Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Kokkaaminen

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa

Osaatko kokata?

Olen mies ja kyllä osaan, hyvinkin
58
41%
Olen mies ja osaan jonkin verran
46
33%
Olen mies ja pystyn juuri pitämään itseni (ja läheiseni) eväissä
10
7%
Olen mies ja osaan tehdä voikkarin
8
6%
Olen nainen ja kyllä osaan, hyvinkin
13
9%
Olen nainen ja osaan jonkin verran
4
3%
Olen nainen ja pystyn juuri pitämään itseni (ja läheiseni) eväissä
1
1%
Olen nainen ja osaan tehdä voikkarin
0
Ei ääniä
 
Ääniä yhteensä: 140

Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 313
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Jousiammunta/jousimetsästys

#241

Viesti Mjölnir »

Juu, sisäfileet on tietysti sormen kokoiset, mutta kun puhuu fileistä niin laskin myös ulkofileet mukaan kategoriaan

Minä teen ulkofileestä pihvejä ja sisäfileestä carpacciota
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Eppu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 3297
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Hattula
Etulaji: Holismi
Takalajit: Taekwondo, BJJ/SW

Jousiammunta/jousimetsästys

#242

Viesti Eppu »

Paljonkos tuollaisesta kaurispukista tulee syötävää tavaraa, niin kuin kokonaismassana? Ja mitä kaikkea muuta käyttöä kuin lihat?
"10 physical skills are: cardiovascular/respiratory endurance, stamina, strength, flexibility, power, speed, coordination, agility, balance, and accuracy. You are as fit as you are competent in each of these 10 skills."
Treenipäiväkirja

Erik Sandström
Mestaritehdas Oy
Instagram/Facebook
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 313
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Jousiammunta/jousimetsästys

#243

Viesti Mjölnir »

Ison pukin lihapaino on varmaan 15-20 kg, sydämen syön myös, takajalat joko kokonaisena uuniin tai pienempinä paisteina, fileet pihveiksi, kyljet ja niska sekä koipilihat jauhelihaksi, lapa joko kokonaan uuniin tai jauhelihaksi taikka luu pois ja käristykseksi
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 313
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Jousiammunta/jousimetsästys

#244

Viesti Mjölnir »

Voisiko joku ylipotkija jakaa viestejä johonkin ruoanlaittoketjuun? Mulla kun ei ole muuta kuin kännykkä nyt saatavilla.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 6402
Lauteille: Lokakuu 2009

Jousiammunta/jousimetsästys

#245

Viesti Ile »

Mjölnir kirjoitti: marras 15, 2018, 16.07 Voisiko joku ylipotkija jakaa viestejä johonkin ruoanlaittoketjuun? Mulla kun ei ole muuta kuin kännykkä nyt saatavilla.
Mjölnir on jo passissa taas... :D
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 313
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Jousiammunta/jousimetsästys

#246

Viesti Mjölnir »

Silloin on taottava kun rauta on kuumaa...
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 313
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Jousiammunta/jousimetsästys

#247

Viesti Mjölnir »

Eppu kirjoitti: marras 15, 2018, 15.15 Paljonkos tuollaisesta kaurispukista tulee syötävää tavaraa, niin kuin kokonaismassana? Ja mitä kaikkea muuta käyttöä kuin lihat?
Tää on nyt leikattu, 16 kg
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 313
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Kokkaaminen

#248

Viesti Mjölnir »

Otin muuten selkärankaa kans jonkin verran talteen, keittelen niistä lihaliemen

https://instagram.com/p/BqPUi4fH3SV/
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Pyrkele
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 1999
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: Rovaniemi
Etulaji: Tai shin mun
Sivulajit: Pena
Takalajit: Mave

Kokkaaminen

#249

Viesti Pyrkele »

Itselläni kyllä harmittaa ettei noita kauriita ole täällä ihan joka miehen metästettäväksi. Toki jos kuuluis seuraan niin voisi olla teoreettinen mahollisuus.
Muttei nappaa.
Porojahan kyllä ois.....

Mutta jottei menis ihan off-topiciksi, niin minäkin tein ruokaa.
Halstrasin siikafileitä takassa tuossa männä viikolla. Pari tuli suolattua ihan graavikalaksi itelle. Muut ei meillä suolakalaan koske, mutta more for me then. Ja keskiviikkona hauduttelin padassa poron niskakiekkoja ja jälkeenpäin vähän keitin lientä kasaa. Eli tein ns. normi kotiruokaa jälleen.
Poro jäi kyllä vähän mauttomaksi. Olis pitäny keittää lientä vielä enempi kasaan. Koira kyllä tykkäs tuostaki liemestä. Ei oo huolinu nappuloita nyt hetkeen, mutta ku lorautti niiden sekaan vähän tuota, niin alkoi maistumaan.
Siiasta tuli kyllä hyvää kun ensin jaksoi fileoida ja suolata riittävän hyvin. Sai takasta vielä hyvää savuaromia. Pittää tehä kylä uusiksi tässä kunhan jaksaa. Tuli tehtyä noita kerralla niin hemmetin monta, ettei nyt ihan heti jaksa.
Taisin syödä niitä arkiviikon ajan. Lopuksi tein smetanan kanssa tahnaa ja söin ruisleivällä. Tuli ihan riittävä eväs töihin siitäki.
"Homoläppä on parasta. Ja tissit"
-Pyry Parviainen; Kulttuurivaikuttaja ja älykkö.

