Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Kuka on suosikki-Bondisi? + Bond-keskustelua

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa

Kuka on suosikki-Bondisi?

Sean Connery
42
30%
George Lazenby
3
2%
Roger Moore
24
17%
Timothy Dalton
6
4%
Pierce Brosnan
2
1%
Daniel Craig
63
45%
 
Ääniä yhteensä: 140

magamies
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 700
Lauteille: Joulukuu 2005

Kuka on suosikki-Bondisi? + Bond-keskustelua

#151

Viesti magamies »

Kari Aittomäki kirjoitti: heinä 19, 2019, 01.41 On niitä demottukin, jopa tietääkseni itse Kuuno. Joskus jolloinkin.

Minäkin demosin mutta feikkasin, yksi lähtemättmimmistä muistoistani on se urheiluteipin irkirepiminen kasseista.
Ei vähimmin siksi etten vielätuolloin tajunnut että pallit reageeraa adreen vetäytymällä, se teippipuriste oli varsin.. tuntuvaa.
Nottaristus että oli viisas olo.

Kiinanmiehien voimanäytteistä oli ihan lehtijuttuja melko viljaltikin -60-70-luvuilla, eli kai niitä on demottu ja katseltu jo aiemminkin.

Modestyissä en muista kenenkään palleja nostelleen, Kuoleman esimaussa Willie Garvin käyttää ninjutsua ja seisoo näkyvissä näkymättömänä kunnes pääsee hyökkimään.
Alaheitto raskaalla veitsellä sydämeen ja toinen sälli ylähuulesta tonttiin ja kämmensyrjällä niska poikki.

Kiai.
<jep Kuuno osaa paljon ja monelaista, esityksissä Kuunon bravuuri oli tämä vastustaja potkaisi Kuunoa jalkojen väliin, Kuuno kuimarui tuskasta ja sitten ponnisti sieltä ylös ja jalkasakset hyökkääjän kaulaan!
Mutta ei näitä Morriksen tekniikoita kuitenkaan yleisellä tasolla suomessa treenattu eikä opetettu, sillon 70 luvun lopulla Ave esitteli lajia suomen puolustusvoimille ja Morris oli demoomassa tekniikoita ja siellä potkittin kovaa jalkojen väliin ja lyötiin kurkuun(ki.voimaa) Suomen armeijan edustajat katselivat suu auki ja tuli kommnettia että liian väkivaltainen laji, oli tuota aikaa kun realismi oli uutta ja tuntematonta ja lajeina oli suomessa vain judo ja karate.

Hyvin feikkaisit Kari ja olit aikas rohkea :) :)
Magamies
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 16082
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Kuka on suosikki-Bondisi? + Bond-keskustelua

#152

Viesti Kari Aittomäki »

Jos rohkea on kohtelias versio määritteestä idiootti niin totta.

Sattans jonssonin urheiluteippi repi ihokarvat irki, eikä tuloksena suinkaan olleet siistit silopallit vaan tulehtuneet ja ruhjoutuneet hippulat pusseineen.
Hanurikin oli arka kun se avustaja veti aika kovaa, otin tällin kannikoilla vastaan.

Tyhmyydestä sakotettiin.
En tuntenut isseäni salaiseksi agentiksi vaan Pekka Puupääksi.
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 46
Viestit: 20815
Lauteille: Joulukuu 2007

Kuka on suosikki-Bondisi? + Bond-keskustelua

#153

Viesti Lasse Candé »

Ulla Appelsin ( :ihq: ) kirjoitti tästä keissistä:

https://www.is.fi/viihde/art-2000006177780.html

En yleensä fanita Appelsinia, mutta kun tässä kysymyksessä olen konservatiivinen ja hän taas on kaikissa, niin ihan hyvää kirjoitteluahan tuo on. Pitkää tosin, mutta melko hyvin kirjoittaa asiat niin ettei esim minun tarvitse kelailla näin triviaalia asiaa sen enempää vaan voin lukea tuon tyypin turinat.

