Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Defendo White

Keskustelua suojelu- ja turvallisuusammateista

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Defendo White

#46

Viesti Kari Aittomäki »

Eipä ole juttu luettavissa kunnen ole Nokiansanomia tilaamassa.
Kiinnostais kyllä.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Defendo White

#47

Viesti Mika »

Jep, maksumuurin takana on tuo. Olisi silti ihan mielenkiintoisia lukea noita ajatuksia ja kokemuksia varsinkin Firefighterilta, koska hän on Defendo Whiten ymmärtääkseni pääarkkitehti.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 44
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo

#48

Viesti Mjölnir »

tapsaattori kirjoitti: syys 19, 2018, 15.25 Mun mielestä kannattais pitää selvä raja näissä ammateissa
-poliisi käyttää voimaa, heillä on siihen välineet ja osaaminen
-ensihoitajat hoitaa potilaita. Ei väkivaltatilanteita.
Tietysti näin. Periaatteessa. Mutta hätävarjelu tietty erikseen, kaikille keikoille kun ei vaan voi pyytää poliisia mukaan
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Defendo

#49

Viesti Andy »

tapsaattori kirjoitti: syys 19, 2018, 15.25 -ensihoitajat hoitaa potilaita. Ei väkivaltatilanteita.
Mitä ensihoitajan tulisi sinusta tehdä, jos hänen kimppuunsa käydään eikä hän kykene pakenemaan tilanteesta?
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Defendo

#50

Viesti Kari Aittomäki »

Minäsitä olen kerran päässyt vetään mawan päähän valkoisissa releissä kenttäolosuhteissa!
Tai ainaki takki oli valkoinen, silloin vielä niitä käytettiin.
Ambulanssikeikalla, tättäri veti liikkuvia taakke ja tuli kohti.

Potku oli kontrolloitu, sellainen varoittava tillikka. Pelottava Taidonnäyte.
Potkaistu istahti änkkäilemään ja hoidon kohde nauro käyränä.
Tilanne päättyi onnellisesti, vietiin loukannut Tapikselle, jossa lanssiparini kerto tapahtuneesta huvittuneille duunareille, kaskun tein töitä myös Tapaturma-asemalla ja ne oli nähny mun tavat toteuttaa hoitotyötä.

Ennen oli kaikki niin paljon paremmin.

Eli tottakai pelastajien pitää saada taltuttaa pällit, tarvittaessa kovinkin kourin.
Hyvä uutinen.
Kannatan kaikkea mikä keventää täsmäväkivallan jakelua tarvitsevaisille.
tapsaattori
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2463
Lauteille: Heinäkuu 2016
Etulaji: keppijumppa
Takalajit: bjj, vapaapaini, lukkopaini

Defendo

#51

Viesti tapsaattori »

Andy kirjoitti: marras 11, 2018, 00.37
tapsaattori kirjoitti: syys 19, 2018, 15.25 -ensihoitajat hoitaa potilaita. Ei väkivaltatilanteita.
Mitä ensihoitajan tulisi sinusta tehdä, jos hänen kimppuunsa käydään eikä hän kykene pakenemaan tilanteesta?
Suojella omaa terveyttään hätävarjeluperusteisesti. Mitä siihen sitten kuuluu riippuu tilanteesta. Lähtökohtana ensihoitajan ei kuuluisi lähteä hoitamaan HOITOtehtäväänsä väkivaltaiselle potilaalle ilman poliisin apua. Koska väkivaltatilanteen selvittäminen ei hänelle pitäisi kuulua.
Kuvake
Eppu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 3296
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Hattula
Etulaji: Holismi
Takalajit: Taekwondo, BJJ/SW

Defendo

#52

Viesti Eppu »

tapsaattori kirjoitti: marras 11, 2018, 11.35
Andy kirjoitti: marras 11, 2018, 00.37
tapsaattori kirjoitti: syys 19, 2018, 15.25 -ensihoitajat hoitaa potilaita. Ei väkivaltatilanteita.
Mitä ensihoitajan tulisi sinusta tehdä, jos hänen kimppuunsa käydään eikä hän kykene pakenemaan tilanteesta?
Lähtökohtana ensihoitajan ei kuuluisi lähteä hoitamaan HOITOtehtäväänsä väkivaltaiselle potilaalle ilman poliisin apua.
Ajan rakenne on muuttunut? Jos rajattomia poliisiresursseja edes olisi, miten hoitaja voisi lähtiessään tietää, että hoitotilanne voi äityä väkivaltaiseksi?
"10 physical skills are: cardiovascular/respiratory endurance, stamina, strength, flexibility, power, speed, coordination, agility, balance, and accuracy. You are as fit as you are competent in each of these 10 skills."
Treenipäiväkirja

