Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Potkun WhatsApp-ryhmä

Keskustelua Potku-tapahtumista ja muista yhteisistä karkeloista

Valvoja: Valvoja

Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 6418
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Potkun WhatsApp-ryhmä

#16

Viesti AlexMachine »

Näkyykö nimimerkkini tai statukseni kaikille kun olen kirjoittanut viestin ryhmään? Muiden viesteissä näen nimen tai nimimerkin mutta omassa viestissäni ei näy minulle.
The beatings will continue until morale improves.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 93761
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Potkun WhatsApp-ryhmä

#17

Viesti Mika »

Minä näen kaikki nimillä. :D
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Tapani
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1996
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Turku

Potkun WhatsApp-ryhmä

#18

Viesti Tapani »

Eikös se ole siitä kiinni onko ko. numero tallennettu omiin kontakteihin tms?
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 6418
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Potkun WhatsApp-ryhmä

#19

Viesti AlexMachine »

Lumiassa näen mm Lasse Cande, Puni, Petteri, JanneM ym ja vain Mikan numero on minulla tallessa. Osalla näkyy etunimi, joillain nimimerkki ym, eli tätä juuri hain. Miettien siis miten oma nimeni näkyy muille, tarviiko allekirjoittaa viesti, vai näkyykö statukseksi laittama nimimerkkini. Olen niin old school että dos ja sql on mun juttuja, nämä uudet ei aina aukea ihan heti.
The beatings will continue until morale improves.
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 20815
Lauteille: Joulukuu 2007

Potkun WhatsApp-ryhmä

#20

Viesti Lasse Candé »

Sun nimi näkyy sekä etunimenä että sukunimenä.
Luulen että kyse on siitä missä muodossa on itsensä whatsappiin survonut. Punilla on joku Puni thö... ( :D ) -juttu.
Taitaa olla niin että jos kirjoittaja on kontakteissa, hän näkyy sitten sen mukaan. Muutoin siis sen mukaan mitä itsestään on ilmoittanut.

Korjatkoon joku, jos tietää paremmin.
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 6418
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Potkun WhatsApp-ryhmä

#21

Viesti AlexMachine »

Ok, kiitti Lasse. Tämä selvensi.
The beatings will continue until morale improves.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 93761
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Potkun WhatsApp-ryhmä

#22

Viesti Mika »

Lasse Candé kirjoitti: Taitaa olla niin että jos kirjoittaja on kontakteissa, hän näkyy sitten sen mukaan. Muutoin siis sen mukaan mitä itsestään on ilmoittanut.
Se on juurikin noin. Eli AM, kirjoita WhatsApp-nimeksesi mitä haluat. Muut paitsi minä näkevät nimesi sitten juuri niin.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
jsv
takapotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 369
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Iso Omena
Etulaji: BJJ
Takalajit: KU, Potkunyrkkeily, Karate

Potkun WhatsApp-ryhmä

#23

Viesti jsv »

Koska en ehdi treenailla, niin joku voisi kutsua minutkin tuonne ryhmään :).
Jussi Vesala
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 93761
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Potkun WhatsApp-ryhmä

#24

Viesti Mika »

:lippaan
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 93761
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Potkun WhatsApp-ryhmä

#25

Viesti Mika »

Ryhmää perustaessani ajattelin sen olevan vähän kuin virtuaalinen Potku-tapaaminen, minkä olenkin tässä ketjussa jo sanonut ja miksi tämä ketju on tällä potkulaisten kokoontumisajoja käsittelevällä alueella. Lisäksi ajattelin että sitä kautta voisi innostaa potkulaisia kirjoittelemaan vähän useammin Potkuun.

Jälkimmäinen tavoite ei uskoakseni ole toteutunut. Ryhmässä käydään ajoittain hyvää keskustelua, joka sopisi sellaisenaan Potkuun, mutta se ei juuri koskaan siirry Potkuun edes osittain. Pidän tätä erittäin harmillisena. Ymmärrän ryhmän muun funktion Facebookin tapaisena sosialistisena mediana, mutta nuo oikeasti hyvät keskustelut olisi syytä käydä aina Potkussa. Kai se sitten on niin, että WhatsApp on sen verran lähempänä kuin kirjautuminen Potkuun.

