Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Hyvää joulua!

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 93926
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Hyvää Joulua!

#121

Viesti Mika »

Hyvää joulua kaikille potkulaisille! :smt114

Miten olette viettäneet joulua? Yhden potkulaisen tiedän viettävän joulua Thaimaassa. :suklaa:
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 16105
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Hyvää Joulua!

#122

Viesti Kari Aittomäki »

Joulua heille jotka sitä viettää/tti.

Mä kävin siskolla taasen mässyllä ja on se hyvää. Taas söin kaksi siivua luomuskinkaa eli neljäkertaa senmitä.
Laatikoihin en koske ja ne suutarinlohirullat on kauhistusta silkkaa. Hyvää pottumuusia, itte en perunaa syö ku laiskuuttani.

Lahjapuolelta oli kohokohta Riinalikan parhaalta kaveriltaan saama foliohattu!

Joulumieltä kohotti se, että naapurin vanheneva,mutta vielä kotonapärjäilevä pariskunta sai vieraakseen kaksi täyttä autokuntaa pusseineen.
Menettivät näet kuluvana vuonna poikansa, vanhan luokkakaverini eturauhassyövälle.
Se on sellanen tälli että ei sitä osaa edes kuvitella. Toivottavasti lapsenlapset jne toivat vähä lohtua.
Valittelut pistin.

Niillä ja vanhemmillani oli joskus muinoin jotain kränäntynkää mutta sitä perinnettä en kanna. Jonka olen sanonutkin.
Mun ei tarvi etsiä vihollisia turvallisista kohteista. Niinku kotoa, viitaten tuohon surullisempaan joulumuisto-ketjuun tuola.

Hyvää Joulua.
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 20851
Lauteille: Joulukuu 2007

Hyvää Joulua!

#123

Viesti Lasse Candé »

Hyvää joulua!

Paljon joulumeininkejä koettu oikeastaan jo ennen jouluaattoa ja tällä kertaa jouluaatto oli vähän niinkuin sellainen huono kliimaksi hyvien, öö, juttujen jälkeen.

Kävin kirkossa viikko sitten jossain vackraste julsångerna tms jutussa tyttöystäväni kanssa ja duunissa oli hyvä joulukirkkomeininkihässäkkä. Agnostikoksi rakastan virsiä poikkeuksellisen paljon ja koen kirkoissa pyhyyttä. Olen tajunnut muutama vuosi sitten että minulle on pyhää se mikä on jollekulle pyhää.

Sitten kun tyttöystäväni kuuntelee paljon radiota autossa, niin joululaulut pauhaavat ja sitten pikkukunnassaan on ollut vähän joulumeininkiä noin muutenkin ja olen ollut aveccina nauttimassa tästä.

Sitten menin duunin tauottua Helsinkiin ja Keravalle ja sain viettää aikaa rakkaan seurani frendien kanssa, vaikka seuran tyylisuunnan vaihdon jälkeen (kohta kymmenen vuotta sitten) olen ajautunut jatkuvasti vain kauemmas porukoista, valitettavasti. Kun oikeastaan todella samanhenkistä jengiä kuin potkussa. Mutta tästä sain joulumieltä.

Sitten yksi uudehko kaverini Keravalta pyysi pikkujouluihinsa. Oli muuten niin hyvä lahjanvaihtosysteemi ja toimiva kierrätysidea (rojut parempaan käyttöön eikä lisää rojua maailmaan), että saatan selostaa sen uudessa viestissä. Tämä kaveruus alkoi kun aloin sönköttämään tyttöystävälleen vappuyönä kunnon kännissä ruotsia. Huomasin isomman lyyran ja hatun muodon (alkuperäinen yo-lakki) ja vedin johtopäätökset. Päädyin silloin heille dokaamaan pari kaljaa ja nyt vihdoin näin mitä olin kirjoittanut vieraskirjaansa. Ai saatana! :D Fb on kyllä tuosta hyvä, että tämä kaveruus olisi valunut käsistä ja olenkin saanut huomata päivityksistään että on fiksu tyyppi. Näin sitten sattumalta kapakassa Keravalla ja sain sitten kutsun näihin pippaloihin, missä kaikki muut kuuluivat johonkin niiden ryyppy-yhteisöön. Oli hyvä kun isäntä sitten sanoi bileissä että teki suuren vaikutuksen silloin vappuna kuinka joku voi olla niin kännissä ja täysin selväjärkinen ja kaikin puolin kohtelias. Tämä kehu lämmitti syvästi.