Erik Sandström
Mestaritehdas Oy
Instagram/Facebook
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 44
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo

#53

Viesti Mjölnir »

Näinhän se on jo nyt, mutta ongelma on se, että useimmat lanssia soittavat eivät kerro häkelle olevansa väkivaltaisia. Jos tehtävä on ns väkivaltakoodi, eli nolla alkuinen, niin perustoimintamalli on ottaa poliisi tehtävälle. Suurin osa hoitohenkilökuntaan kohdistuvasta väkivallasta tuleekin tehtävillä joissa ei ole lähtötietoja väkivallasta
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Defendo White

#54

Viesti Kari Aittomäki »

No eikai se sitä sulje pois että soiluajien sätkimiseen reagoidaan?
Mun kokeman mukaan ne kohteessa heiluvat veikkoset usein vaan "saavat päähänsä" käydä kokeilemaan paikalletulleiden määräilijöiden kapasiteettia.
Eli se toiminta on ennakoimatonta, impulsiivista.

Kaverille kävi tilanne että ajoi sattumalta onnettomuuspaikalle, katsoi vellomista ja kysyi "kuka johtaa tilannetta", vastaus oli koppava joten Markku otti tilanteen käsiinsä. Ja sai jonku urpon silmilleen, ensin sanallisesti kesken hoidontarve-arvioinnin ja sitten ihan fyysisestikin.
Voimailutaustaisella judo/karaten danilla ei ollu vaikeuksia taltuttamisessa mutta kyseisen tilanteen johto otti kitkaa.
Loukkaantuneitten hoito.. einyt vaarantunut mutta hankaloitu.
Syytettynä Make silti käräjillä oli.

Eli hätätilanteisiin tulisi mielestäni ladata toleranssia. Kun se poliisi on harvoin saatavilla.
Silloin kun mulle opetettiin vedenvarahätäilijän kohtaamista, se täräyttäminen oli ihan relevantti rauhoitusvaihtoehto.
En usko että tilannehoitojen toimintakäytäntö olis kovinkaan muuttunut.
Hahmotus tekovastuusta varmaankin on.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 44
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo White

#55

Viesti Mjölnir »



Ensimmäiset pari keikkaa koulumaailmaan on nyt buukattuna. Katsotaan millainen on vastaanotto.
Tähänkin on valmistauduttu huolella, niin kuin kaikkeen ammattilaisten kouluttamiseen.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 5292
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Defendo White

#56

Viesti MikaM »

Toivottavasti. Tässä on se räkä tuulettimeen-riski kertaluokkaa isompi, kun missään muussa, kun mennään äitin pikku lapsoseen kajoamaan.
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 44
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo White

#57

Viesti Mjölnir »

Ensimmäinen opettajille suunnattu koulutus vedetty, palaute oli aivan loistavaa

Vuorovaikutus oli hyvä, porukka aktiivista ja hyvä meininki


"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Defendo White

#58

Viesti Totte »

Mä luulen et toi pyramidi on ihan ykkösjuttu kun pitää saada koulutettavat heti alkuun ymmärtämään, että sulla on järkeä ja suhteellisuudentajua eikä mennä vaan myllytyslasit silmillä.
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Defendo White

#59

Viesti Kari Aittomäki »

Mikä oli hyrinä, saivatko opet paukkuja ongelmatilanteisiin?

Juu, hankala kysymys mutta mulle tuli aina, siis aina hyrinä siitä menikö viesti perille.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 44
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo White

#60

Viesti Mjölnir »

Joo, lamppuja syttyi pään päällä. Erityisesti tykkäsivät tilannetietoisuuden värikoodeista.

Ja fyysisellä puolella oli paljon, että ”miten pitää tehdä kun oppilas huitoo saksien kanssa” jne
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 35 kurkkijaa