Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Kotitalouksien brutaali ase: puutarhasakset

Keskustelua aseista, asetekniikoista ja aseilla harjoittelusta

Valvoja: Valvoja

Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Kotitalouksien brutaali ase: puutarhasakset

#16

Viesti Lasse Candé »

Ile kirjoitti: elo 1, 2019, 23.59
Linkofoorumi?

:jepa:
Ei wittu:

http://slinging.org/forum/YaBB.pl


Huolestuttavaa tai innostavaa on alueiden ja niiltä löytyvien aiheiden määrä. :o

:lol:


Tähänkö Timpa viittailee?



Joo Kari, olen sitä sukupolvea joka tutustui Jacksoniin Bad Tasten ja Braindeadin ohjaajana. Se se mulle vieläkin on, vaikka teki sivubisneksenä pari fantasialeffaa. :D Muistan välistä myös Heavenly Creaturesin, jonka tiesin silloin tulleen, mutta olen nähnyt vasta noin viisi vuotta sitten. Hyvällä säkällä tarkka aika löytyy täältä foorumilta, jos hokasin kirjoitella.

Mutta siis että tuon Oikeanlaisen suosion ja megasuosion väliin mahtui salonkikelpoisempaa taidesuosiota.



Omppuvarasteema pelittäisi ainakin itseeni ja olen nähnytkin pelotteluvälineitä juuri pelottelutarkoituksessa pienempänä. Jumaleissön se hetki kun joku aikuinen tuli oikeasti esiin jostain ja alkoi jahtaamaan. :? :enmä: :rok: :? :( :lol: :lol: :lol:

Olisi tosin vähän rankka veto perustaa leffa 10v lasten murhaamiselle, kun nykyajan hyvällä kasvatuksella pilatut lapset eivät edes ymmärrä miten joku voi muka varastaa toisen puusta omppuja. Tai että mitä hemmettiä niillä edes tekee.

Kavereideni kanssa ymmärrettiin hyvin. Kun oli syönyt noin puoli omppua kaiken kaikkiaan, niin niitä hyvin kerättyjä omppuja piti tietenkin sitten heitellä minne sattuu. :D

Ja seuraavana päivänä joku puolikuiskaten: "Lähetääks omppuvarkaisiin?" :lol:
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Kotitalouksien brutaali ase: puutarhasakset

#17

Viesti Kari Aittomäki »

Hoo, mä luulin kurottelevani viksusti Hyväjapahantiedonpuuhun ja Peijakkaan kosketukseen eli kiusaukseen ja tietysti seksuaaliseen heräilyyn (synomyymi), leffateknisesti ne nuoret (väh ripari-ikäiset) heittää läppää ja ensimmäisenä saa saksista ne jotka ovat uhranneet "puhtautensa" lihan himojen alttarille.

Ja loppu on surkee koska synnin palkka on kuolema tai ainakin puutarhasakset persaukseen.
Oishan se komia elokuva-kuva kun Kerberos pyyhkii verisiä saksia pyhän puun runkoon/lehtiin, puun väristessä kuin elävä ja takana pilkottaa saavillinen irtiklipsaistuja raajoja ja semmosia.
Pitäähän sitä uhreja olla.

Ja Haa, ton omppujen paiskomisen vois helposti nitoa lingonkäyttöön!
- Siinä on omppus! Saksipelle! (Viuh)
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 6402
Lauteille: Lokakuu 2009

Kotitalouksien brutaali ase: puutarhasakset

#18

Viesti Ile »

Toi Karin visio on muuten oikeesti kova.

Sori ootee:
https://www.newyorker.com/magazine/2008 ... m-gladwell

Defoe kirjoitti Robinson Crusoen 58-vuotiaana, Hitchcockki oli ikämies tehdessään vertigot ja psykot ja taka-akkunat...
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Kotitalouksien brutaali ase: puutarhasakset

#19

Viesti Kari Aittomäki »

:bow:
Kuvake
Timpa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 1347
Lauteille: Maaliskuu 2012

Kotitalouksien brutaali ase: puutarhasakset

#20

Viesti Timpa »

Sotavasaroissa näkee lattarautahaarukoita varren ympärillä. Niillä varmaan saadaan varsi kestämään suuria lyöntivoimia.

Sorkkaraudan aseominaisuuksia on muuten testaamatta. Täytyy pistää korvan taa.

Linkofoorumi on juuri tuo slinging.org se lienee maailman suurin ja ainoa linkofoorumi. Jos jossain Kiinassa tai Etelä-Amerikassa on suurempia, niin niistä ei ole länsimaissa tietoa.

Kanavani tilaajista varmaan neljä on Suomi-faneja. Ja eräs heistä pyysikin minua arvostelemaan Korpiklaanin biisin lausuntaansa.

