Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Legendaariset/hauskat sattumukset treeneissä

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Legendaariset/hauskat sattumukset treeneissä

#31

Viesti Mika »

:naureskelija:
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Jarppa
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 5549
Lauteille: Heinäkuu 2005

Legendaariset/hauskat sattumukset treeneissä

#32

Viesti Jarppa »

Ennen kun olin harrastanut brassi-ju-jutsua yhtään, pari tuttua pyysi mua mukaan treeneihin, ja kieltämättä vähän houkutti. Harrastin silloin potkunyrkkeilyä ja hokutoryu ju-jutsua, ja sanoin sitten joidenkin treenien jälkeen, että painitaanko vähän. Olin aika kovassa kunnossa ja treenasin yleensä 1-2 kertaa päivässä, mutta en osannut painia. Muille aloittelijoille pärjäsin kohtalaisesti ihan kovan kunnon takia. Kaveri oli sinivöinen BJJ:ssä tuohon aikaan, eli pyöritteli mua mennen tullen.

Mieleenpainuva lause muutaman minuutin painimisen jälkeen "sulla on vaan 2 ongelmaa, ei tasapainoa, ei tekniikkaa". :lol:
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

Legendaariset/hauskat sattumukset treeneissä

#33

Viesti JanneM »

Jarppa kirjoitti: huhti 24, 2018, 09.56 Mieleenpainuva lause muutaman minuutin painimisen jälkeen "sulla on vaan 2 ongelmaa, ei tasapainoa, ei tekniikkaa". :lol:
Kuulostais Malandrolta? :D
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 5292
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Legendaariset/hauskat sattumukset treeneissä

#34

Viesti MikaM »

Oon tämän muualla jo kommentoinut, mutta kun 80-luvulla vielä nekkailin, niin jostain syystä polvet oli sen verran jäykkinä, etten juuri väistellyt jabeja vaan otin ne koppina suoraan puhelimeen. Valmentaja yritti kyllä ehdottaa, ettei ole aivan pakko naamalla aina torjua.....
Naama olikin sitä mukaa (poskipäät, nenä ja kulmat) ettei paljon tarvinnu harrastusta arvailla...
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
Jarppa
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 5549
Lauteille: Heinäkuu 2005

Legendaariset/hauskat sattumukset treeneissä

#35

Viesti Jarppa »

JanneM kirjoitti: huhti 24, 2018, 11.46
Jarppa kirjoitti: huhti 24, 2018, 09.56 Mieleenpainuva lause muutaman minuutin painimisen jälkeen "sulla on vaan 2 ongelmaa, ei tasapainoa, ei tekniikkaa". :lol:
Kuulostais Malandrolta? :D
Malandro aloitti muistaakseni mua myöhemmin samana vuonna, mua vaan on siunattu pienemmillä lahjoilla. :P Muistaakseni kyseessä oli eräs Sankari, en tiedä treenaako enää.

Muitakin hauskoja muistoja kyllä tulee mieleen, olin 10 vuotta sitten Saksassa asumassa ja treenasin siellä, kun lukkopaini-treeneihin tuli joku oikean painijan näköinen heppu, jolle toinen vetäjä sanoi, että "älä heitä suplex-heittoja, kun suurin osa ei osaa tulla niistä alas". Taisi mulle sanoa, että heppu on hyvä pystypainissa, joten menin pariksi kun alettiin painimaan. Tyyppi kaatoi mua joka suuntaan tekemättä mitään ns. heittoja. Ihan sama millaisen otteen sain pystyssä, olin hetken päästä selälläni. Menemällä suoraan mattoon esim. x-guardiin taisin saada pienehkön pyllähtämisen aikaiseksi pari kertaa. Matossa sain kyllä ihan lopetuksiakin aikaan, kun kuristukset selästä oli miehelle tuntemattomia, mutta pystypaini oli yhtä murhaa. Käsilukoista karkasi ihan nostamalla mut pystyyn ja ravistelemalla irti. Lopulta olin niin hikinen, että höyry nousi päästä ja kädet valui hikeä niin runsaasti, että saisin paremman otteen märästä saippuasta. Heppu sai silti pitäviä otteita koko ajan. :D Tietysti piti lopulta mennä pyytämään että heppu näyttäisi heitonkin. Lensin korkeassa kaaressa suplexilla selälleni, ja siitä jatkettiin. Jälkikäteen kuulin, että heppu otteli jossain painin ammattilaisliigassa, eli paini työkseen. Siltä se tosiaan tuntu. :D
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Legendaariset/hauskat sattumukset treeneissä