Osuu asian ytimeen ja tykkään erityisesti wittuilusta mitä tekstissä näkyy.

Minulla ei ole mitään erityistä poimintaa tarjota. Vahva esitys, vähän niinkuin on vahva esitys vastata "10" kun kysymys on "5 + 5", oletuksella että vastaaja kertoo paljonko se on.
YJT
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 4144
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Lohja

Kuka on suosikki-Bondisi? + Bond-keskustelua

#154

Viesti YJT »

Onkohan tämä (tai vastaava) jo ollut?
Kuka oli tosielämän James Bond? Brittikirjailija paljastaa, millainen mies inspiroi Ian Flemingiä luomaan 007-agentin https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000006185790.html
Seppo Vesala

(Kaikki esittämäni mielipiteet ja näkemykset ovat omiani, eikä niitä pidä tulkita minkään yrityksen, yhteisön, organisaation tai viranomaistahon kannaksi)
PetriP
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 2135
Lauteille: Toukokuu 2006
Paikkakunta: Espoo
Etulaji: Judo

Kuka on suosikki-Bondisi? + Bond-keskustelua

#155

Viesti PetriP »

wikipediassa on artikkeli Bondin esikuvista ja toi naisiin menevä pöyhkeä tyyppinen esimerkki on lähinnä MI6 agentti joka oli sijoitettuna pariisiin. Sidney Reilly josoikein muistan. On yksiniistä lukuisista jotka osti stella polaris aineistoa suomalaisilta. Ei tietysti itselleen vaan vaan MI6:lle.

Bondilla on niin paljon ominaisuusksia että on todennäköisempää että innoittajisa on enemmän kuin yksi
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 16082
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Kuka on suosikki-Bondisi? + Bond-keskustelua

#156

Viesti Kari Aittomäki »

Tosta naisille kurnuttamisesta.. kekäs muu ois sitämieltä että se on bondien se vaivaannuttavin ja surkein osuus?
Kun jo siltäpohjin ne naishahmot käy aivan sattans epäuskottaviksi, vaikka toki olen nähnyt vastaavaa käytöstä mutta ne oli näitten ylirikkaitten lähelle hakeutuvia, joko suoriahuoria tai ainaki kalastajia.
Eli ehkä se on juttu jota en vaan ymmärrä.
Saa jeesata.

Toki näissä uudemmissa ne mimmit on saanu jo kiitettävästi hammasta muttakun aina sielä vaanii se oh'james.
Atticora
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 1515
Lauteille: Heinäkuu 2013

Kuka on suosikki-Bondisi? + Bond-keskustelua

#157

Viesti Atticora »

Se puoli taitaa kertoa aika suoraan siitä, miten Fleming itse suhtautui naisiin.

Tyttöjä on kyllä siunattu ihan hulvattomilla nimillä: Pussy Galore, Bambi, Kissy Suzuki, Octopussy, Plenty O'Toole...
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 6397
Lauteille: Lokakuu 2009

Kuka on suosikki-Bondisi? + Bond-keskustelua

#158

Viesti Ile »

Atticora kirjoitti: elo 4, 2019, 16.15 Se puoli taitaa kertoa aika suoraan siitä, miten Fleming itse suhtautui naisiin.

Tyttöjä on kyllä siunattu ihan hulvattomilla nimillä: Pussy Galore, Bambi, Kissy Suzuki, Octopussy, Plenty O'Toole...
Viimeksi mainitun esittäytymiseen liittyi yksi Bondin "legendaarisista" kommenteista.

