Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle.
Jousiammunta ja jousimetsästys
Valvoja: Valvoja
-
- päähänpotkija
- Lauteille: Joulukuu 2010
Jousiammunta/jousimetsästys
Monissa aasialaisissa perinteissä jousesta ei oikeastaan pidetä kiinni ollenkaan vaan sormet ovat irti kahvasta kuitenkin niin ettei kapistus putoa laukaisun jälkeen.
Itse olen ampunut niin, että pidän vain keskisormen päällä kiinni, jousta on lähes mahdotonta kiertää, pulma on, että pystykontrolli on hieman hidas.
Itse olen ampunut niin, että pidän vain keskisormen päällä kiinni, jousta on lähes mahdotonta kiertää, pulma on, että pystykontrolli on hieman hidas.
-
- takapotkija
- Lauteille: Tammikuu 2006
Koitin nyt tuota keskisormella pitoa, sehän toimii näemmä, osuu 20 metristä "nastan kantaan". Tosin vasta muutama laukaus kun läksin jänisjahtiin, mutta jos iltasella koittaisi lisää. Hyvä vinkki.
“Tallella ikä eletty, sanotaan. Kokemuksia karttuu, monesta asiasta voi huokaisten sanoa: herrankiitos kun on tuokin temppu jo tehty.”
― Veikko Huovinen, Mikäpä tässä
-
- etupotkija
- Lauteille: Joulukuu 2005
- Etulaji: Jyrki Saario Defendo
- Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
- Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Hienoa!MtJ kirjoitti:Koitin nyt tuota keskisormella pitoa, sehän toimii näemmä, osuu 20 metristä "nastan kantaan". Tosin vasta muutama laukaus kun läksin jänisjahtiin, mutta jos iltasella koittaisi lisää. Hyvä vinkki.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
-
- takapotkija
Selvästi muuten noissa leikkureissa se ongelma. Ammuin pienellä leikkurilla tauluun niin osuu täsmälleen siihen mihin pitää. Isolla leikkurilla liitää vasemmalle. No sitten testasin vielä niin, että lisää voimaa jouseen ja kiersin muutaman kierroksen paunoja lisää säädöistä, mutta ei ainakaan vielä ollut apua. Edelleen jäi koittamatta se, että lisää paunoja + raskas nuoli, mutta kyllä sen tässä vielä ehtii...
Täytyy yrittää nyt ampua joka päivä ainakin 5-10 nuolta, että nousee tarkkuus sille tasolle, millä haluan sen olevan. Tällä hetkellä menee paljon vielä aikaa siihen, ettei purista jousta ja siihen, ettei jousi ole vinossa.
Täytyy yrittää nyt ampua joka päivä ainakin 5-10 nuolta, että nousee tarkkuus sille tasolle, millä haluan sen olevan. Tällä hetkellä menee paljon vielä aikaa siihen, ettei purista jousta ja siihen, ettei jousi ole vinossa.
“Tallella ikä eletty, sanotaan. Kokemuksia karttuu, monesta asiasta voi huokaisten sanoa: herrankiitos kun on tuokin temppu jo tehty.”
-
- etupotkija
- Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Mulla on tähtäimessä valaistu vatupassi, josta näkee helposti, onko kupla keskelläMtJ kirjoitti: ettei jousi ole vinossa.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
-
- takapotkija
Joo tuossa on myös, mutta tää on enemmänkin käyttäjän ongelma, tekniikka kyllä on mutta millä sen saa jalostumaan itselle käyttöön, on ihan eri juttu
-
- takapotkija
Mahtaako pakkanen miten paljon puraista osumapisteeseen? Just tuossa koitin ampua ja osumat vaelsi mikä minnekin. Tosin niin, että nuolet osui alle sentin kasaan, mutta vaikka säädin tähtäintä niin vähän aikaa kun ampui, oli osumat taas vasemmalla tai oikealla.
