Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Elokuvateatteri vai kotiteatteri?

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa

Elokuvateatteri vai kotiteatteri?

Elokuvateatteri
0
Ei ääniä
Kotiteatteri
1
13%
Kummallekin on paikkansa
7
88%
En katso elokuvia, tai jotain
0
Ei ääniä
 
Ääniä yhteensä: 8

Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Elokuvateatteri vai kotiteatteri?

#1

Viesti Mika »

Nykyään kun on Netflix, HBO ja vaikka mitä, on elokuvien kotikatselu taatusti yleistynyt, vaikka uskoakseni leffavuokraamojen ovet ovat kanssa aikoinaan heiluneet hyvää tahtia.

Minä käyn elokuvissa erittäin harvoin, harvemmin kuin vuosittain. Siellä ei ole sohvaa, en voi pitää taukoja, en voi säätää äänenvoimakkuutta, ja ennen kaikkea siellä on minulle tuntemattomia ihmisiä. Ja tästä pitäisi maksaa 10-15 euroa? :D

Mutta ymmärrän toki leffateatterin paikan. Siellä voi käydä treffeillä, ja onhan se iso ruutu aina iso ruutu. Lisäksi teattereissa näkee elokuvat paljon aiemmin kuin suoratoistopalveluiden kautta. Jälkimmäinen jos joskus muuttuisi, alkaisivat leffateatterit vähentyä.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 6424
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Elokuvateatteri vai kotiteatteri?

#2

Viesti AlexMachine »

Pidän molemmista. Varsinkin kun kotiteatteri viimeisen päivityksen jälkeen noin 2 vuotta sitten on sellaisessa kuosissa missä haluan.
Leffoissa ärsyttää se kännyköiden räplääminen, mekkala ym.
Hyvä leffa on hyvä kotiteatterissakin ja saa volyymin, valaistuksen ym miten haluaa ja voi ottaa sen tauon jos tuntuu sille.
Silti, en ole koskaan saanut sellaista valtavaa VAU-elämystä kotiteatterissa (voi olla syy myös leffoissa joita katsonut).
Listaan muutaman leffan joiden jälkeen oli lähes pyörryksissä päästään ja piti miettiä "mitä oikein juuri näin".
Angel Heart, The Fly (1986 versio), To live and die in L.A, Matrix, Pulp Fiction, Fight Club, Starship Troopers, L.A confidential, Highlander. Varmasti paljon muitakin mutta elokuvaelämyksenä leffa vie ehkä vieläkin voiton.

Ei saakeli, valehtelen. Big Lebowskin näin kotiteatterissa ja kuuluu tuohon VAU-listaan.
The beatings will continue until morale improves.
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 11231
Lauteille: Kesäkuu 2008

Elokuvateatteri vai kotiteatteri?

#3

Viesti Jorge »

Mika kirjoitti:
Mutta ymmärrän toki leffateatterin paikan. Siellä voi käydä treffeillä.
Tuo juttu ei ole oikein koskaan auennut mulle, että miksi juuri leffat olisi hyvä paikka treffeihin.

Mutta: onhan siinä oma juttunsa käydä leffateatterissa, vaikka huomasinkin tätä lukiessani, että en ole käynyt ainakaan yli viiteen vuoteen. Iso ruutu, äänentoisto ja tietenkin tavalllaan jonkinlainen vanhojen fiilisten muistelu. Kinopalatsi oli, muuten, hieno paikka,

Onhan siinä sitten se sosiaalinen aspektikin, esimerkiksi päiden kääntyminen väärässä kohtaa nauraessa jne :D
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Elokuvateatteri vai kotiteatteri?

#4

Viesti Kari Aittomäki »

Meinaan mennä tänävuonna teatteriin koska Tuntematon sotilas.

Se koko katselutapahtuma on erilainen kotona, harkitsevampi ja keskittyneempi.
Leffateatterissa mukana on yhteisöllisyyden, Tapahtuman jännitteet.
Hyviä hetkiä on viljalti:
- Vastaa, sika! (Isän nimeen.)
- Uhkaava pingviini! (lapsen ääni Harry Potterissa.)
- Brad Pitt panee takaapäin! (tytön voihkaisu Intohimon tuulissa.)