Ei kai nykyvekarat enää omenoita syö? Ennen vanhaan karkit olivat sikakalliita, ja kaikesta oli pulaa, joten omenat toimivat välipaloina. Mutta taitaa viikkorahatkin olla nykyään niin messeviä, ettei edes kouluruokaa tarvii syödä, kun voi ostaa sitä mitä itse tahtoo.
Ja jos niitä vielä vahtii se hullu puutarhuri sakset tanassa...

Ja omenoita olen lingonnut. Oman puun hieman matoisampaa tavaraa:
Ei hää oo mikään "helevetin idiootti". Hää on Elvis.
Sliipparit/Viemäri TV
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Kotitalouksien brutaali ase: puutarhasakset

#21

Viesti Kari Aittomäki »

Mulla oli pitkävartinen tikka, ittetehty ja siinä oli juuri lattarautavahvistus. Hyvin kesti upottaa ja kiskoa puutavaraa.
Joku sattans kulli pölli sen kun jäi nojalleen verstaanseinää vasten. Mihin lie päätynyt, jos ikinäkään näen pelin jossain pihalla niin käväsen viemässä pipareita.

Sorkkarautaa korvan taa.. herttinen sentään.
Eikös nyt ole koto-ompuille ihan markkinoita kun on tiedostavia vanhempia ja tääläkasvaneet sitkaat ovat jykevämpiä kuin tehokasvatetut tuontiversiot?
Saiskohan ompuilla maustetuksi pontikkaa? Varmaan.

Tehokasta omppulinkoilua, ehdotan omppulinko-osastoa jouhajoukkojen tukiryhmäksi.
Tollasen tälliäisen kun ottaa munasilleen niin häipyy mellakointihalut ainakin kotvaseksi.
Kuvake
Timpa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 1347
Lauteille: Maaliskuu 2012

Kotitalouksien brutaali ase: puutarhasakset

#22

Viesti Timpa »

"Heittivät meitä omenoilla", kuulostaa viattomalta ja nössöltä ruikutukselta. Mutta tietysti jos ne lähtevät lingosta, niin saa siinä tunnottomia kohtia kroppaansa.

Hetkinen - pitkävartinen tikka lattarauta-vahvistuksilla? Siis millainen viritys tämä on? Entä pituus ja paino?
Ei hää oo mikään "helevetin idiootti". Hää on Elvis.
Sliipparit/Viemäri TV
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Kotitalouksien brutaali ase: puutarhasakset

#23

Viesti Kari Aittomäki »

Omppupommitus vois olla hyvä ratkaisu, ottaa kipiää vaan ei riko jolsei nyt ihan kiikareihin mäsähdä.
On lisäksi kierrätystä ja varmaan siinä jotain vitamiinejakin ihonläpi imeytyy eli omputetun terveys kohenee.
Luonto kiittää.
Win-Win.

Tikka on juu aiemminkin Potkussa tivattu työheebeli.
Muistuttaa hiukan sotavasaraa mutta on hentoisempi.

Tikka isketään pölliin/puutavaraan kiinni ja kiskastaan erilleen jatkokäsittelyä varten.
Tukkilaisten työkalu, sukua keksille. Tai onkohan keksi merimiesvehjes..
Aikanaan piirrin tämmösen selvennyksen asialle:

Kuva

Tuo kuvaa sellasta pientä, leirikirveen kokosta ja painosta jonka sai liikkuun vaivatta mukana lenkissä.
Näkemäni pelit eivät olleet tehdastekoisen oloisia vaan jonkin metallipajan huolella väsäämiä. Tukkimiesten henkilökohtaisia työkaluja, huolella huollettuja. Hyvin kauniita.

Se mun oli Äijän tekemä, kirvestä hiukan pitempi ja vahvempipiikkinen. Sillä kiskas.. ei nyt täysmittasta männynrunkoa mutta melkoisia pöllejä kuitenkin. Purkutavaran (kakkosnelosia ja jykevämpiä) käsitellessä oli oltava varovainen ettei tälli halkassu parrua.
Taustatarina on se, että en toki ole varsinaisia metsätöitä tehnyt kuin hyvin vähän mutta Äijä tuola omassa talossaan lämmitti itsepintaisesti puilla aina hamaan tappiin saakka, sitä puutavaraa sitte haalittiin mm purkutyömailta.
Siinä erottelussa tikka oli hyvä peli.
Kuvake
Timpa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 1347
Lauteille: Maaliskuu 2012

Kotitalouksien brutaali ase: puutarhasakset

#24

Viesti Timpa »

OK!
Pappani oli nuoruudessaan tukkijätkä. Hänen perujaan minulla on tukkisakset, koukkupäinen vesuri (siis hamarapuolella), ja eräänlainen vetokoukku, mutta tuollaista ei ole. (On paljon muutakin, mutta siis tukkilais-ajalta ainakin nuo)
Ei hää oo mikään "helevetin idiootti". Hää on Elvis.
Sliipparit/Viemäri TV
Atticora
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1517
Lauteille: Heinäkuu 2013