#36

Viesti Andy »

Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Jarppa
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 5549
Lauteille: Heinäkuu 2005

Legendaariset/hauskat sattumukset treeneissä

#37

Viesti Jarppa »

Vähän tuoreempikin hassunhauska tapahtuma kävi tässä pari vuotta sitten, kun meidän treeneihin tuli joku vahva ja isokokoinen tyyppi huudeltuaan ensin jotain typeryyksiä seuran facebook-sivulla. Mä olin ruskeavöinen tuohon aikaan ja muistaakseni oli vapaavuoro. Kun siinä päästiin varsinaiseen painimiseen, heppu väänsi voimalla täysillä paitsi pienempiä miehiä, myös n. 40 kg pienempää naista vastaan, jolle teki mm. niskalukon.

Viimeisen kohdalla koin aiheelliseksi valita hepun parikseni. Heppu lausui heti alkuun kannustavat sanat "yritätsä saada mua lopetettua vai". :ihq: Heti alkuun ohitin hepun guardin ja sivusidonnasta puristin ns. junttikuristuksen huomatakseni, että puheet on suurempia kuin taidot. Hain sen jälkeen enemmän erittäin tiukkoja sidontoja kuten polvi-vatsan-päällä, kysyen taputuksen jälkeen "miks sä tähän sidontaan taputit?" :oops: En tullut laittaneeksi kelloa kertomaan erän loppumisesta, joten painin hepun kanssa siihen asti, että hän halusi mennä lepäämään salin laidalle. :enmä:

Jälkikäteen kuulin, että heppu oli potkittu muualta pois pahoinpitelyn takia ja pyydettiin ettei päästetä meidänkään treeneihin, mutta eipä miestä tuon jälkeen näkynyt. Ei vissiin ole kaikki inkkarit kanootissa. :)
tohtorismies
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 3905
Lauteille: Kesäkuu 2008

Legendaariset/hauskat sattumukset treeneissä

#38

Viesti tohtorismies »

Tuli tuosta Jarpan saamasta kommentista mieleen samankaltainen minkä sain Esa Koivulta "Tohtori hei, toi sun paini on muuten ihan hyvää vaan siitä puuttuu paini" :D
45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
Jarppa
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 5549
Lauteille: Heinäkuu 2005

Legendaariset/hauskat sattumukset treeneissä

#39

Viesti Jarppa »

Jatkampa vielä yhdellä, tulin joskus nuorena junnuna valmentajan kyydissä nyrkkeilysalille, ja parkkipaikalla olikin jo yksi seuran menestyneistä nyrkkeilijöistä. Oli muistaakseni SM ja PM-mitalisti jossain -91 kiloisissa, ja tosiaan osasi nyrkkeillä. Hänen autossaan istui hiljasen näköinen tyyppi.

Treenikaverini, joka työskenteli portsarina parissa kaupungin yökerhossa, sanoi, että heppu oli useana iltana haastanut ovella kaveriani tappeluun, mutta yleensä oli homma ihan puheella loppunut. Oli sitten kuitenkin todennut tuolla kertaa, että no tehdään nyt kuten heppu haluaa. Ehdotti, että menevät nyrkkeilysalille ja hanskat käteen ja saa rauhassa mätkiä häntä turpaan, kun on niin kova jätkä. Lopputulos oli kuitenkin se, että "kova jätkä" ei osunut kaveriini kertaakaan, ja tämä löi yhden kerran takaisin. Oli tosiaan parkkipaikalla lähdössä viemään heppua sairaalaan kun pelkäsi aivotärähdystä. :lol:
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 6424
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Legendaariset/hauskat sattumukset treeneissä

#40

Viesti AlexMachine »

Ei ehkä legendaarinen mutta nuorena kollina kun olin vuoden verran nyrkkeillyt, opin leuan kautta nyrkkeilyn tärkeimmän säännön "Suojaa aina itsesi"
Sparrasin parhaan kaverini kanssa joka aloitti samaan aikaan kuin minä. Sparraus kaverien kesken meni usein aika kuumaksi eli lyöteihin tuli painoa.
No muutama erä takana vauhti oli jo melko reipasta kun molemmat saaneet osumia perille ja toinen yritti kuitata. Summeri soi erän päättymisen merkiksi, matkaa kaveriin noin puoli metriä enemmän kuin käsissä ulottuvuutta. Astuin eteenpäin hanska edessä, tarkoituksena iskeä hanskat vastakkain kuten tapoihin kuuluu. Oikea käsi vyötärön korkeudella, vasen hanska suorana edessä. Kaveri astuu vastaan ja iskee oikean suoran leuan kärkeen. Seuraava mielikuva on kun istun lattialla, käden suojausasennossa, korvissa vinkuu ja näen mustaa ja kipinöitä.
Kaveri ei ollut innoissaan kuullut kelloa ja kuittasi kun luuli paikan tulleen.