Meidät löytää myös instasta https://www.instagram.com/taishinmun/
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 60
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Kokkaaminen

#250

Viesti Mika »

Paistan ruokaa harva se päivä, joten paistinpannu on minulle tärkeä työkalu. Olin jo pidempään silmäillyt hiiliteräspannua, kun edellisviikolla tartuin tarjoukseen Prismassa. Muurikan Heavy Metal maksoi 18 euroa. Meistä on lyhyessä ajassa tullut parhaat kaverit.

Rasvapolton siirsin tuonnemmaksi, koska sitä ei tuossa välttämättä heti aloituksessa tarvita. Sen aika tullee myöhemmin. Paistorasvaa olen käyttänyt nyt runsaasti, jotta pannulle muodostuisi rasvapinta. Kaipa siinä kuukausia vierähtää ennen kuin pannu alkaa olla parhaassa iskussa. Pannu lämpenee sähköhellalla nopeasti puolitehollakin (3-4). Ruoka kypsyy ihan eri tavalla kuin pinnoitepannulla. Samoista ruoka-aineksista olen onnistunut kokkailemaan parhaat ateriat tuolla pannulla.

Hiiliteräspannua ei tiskata. Tykkään siitä ajatuksesta, että aikaisempien ruokien mausteet hiljalleen säilyvät pannussa. Se jos mikä tekee siitä juuri minun pannuni. :D

Suosittelen! :jepa:

https://opamuurikka.fi/tuote/heavy-meta ... nnu-26-cm/

Tässä on vielä ammattikokin video hiiliteräspannun rasvapoltosta:

ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
katar
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 42
Viestit: 2037
Lauteille: Tammikuu 2008
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Thainyrkkeily
Sivulajit: Potkunyrkkeily; nyrkkeily

Kokkaaminen

#251

Viesti katar »

Ei tiskata? Mielenkiintoista, kuulostaa jännälle. Mites, jos paistaa kalaa ensin ja sitten lihaa, eikös se kalan maku tartu lihaan?
Meillä on tv-shopin ostos pannuna, eli CopperChef neliskanttinen, oli alkuun ainakin ihan järjettömän hyvä, mikään ei tarttunut kiinni, nyt alkaa vähän tarttumaan, esmes kananmunat, minkä johdosta isännällä meinaa mennä herne nenään. En tiedä, vaikuttaako se, että meillä on kaasuhella. Vaikea sanoa. Hyvä pannu ja se on tarpeeksi iso, että mahtuu isokin kana siihen. Just ja just riittää muuten uunin koko, se kahva on niin pitkä.
Frankly my dear, I don`t give a damn.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 60
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Kokkaaminen

#252

Viesti Mika »

Jos hiiliteräspannua tiskaa astianpesu- tai muulla vastaavalla aineella, se rasvapinta hajoilee. Se rasvapinta on kuitenkin hiiliteräs- ja valurautapannun sydän. Se lienee totta, että aiemmat maut tarttuvat helpommin uusiin kokkailuihin, mutta kalan paistaminen on muutenkin kerrostalokiusaamista. :D

Tänään viimeksi kokkailin tuolla Heavy Metallilla nyhtökauraa. On se lopputulos kyllä ihan erilaista kuin pinnoitepannuilla. Tykkään koko ajan enemmän ja enemmän. :)
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 23
Viestit: 5292
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Kokkaaminen

#253

Viesti MikaM »

Pannun jäähdyttyä on toki ihan ok vedellä ja harjalla puhdistaa.
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 57
Viestit: 6424
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Kokkaaminen

#254

Viesti AlexMachine »

Kalaa ja tomaatteja paistan toisella pannulla. Kalan haju ja maku tarttuu pannuun kiinni. Hiiliteräspannu on minullakin käytössä ja todella hyvä kun rasvanpolton tehnyt. Pesen puhtalla harjalla ja kuumalla vedellä. Sitten nopea kuivaus ja öljy pintaan. Jos pannun pintaan tarttuu kalan haju, niin merisuolaa reilusti pannulle ja pannu kuumaksi. Suola poistaa makuja ja hajuja.
The beatings will continue until morale improves.
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 57
Viestit: 6424
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Kokkaaminen

#255

Viesti AlexMachine »

Uuniruokia varten tuli hankittua uusi pata. Tuo on pitkään ollut harkinnan alla koska nykyinen pata on ainoa keitto/paisto vehje joka on ollut huono.
Le Creuset 6,7l emaloitu valurautapata lähti tilaukseen.
Alla mainoskuva.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja. Ole hyvä ja rekisteröidy tai kirjaudu sisään.
The beatings will continue until morale improves.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 71 kurkkijaa