Sitten aatonaattona kaikessa rauhassa lahjaostoksille ja tein periaatteeksi että lahjan pitää olla toimiva. Voi olla vähäinen, mutta lisää rojua ei tarvita. Viime vuonna mua otti esim päähän saada itselleni neljäs kahvinkeitin, kun tarvitsen vain yhden molempaan kämppään. Mika sanoikin hyvin tästä lahjameiningistä ja olen puoliksi samaa mieltä, päätyen kuitenkin toisenlaiseen lopputulemaan.

Jouluatto oli sitten todella poikkeuksellinen, kun vietettiin äidin ja miehensä kanssa se mun kakkoskämpässä Kotkan Karhuvuoressa, eikä yhdessä potkumiitissäkin käynyt veljeni päässyt tulemaan lapsensa kanssa. Lämmitti mieltä saada äiti ja miehensä kylään ja vähän joulusapuskaa. Sitten kävin parin sadan metrin päässä yhdellä Bar-baarissa. L0L.

Ei saatu aikaiseksi tyttöystävän kanssa viettää aattoa yhdessä, kun juttumme on niin tuore, hänellä lapsia ja ovat lasten isän kanssa sen verran täyspäisiä, että saavat joulut vietettyä yhdessä lasten kanssa. Niin en osannut edes toivoa mitään muuta. Ja nyt pikkuhiljaa loppuvana joulupäivänä tyttöystävä ajelikin tänne todella aikaisin ja sitten mentiin vielä äidin luo. On siis niin, että tämä biisi joka on vissiin nyt soinut enemmän kuin lähivuosina (?) ja mitä ollaan yhdessä fiilistelty, tuli todella ajankohtaiseksi minulle. Ziisus, että svengaa ja saattanan simppelit sanat ovat todella voimakkaat. Kova veto kaikenkaikkiaan:



Ja nyt tuo meni tuonne makkariini onnellisena nukkumaan ja mä olen onnellinen ja menen tämän tai seuraavan kaljan ja punaviinin jälkeen viereensä. Meillä on koko viikko aikaa, koska lapset ovat isällään. Ja kun hänkin on opettaja, meillä on vieläpä vapaata. Huomenna kotiinsa landelle ja sieltä löytyy hyvä sauna. Sitten muutama päivä Keravalla mun kämpässä ja yritetän moikkailla jengiä keskustassa. Yksi lahjani hänelle oli liput meille molemmille Tuntemattomaan sotilaaseen, mikä oli jo aiemmin suunnitelmissamme. (Tällaisista itsestäänselvistä ja varmuudella toimivista lahjoista linä pidän.) On vähän pidennetty versio joulusta, mutta kuulin että tyttöystäväni haluaa viettää myös uuden vuoden aaton kanssani, vaikka hänellä on jokin risteily päivänä. Tämä, koska mulla on synttärit päivänä ja olen yleensä juhlinut aattona.

Kaikesta tästä tulee vahva joulunajan fiilis. Pahoittelen pitkää viestiä, mutta tällä kertaa jouluni levittäytyy laajemmalle ja aatto+päivä taas olleet tavallaan vähäisempiä. Koen tarvetta selittää tätä ja tykkään kyllä tästä.

PS: Ja The Joulukalenteri tietenkin katsottu kokonaan. Siitä tuli meille oikein sellainen juttu ja tyttöystäväni organisoi "It's hard to be a lärare" -shown opettajilta kouluunsa. Eeppisesti pistivät passkaksi vanhoja läppäreitä niin, että yleisö ei tiennyt niiden olevan vanhoja. Kun näin videon tästä, jolla mimmini alkaa hyppimään lyhyessä hameessaan kuumana läppärin päällä ja päästää kunnon raivon valloilleen, olin hemmetin ylpeä ja entistä enemmän rakastunut. <3
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 20851
Lauteille: Joulukuu 2007

Hyvää Joulua!

