Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Kokkaaminen

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa

Osaatko kokata?

Olen mies ja kyllä osaan, hyvinkin
58
41%
Olen mies ja osaan jonkin verran
46
33%
Olen mies ja pystyn juuri pitämään itseni (ja läheiseni) eväissä
10
7%
Olen mies ja osaan tehdä voikkarin
8
6%
Olen nainen ja kyllä osaan, hyvinkin
13
9%
Olen nainen ja osaan jonkin verran
4
3%
Olen nainen ja pystyn juuri pitämään itseni (ja läheiseni) eväissä
1
1%
Olen nainen ja osaan tehdä voikkarin
0
Ei ääniä
 
Ääniä yhteensä: 140

MikkeM
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 37
Viestit: 1621
Lauteille: Heinäkuu 2009
Paikkakunta: Klaukkala.

Kokkaaminen

#226

Viesti MikkeM »

Itse olen siirtänyt mielenkiintoani enemmän klassisen ranskalaisen keittiön puolelle, ns alkuperäiseen keittiöön :)

Toki jossain vaiheessa varmaan tulee sirkulaattori hankittua.

Tokihan sillä voi tehdä kaiken ruoan , jäätelömassasta,kasvisten kypsyttämiseen jne.
MikkeM
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 37
Viestit: 1621
Lauteille: Heinäkuu 2009
Paikkakunta: Klaukkala.

Kokkaaminen

#227

Viesti MikkeM »

Tässä opasta sous vide maailmaan :
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 60
Viestit: 93832
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Kokkaaminen

#228

Viesti Mika »

Eilen toimin lähinnä apurina, mutta melko vähällä vaivalla ja suhteellisen nopeasti syntyi maittava ateria. Pääruokana tuossa oli Quorn-fileet. Sen kyljessä oli sitten sienikastike, lohkoperunoita ja salaatti (lehtisalaattia, kurkkua, paprikaa, viinirypäleitä, cashew-pähkinöitä, fetajuustoa ja balsamicoa). Maistui! :smt016
ruokaa.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja. Ole hyvä ja rekisteröidy tai kirjaudu sisään.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Vanhakankea
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 3401
Lauteille: Helmikuu 2010

Re: Kokkaaminen

#229

Viesti Vanhakankea »

Munavoin tekeminen margariiniin. Voi prkl, pitäisi sukuelimistä hirttää moisen pyhänhäväistyksen tekijät. Siinä nimessä on ne perusaineet, mausta sitten maun mukaan, mutta ei voita voi margariiniin vaihtaa.
* Entinen idealisti - nykyinen nihilisti
** Suoraan huipulle pääsee vain oikotietä
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 57
Viestit: 6423
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Kokkaaminen

#230

Viesti AlexMachine »

Pikaruoka-ketjun innoittamana päätin postata.
Pirkka tuoreet 100% hampurilaispihvit (olivat hyviä ja mehukkaita). Sämpylät ok, mutta olisin halunnut Brioche tyyppisiä, mutta ei ollut hyllyssä (mm Pågens valmistaa ja niitä pitää testata).
Ainekset, itse tehty paprika/chili majoneesi, herkkukurkkua, tomaattia, laadukasta Cheddar juustoa, sipulia, salaattia, keltaista ja punaista. paprikaa. (Kasattu, sämpulä, salaatti, majoneesi, tomaatti, pihvi, sipuri, Cheddar, (Heinz sinappi) ja herkkukurkku, paprika, sämpylä)
Hiiligrillissä pihvit 2,5min yksi puoli 250 asteessa, kääntö, sitten pihvin päälle sipulit ja Cheddar katoksi. Grillin kansi kiinni ja 2,5 min. Sitten pihvi sivuun vetäytymään noin pariksi minuutiksi samalla kun nopeasti otetaan sämpylään pinta grillissä sitten kootaan alaosa. Pihvit päälle ja loput täyttet ja sämpylä. Syödään käsin. Pihvit sopivasti medium + ja mehut hyvin sisällä.
Kuva
The beatings will continue until morale improves.
katar
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 42
Viestit: 2036
Lauteille: Tammikuu 2008
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Thainyrkkeily
Sivulajit: Potkunyrkkeily; nyrkkeily

Kokkaaminen

#231

Viesti katar »

:peukku: Näyttää törkeän hyvälle! Nam!
Frankly my dear, I don`t give a damn.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 313
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Kokkaaminen

#232

Viesti Mjölnir »

Tänään kokeilen ensimmäistä kertaa valmistaa makkaraa. Peuran niskaa ja kylkeä jauhettuna, possun lapaa ja ihraa sekä poppamiehen mausteseosta ja suolaa.

