Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Hanmoodo-videoita?

Korealaiset lajit

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Samiv
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 41
Lauteille: Syyskuu 2008
Paikkakunta: Jyväskylä

Hanmoodo-videoita?

#181

Viesti Samiv »

Eizei kirjoitti: syys 11, 2018, 17.31 Mahtavaa tarinaa! Kiitos! Olikohan muuten tuo 93 tyrmäys suoralla etupotkulla naamaan vastapalloon? Muistan tällasen jostain vanhalta kisanauhalta!
Juurikin sama tyrmäys. Vastustaja heilahti, kumartui tai syöksyi eteenpäin ja en nyt muista oliko etupotkulla tai kierrepotkulla suoraan naamatauluun josta seurasi lyhyt muutaman sekunnin tyrmäys.
Samiv
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 41
Lauteille: Syyskuu 2008
Paikkakunta: Jyväskylä

Hanmoodo-videoita?

#182

Viesti Samiv »

Eizei kirjoitti: syys 11, 2018, 17.33 JanneM tietänee oliko tuo korealainen taekwondo-opettaja hänen tkd opettajansa ja muistaakseni korean taekwondomaajoukkueen tämän hetkinen päävalmentaja Park Jong Man?
Kuulostaa jotenkin tuo Park tutulta. Hei Jeon Moi Soolin kaverit olivat muistaakseni veljekset jotka olivat asuneet jo pidempään Helsingissä ja taisivat opiskella ainakin toinen Helsingin Yliopistossa.
Kuvake
Eizei
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 97
Viestit: 928
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: Jyväskylä

Hanmoodo-videoita?

#183

Viesti Eizei »

Joo Hwangin pojat Inseon ja In Kwon. Ovat tossa 92 näytöksessä joka näkyy vähän ylempänä ketjussa. Jos nyt kuvanlaadultaan näkyy :P
Antti Junikka
Samiv
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 41
Lauteille: Syyskuu 2008
Paikkakunta: Jyväskylä

Hanmoodo-videoita?

#184

Viesti Samiv »

Minulla on joskus ollut jossain nauhalla myös pätkä jossa Hoi Jeon Moi Soolin suurmestari kävi ja ellei peräti Jyväskylässä Ryhtilässä pitämässä näytöksen Hoi Jeon Moi Soolista jos täällä olisi alkanut sen harrastaminen. Tätä kirjoittaessa tulikin mieleen että muistaakseni/mielikuvieni Jinsu alunperin tai ainakin alussa jonkin aikaa opetti Hoi Jeon Moi Soolia (olikohan ollut juuri Helsingissä). Ko.laji ei kuitenkaan ottanut tuulta alleen ja seuraava yritys oli HMD:llä (näin kuvittelen asian)
Kuvake
Eizei
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 97
Viestit: 928
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: Jyväskylä

Hanmoodo-videoita?

#185

Viesti Eizei »

Tästä on ketju potkussa. Olisikohan Hapkidon historia Suomessa. Daejin Hwang toi Cheol Yong Parkin ja Jinsun opettamaan Hapkidoa alunperin. Työnimiä oli mm. Moo Yae Do. Park perusti oman Kudokwan Hapkidon, Daejinin poika Inseon otti Hojiksen haltuun, Young Suk perusti oman Hanmoodon muttaa oli nimellisesti myös HJMS pääopettaja Suomessa ja myöhemmin myös euroopassa. Keskittyi kuitenkin hanskiin.

Käsittääkseni Myoung on ollut kerran Jyväskylässä ja sekä Jinsu, Inseon ja In-Kwon ovat olleet osana Hojiksen ja Hanskin näytösporukkaa. Hojis ei Jyväskylään kuitenkaan tarttunut. Hanski taas tarttui.
Antti Junikka
Kuvake
Pekiti-Tirsia Jyväskylä
joukkopotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 35
Lauteille: Heinäkuu 2013
Paikkakunta: Jyväskylä

Hanmoodo-videoita?

#186

Viesti Pekiti-Tirsia Jyväskylä »

Hei, täytyypä kertoa kanssa jotakin alkuajoista.