Eli, tuon jälkeen pidin aina suojat ylhäällä, kunnes selkeästi tilanne ohi.
The beatings will continue until morale improves.
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Legendaariset/hauskat sattumukset treeneissä

#41

Viesti Andy »

Tästä on nyt muutama vuosi, vähän ennen kuin IMMAF-amatöörisäännöt tulivat käyttöön. Olin salilla lopettelemassa omaa soolotreeniä ja laitoin ovet auki, että päivän ensimmäisiin virallisiin treeneihin tulevat painijat pääsisivät sisään. Kyseessä oli siis vapaaottelun painitreeni. Paikalle tuli minulle tuntematon kaveri, joka esittäytyi ja sanoi sopineensa että osallistuu treeneihin, kun on käymässä toisesta kaupungista. Tällainen on aivan normaalia vaikkei yleistä Oulun korkeudella. (En mainitse seuraa, kun käsittääkseni hänen asenteensa ei vastaa seuran ohjaajien ihanteita.) Atleettinen muttei bodattu reilu parikymppinen kundi, ottelijan näköinen ja sarja olisi ollut varmaan 70,3 tai 65,8. Sanoi kuitenkin ettei ole vielä otellut, kun piti C-sääntöjä nynnyinä ja odotti IMMAF-sääntöjen tuloa.

Kundi kertoi ensimmäiseksi että hän on Suomen parhaasta lukkopainiseurasta (minun käsittääkseni se ei ole edes kaupunkinsa paras) ja voivansa opettaa meille paljon, kun meillä "tuo pysty on ihan hyvää, mutta paini on vähän kakkosluokkaa". :? Erityisesti hän mainitsi erään hänen painoissaan olevan ottelijan, jota mielellään opettaisi. Itse kun en osaa painia enkä tiennyt millainen mestari mies on, niin lähinnä kuuntelin ja myötäilin.

Sitten sinne alkoi valua treenaajia. Mies esitelmöi juttujaan myös heille. Lisäksi hän alkoi puhua tempusta X (en mainitse nimeä), jolla voi helposti hallita ottelua. "Ai ettekö te tunne edes X:ää????" Hän näytti sitä joillekin ja tuntui pitävän sitä suunnilleen Graalin maljan arvoisena painissa. Lopulta paininopettajamme Toni saapui paikalle aivan viimetingassa ennen treenin alkua. Kundi esittäytyi hänellekin ja tarjoutui vetämään ainakin osan treeneistä. Toni siihen, että hän nyt aloittaa treenit ja katsotaan sitten myöhemmin. Asia kiinnosti minua niin paljon, että jäin seuraamaan treenejä.

Lämmöt vedettiin jumppaamalla ja koordinaatioliikkeillä normaaliin tapaan mutta sitten alkoikin varmaan ihan sattumalta saman tien painit eikä tekniikkaa kuten normaalisti. Toni otti tulokkaan ensimmäiseen erään ja innolla ryhdyin katsomaan miten homma sujuu. Tuloksena Toni laittoi vieraan taputtamaan viisi kertaa erän aikana. :lol: Sen jälkeen ei ollut enää keskustelua siitä, kuka vetää treenit.

IMMAF-säännöt ovat olleet käytössä jo useamman vuoden, mutta en ole törmännyt tähän sankariin kilpailijalistoissa. :niinpa:
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
tohtorismies
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 3905
Lauteille: Kesäkuu 2008

Legendaariset/hauskat sattumukset treeneissä

#42

Viesti tohtorismies »