Katsotaan, mitä tästä tulee.
image.jpeg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja. Ole hyvä ja rekisteröidy tai kirjaudu sisään.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 313
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Kokkaaminen

#233

Viesti Mjölnir »

MikkeM kirjoitti:Itse olen siirtänyt mielenkiintoani enemmän klassisen ranskalaisen keittiön puolelle, ns alkuperäiseen keittiöön :)

Toki jossain vaiheessa varmaan tulee sirkulaattori hankittua.

Tokihan sillä voi tehdä kaiken ruoan , jäätelömassasta,kasvisten kypsyttämiseen jne.

Olen muutaman vuoden käyttänyt Anova Culinaryn sirkulaattoria, ja paluuta entiseen ei enää ole :D
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
MikkeM
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 37
Viestit: 1621
Lauteille: Heinäkuu 2009
Paikkakunta: Klaukkala.

Kokkaaminen

#234

Viesti MikkeM »

Ostin tuossa hetki sitten sirkulaattorin kun halvalla sai, vielä en ole ehtinyt käyttämään.
Poista käyttäjä 1747
Viestit tässä aiheessa: 19

Jousiammunta/jousimetsästys

#235

Viesti Poista käyttäjä 1747 »

MikaM kirjoitti: marras 15, 2018, 11.34 Nuo fileet maistuukin sitte hyvälle!
Se on Suuri Synti tehdä tuoreista kaurisfileistä muuta kuin tartaria!

:ihq:

Edit:nätti kaato
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 23
Viestit: 5292
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Jousiammunta/jousimetsästys

#236

Viesti MikaM »

Ei vaan tuu sormen kokosista fileistä paljoa tartaria. Pannulle voin ja pippurin kera ja syö samalla ku kattelee, mitä tekis sitte oikeen aterialle... Kallialan ja Kuosmasen ruoantekoruokaa.....
Osuma on kiva kyllä.
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
Poista käyttäjä 1747
Viestit tässä aiheessa: 19

Jousiammunta/jousimetsästys

#237

Viesti Poista käyttäjä 1747 »

Kyllä siitä tulee ihan riittävästi itselle kun pilkkoo kaikki neljä. Jotenkin tästä tulee mieleen se kohtaus kun Aladobix, Asterix ja Obelix väittelee siitä mitä Senilixin pitää tehdä sienillään.

:)

Miettinyt pitäisikö alkaa hifistelemään ihan tosissaan ja hankkia keittiörempan yhteydessä kunnon raakakypsennyskaapin. Vois käyttää muuhunkin kuin riistaan kunhan vaan tilaisi tuoretta lihaa.

https://www.dry-ager.fi/?gclid=EAIaIQob ... gLW9_D_BwE
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 313
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Jousiammunta/jousimetsästys

#238

Viesti Mjölnir »

Kyllä ulkofileestä ihan pihvin jo saa
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 6402
Lauteille: Lokakuu 2009

Jousiammunta/jousimetsästys

#239

Viesti Ile »

luupää kirjoitti: marras 15, 2018, 13.25 Miettinyt pitäisikö alkaa hifistelemään ihan tosissaan ja hankkia keittiörempan yhteydessä kunnon raakakypsennyskaapin. Vois käyttää muuhunkin kuin riistaan kunhan vaan tilaisi tuoretta lihaa.
Tossa vieressä kauppahallissa vähän aikaa sitten aloittanut Three Butchers (joku vanhan Roslundin heebo ja E. Erikssonin kalakaupan yrittäjä taustalla/hommissa) tarjoaa tota palveluna. Niillä on siinä sellainen kaappi ja käsitin, että ne on jengin tilaamia ja korvamerkittyjä kimpaleita.

https://fi-fi.facebook.com/thethreebutchers/

Sori ootee.
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 23
Viestit: 5292
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Jousiammunta/jousimetsästys

#240

Viesti MikaM »

luupää kirjoitti: marras 15, 2018, 13.25 Kyllä siitä tulee ihan riittävästi itselle kun pilkkoo kaikki neljä. Jotenkin tästä tulee mieleen se kohtaus kun Aladobix, Asterix ja Obelix väittelee siitä mitä Senilixin pitää tehdä sienillään.

:)

Miettinyt pitäisikö alkaa hifistelemään ihan tosissaan ja hankkia keittiörempan yhteydessä kunnon raakakypsennyskaapin. Vois käyttää muuhunkin kuin riistaan kunhan vaan tilaisi tuoretta lihaa.

https://www.dry-ager.fi/?gclid=EAIaIQob ... gLW9_D_BwE
Mikäs sen hauskempaa, kun keskustella toisten tekemisistä ;) ? Ja mä puhuin sormenkokosista fileistä, niin saa olla melko nakit, jotta ulkofile on semmonen.....
file.jpg
Nuo isommat meni paistamisen jälkeen savustimeen, vaan en mä sitä vielä oikeen osaa.
Ehkäpä metsästäjä itse kertoo sitten, mitä teki omillaan?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja. Ole hyvä ja rekisteröidy tai kirjaudu sisään.
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 73 kurkkijaa