Plenty O'Toole: "Hi, I'm Plenty."
James Bond (todeten runsaan rintavarustuksen): "But of course you are."
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 46
Viestit: 20815
Lauteille: Joulukuu 2007

Kuka on suosikki-Bondisi? + Bond-keskustelua

#159

Viesti Lasse Candé »

Kari Aittomäki kirjoitti: elo 3, 2019, 04.26 Tosta naisille kurnuttamisesta.. kekäs muu ois sitämieltä että se on bondien se vaivaannuttavin ja surkein osuus?
Kun jo siltäpohjin ne naishahmot käy aivan sattans epäuskottaviksi, vaikka toki olen nähnyt vastaavaa käytöstä mutta ne oli näitten ylirikkaitten lähelle hakeutuvia, joko suoriahuoria tai ainaki kalastajia.
Eli ehkä se on juttu jota en vaan ymmärrä.
Saa jeesata.

Toki näissä uudemmissa ne mimmit on saanu jo kiitettävästi hammasta muttakun aina sielä vaanii se oh'james.
Ile ja Atticora sanoivat jo oleelliset, mutta mun on pakko puskea tähän väliin, että jopa varhaisteininä nähneenä, Sata 100% prosenttia Bondin mimmeistä oli kuumia kuin saattans.

Oli varmaan creepy toisto, mutta ne naiset olivat niin liian kuumia.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 16082
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Kuka on suosikki-Bondisi? + Bond-keskustelua

#160

Viesti Kari Aittomäki »

Jaajaa, mä oon sitte varmaan turhan ihanteellinen koska mun mahlavirtauksia ne bondmimmit ei niin hölskäytelleet.
Kun mulle se tasavertaisuus ja muut sellaset on vähä niinku parasta.

Siksi tämä neiti on minusta paras heistä noista.



Olettaisin että nuo avausreplat on homage juurikin tolle Plenty-jutulle.
Mua kutittaa se että tuo hahmo haastaa Bondin, kertoen että mokaappa niin kippaan jakkarasi nurin.

Muistaisin lukeneeni että Roger Mooren humoristinen lähestyminen tyttökohtauksiin oli ikäänkuin suojaverhoa, hän koki ne sessiot vaivaannuttavina.
Moore oli muuten laatusälli, Bondlentonsa huipussa 1978 hän teki välityönä Villihanhet, varsin vankan palkkasoturitarinan.
Ja vaikka oli ykkösstara mitä suosioon tuli, jänskäs roolia kovin.
Sir Roger Moore requested to have fewer lines in his scenes with Richard Burton and Richard Harris.
This kind of request was almost unheard of from a major star.
His reasoning was, "You don't seriously expect me to act against these guys?"
Sir Rogeria jännitti vaikka häneltä sotilastaustaisena upseerinrooli suju sujuvammin kuin noilta kahdelta hirmulta.. muttaku yhtenä upseerina hääräs ihka aito Hitlerjugend-sakemanni Hardy Kruger, neuvonantajana Mad Mike Hoare ja soltuissa aitoja mercseja.
Hän tiettävästi koki ahdistavana itseensä kohdistuvan arvioinnin, sekä kovanajätkänä että näyttelijänä.
Laadukas yksilö.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 16082
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Kuka on suosikki-Bondisi? + Bond-keskustelua

#161

Viesti Kari Aittomäki »

Jajuu, jos nuo nimet ei sano mittää niin Richardeista Burton on sellanen melko käsittämätön villimies, hän veti jokaroolin aivan omaan suuntaansa.
Kannattaa googlettaa jos leffat vähänkin kiinnostaa. Katelkaapa vaikka tuo VIllihanhet eli Wild geese, löytyy tuubista.
Vaivaton kekkaus on kekata mistä Anthony Hopkins on kikkansa kopannut.
Ovat molemmat walesilaisia ja Sir Anthony on oikeen väijynytkin esikuvaansa, aivan ovelle koputellen.

Harris taas saattaa olla kaikkien aikojen Näyttelijä, kun se manerismi oli aina niin jännä miksaus suurieleistä teatteria ja katua.
Oli ajallaan fyysinen ja kova ja kärkäs myllyttäjä ja oikeen Taitelija.
Tässä irkkusälli miehuutensa voimissa, rugbyn pelaajana, joka olikin.
Täältä pesee.