Toi Jyväskylän Ryhtilässä aikanaan pidetty näytös (olisko ollut 1991?) Mainostettiin lehdessä HJMS näytöksenä. Itselläni oli silloin juuri ennen näytöstä Aikido harjoitukset kyseisessä salissa ja jäin saliin sisälle veljeni kanssa odottelemaan. Porukkaa kasaantuikin pihaan aikalailla ja osa meinasi kääntyä ovelta pois, koska yllätykseksi ovella aiottiin kerätä maksua näytöstä katsomaan tulevilta. Syyksi kerrottiin, että suurmestarin Myung lentoliput Koreasta maksoivat niin paljon. No päästivät lopulta kaikki sisään ilmaiseksi, koska porukkaa olisi kääntynyt muuten takaisin kotiin. Näytöksessä oli myös mukana ainakin Jinsu, Inseon, Young Suk.
Näytös aiheutti hivenen hämmennystä, koska lehdessä luki HJMS ja näytöksessä puhuivat HanMooDo:sta. ..Sekä joka kaverin selässä luki eri lajin nimi, Inseonilla TKD of course.
Näytöksen murskausosiossa sattui vielä pikku haaveri, kun pyytivät yleisöstä vapaaehtoisia pitämään kattotiilejä. Yksi tiilen puolikas sattui lentämään sivulle ja osui jonkun miehen kasvoihin seurauksella, että silmälasit hajosivat. Ei kuitenkaan mitään vakavampaa.

Niin ja joku muutama viesti taaksepäin mainitsikin,
niin Jyväskylän Han Moo Do perustamiskokouksessa 1991 yhdistyksen ensimmäiseksi puheenjohtajaksi tosiaan valittiin veljeni Petteri Muhonen. Hänellä lajin harjoittelu jäi kuitenkin lyhyeen. Suunnitteli kuitenkin ensimmäisen seuran merkin, mikä luullakseni oli myöskin käytössäkin jonkin aikaa aikoinaan? Merkkiä/kuvaa en itse omista, mutta se oli mustavalkoinen hyppypotkukuva.
Janne Muhonen
Samiv
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 41
Lauteille: Syyskuu 2008
Paikkakunta: Jyväskylä

Hanmoodo-videoita?

#187

Viesti Samiv »

Kyllä juurikin näin, tosiaan en muistanut kuin etunimen/kutsumanimen "Pete". Tuon merkin suunnittelun/merkin olin unohtanut kokonaan mutta heti muistui mieleen kun siitä mainitsit. Mielestäni niitä myös jossain tarrapaidassa tms painatettiin joku erä harrastajille. En tiedä löytyisikö jopa vanhempieni luota vielä vanha puku jostain ullakon laatikoista jossa ko.merkki voisi olla kiinni.
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

Hanmoodo-videoita?

#188

Viesti JanneM »

Juu tuo korealainen opettaja oli todennäköisesti mestari Park Jong-Man. Olivat Jinsun kanssa hyviä kavereita ja JInsu kävi moensti myös katsomassa meidän treenejä kun Park oli Jyväskylässä.
Muistan erään kerran kun monnarin yläsalissa treenattiin takapotkua vastapalloon ja mestari Park näytti tekniikkaa ja rupesi sen jälkeen juttelemaan juuri saliin tulleen Jinsun knassa koreaksi. N. 2min korean kielisen vuoropuhelin jälkeen Park kysyi "kaikki ymmärsi?" Olin hieman hämilläni, kun en ymmärtänyt koreaa silloin lainkaan. :D
Jyväskylässä vaikutti myös hanskiporukoilla ja taekwondoporukalla olevan hyvät välit. VArmaan juurikin Jinsun ja Parkin hyvistä väleistä johtuen.
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
Eizei
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 97
Viestit: 928
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: Jyväskylä

Hanmoodo-videoita?

#189

Viesti Eizei »

Mahtavaa kun avaatte seuran alkutaivalta! Aika sillisalaatti ollut näemmä tossa alussa koko homma! XD Koita siinä sitten profiloitua ku jokaisella lukee selässä eri lajin nimi hahaha! Ei kai se tämä alempi logo ole?

Muutenki kuulostaa aika edustavalta ku eka käännytetään sitten päästetään ja kliimaksina rillit rikki. XD
IMG_20180911_200322.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja. Ole hyvä ja rekisteröidy tai kirjaudu sisään.
Antti Junikka
Samiv
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 41
Lauteille: Syyskuu 2008
Paikkakunta: Jyväskylä

Hanmoodo-videoita?

#190

Viesti Samiv »

Kyllä se Jyväskylän Han Moo Do seuran merkki jonka Petteri suunnitteli oli juuri tuo alla oleva ja nyt taas puhun muistin varassa olevia asioita 25 vuoden takaa :) (jos joku on eri mieltä taikka tietää mielestään varmasti asian :) )

Sellainen tuli kanssa mieleen että muistaakseni loppuvuodesta -92 tai keväällä -93 Jinsu keräsi jo mukana vähän pidempään olleista harrastajista kenellä aikaa liikeni ja tennari nousi sivupotkussa korkeammalle kuin Ranella ja Keravan kolleilla ns.näytösryhmän jolle sitten hiottiin muutaman minuutin näyttävä ohjelmanumero kurssien näytöksiin. Ryhmä kiersi sitten Jinsun mukana kun uusia paikkakuntia/kursseja avattiin. Tuossa ryhmässä oli tuolloin ainakin Mr.Kokki ja Manninen, ehkä myös Kivelä (en aivan 100% varma)
Samiv
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 41
Lauteille: Syyskuu 2008
Paikkakunta: Jyväskylä

Hanmoodo-videoita?

