muistan kyllä juu.


Tosta ois tarinakin kerrottavana, kun tonmukaan ulkonäkönsä tuunannut mimmi kisko mut tarkasti ajoittaen tanssiin kanssaan ja kiemursi vallan vankasti.
Hyvää aikaa se oli jo vain.
Kuvake
Timpa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 23
Viestit: 1347
Lauteille: Maaliskuu 2012

Hyvän mielen ketju vol. 2

#4784

Viesti Timpa »

Enpä ole koskaan päässyt tanssittamaan Jennin tasoista naista; enemmänkin olleet suomalaiskansallista Hansu ja Pirre -osastoa.
Pakko laittaa vielä tämä video. On niin hienostuneet ilmeet ja eleet:

Ei hää oo mikään "helevetin idiootti". Hää on Elvis.
Sliipparit/Viemäri TV
Kuvake
Timpa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 23
Viestit: 1347
Lauteille: Maaliskuu 2012

Hyvän mielen ketju vol. 2

#4785

Viesti Timpa »

Tulipa yllättäen myös Jenniin liittyvä muisto mieleen kultaiselta 80-luvulta:
Kaverin bileissä tanssin hitaita (Power of love) pienikokoisen punkkaritytön kanssa. Hän lauloi aavistuksen epävireisellä äänellä korvaani: "Aim ju leidii, and juu are mai määän!"
Tässä oli hauska kontrasti, koska punk-lookissaan hän ei ollut varsinaisesti "lady".
Loppuillasta lähdimme sitten pois hänen kaverinsa Ladan kyydissä. Ladassa haisi suoranainen tanakka p**kan haju. Sanoin että aika erikoinen haju täällä. Kukaan ei kommentoinut mitään, kaikki vain pitelivät nenäänsä.
Ai hemmetti; vieläkin tulee hyvälle tuulelle kun tuota muistelee :)
Ei hää oo mikään "helevetin idiootti". Hää on Elvis.
Sliipparit/Viemäri TV
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 78 kurkkijaa