Mika kirjoitti:Lähinnä nyt yritin teille jytkyttäjille kertoa, miten asiat oikeasti ovat.
Vai jytkyttäjille. Osoita minulle yksikin kohta, jossa olen sanonut mitään positiivista Trumpista. Kyllä sellainenkin varmaan löytyy mutta jos viittisit laittaa sen tähän näkyviin. Saatais vähän makua siitä mitä tarkoittaa trumputtaminen tai jytkyttäminen. Henkilökohtaisesti kun alan taipumaan sille kallelle, että truputtamista on ihan kaikki mikä ei käy yhteen ahtaan maailmankuvasi kanssa.
En ole samaa mieltä. Kommunistit ja natsit tappeli vallasta Saksassa 30 luvulla. Molemmat olivat aivan ala-arvoista porukkaa. Asetelma toistuu: Antifa vs. uusnatsit, vähän kuin alien vs. predator. Natsien vastustaminen ei automaattisesti tee mistään ryhmästä moraalisesti toista parempaa. Varsinkin tällaiset ryhmät kuin Antifa: ruskeapaitoja ei näistä keinojen puolesta erota millään. Vastustetaan fasismia ja sitten tehdään sellainen älyllinen keikaus, että ihan kaikki on fasismia mikä ei heitä miellytä. Ja sitten vielä sellainenkin pointti, että kun tuo natsittelu kun on niin kovin epämuodikasta nykyään (hyvä niin) niin kovin useinhan se on ollut sellaista naurettavaa roolipelaamista. Marssitaan mahtipontisesti ja ollaan niin herrarotua että. Ihanko vakavissasi olet sitä mieltä, että kun antifa ilmestyy paikalle antamaan turpaan tuollaiselle jengille vaikka nämä eivät olisi mitään laitonta tehneetkään, että Antifa edelleen on hyvällä asialla. Ja nyt ennen kuin alkaa huutelu niin myönnän, että noin ei ollut tässä tapauksessa.Uusnatsit ovat pahinta pohjasakkaa. Niiden vastustajat ovat tietenkin paremmalla asialla. Oletko tästä samaa vai eri mieltä?
Voi voi sentään, minähän juuri kirjoitin: "...Kaksi rähinäryhmää kohtasi. Ja nyt sitten soi taas tuttu virsi: vasemmiston väkivalta on parempaa."...Se, että jossakin on sitten ihan erikseen sellaisista tilaisuuksista väkivaltaa hakevia, on ihan toinen asia. Te kuitenkin jatkuvasti keskitytte vain siihen, miten jotkut antifat tekevät, ja siten yritätte siirtää keskustelun kokonaiskuvasta johonkin yksittäiseen osaan. Eipä muuten onnistu, pojat.
Huomaatko: kaksi rähinäryhmää. Mielestäni keskityin siinä kyllä juuri nimenomaan kokonaiskuvaan. Sinä tässä keskityt pieneen osaan kun et muuta tosta kykene näkemään kuin natsit. Ja aivan tosissasi olet sitä mieltä, että natsien vastustajat ovat automaattisesti oikeassa? Vähän kuin Neuvostoliitossa...
Eiköhän mielipiteeni tullut tuossa jo selväksi. En ole Trumpin lausuntoa kuullut, kun mua ei niin hirveästi kiinnosta mitä hän sanoo. Täältä mä useimmin luen mitä myötähäpeää aiheuttavaa hän nyt taas on möläyttänyt. Jätkät seuraa muna pystyssä kaikkea mitä toi sanoo ja tekee mutta minä ole Trumputtaja. Ei oikein toikaan logiikka mulle aukea. Mutta: eikös hän lehtijuttujen perusteella tuominnut ihan kaiken väkivallan ja vihan. Ja vielä jälkeen päin valkoisesta talosta lienee korjailtu, että tuomitaan myös natsien viha. Mikä siinäkin nyt oli vikana. Tai jos siihen lausuntoon sitten on kuulunut jotain oleellista muuta, jonka olen missannut niin mitä se sitten oli, te sen kaiketi osaatte kertoa kun kaiket päivät hänen sanomisiaan päivystätte.Eli kun aiheena on Amerikan Yhdysvallat, mitä mieltä olet tuosta eilisestä tapahtumasta Virginiassa sekä sen maan presidentin sitä koskevasta lausunnosta?