#124

Viesti Lasse Candé »

PIKKUJOULUN LAHJASYSTEEMI-IDEA

Kuulemma tätä käytetään jossain partiohommissa. Sisältää kaksi kierrosta, joissa saa varastella lahjoja toisilta, kaikki lahjat ovat ensimmäisen kierroksen päätteeksi näkyvillä eli tiedossa, toimii todella hyvin kierrätykseen, toimii ylipäätään paremmin lahjajuttuna, on hauska ohjelmanumero jne jne mahtavuutta.





Eli ensimmäisellä kierroksella vuoronperään valitaan läjästä paketteja ja avataan ne heti. Itse valitaan siis. Kun vuoro osuu kohdalle, saa toisaalta myös valita varastaa aiemmin avatun lahjan, jolloin varkauden uhri valitsee uuden paketin ja avaa sen. EDELLISELTÄ EI SAA VARASTAA, vaan esim ringin viides saa varastaa vain kolmannelta, toiselta tai ensimmäiseltä. Oletan tämän johtuvan siitä, ettei jokin tietty hemmetin hyvä lahja vain kierrä ringissä eteenpäin vaan vähintään tilanteeseen tulee myös muuta.

Kun ensimmäinen kierros on päättynyt, tietenkin kaikki lahjat on avattu, sillä varkauksien sattuessa avataan uusi lahja.

Toisella kierroksella sitten saa varastaa keltä tahansa, paitsi yhtä askelta taaempana olevalta. En ole varma koskeeko tämä poikkeussääntö vain tilannetta jossa lahja on juuri äsken varastettu. Itse muotoilisin mieluiten niin, että koskaan ei saa varastaa edeltävältä, niin tällöin kannattaa pitää hyvä lahja. Mutta tämän voi tietenkin ajatella myös toisin.

Ihmisillä vähän tendenssiä piilotella lahjoja, joten kannattaa kannustaa pitämään ne selkeästi esillä.






Seurueesta riippuen tästä voi tehdä kaikkea mahdollisimman tehokkaasta kierrätyksestä mahdollisimman tehokkaaseen vitttuiluun. :D Esim itse tosin päädyin pelin kuningaspaikalle, jonka ainakin Totte kekkaa, mutta haastan myös muut. Ei oikeastaan kovin vaikea pähkinä. Mutta koska kutsussa oli sopivan selkeä kierrätysagendajuttu, kysyin tältä kuningaspaikaltani, ketkä tahtovat vaihtaa, siinä toivossa että kollektiivinen ilo maksimoituisi. Vain Passkojen Lahjojen Omistajat nostivat kätensä, niin varastin sitten pelin parhaan lahjan. :D

Kaikkein eeppisintä pelissä oli kuitenkin se, kun itseni tavoin joku muu oli paketoinut kirjoja. Ja niiden vastaanottaja oli koko porukasta eniten liekeissä ja näkyi että ei toivonut näitä varastettavan. Luki jo ensimmäisen kappaleen pelin aikana. Eli siis se mitä tapahtui, oli että joku sai kon-maritettua turhat kirjat wittuun ja niiden vastaanottaja taas oli ihan liekeissä, eli todella tehokkaasti kierrätetty mukavassa sosiaalisessa tilanteessa. Toivottavasti muistan tämän vajaan vuoden päästä, niin ehdotan duuniin pikkujoulukäytännöksi. Hyvä leikki, pääsee eroon tavaroista ja saa normipikkujouluja todennäköisemmin hyvän lahjan. Aikas bueno.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 93926
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Hyvää Joulua!

#125

Viesti Mika »

Tämän kauniin joululaulun myötä toivotan lämmintä ja kaunista joulua kaikille potkulaisille ja heidän läheisilleen. :smt114

ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 20851
Lauteille: Joulukuu 2007

Hyvää Joulua!

#126

Viesti Lasse Candé »

Hyvää joulua kaikille!
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 11244
Lauteille: Kesäkuu 2008

Hyvää Joulua!

#127

Viesti Jorge »

Mika kirjoitti: joulu 24, 2019, 12.38 Tämän kauniin joululaulun myötä toivotan lämmintä ja kaunista joulua kaikille potkulaisille ja heidän läheisilleen. :smt114

Jaa, no... kiitoksia samoin itsellesikin:

katar
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2047
Lauteille: Tammikuu 2008
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Thainyrkkeily
Sivulajit: Potkunyrkkeily; nyrkkeily

Hyvää joulua!

