Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Defendo Green

Keskustelua suojelu- ja turvallisuusammateista

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 93832
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Defendo Green

#76

Viesti Mika »

[mention]Antti[/mention], saisiko tuosta oppaasta keskustelua aikaiseksi Potkussa? 🙂
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 84
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo Green

#77

Viesti Mjölnir »



Defendo Green meni Ouluun!
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Antti
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2953
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Liikuntafilologia
Yhteystiedot:

Defendo Green

#78

Viesti Antti »

Mika kirjoitti: huhti 15, 2018, 11.36 @ Antti, saisiko tuosta oppaasta keskustelua aikaiseksi Potkussa? 🙂
Mikäs siinä, jos joku haluaa aiheesta keskustella (varmaan toisessa ketjussa?). Mjölnirin viittaama Facebook-postaus on tässä:



Muuten minulla on hommat ns. vaiheessa näiden kanssa, eli toistaiseksi minulla ei ole bibliografisten yksityiskohtien lisäksi oikeastaan mitään älykästä lisättävää tuohon postaukseen.
Antti Ijäs
Studia dimicatoria (blogi), Zotero-profiili (julkaisuja)
"Öyh, öyh, öyh, karjasi sika ja ryntäsi pimeässä Eenokin ylitse ovelle." (Tuulispää 28.9.1928.)
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 84
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo Green

#79

Viesti Mjölnir »

Tänä viikonloppuna vuorossa taas Oulu.


Muuten, Defendo Green -hihamerkkejä ja tarroja on tullut, 5€/velcro, ja viitosella kaksi tarraa. Kysy Defendo.green@gmail.com


"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 84
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo Green

#80

Viesti Mjölnir »

Ohjaajakoulutusta tai lähitaisteluleiriä pukkaa, tule mukaan

"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 84
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo Green

#81

Viesti Mjölnir »

Walakiakoskissa olisi mahdollista tutustua alaan myös yhden päivän seminaarilla

Teemana on saada tapeltua tilaa oman aseen käytölle ja sitten käyttää sitä hyvin lyhyillä etäisyyksillä

"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 84
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo Green

#82

Viesti Mjölnir »

Tätä siitä sitten tuli
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Defendo Green

#83

Viesti Kari Aittomäki »

Pisti silmään tuo toisen clipin tilanne.
Oishan se toki tosikiva jos vainomies hypähtäis eteen hähhähää terä esillä ja antais aikaa reagoida.
Niitä tilanteita on mutta osaava puukkojunkkari on källi.

Oliko tuo siis jotain aivan peruspuuroa?
Ja myös, miksei te hakkaa ja lyö? Kun terä tai pistooli on yhtälössä mukana ois minusta aika hyvä idea paukuttaa häirintää.
Kun itte olen nimenomaan treenannut tällien jakelemista hyvinkin lyhyeltä etäisyydeltä.
Vapaaottelussakin lyhyen etäisyyden muksinta on aivan elementti.

Pureminenkaan ei ole huono ajatus.
Lisäksi, puukonkäytössä en itte suosi sörkkimistä vaan ripeää repimistä, viiltoiskuja tai jos puukku on terävä, pitkiä viiltoja pyrkimyksenä halkaista lihaksia ja jänteitä, hermojakin.

Tuli vaan mieleen.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 84
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo Green

#84

Viesti Mjölnir »

Juu, se toinen on nimenomaan perustekniikka A-torjunta eli a-hyökkäys, joka opeteltiin ennen kuin tehtiin sama veitsi kädessä. Siinä oikea käsivarsi korvataan veitsellä. Tilanteessa jossa hyvältä eyäisyydeltä väistetään taakse ja saadaan vastustaja tekemään virhe tulemalla liikaa sisälle.

En halua postata rujoimpia klippejä, nämä ovat kaikki vielä suhteellisen salonkikelpoisia. On kuulema isolla kirkolla asti keskusteltu Defendo greenin laillisuudesta ja soveltuvuudesta koulutettavaksi. Mitä pidän imarteluna
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
DeusVult
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 8469
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Defendo Green

#85

Viesti DeusVult »

Se on varmaan sitten ollut taas Tuomiojan Eki jos joku tollasia on keskustellut. :D
Peter Karis
DJJV Ju-Jutsu, historiallinen kikkailu.

Onko kuvittelu totuutta oikeaa?
Onko totuus onttoa kuvitelmaa? Liike vai staattisuus, vai Pieksämäen asemalla blues?
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Defendo Green

#86

Viesti Kari Aittomäki »

Vähän vaikea ymmärtää miksi asiaa lie ruodittu.
Ehkäpä asiassa tosiaan on kyse jonkinasteisesta tärkeilystä ja nillittämisestä.

