Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Portsarit

Keskustelua suojelu- ja turvallisuusammateista

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 39
Viestit: 24789
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Portsarit

#1261

Viesti Mjölnir »

Näyttää, että tippikulttuuri on sinä aikana, kun olen ollut poissa hommista ja virkamiehenä, kuollut. Ihan siistejä paikkoja jne, illat tipit joku euro ja kolkyt senttiä...

Ilmeisesti se, ettei käteistä rahaa enää juurikaan käytetä, vaikuttaa
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 58
Viestit: 93764
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Portsarit

#1262

Viesti Mika »

Minulla on nyt lompakossani käteistä, koska Motonet palautti käteisenä rahat väärin myydystä bensafiltteristä. En muista koska minulla olisi viimeksi ollut käteistä rahaa. Ehkä näin on ollut tänä vuonna, mutta harvinaista se minun kohdallani on.

Ja portsareiden kannalta tuo on selvä ongelma. Tippaaminen kun minun mielestäni on aina kuulunut siihen palvelussuhteeseen. Mitä portsarit tästä ajattelevat? Onko käteinen korvattu jollakin muulla keinolla?
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 18
Viestit: 6397
Lauteille: Lokakuu 2009

Portsarit

#1263

Viesti Ile »

Pitäis olla joku helppo tapa käyttää sirukortin(/kännykän) lähimaksuominaisuutta tuossa.

Esim. kassajärjestelmään kytketty erillinen härpäke narikassa maksupäätteen vieressä, josta asiakas voisi helposti näytöltä itse valita joko pelkän narikkan tai muutamasta eri vaihtoehdosta narikka + x€ tippi. Ja sitten käyttää kortin maksupäätteellä. Jos narikka maksettaisiin vasta lähtiessä, niin tippiä varmaan samalla kertyisi...

Itsekin pyrin pääasiassa välttämään käteistä ja tippaaminen on harvoja asioita, joissa se nykyään aiheuttaa ongelmaa. Varsinkin jos tulee ex tempore mentyä ravintolaan eikä ole varautunut.
Kuvake
Pyrkele
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1999
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: Rovaniemi
Etulaji: Tai shin mun
Sivulajit: Pena
Takalajit: Mave

Portsarit

#1264

Viesti Pyrkele »

Englannissa käydessä pisti kahvilassa silmään maksupäätteeseen tullut tippi-vaihtoehto. En muista kyllä kovinkaan monessa paikassa nähneeni sitä, mutta ainakin yhdessä. Ja ihan samoja päätteitä käyttivät mitä meilläkin. Eli kone kertoi summan ja yhden "jatka"-painalluksen jälkeen antoi vielä laittaa omavalintaisen summan siihen päälle. Muistaakseni evotin tuon ja annoin 0.03 puntaa, kun tarkoitin 3.
"Homoläppä on parasta. Ja tissit"
-Pyry Parviainen; Kulttuurivaikuttaja ja älykkö.

Meidät löytää myös instasta https://www.instagram.com/taishinmun/
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 18
Viestit: 6397
Lauteille: Lokakuu 2009

Portsarit

#1265

Viesti Ile »

Pyrkele kirjoitti: Muistaakseni evotin tuon ja annoin 0.03 puntaa, kun tarkoitin 3.
Marxilainen lipsahdus.

Joo, kyllähän tuo maksupäätteen tippausvaihtoehto tuli Suomeenkin ravintoloihin joitakin vuosia sitten ja olen sitä itsekin käyttänyt, mutta lieneekö kovin yleistä? Mulla on mielikuva, että jossain tutussa paikassa siitä olisi jo luovuttukin. Ihan superkätevää se summan itse näpyttely vieraalla päätteellä tarjoilijan seistessä vieressä ei ole.

Ei tippi tapa - ellei siihen kuole.
tmm
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 1667
Lauteille: Tammikuu 2007
Paikkakunta: Jyväskylä

Portsarit

#1266

Viesti tmm »

Itse sain kyllä paikkaan nähden kerättyä varsin mukavat tipit, joista kumminkin valtaosa ihan paperirahaa. Pelisilmää, pojat...pelisilmää ;)
Sulava kuin voi kuumalla pannulla.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 39
Viestit: 24789
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Portsarit

#1267

Viesti Mjölnir »

kaksi kuukautta sitten sain Hämeenlinnasta ihan kohtuullisen, mutta tosiaan Tampereella olen ollut nyt neljä vuoroa ja saanut tippiä kahdelta asiakkaalta. Mielestäni olen kyllä ihan hyvä asiakaspalvelija
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 39
Viestit: 24789
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Portsarit

#1268

Viesti Mjölnir »

Ile kirjoitti: elo 27, 2018, 22.49 Pitäis olla joku helppo tapa käyttää sirukortin(/kännykän) lähimaksuominaisuutta tuossa.

Esim. kassajärjestelmään kytketty erillinen härpäke narikassa maksupäätteen vieressä, josta asiakas voisi helposti näytöltä itse valita joko pelkän narikkan tai muutamasta eri vaihtoehdosta narikka + x€ tippi. Ja sitten käyttää kortin maksupäätteellä. Jos narikka maksettaisiin vasta lähtiessä, niin tippiä varmaan samalla kertyisi...

