Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Uhkaavat/vaaralliset/yllättävät tilanteet baarissa

Keskustelua suojelu- ja turvallisuusammateista

Valvoja: Valvoja

Kilvenkantaja
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 46
Lauteille: Elokuu 2017
Paikkakunta: Hyvinkää
Etulaji: Defendo
Takalajit: Karate, potkunyrkkeily

Uhkaavat/vaaralliset/yllättävät tilanteet baarissa

#1

Viesti Kilvenkantaja »

Mikä on siis ollut tilanne,jossa on jälkikäteen miettinyt että ihme kyllä on vielä hengissä,ja suunnilleen vammoitta?

Itselläni asiakkaana päälimmäisenä jäänyt mieleen kummittelemaan se, kun Hyvinkäällä eräs nuoriherra päätti kiivetä talon katolle,ja alkaa ampumaan ihmisiä. Olin nimittäin ensimmäisen lapsen varpajaisia viettämässä,ja kaikki lukittiin ravintolaan turvaan,mutta epätietoisuuteen.

Töissä... No kylän kovimmat jätkät,ja muut pugilistit on jo perustyötä. Yllättävin tilanne itselläni oli,kun naapurikylän pojat ja oman kylän pojat alkoivat ilman mitään ennakkotilannetta tappelemaan keskenään. 3jv:tä vs 20 voimiensa tunnossa olevaa nujakoitsijaa. Ei muutakun väliin erottelemaan. Hengissä selvittiin,vaikka pari tennarinpohjan jälkeä olikin kaljussa :) tilanne ei sinänsä ollut paha,mutta opettavainen kuitenkin :)
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Uhkaavat/vaaralliset/yllättävät tilanteet baarissa.

#2

Viesti Kari Aittomäki »

Nojuu..
Mä jouduin kerran erään eurooppalaisen yleisurheilujätin karhunhalaukseen ja se lähti juokseen. Kyseessä oli siis ihan kunnon tappelu ja olin just tiputtanut kaverinsa, urheilija hänkin. Toisen käden tiedolla, en tunnistanut kumpaakaan.
Tää tuli pirun kovaa ja olin huonossa asennossa ja pihteihin jäin.

Tuli hätähätä että aikooko se heittää mut parvekkelta vai murskata mun selän kaiteeseen.
Jouduin puolustautumaan aika rujosti ja selvisin. Karhu kaatu eikä kuulemma tullut entiselleen, urheilutkin tiettävästi loppu.
Huono omatunto jäi mutta.. sota on kovaa ja ratsuväki raakaa ja von Tööppel ratsasti aukkoja katsellen.

Ei ollu Suomessa.
Kilvenkantaja
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 46
Lauteille: Elokuu 2017
Paikkakunta: Hyvinkää
Etulaji: Defendo
Takalajit: Karate, potkunyrkkeily

Uhkaavat/vaaralliset/yllättävät tilanteet baarissa.

#3

Viesti Kilvenkantaja »

Rankka tilanne,ja on tervettä tuntea pientä pistoa sydämessä. Työ pitää tehdä,ja itsensä pitää voida säilyttää hengissä.
obmijoy
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 3461
Lauteille: Maaliskuu 2009

Uhkaavat/vaaralliset/yllättävät tilanteet baarissa.

#4

Viesti obmijoy »

Kari Aittomäki kirjoitti:Nojuu..
Mä jouduin kerran erään eurooppalaisen yleisurheilujätin karhunhalaukseen ja se lähti juokseen. Kyseessä oli siis ihan kunnon tappelu ja olin just tiputtanut kaverinsa, urheilija hänkin. Toisen käden tiedolla, en tunnistanut kumpaakaan.
Tää tuli pirun kovaa ja olin huonossa asennossa ja pihteihin jäin.

Tuli hätähätä että aikooko se heittää mut parvekkelta vai murskata mun selän kaiteeseen.
Jouduin puolustautumaan aika rujosti ja selvisin. Karhu kaatu eikä kuulemma tullut entiselleen, urheilutkin tiettävästi loppu.
Huono omatunto jäi mutta.. sota on kovaa ja ratsuväki raakaa ja von Tööppel ratsasti aukkoja katsellen.