-
- päähänpotkija
Lasikuitulaminaatti hivenen kutistuu kylmässä, suunnilleen saman verran kuin teräs. Jos jänteessä on dacronia niin kutistuu aika tavalla, dyneema taasen laajenee kylmetessä. Tämä viimeinen ominaisuus aikaansaa joskus aika mielenkiintoisia ilmiöitä.
-
- takapotkija
Keittiön ovesta kun ammuin 25m päähän, niin osumat oli aika lailla "nastan kannan verran yli". Siirryin takakuistille ampumaan ja ekat meni todella hyvin, ehkä jotain 2cm oikeaan. tästä mietin että hieman oikeaan tähtäintä ja se on kohdallaan... No sitten hiuksenhienon säädön jälkeen osumat oli reilusti vasempaan, aivan taulun reunaan.
Palautin takaisinpäin, jolloin pari nuolta osui vain millejä ohi nastan kannasta.
Sitten hain nuolet pois ja jousi kylmällä kuistilla sen aikaa, koetin uudestaan. Toinen osuma vasemmalle, toinen oikealle, matkaa nastaan ehkä 6-7cm molemmilla.
Lopetin sitten, pakkasta oli 21 astetta mittarissa. Täytyy melkein odotella että vähän lauhtuu.
Palautin takaisinpäin, jolloin pari nuolta osui vain millejä ohi nastan kannasta.
Sitten hain nuolet pois ja jousi kylmällä kuistilla sen aikaa, koetin uudestaan. Toinen osuma vasemmalle, toinen oikealle, matkaa nastaan ehkä 6-7cm molemmilla.
Lopetin sitten, pakkasta oli 21 astetta mittarissa. Täytyy melkein odotella että vähän lauhtuu.
-
- kylkeenpotkija
- Lauteille: Lokakuu 2007
Ihan vain mielenkiinnosta, minkälaisia sormiotteita te käytätte? Kaveri harrastaa vastakaarijousilla ammuskelua ja on tykästynyt peukalo-otteeseen.
https://en.wikipedia.org/wiki/Bow_draw
https://en.wikipedia.org/wiki/Bow_draw
A suspicious mind is a healthy mind
-
- päähänpotkija
Mulla on molemmissa jousissa ikkunaleikkaus, joten peukaloote saa nuolen lentämään vitelikkoon ison kolinan kera. Elikkä ammun ihan perinteisellä kolmisormiotteella.
-
- etupotkija
Itse olen muutaman vuoden jo käyttänyt laukaisulaitetta, uusin tuttavuus on peukaloliipaisin, jolla olen nyt treenannut pari kertaa
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja. Ole hyvä ja rekisteröidy tai kirjaudu sisään.
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
-
- takapotkija
Mulle on tulossa tuo sama liipaisin, tällä hetkellä semmoinen ranteeseen kiinnitettävä, joka laukaistaan.. no vaikka etusormella. Tämmöinen siis:
-
- etupotkija
Mulla oli tuollainen pitkään, mutta en tykkää siitä, että metsällä se jännekäsi on koko ajan kiinni jousessa. Peukaloliipaisin taas voi roikkua jänteessä ja sen laitteen pystyy nopeasti nappaamaan käteen vaikka se ei koko aikaa olisikaan
Kun saat laukaisulaitteen, tarkkuus nousee ihan uudelle levelille
Tuossa se peukaloliipaisin. Kiinasta 20€
Kun saat laukaisulaitteen, tarkkuus nousee ihan uudelle levelille
Tuossa se peukaloliipaisin. Kiinasta 20€
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
-
- takapotkija
Komea kasa kyllä. JA uppoaapas muuten syvälle, paljonkos siinä paunoja olikaan jousessa?
Seuraajat
Ale • AlexMachine • HannuK • Hukka • jonikaleva • JukkaS • Kampfsau • Kari Aittomäki • Kuhmu • MikkeM • mikkomoto • Mjölnir • MtJ • NCP • Pyrkele • Satsujin • taikaviitta • Timpa • Vili Tarkiainen