Kotitalouksien brutaali ase: puutarhasakset

#25

Viesti Atticora »

Yksi applikaatio puutarhasaksille on katkoa pihalle heitetyistä pommeista sytytyslanka. Leffassa ne voisi napsia suoraan ilmasta, elokuvissahan sopii aina vähän liioitella.
Kuvake
Paanari
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 2262
Lauteille: Maaliskuu 2006

Kotitalouksien brutaali ase: puutarhasakset

#26

Viesti Paanari »

Hymmm. tuosta linkoteemasta ja omenoista.
Timpa laitappa vaikka semmoseen 50-70cm pituseen sähköputkeen päähän omena ja kokeile.
Lähtee liukkaasti lentoon ja pikku harjoituksella/testailulla löytyy omaa käteen sopiva pituus.
Seuraavaksi sitten sopivan kokoinen putki ja sisään sopiva laakeri/kuula/kivi....
Kari varmaakin muistaa nämä Kas-Pin putkiaseet....
Kaiken näköstä humpuukia ja huuhaata sitä ennenmuinoin olikin. :-8
Jaska
EX AGMINE HACCAPELLORUM LIBERA NOS DOMINE
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 5292
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Kotitalouksien brutaali ase: puutarhasakset

#27

Viesti MikaM »

Jäänee kehänopeus pienemmäksi kuin lingolla?
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
Kuvake
Paanari
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 2262
Lauteille: Maaliskuu 2006

Kotitalouksien brutaali ase: puutarhasakset

#28

Viesti Paanari »

En osaa vasta koska muuttujia niin paljon.
Asiaan vaikuttaa käyttäjän käsi, putken/lingon pituus, matkaan lähettävän kappaleen massa jne....

Että semmosta, mutta omenasta ei jää kuin sosetta, jos osuu johonkin kovaan.
Jaska
EX AGMINE HACCAPELLORUM LIBERA NOS DOMINE
Kuvake
Timpa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 1347
Lauteille: Maaliskuu 2012

Kotitalouksien brutaali ase: puutarhasakset

#29

Viesti Timpa »

Eikös jossain Fruit Ninja -pelissä lyödä miekalla lentäviä hedelmiä? Tämä olisi Bomb-Ninja, jossa lentävistä pommeista saksitaan syttäreitä.

Kaverin isä-vainaa oli nuoruudessaan (kavereineen) laittanut perunan reijästä johonkin pitkään pajunvitsaan, ja sillä pelillä perunoita lingonnut. Väitti että aina lensi 300 metriä. No, saattoi olla lapin lisää, koska asiaa ei voi mitenkään enää tarkistaa. Minulle 300 metrin heitot kuulilla ovat ihan kykyjeni äärirajoilla. Ja tämän hetken pisimmät heittäjät kansainvälisellä linkofoorumilla ovat noin kahdessa ja puolessasadassa metrissä. Eikä heitäkään taida olla kahta enempää.

Kaspinista olen lukenut pari artikkelia ja katsonut yhden dokkarin. Oliko se joku kaspinin vitonen, johon tuli ketju putkeen?
No joka tapauksessa minulla on metrinen sähköputki ja sopivat 14mm kuulat varattuna tiettyyn kokeiluprojektiin. Mutta siinä on putken lisäksi eräs pikku viritys. Sen toimivuus selvinnee syksyn aikana, kun vain ehtisin järven rannalle heittämään.
Ei hää oo mikään "helevetin idiootti". Hää on Elvis.
Sliipparit/Viemäri TV
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Kotitalouksien brutaali ase: puutarhasakset

#30

Viesti Kari Aittomäki »

Putkiaseet, muistan juu.. ne on mulle näyttäytyneet aina sellasina melko suurpiirteisinä peleinä, tarkkuus on omalta osaltani ollu hyvin onnenkauppaa.
Koska olen tumpelo.
Olen kyllä kuullut että Amsterdamissa jotain flipperikuulia käytettiin hyvin vaarallisesti nimenomaan putkesta lingottuna.
Mutta kerrotusti ne katujätkät käytti nunsiakin katumyllyissä ja sehän on varsin hasardi vehjes.
Mitään sensuuntasta en nähny mutta aika vähän sielä 'damin yössä tuli lopultakin piereksittyä.

Oiskohan nuo pajuvipuset jotenki linkokeihään sukulaisia, joka on kuulemma varsin hyvä' peli, antaa voimmaa projektiilille huomattavastikin.
Siinä telkkarisarjassa missä pari sälliä könys pitkin mettiä ja koetti selviytyä omilla opeillaan, toisen ollessa koulutettu sissiveikko ja toisen jonkinlainen elämäntapaintiaani..
Yhdessä jaksossa se mettäsälli keihästi jonku siansukusen varsin vakuuttavasti.
Nimenomaan vipukeihäällä.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 32 kurkkijaa