Itsekin pyrin pääasiassa välttämään käteistä ja tippaaminen on harvoja asioita, joissa se nykyään aiheuttaa ongelmaa. Varsinkin jos tulee ex tempore mentyä ravintolaan eikä ole varautunut.

Mitä luulet, päätyisivätkö nämä tipit sille ovimiehelle... varsinkin kun suurimmassa osassa paikkoja ei nykyään poke ole ravintolan palkkalistoilla, vaan jv-firman duunari
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Ale
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 1210
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Lahti
Etulaji: Shorin-ryu Seibukan karate-do
Sivulajit: Okinawalainen kobudo
Takalajit: JKA-Shotokan
Sin moo hapkido
Shorin-ryu (Okuhara-ha)

Portsarit

#1269

Viesti Ale »

Mjölnir kirjoitti: elo 27, 2018, 17.42 Näyttää, että tippikulttuuri on sinä aikana, kun olen ollut poissa hommista ja virkamiehenä, kuollut. Ihan siistejä paikkoja jne, illat tipit joku euro ja kolkyt senttiä...

Ilmeisesti se, ettei käteistä rahaa enää juurikaan käytetä, vaikuttaa
Siisteistä paikoista olen aikanaan itsekkin saanut huonosti tippiä.
Pikkuisen rähjäisempi kapakki ja värikkäämpi asiakaskunta, niin tippiä on tullut paremmin.
Aleksi Isotalo
http://www.seibukanlahti.fi

"People sleep peaceably in their beds at night only because rough men stand ready to do violence on their behalf."
"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it. "
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 18
Viestit: 6397
Lauteille: Lokakuu 2009

Portsarit

#1270

Viesti Ile »

Mjölnir kirjoitti: Mitä luulet, päätyisivätkö nämä tipit sille ovimiehelle... varsinkin kun suurimmassa osassa paikkoja ei nykyään poke ole ravintolan palkkalistoilla, vaan jv-firman duunari
Ai niin joo. Voi tosiaan olla vaikeaa saada ravintolaa ainakaan mitenkään panostamaan asiaan. Ehkä jos jv-firma pystyisi itse jotenkin toteuttamaan systeemin... Sinänsä luulisi, ettei ravintolalla ole mitään periaatteellista vastustusta sitä kohtaan, että ovimiehet saavat tippiä eli lisämotivaatiota hyvään asiakaspalveluun. Mutta maallikon kelauksiahan nämä.

Menevätkö nykyään edes (esim. käteisenä maksetut) narikkamaksut portsarien taskuun?
Poista käyttäjä 1747
Viestit tässä aiheessa: 22

Portsarit

#1271

Viesti Poista käyttäjä 1747 »

tmm kirjoitti: elo 27, 2018, 14.56 ...että allekirjoittanut kaipaisi kovasti asiakaspalvelukoulutusta...
Mikä teitä Jumalan Sijaisuuteen ammattimaisesti suhtautuvia vaivaa? Palvelut olivat omaa oppiainetta lähellä joten sen käyttäminen johti poikkeksetta infernaaliseen akateemiseen saivarteluun. On vähän 50/60 kumpi tuntui paremmalta; hämmentyminen vai itkupotkuraivari.

Vuonna keppi ja kivi tippien keräämiseen vaikutti suunnattomasti ravintolan suosio, jonon pituus, kilpailijoiden puute jne. Yökerhoissa epäviralliset naamavipit ja kantikset saattoivat viikonloppuna maksaa 1-3 Jumalan Sijaisen palkan ja kuolleena arki-iltana estää Jumalan Sijaista hirttäytymästä narikkaan.

Sivuhuomatutuksena pitää ihmetellä miten Mjöllis jaksaa. Mulla menee vielä nykyäänkin inhonväreet läpi pelkästä jurrisen puheesta...

:D
tmm
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 1667
Lauteille: Tammikuu 2007
Paikkakunta: Jyväskylä

Portsarit

#1272

Viesti tmm »

En yleensä jaksa suhtautua turhan tärkeilijöihin juuri mitenkään. Niiden kanssa keskustelu kuluttaa hyvää happea. Nyökyttelen vaan. Joskus nuorena ja reippaana olisin varmaan laukonut jotain takaisin, muttei maksa vaivaa. Menee hyvää happea hukkaan.
Sulava kuin voi kuumalla pannulla.
tmm
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 1667
Lauteille: Tammikuu 2007
Paikkakunta: Jyväskylä

Portsarit

#1273

Viesti tmm »

Mjöllikselle: Vika on siis tamperelaisissa.
Sulava kuin voi kuumalla pannulla.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 39
Viestit: 24789
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Portsarit

#1274

Viesti Mjölnir »

Ile kirjoitti: Menevätkö nykyään edes (esim. käteisenä maksetut) narikkamaksut portsarien taskuun?
Näin ei ainakaan saisi olla, vaan ne tulisi tilittää osaksi illan myyntiä ravintolassa
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 39
Viestit: 24789
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Portsarit

#1275

Viesti Mjölnir »

luupää kirjoitti: Sivuhuomatutuksena pitää ihmetellä miten Mjöllis jaksaa. Mulla menee vielä nykyäänkin inhonväreet läpi pelkästä jurrisen puheesta...

:D
Parikymmentä vuotta pois kuvioista, niin viisi vuoroa kahden kuukauden sisään ei vielä ole kyynistyttänyt ihmisvihaajaksi
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 5 kurkkijaa