:eips:
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
TimoS
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 23332
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Hesa
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
Yhteystiedot:

Potkun WhatsApp-ryhmä

#26

Viesti TimoS »

Mika kirjoitti:nuo oikeasti hyvät keskustelut olisi syytä käydä aina Potkussa
Toki näin, mutta kun se ei ole ihan yksiselitteistä. Ensinnäkin suurin osa käyttänee whatsappia vain puhelimelta, joten keskustelun siirtäminen puhelimelta potkuun ei tapahdu käden käänteessä, varsinkin kun sitten niitä juttuja pitäisi pohjustaa potkussa, joskus jopa aika runsaasti, että nekin, jotka eivät ole keskustelua seuranneet, pääsisivät asiasta jyvälle. Toisekseen, sitten kun se keskustelu on päällä, niitä viestejä tulee välillä aika tiiviiseen tahtiin eikä siinä kukaan ennätä miettimään, että tämä olisi hyvä keskustella foorumilla, varsinkin kun siinä ajassa kun olet saanut naputeltua viestin pohjustuksineen foorumille, saattaa varsinainen keskustelu olla jo ohi ja/tai ollaan jo niin pitkällä, että taas tarvittaisiin uusi pohjustus.
Timo Saksholm

Karate wa kunshi no bugei
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 93761
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Potkun WhatsApp-ryhmä

#27

Viesti Mika »

Tottahan toki ymmärrän tuon. Tuota juuri tarkoitin sillä, että WhatsApp on lähempänä kuin kirjautuminen Potkuun.

Mutta ei tuo oikein silti ole. Se on laiskaa ja jossakin määrin ajattelematonta. Ne hyvät keskustelut hukkuvat ikiajoiksi muutaman sekunnin tai viimeistään muutaman tunnin päästä siellä WhatsAppissa. Potkussa ne säilyvät.

Kun jokin hyvä keskustelu on alkamassa, jokaisen päässä pitäisi herätä ajatus, että tämä on parempi käydä Potkussa. Minusta tuntuu että minä ryhmän ainoana ajattelen niin.

Jos sitä ryhmää voisi hallita samanlaisilla työkaluilla kuin vaikka Potkua, siirtäisin ne keskustelut tänne. Samassa voisin jakaa varoituksia laiskuudesta. ;)
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 20815
Lauteille: Joulukuu 2007

Potkun WhatsApp-ryhmä

#28

Viesti Lasse Candé »

Whatsappissa on myös sitä että siellä kirjoittelee aktiivisesti jossain määrin eri ihmiset kuin täällä. Onko siinä sitten kyse julkisuuden puutteesta ja tietystä vänkäämättömyydestä vaiko helppoudesta... sitä tiedä en. Ehkä vähän kaikesta.

Siinä mielessä ilmiö ei ehkäpä ole haitallinen, että en usko ryhmän keskustelun olevan täältä ainakaan paljoakaan pois. Ehkä poislukien tiedustelutyyppiset jutut. Mä kysyn aina potkulaisilta, jos pitää saada tietää jotakin, kun kerää laajalta skaalalta fiksua väkeä, joista monilla aktiiveilla myös itseäni enemmän elämänkokemusta.

Olen ainakin itse viitannut täällä whatsappiin, mutta en muista olenko tällöin importoinut keskustelua. Sitä pitäisi ehkä tehdä enemmän, mutta mulla on myös se ongelma, että olen hiljentänyt potkun whatsappin niin totaalisesti kuin vain pystyy. Kun suoraan sanottuna imho jotkut spammaa sitä aivan liikaa kaikella passkalla mihin esim sopii muut somet (ml potku) paremmin. Täten näen setit sieltä usein puolen päivän päästä ja melko usein esim kolmen päivän päästä. Kuten Timo sanoi, mulla on aika usein se tilanne että se tänne sopiva keskustelu on jo ohi, kun mä plärään ne 221 viestiä nopealla silmäilyllä läpi.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 93761
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Potkun WhatsApp-ryhmä

#29

Viesti Mika »

Minulla on sellainen mielikuva, että nimenomaan sinä, Lasse, olisit pari kertaa virittänyt tuossa ryhmässä alkanutta keskustelua täällä Potkun puolella. Siitä tykkään. :peukku:

Noin muuten se ryhmä minusta sopii juuri sellaiseen Facebook-tyyliseen keveyteen. Oikeat keskustelut pitäisi minun mielestäni käydä täällä. Kuten kaikki sen ryhmän jäsenet tietävät, siellä on aika ajoin käyty hyviä kamppailukeskustelujakin. Vaan kuka niitä enää muistaa saati löytää sieltä? Täällä ne olisivat tallessa ja näkyvillä.

Noin muuten olen sitä mieltä, että phpBB ja WhatsApp pitäisi yhdistää jollakin näppärällä lisäpalikalla. Sellaista yksi koodaaja phpBB.comissa kehitteli, mutta se osoittautui liian työlääksi muistaakseni siksi, että WhatsAppin koodi muuttui niin usein. Se ei sinänsä yllättä, että Zuckerberg tekee tuollaista. Facebookin lisäosien kanssa on esiintynyt useasti samanlaisia ongelmia. Samaa puulaakiahan ne kaksi nykyään ovat.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 93761
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Potkun WhatsApp-ryhmä

#30

Viesti Mika »

Nostan ketjun esille, jotta liittyminen Potkun WhatsApp-ryhmään helpottuu niille, joita se kiinnostaa. :)
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 4 kurkkijaa