Olin muutama vuosi sitten sparraamassa erään aloittelevan thainyrkkeilijän kanssa eräällä nyrkkeily salilla (heillä ei ollut kehää ja oli ensimmäiseen matsiin meno joten olin siellä tekämässä tönkköjä alapotkujani sparrarina) jotta saisivat kokemusta kehässä olemisesta koska matsiin oli meno. Thaikku miesten mukana oli 20 jotain vuotias "olen harrastanut thainyrkkeilyä 6kuukautta kerran vkossa ja siitä kasvaa pallot kainaloihin tyyppi" paikalle eksyi jokseenkin kokenut 13v nyrkkeilyjunnu joka oli tottunut ottamaan sparria aikuisten kanssa. Nooh tämä thainyrkkeilyn lähettiläs ils(imaginery lat syndrome) tautinsa kanssa meni rehvakkaasti kehään tämän flunssaisen junnun kanssa... Se oli ihan kauheeta seurata vaikka junnu otti "kevyesti", kypärä pyöri päässä kirjaimellisesti ja verta oli joka paikassa :D 2minuuttia sitä lystiä kesti ja heppu tuli silmät lasittuneena naama kohtuullisen verisenä kehästä ja tuumaili "semmosta se nyrkkeily on", asennekkin muuttui heti. Ja junnu ei juurikaan edes hengästynyt vaikka hieman flunssainen oli :D
45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
TeiniNinjaTyttönen
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 32
Lauteille: Maaliskuu 2018
Etulaji: Bujinkan Budo Taijutsu
Takalajit: Hokutoryu Jujutsu

Legendaariset/hauskat sattumukset treeneissä

#43

Viesti TeiniNinjaTyttönen »

Aika kova junnu, täytyy sanoa :D
Jarppa
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 5549
Lauteille: Heinäkuu 2005

Legendaariset/hauskat sattumukset treeneissä

#44

Viesti Jarppa »

tohtorismies kirjoitti: touko 18, 2018, 22.03 Olin muutama vuosi sitten sparraamassa erään aloittelevan thainyrkkeilijän kanssa eräällä nyrkkeily salilla (heillä ei ollut kehää ja oli ensimmäiseen matsiin meno joten olin siellä tekämässä tönkköjä alapotkujani sparrarina) jotta saisivat kokemusta kehässä olemisesta koska matsiin oli meno. Thaikku miesten mukana oli 20 jotain vuotias "olen harrastanut thainyrkkeilyä 6kuukautta kerran vkossa ja siitä kasvaa pallot kainaloihin tyyppi" paikalle eksyi jokseenkin kokenut 13v nyrkkeilyjunnu joka oli tottunut ottamaan sparria aikuisten kanssa. Nooh tämä thainyrkkeilyn lähettiläs ils(imaginery lat syndrome) tautinsa kanssa meni rehvakkaasti kehään tämän flunssaisen junnun kanssa... Se oli ihan kauheeta seurata vaikka junnu otti "kevyesti", kypärä pyöri päässä kirjaimellisesti ja verta oli joka paikassa :D 2minuuttia sitä lystiä kesti ja heppu tuli silmät lasittuneena naama kohtuullisen verisenä kehästä ja tuumaili "semmosta se nyrkkeily on", asennekkin muuttui heti. Ja junnu ei juurikaan edes hengästynyt vaikka hieman flunssainen oli :D
Nyrkkeilyssä yksi treenikaveri kertoi yhdestä ulkomaan kisareissusta, missä oli menossa ensimmäistä kertaa ottelemaan jossakin kansainvälisessä kilpailussa. Kaveri oli nuorten suomenmestari jo ja pöllytti salilla jotakuinkin kaikkia paitsi paria aikuisten suomenmestaria. Ottelua odotellessa näki tulevan vastustajansa joka oli atleettinen, tuiman näköinen ja täynnä tatuointeja. Oli kuulemma vähän jännittynyt olo hepun lämmittelyä katsellessa. Ottelussa kuitenkin kyseinen erittäin lahjakas kaverini pisti vastustajan pari kertaa istumaan ottelun aikana ja valmentajamme mukaan ois voinut lähteä matsista vaikka valokuvamallin töitä tekemään. :D
tohtorismies
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 3905
Lauteille: Kesäkuu 2008

Legendaariset/hauskat sattumukset treeneissä

#45

Viesti tohtorismies »

Kyllä. Ekan kerran kun eksyin nyrkkeilemään olin 29v(tänä vuonna tulee 35) otettiin "kevyttä sparria yhen junnun kanssa". Junnu oli 17v 190cm ja karvan alle 90kg. Oli muistaakseni sm1 tai jotain vastaavaa.

Voin sanoa että oli v1ttumais/mpia treenikokemuksia ikinä. Kunto piiputti nanosekunnissa, loppuunhakattua 10oz hanskaa tuli sieltä ja täältä sekä ilmat lähti pihalle varmaan 3 kertaa ekan minuutin aikana.

Siperia opettaa sekä nyrkkeily. Pelottaa ajatella mitä siperialainen nyrkkeily opettaa.
45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 46 kurkkijaa