Ja onhan noita. Se leffan tällivaikutus on teatterissa isompi, lukuisat kerrat olen sananmukaisesti hoippunut ulos aivan töttöröö-tajunnantilassa. Hurja joukko, Taksikuski, Raivohärkä, Ilmestyskirja.. nojoo, vanhoja esimerkkejä mutta mähän olen vanha.

Haaveilin aikanaan että lättymasiinat uudistaisivat leffatarjonnan siten, että teatterikierrolla olisi tiivis virtsarakkoversio ja lättykaupasta voisi hankkia intoilu/fiilistelyversion, vaikka kymmentuntisena.
Näinhän oli jo tapahtumassa muttasitte..
Joten..

Kanada.
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Elokuvateatteri vai kotiteatteri?

#5

Viesti Totte »

Jorge kirjoitti:
Mika kirjoitti:
Mutta ymmärrän toki leffateatterin paikan. Siellä voi käydä treffeillä.
Tuo juttu ei ole oikein koskaan auennut mulle, että miksi juuri leffat olisi hyvä paikka treffeihin.
Ainakin jos tekee jotain sen jälkeen niin on takuuvarma puheenaihe, jos tämän puuttuminen jostain syystä nyt näyttää olevan mahdollinen skenaario. Mutta joo, en ole itsekään tajunnut. En itse asiassa ole ihan varma tekeekö kukaan tätä oikeesti, vai onko meille vaan iskostunut tällainen mielikuva jenkkileffojen "Dinner and a movie"-toitotuksista. Toinen voi olla teinit jotka eivät voi mennä drinkille ja kahvillakin käyminen on liian formaalin jäykkää. Leffassa käyminen on varmaan tunnelmallisempaa kuin Mäkkäri.

Leffateaatterissa käyminen on ainakin itselleni sosiaalinen tapahtuma. Oon käyny kerran yksin, ja silloin olin oikeesti yksin, sillä koko salissa ei ollut ketään muuta. Riippuen kaveripiiristä, voi leffateaatteri myös taata jonkinlaisen katselurauhan. On olemassa ryhmiä missä kommentoidaan kaikkea joka välissä ja koko ajan pitää keskeyttää toisto et joku pääsee vessaan jne. Jos on silloin oikeesti halunnu nähdä sen leffan, niin se menee ns. pilalle. Oikeesti hyvät leffat katsotaan sitten mieluiten yksin kotona.
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Kuvake
JariMarjamaa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1516
Lauteille: Helmikuu 2014
Paikkakunta: Tupos
Etulaji: Kuntosali, Personal Training
Takalajit: Potkunyrkkeily, Hokutoryu jujutsu, Vapaaottelu, Shotokan Karate, JKD/KungFu/Escrima, Krav Maga, Shoot fighting, Aikido, Judo
Yhteystiedot:

Elokuvateatteri vai kotiteatteri?

#6

Viesti JariMarjamaa »

Mika kirjoitti:Siellä ei ole sohvaa, en voi pitää taukoja, en voi säätää äänenvoimakkuutta.

Mutta ymmärrän toki leffateatterin paikan. Siellä voi käydä treffeillä, ja onhan se iso ruutu aina iso ruutu.
Samaa mieltä Mikan kanssa.

Olen huono lähteen yhtään mihinkään. Kotiteatterissa on esim juomatarjoilu, jos siltä tuntuu.

Äänestin, että kaikille paikkansa.
Poista käyttäjä 1747
Viestit tässä aiheessa: 1

Elokuvateatteri vai kotiteatteri?

#7

Viesti Poista käyttäjä 1747 »

Nykyään enimmäkseen kotona koska on ihan kohtuullinen setup ja se nyt vaan on mukavaa. Joskus nuorempana tuli käytyä elokuvissa enemmänkin. Varsinkin sunnuntaisin se oli kiva tapa nollata krapula kun kävi samalla safkalla. Nykyään menee useimmiten kärvistelemään vaan pikku sosiopaattien kanssa.

Joku Dunkirkin tapainen leffa pitää toki nähdä eka isolta kankaalta. Saan yhä puolittaisen erektion kun muistelen sitä fiilistä kun näin Braveheartin stirling bridgen ratsuväkihyökkäyksen maximin parvekkeella ensimmäisen kerran. Teki mieli kuristaa edessä istuvaa ihan silkasta ilosta! Se pätkä kolahti kuin tavarajuna vaikka muuten yleensä ärsyynnyn historian raiskaamisesta...