Ei ollu Suomessa.
Tätä pelkäsin siinnä raflassa jossa olin töissä 10v. Kas selkäni takana oli aina lasiovi, jonka takana kaide ja pudotus 5m betoniin. Yksi asiakas siitä putosikin ja mediheli ei ehtinyt pelastaa. Lasiovi kun ei ole edes hidaste kun liha ryntää kohti.
ALOITTELIJA perehdy tähän:
linkki
tärkeintä on venyt. ja keskivart. vahvistus, jotta voi harjoitel. turvallisesti linkki
http://kiusatunvastaisku.blogspot.com/p ... tulle.html
https://www.youtube.com/watch?v=VJK2hIf6Ptg&t=3s
obmijoy
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 3461
Lauteille: Maaliskuu 2009

Uhkaavat/vaaralliset/yllättävät tilanteet baarissa.

#5

Viesti obmijoy »

Kari menikö silmä vai korvan kautta tasapainoelimet.?Urheilukarhulta.
ALOITTELIJA perehdy tähän:
linkki
tärkeintä on venyt. ja keskivart. vahvistus, jotta voi harjoitel. turvallisesti linkki
http://kiusatunvastaisku.blogspot.com/p ... tulle.html
https://www.youtube.com/watch?v=VJK2hIf6Ptg&t=3s
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Uhkaavat/vaaralliset/yllättävät tilanteet baarissa.

#6

Viesti Kari Aittomäki »

El telefono epäsymmetrisellä impaktilla ja kämmenien vastakierrolla. Tasapainoaisti meni ja myös polvi tiettävästi otti osuman, tein vastapolkaisuja eli rimpuilin.
En ollu töissä, olin elämäni kahden virallisen lomamatkan myöhäisemmällä versiolla eli paarissa asiakkaana.

Koska oli tärpättiä veressä löin myös saattoiskun selkäpuolelta sydämeensä, jäi kouristelemaan ja paarinpitäjä myöhemmin kertoi ambulanssiväen sydäntään käynnistelleenkin. Vaikutusmekanismista en ole varma.
Hyvä ettei kuollut, mutta.. silti.
Olen kyllä aika paskiainen.
Aramir
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 42
Lauteille: Heinäkuu 2017
Paikkakunta: Hämeenlinna
Etulaji: Krav Maga
Sivulajit: Potkunyrkkeily
Takalajit: Hokytoryo Ju-jutsu

Uhkaavat/vaaralliset/yllättävät tilanteet baarissa.

#7

Viesti Aramir »

Kolme tilannetta, mitä minulla tulee mieleen. On niitä muitakin, mutta ei tule juuri nyt mieleen.

Eräs herra ulosjouduttuaan uhkasi sanallisesti kirveellä minua, jolloin kyllästyneenä sanoin, että haepa se kirves kuule tänne ja katsotaan miten käy. Herra kaivoikin selkäpuoltaan ja nappasi retkikirveen sieltä. Tuli vähän kiire saada "kirvesmies" maahan.

Toinen paha tilanne oli, kun kaksikerroksisessa baarissa korvanappiin tuli ilmoitus, että puukotus tapahtunut. Rynnin alakertaan ja huomasin työkaverini pitelevän kylkeään ja hän osoitti suunnan, jossa puukkojunkkari oli. Siellähän se odotteli puukko oikosena. Sen verran adrenaliinin vallassa olin, että kävelin reippain askelin herran luokse ja napautin reippaan oikean yläkoukun ja leikki loppuikin siihen.