Kuva

Viimeinen roolinsa oli Dumbledore ja kannattaa näistä tuoreimmista katsoa Unforgiven, Armoton.
Jossa Hän pelaa English Bobia. Sekä tietenkin Gladiator, jossa hän on itse Marcus Aurelius, lainkaan ikäänsä häpeämättä.
Tulivat tiettävästi hienosti juttuun Russel Crowen kanssa, joka fanitti vanhempaa kollegaa.
Kaksi vaikealuonteista löyti yhteisen sävelen.

Mulla aina meinaa meinaa unehtua että nyt on nyt ja nää mulle itsestäänselvät mahtisällit ei kerro nykyveikkosille mitään ilman linkkejä.
Siksi lisäys.

En usko että kumpikaan Richardeista ois ollu tarpeeks bond ollakseen Bond, Jamesbond.
Vaikka kyllähän tollaset mestarit herättää eloon vaikka Antero Vipusen.
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 6397
Lauteille: Lokakuu 2009

Kuka on suosikki-Bondisi? + Bond-keskustelua

#162

Viesti Ile »

Tää tulee nyt muistista vuosien takaa mutta olikohan se joku Conneryn merkkipäivään liittyvä haastattelu tai jopa puhe, jossa Moore heitti kolleegaansa kunnioittaakseen hauskan stoorin ajalta, jolloin hänen poikansa oli pieni.

Poika: ”Iskä, pystyisitö voittamaan kenet tahansa, joka kävelisi tuosta ovesta sisään?”
Moore: ”Nooh...tottahan toki!”
Poika: ”Entä jos sieltä tulisi James Bond?”
Moore: ”Mutta minähän olen James Bond!”
Poika: ”Niin mutta jos sieltä tulisi oikea James Bond, Sean Connery?!”.
Atticora
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 1515
Lauteille: Heinäkuu 2013

Kuka on suosikki-Bondisi? + Bond-keskustelua

#163

Viesti Atticora »

Oikea James Bond. :D

Tosta Mooren läpän heitosta ja Plentystä tuli vielä mieleen, että sehän jatkui jotenkin näin:

"Plenty O'Toole"
"Named after your father, perhaps?"

Toihan on maailman huonoin läppä. Noista aiemmista viesteistä tuli mieleen että varmaan jonkinlainen mielenilmaus Moorelta, perhaps.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 16082
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Kuka on suosikki-Bondisi? + Bond-keskustelua

#164

Viesti Kari Aittomäki »

Noniin, ihan tämänketjun ansiosta olen nyttekatellu Brosnanin Bondeja ja todentotta ne on kökköoopperoita.
Hyvin mielenkiinnottomia ja ennenkaikkea varmanpäälle tehtailtuja.

Mutta Brosnan on hyvä yhdistelmä Moorea ja Daltonia.
Vaikuttavan komea miesi, sirorakenteinen toki mutta taitava näyttelijä. Ei yhtä huumoriveikko kuin Moore eikä yhtä synkkä kuin Dalton mutta healthy mix.

Sitäpaitti hän tuntuu viihtyvän nahkansa sisällä. Se on aina mukava hyrinä se.
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 46
Viestit: 20815
Lauteille: Joulukuu 2007

Kuka on suosikki-Bondisi? + Bond-keskustelua

#165

Viesti Lasse Candé »

Samaa mieltä tuosta sekoituksesta ja Brosnanin hyvyydestä, mutta menisin vielä askelen pidemmälle ja lätkäsisin 33% Connerya tasavertaisena noiden kahden muun kanssa cocktailiin, koska Brosnanin charmin tyyppi on sellainen.

Ja hyvin ilmaistu tuo että viihtyy nahkansa sisällä. Se on täyttä totta.

Brosnanin Bond-maine kärsii hänen surkeista Bond-leffoistaan, mutta omasta mielestäni hän on Bondina ihan selkeästi Bondien parhaimmistoa. Olen varmaan sanonut tosin tämän jo ennenkin.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Huu ja 13 kurkkijaa