Asiantuntijastatuksesi korkeana upseerina kun varmasti kestää tarkastelut ja luulisi syvänkin rauhan aikana tajuttavan että käsikähmä otsikon alla on rujoa hommaa.

Oiskohan kyse siitä kuolettava-tietotaito-väärissä-käsissä huolestumisesta.
Sitä kiikarointia tarjoillaan aika-ajoin sekä pienemmissä että isommissa kuvioissa.
Mä muistan jo 1980 kun SAS nousi julkisuuteen sen lähetystö-operaationsa tiimoilta, oli kaiketi jonkinlainen järkytys nähdä ja tajuta minkälaisia operaattoreita ammattiarmeija on luonut ja riveissään pitää. "Kuoleman enkelit" herättivät vastustusta ja kyselyjä tarpeellisuudesta.
Ja kyse on sentään Isobritanniasta, Londonderryn verisunnuntaista oli vasta kahdeksan vuotta ja maa oli ongelmallinen muutenkin.

Se on kai helpompi aktiivisesti pyrkiä unohtamaan että tosimyllytys on rivoa hommaa.

Sitäpiti vielä kysästä että opetatteko siis eräänlaisia kevyt-versioita ensin?
Mä olen pitänyt sitätyyliä tarpeellisena ainoastaan aivan kädettömien kokemattomien kanssa, mutta mikäli olen ymmärtän on d greenin segmentti ikäänkuin alan miehiä?
Kuvake
Daddy
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 3354
Lauteille: Elokuu 2011
Paikkakunta: Mansesta päin

Defendo Green

#87

Viesti Daddy »

Tuo rujompi toiminta taitaa vaikuttaa jotenkin meihin ihmisiin tosi syvällisesti, sen takia varmaan esim tv-ohjelmissa on niin usein väkivaltaa niin usein läsnä. Ja jos joku vaikuttaa syvällisesti, niin siitä seuraa yleensä voimakas tunnereaktio. Ja koska väkivallan ihannointi on nou-nou, niin sitten tietty ollaan sitä vastaan. Näin keittiöpsykologisoiden.

Däämn, tämä sopisi varmaan paremmin Väkivalta-ketjuun, taidampa postata sinnekin nämä ajatukset....
"Täydellinen on hyvän pahin vihollinen"
-Tuntematon
voipa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1040
Lauteille: Huhtikuu 2005

Defendo Green

#88

Viesti voipa »

Pitää muistaa, että klipit ovat kuitenkin vain harjoitustilanteista, joissa täyskontaktilla voidaan vetää suojuksiin ja muihin turvallisiin kohteisiin ilman suojusta. Eihän olisi mukava lähteä treeneistä kotiin silmä mustana, nenä poskella ja hampaat kurkussa. Aivan joka kerta siis.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Defendo Green

#89

Viesti Kari Aittomäki »

Tottakai kontrolli on oltava läsnä, mutta mikäli olen tajunnut oikein näitä defendojuttuja niin tekninen taituruus ei ole se maali?

Mä olen itse ottanut vartinkin sparreja aivan perkeleen timantintarkkojen huippukaratekoitten kanssa, pystyvät pitään täyttä intensiteettiä yllä koska taitotasonsa on niin hirmuinen, tällit jätetään hiukan vajaiksi.
Etenkin ranskalaiset ja britit oli aivan kauheita, joka veto ois ollu osuessaan lopullinen harppuuna.
Ja silti sparri pysy kasassa ja kehitti aivan valtavasti. Ja oli kerrassaan vänkää, jo vain.

Täyskontakti ei tarkoita tahallista vahingoittamista vaan intensiteettiä.
Tuo "perille vetäminen" on aivan hirveä aivopieru jonka sois katoavan jo tonnejonnekin, ei ammattilaisetkaan yritä sparrissa pudottaa treenikaveria.
Treenitilanne on opettelua, tappelujenka on aivan eri eläin.

Mutta kyllä mun mielestä tosimyllytystä treenatessa elementit ois oltava läsnä.
Vastassa on vaarallinen tapaus joka koettaa tehdä pahaa ja jolla on ase.
Läpsimisen opettelu ei ole mielestäni hyvä idea, jos realitybased on se etiketti.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 84
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo Green

#90

Viesti Mjölnir »

Kari Aittomäki kirjoitti: loka 5, 2019, 01.28 Mä olen pitänyt sitätyyliä tarpeellisena ainoastaan aivan kädettömien kokemattomien kanssa, mutta mikäli olen ymmärtän on d greenin segmentti ikäänkuin alan miehiä?
Ei, kyllä tää juttu on myös ihan vasta-alkajille, joista tehdään alan miehiä
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 30 kurkkijaa