Kolmas perin ittumainen tilanne tuli, kun mustalainen näytti rauhanlippua ulko-ovelta ja viitteli tulemaan lähemmäksi juttelemaan. Minä varautuneena kävelin sinne ja hupsista vaan, kun tuli pippurisumut silmille. Minä olen onneksi siitä harvinainen tapaus, että pippuri ei vaikuta minuun niin voimakkaasti, jolloin minulla on puolitoista minuuttia aikaa toimia. Silmät pysyy auki tahdonvoimalla ja kirvely nyt on toissijaista. Tuli mustalaiselle kiire, kun tuumasin kesken sumutuksen, että tuo *aska ei sitten toimi minuun. Ulkona jaettiin sitten parin heilautuksen verran oman käden oikeutta.
Kilvenkantaja
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 46
Lauteille: Elokuu 2017
Paikkakunta: Hyvinkää
Etulaji: Defendo
Takalajit: Karate, potkunyrkkeily

Uhkaavat/vaaralliset/yllättävät tilanteet baarissa.

#8

Viesti Kilvenkantaja »

Noi mustalaiset on aika hassuja tapauksia. Pari viikkoa sitten kaveri pyysi apua, kun oli yksin myymässä pubissa alkoholituotteita ja paikalle pätkähti 7 maunoa. Lähdin katselemaan vähän mikä boogie. No kaikilla luotisuojaliivit päällä,ja promilleja +1,sekä meno tuttua pyörimistä ja hämmentämistä. Tietenkään en itselleni laittanut liivejä,kun pöljä olen :D Ilta päättyi siihen,kun alkoivat kinastella keskenään ja yksi lopetti riidan lyömällä puukon pöytään pystyyn. No puoli minuuttia myöhemmin manoloiset kirmasivat jo kaukana :D pakko oli soittaa virkavalta jahtaamaan sitä ryhmää,kun ovat pyssyhommissa kunnostautuneet...
Kilvenkantaja
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 46
Lauteille: Elokuu 2017
Paikkakunta: Hyvinkää
Etulaji: Defendo
Takalajit: Karate, potkunyrkkeily

Uhkaavat/vaaralliset/yllättävät tilanteet baarissa.

#9

Viesti Kilvenkantaja »

http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005341052.html
Nää samat ukkelit on ollut harmina koko kesän. Näiden kanssa kun ei taas koskaan tiedä mitä keksivät. Hiipivät joukolla liivit päällä,ja hölmöilevät. Kuten aiemmassa viestissä kerroin,niin pari viikkoa sitten löivät puukon pöytään pystyyn riidan päätteeksi,ja kiukuttelevat kun ei pääse juottolaan sisään.
Kuvake
Kiehinen
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 85
Lauteille: Elokuu 2017
Etulaji: Sambo
Sivulajit: Karate, MMA
Takalajit: Kraw Maga, KAS-PIN

Uhkaavat/vaaralliset/yllättävät tilanteet baarissa.

#10

Viesti Kiehinen »

Kari Aittomäki kirjoitti:löin myös saattoiskun selkäpuolelta sydämeensä
Siis olitko riitapukarin selän takana ja iskit häntä sivukoukulla rintaan, sydämen paikkeille?
Kuvake
Kiehinen
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 85
Lauteille: Elokuu 2017
Etulaji: Sambo
Sivulajit: Karate, MMA
Takalajit: Kraw Maga, KAS-PIN

Uhkaavat/vaaralliset/yllättävät tilanteet baarissa.

#11

Viesti Kiehinen »

Kilvenkantaja kirjoitti:pari viikkoa sitten löivät puukon pöytään pystyyn riidan päätteeksi,ja kiukuttelevat kun ei pääse juottolaan sisään.
Jokin aika sitten olin todistamassa tilannetta kun eräässä Uudellamaalla sijaitsevassa ravintolassa tämmöiselle Intiasta lähtöisin olevalle vähemmistöseurueelle tehtiin ratsia. Oli monenlaista 6.35BR taskupistoolia. Pari pyöreä piippuista 7.65:kin oli joukossa. Yhdellä rouvalla puukahvainen 357 Mag käsilaukussa. Niin ja puukkoja aina puukahvaisista perinteisiin Mora-puukkoihin. Tilanne sai minut teettämään räätälillä vanhaan kainalokoteloon uuden sovelluksen, mutta ei siitä sen enempää.
Kotiapteekin tarpeisiin valkosipulia lisätään runsaasti viinan mausteeksi. Rohto valmistuu viikossa ja sitä nautitaan lusikallisittain.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Uhkaavat/vaaralliset/yllättävät tilanteet baarissa.