#128

Viesti katar »

Hyvää joulua kaikille tasapuolisesti! Oltiin tänään ekaa kertaa miehen kanssa ihan kahdestaan aattona; tosi jees. Syötiin vaan niitä herkkuja ,mitä halutaan eikä ollut mitään ylimääräistä. Tosi täys olo, mutta tyytyväinen. Me likes. :)
Frankly my dear, I don`t give a damn.
Poista käyttäjä 1747
Viestit tässä aiheessa: 4

Hyvää joulua!

#129

Viesti Poista käyttäjä 1747 »

Kuva


Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 93926
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Hyvää Joulua!

#130

Viesti Mika »

Jorge kirjoitti: joulu 24, 2019, 17.39
Jaa, no... kiitoksia samoin itsellesikin:
😆

Mutta tässä on joulubiisi, joka kolisi minulle.


ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Paanari
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2262
Lauteille: Maaliskuu 2006

Paras osa Joulusta

#131

Viesti Paanari »



eku hakataa lapaseen
EX AGMINE HACCAPELLORUM LIBERA NOS DOMINE
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 16105
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Paras osa Joulusta

#132

Viesti Kari Aittomäki »

Jumalauta ku poijjat laulaa kauniisti!

Minutkin aina nakitettiin tiernapoikiin, tosin nämä sällit on oikeita muusikkoja matkallaan.
Mä halusin laulaa knihtiä koska se oli dynaaminen ja dramaattinen hahmo, urhea sotilas joka ottaa vastaan käskyn vaika oksettaakin ja on selvästi tolaltaan tehdyistä kauheuksista, koettaa lohduttautua että vastuu on käskijällä..
- I was only obeying orders.

Ikinä en päässyt knihtiä esittään koska liikutuin ja ääneni kuristui.
Murjaaniksi en suostunut joten olin siis Herotes.

Tässä on mahtiversio auts-tökstöks.



Raikkaan rasistista.
N-sanaa ei väistellä.
- Joulu koittaa myös neekerilapsille. He ovat kovin laihoja.
Kuvake
Paanari
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2262
Lauteille: Maaliskuu 2006

Paras osa Joulusta

#133

Viesti Paanari »

Aki ja Turo rules OK
Muutenkin omat joulu toimet rules...
Ihmettelen että, sain säästettyä ton Nappis putelin etiketis seisoo CHEVALIER V.S.O.P. Napoleon....litran leka...
Peuran persuus uuniin ja armoton Kekri juhla käyntiin koska,... Joulu peruttiin kun, Joosef tunnusti häähäh
Hyvät juhlat itse kullekkin säädylle ja värivöille.
Jaska
EX AGMINE HACCAPELLORUM LIBERA NOS DOMINE
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 20851
Lauteille: Joulukuu 2007

Hyvää joulua!

#134

Viesti Lasse Candé »

Tämä kirjoittelu on vakiokirjoittelijoiden kanssa koko ajan vain kivempaa ja aina ilahduttaa kun joku uusi hyppää kehiin.

Ja myös (ja ehkä ennen kaikkea) niiden kanssa, joiden kanssa olen useammin kuin harvemmin eri linjoilla, tämä alkaa olla itselleni kivempaa, koska nykyään me...
Keskustellaan.

Kiitos tästä.

Ja on nastaa myös heidän kanssa joiden kanssa löytyy sulosointu.

Minulle on tärkeää saada jossain käydä näin sivistynyttä keskustelua kuin täällä. Toisaalta lajeista, tottakai, ja toisaalta myös kaikesta muusta.

Toivotan sinulle hyvää joulua, olit kanssani samaa tai eri mieltä usein. Molemmissa rooleissa on ollut antoisaa jauhaa kanssasi ja arvostan tätä keskusteluyhteyttä. Paljon.

Hyvää joulua sinulle. Hyvää joulua teille kaikille. Hyvää joulua meille. 🎅🤶
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 93926
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Hyvää joulua!

#135

Viesti Mika »

Lämmintä ja levollista joulua kaikille potkulaisille! 🎄 ☮️ 🐽

Kuva
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 150 kurkkijaa