:rock:
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Elokuvateatteri vai kotiteatteri?

#8

Viesti Lasse Candé »

Siis kyllähän jengi nyt käy oikeastikin leffateatterissa treffeillä. Ja se on myös todella hyvä treffaamisen muoto. Jaettu kokemus ja joutuu käytännössä olemaan hiljaa. Sitten tosiaankin leffan jälkeen saa keskustelut.

Itselläni homma toimii yleensä niin, että aluksi leffan jälkeenkään ei tule hirveästi keskusteltua, mutta sitten kun ajatus on saanut kypsyä, pätkästä saa todella hyvää keskustelua.

Tykkään kyllä myös käydä yksin. Tarantinot ja Bondit käyn ihan periaatteesta katsomassa. Tarantinoissa odotan että kaikki ylihehkuttavat amatöörit ehtivät käydä ensin. Yleisesti ottaenkaan mulla ei ole kiirettä ehtiä ensi-iltaan.

Ja sitten sellainen juttu, etten oikein ymmärrä sitä poppareiden ja muiden eväiden mässäilymeininkiä. Menee hyvä leffa pilalle.
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Elokuvateatteri vai kotiteatteri?

#9

Viesti Lasse Candé »

Vastatakseni kysymykseen, molemmille on paikkansa.

Tuo mitä Mika sanoo esim tauosta on kyllä hyvä pointti. Itse vain olen sellainen henkilö, että minulle on nimenomaan luksusta jos jokin ulkoinen asetelma pakottaa toimimaan tietyllä tavalla ja esim leffan tapauksessa ei voi pitää niitä taukoja.

Jos olisi oikein hyvät laitteet kotosalla, saisi kyllä hyviä leffailtoja aikaiseksi. Muutamalla kaverilla ollutkin tällaisissa. Se Apulannan Tuukka puhui tästä aiheesta jossain Armanin ohjelmassa ja puhui siitä, kuinka leffateatterikeikka vie paljon aikaa ja hän toivoisi että ensi-illan voisi kokea myös kotonaan. Aivan varmasti se meneekin tähän, mikä on kai lopulta hyvä. Toivottavasti tämä ei tapa elokuvateatterimeininkejä liikaa. Yksi pointeistaan oli myös, kuinka tämä vie ensi-illat maalle. Tämä käsitteli sitä vanhaa keissiä Apulantaleffasta, mikä vedettiin teattereista pois, koska sen pystyi myös katsomaan olikohan Elisa Viihteestä. Ohjelma taisi olla uusinta, mutta siis ihan muutama päivä sitten kuuntelin sen keskustelun.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Elokuvateatteri vai kotiteatteri?

#10

Viesti Mika »

Kyllä se ikä tosiaan taitaa tehdä tehtävänsä, kun ymmärrän pelottavankin hyvin nämä molemmat viestit. :D
Kari Aittomäki kirjoitti:Kiitos kysymystä, odotan lättyä. Leffapyhättöni rauhassa otan vastaan tulevat.
En pidä leffateattereista, en tykkää olla tilasssa jossa on muita ihmisiä..
prkl...

Silloin ku yritin tutustua "korkeakulttuuriin", niinku oopperaan ja teatteriin ja sellaseen, alko se kanssatöllöttäjien näkyvä roolipeli kivestää ylivoimaisesti. Pitääkö sitä partituuria (käsittääkseni oikea sana) pitää näkyvästi esillä ja haltioitua niin suurieleisesti että pää tärisee?
Fysattans, Pippi.
Savoy-teatterin anti oli toki poikkeus.

Leffateatterien kollektiviassa oli juttunsa mutta.. ei enää.
MtJ kirjoitti:Kari; ihminen vaan vanhemmiten erakoituu enempi ja enempi. Tai ainakin oon itte itselleni parasta seuraa. Joku poikkeus on vuosikymmenten takaiset kaverit, joista pariin pitänyt yhteyksiä. Ja tietysti on myös kiva, jos se vuosikymmenten takainen on vielä elossa..

Mutta tosiaan, ei iässään leffateatteriin, en vaan taivu siihen tällä iällä.
täältä
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 69 kurkkijaa