#12

Viesti Kari Aittomäki »

Eipä.
Härkä oli tontissa vääntyilemässä, iskin silkkaa ajattelematonta ilkeyttäni selän alueelle.
Varoituksista huolimatta, osaamatta kunnolla kyseistä tekniikkaa. Kusipää kun olen.
En.. viitsi kertoa mihin ja millä tavalla mutta kiinanmetodeista tuli.

Ja huomio, evakuoiduin mestasta välittömästi enkä enää palannut. Frendi teki tiedustelureissun ja sai kyseiset tiedot paarinomistajalta.
Eli oliko antamallani tällillä mitään merkitystä sinusrytmin sekoiluun, sitä en osaa kuin arvailla.
Kyseinen karju oli selkeä horppaaja joten tikitin saatto riemastua pelkästään adresta. Ja aiemmasta tällistä.

Mustalaisista juu, olen kuullut että luotiaseet ovat yleistyneet lujasti.
Mun aikana nämä luotetut joita saattoi päästää sisälle jättivät terän narikkaan, maksoivatkin huomattavan hyvin ja käskivät nuorten kollien olemaan edes yrittämättä siihenmestaan.
Toimi. Siellä ja silloin.
Kilvenkantaja
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 46
Lauteille: Elokuu 2017
Paikkakunta: Hyvinkää
Etulaji: Defendo
Takalajit: Karate, potkunyrkkeily

Uhkaavat/vaaralliset/yllättävät tilanteet baarissa.

#13

Viesti Kilvenkantaja »

Kari Aittomäki kirjoitti:Mustalaisista juu, olen kuullut että luotiaseet ovat yleistyneet lujasti.
Mun aikana nämä luotetut joita saattoi päästää sisälle jättivät terän narikkaan, maksoivatkin huomattavan hyvin ja käskivät nuorten kollien olemaan edes yrittämättä siihenmestaan.
Toimi. Siellä ja silloin.



Meilläkin se on toiminut,että tietyt herrat pääsevät aina sisään koska a) antavat korvauksen ja b) eivät pidä baarissa ollessaan työkaluja mukanaan. Näin se pysyy reiluna kaikkia kohtaan.
sinappi
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 3282
Lauteille: Tammikuu 2006
Etulaji: Taihojutsu
Takalajit: Brasilialainen jujutsu, vapaaottelu, lukkopaini, Bujinkan budo taijutsu, Hontai Yoshin-ryu jujutsu, judo, taekwondo ja muay thai.

Uhkaavat/vaaralliset/yllättävät tilanteet baarissa.

#14

Viesti sinappi »

Kiehinen kirjoitti:Tilanne sai minut teettämään räätälillä vanhaan kainalokoteloon uuden sovelluksen, mutta ei siitä sen enempää.
Tarkenna ihmeessä? Kaikille ei varmaankaan täysin auennut, mitä tällä tarkoitit. Tai siis minä en ymmärrä.
Kuvake
Kiehinen
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 85
Lauteille: Elokuu 2017
Etulaji: Sambo
Sivulajit: Karate, MMA
Takalajit: Kraw Maga, KAS-PIN

Uhkaavat/vaaralliset/yllättävät tilanteet baarissa.

#15

Viesti Kiehinen »

sinappi kirjoitti:Tarkenna ihmeessä? Kaikille ei varmaankaan täysin auennut, mitä tällä tarkoitit. Tai siis minä en ymmärrä.
Sanotaan näin, että pikaveto.
Kotiapteekin tarpeisiin valkosipulia lisätään runsaasti viinan mausteeksi. Rohto valmistuu viikossa ja sitä nautitaan lusikallisittain.
Viestiketju lukittu

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 43 kurkkijaa