#191

Viesti Samiv »

JanneM kirjoitti: syys 11, 2018, 19.45 Jyväskylässä vaikutti myös hanskiporukoilla ja taekwondoporukalla olevan hyvät välit. VArmaan juurikin Jinsun ja Parkin hyvistä väleistä johtuen.
Kyllä, en muista silloin HMD: alkuaikoina mitään sen enempää yhteistyötä olleen, muuta kuin sen että tuo Mestari Park Jinsun luona bunkkasi ajoittain kun kävi Jyväskylässä vetämässä kursseja mutta asiaan eli olen siis käsittänyt että huonot välit Taekwondon harrastajiin olivat lähinnä toisten tyylisuuntien/opettajien suuntaan. Vähän että mitä tulette kilpailemaan meidän kanssa harrastajista (ja rahoista) Jotenkin jäi sellainen mielikuva että myös tällä Parkilla olisi ollut jotain samansuuntaisia ongelmia vai olenkohan ihan tyystin väärässä. Tämä on vaan mielikuva joka minulle on jäänyt.
Mutta hyvin paljon mielikuvien ja puheiden varassa olen. Itse en koskaan Jyväskylässä esim Taekwondon harrastajien kanssa muista olleeni missään tekemissä niin hyvässä kuin pahassa.
Kuvake
Eizei
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 97
Viestit: 928
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: Jyväskylä

Hanmoodo-videoita?

#192

Viesti Eizei »

Kivelä oli. Ainakin kolmikko teki jyväskeskuksessa aika menevää settiä parin vuoden treeniin nähden.
Antti Junikka
Kuvake
Pekiti-Tirsia Jyväskylä
joukkopotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 35
Lauteille: Heinäkuu 2013
Paikkakunta: Jyväskylä

Hanmoodo-videoita?

#193

Viesti Pekiti-Tirsia Jyväskylä »

No siinähän se. Kyllä, alempi logo.
Janne Muhonen
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

Hanmoodo-videoita?

#194

Viesti JanneM »

Samiv kirjoitti: syys 11, 2018, 20.24
JanneM kirjoitti: syys 11, 2018, 19.45 Jyväskylässä vaikutti myös hanskiporukoilla ja taekwondoporukalla olevan hyvät välit. VArmaan juurikin Jinsun ja Parkin hyvistä väleistä johtuen.
Kyllä, en muista silloin HMD: alkuaikoina mitään sen enempää yhteistyötä olleen, muuta kuin sen että tuo Mestari Park Jinsun luona bunkkasi ajoittain kun kävi Jyväskylässä vetämässä kursseja mutta asiaan eli olen siis käsittänyt että huonot välit Taekwondon harrastajiin olivat lähinnä toisten tyylisuuntien/opettajien suuntaan. Vähän että mitä tulette kilpailemaan meidän kanssa harrastajista (ja rahoista) Jotenkin jäi sellainen mielikuva että myös tällä Parkilla olisi ollut jotain samansuuntaisia ongelmia vai olenkohan ihan tyystin väärässä. Tämä on vaan mielikuva joka minulle on jäänyt.
Mutta hyvin paljon mielikuvien ja puheiden varassa olen. Itse en koskaan Jyväskylässä esim Taekwondon harrastajien kanssa muista olleeni missään tekemissä niin hyvässä kuin pahassa.
Mitään varsinaista yhteistyötä ei ollut varmaan koskaan. Itse aloitin taekwondon siis 91 ja olin mukana Jyväskylässä aktiivisesti vuoteen 99 kun muutin Tampereelle (vuoteen 2004 saakka). Olin toiminnassa mukana vuoteen 2006 saakka jonka jälkeen päätin pitää pienen tauon.
Mutta tarkoitin siis että mitään skismaa ei myöskään ollut ja ainakin Junikan veljesten, Latva-Karjanmaan ja Assun kanssa ollaan edelleenkin ihan ystävällisissä väleissä.

Parkilla oli omat ongelmansa Hwangin suvun kanssa. Muita skismoja ei muistaakseni ollut.
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 93832
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Hanmoodo-videoita?

#195

Viesti Mika »

Onpa ollut todella hienoa lukea näitä muisteloita. Tämmöisiä lukisi mielellään enemmänkin. :coool:
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 23 kurkkijaa