Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Krav Maga

Nykyaikaiset itsepuolustuslajit eli Defendo, ICS, Krav Maga, MilFight, PDFS, Senshido jne.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Invictus
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 1082
Lauteille: Marraskuu 2006

Krav Maga

#886

Viesti Invictus »

Katselin tuossa krav maga network finlandin sivuja ja pisti silmään eräs seikka... Vyökoetekniikoissa ei ollut muita lyöntejä kuin suorat, vasara ja kyynerpäälyönnit ja potkuista vain "peruspotku" sekä hyökkäävä etupotku. Arvelisin, että ei ole kyse siitä että classic krav maga ei sisältäisi muita lyöntejä ja/tai potkuja vaan jostain muusta... mistä?
Illu
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 119
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Espoo

Re: Krav Maga

#887

Viesti Illu »

Vyökoejärjestelmä ei tosiaan sisällä muita lyöntejä kuin nämä, ja yhdessä oranssin vyön tekniikassa tehtävän alakoukun. Tämä ei tietenkään tarkoita, etteikö niitä muitakin voitaisi opettaa treeneissä. Vyökoejärjestelmä näyttää sen peruspaketin, mikä on milläkin tasolla hallittava.

Itse opetan muitakin tekniikoita kun vyökoejärjestelmässä olevia, koska koen, että ne kohottavat harrastajan tappelutaitoa. Korkeimmilla vyöasteilla sitten tätä tappelutaitoa testataan, sillä se on tärkeä osa itsepuolustustaitoa.

Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 176
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Krav Maga

#888

Viesti Mjölnir »

Historian ensimmäiset Suomen Krav Maga Liiton mustan vyön kokeet, paikalla neljä kokelasta.

Koordinoin tämän vyökokeen vastaanoton kahden muun "dan-kollegion" jäsenen kanssa.

Alkuun testattiin kaikki otteista vapautumiset, joita vaan tuli mieleen. Kokelaiden tuli tehdä myös pyynnöstä Vapautumisia, joiden jatkotekniikkana tehtiin maahanvienti tai lukko.

Lyöntien ja potkujen torjuntoja; hanskat käteen, hammassuojat suuhun ja kovat lyöntihyökkäykset ja niiden yhdistelmät. Puolustautujan piti osata tunnistaa ja toimia mihin tahansa lyöntiyhdistelmään, mitä nyt mieleen tuli. Potkuja torjuttiin myös samalla periaatteella. Hyökkäämistä useaa vastustajaa vastaan testattiin välineisiin.

Maassapuolustautumisosiossa piti näyttää kaikki mahdolliset otteista vapautumiset sekä puolustautumiset lyöntejä ja potkuja vastaan maassa. Kolmannen henkilön suojaaminen kuului myös testattavista juttuihin.

Ruokatauon jälkeen siirryttiin aseuhkiin, torjuttiin kaikki mahdolliset keppihyökkäykset, Veitsiuhkat ja veitsipistot ja -viillot sekä pistooliuhkat ja niiden periaatteiden soveltaminen pitkän aseen uhkiin. Myös maassa puolustauduttiin aseuhkaa ja hyökkäyksiä vastaan. Aseuhat tehtiin suojavarusteissa, että saatiin reipas kontakti.

Välillä suoritukset videoitiin ja otettiin analyysitauko, jossa jokainen suorittaja sai analysoida omaa tekniikkaansa ja sen jälkeen kaikki muutkin kertoivat mikä oli hyvää, missä oli kehitettävää.

Lopuksi vuorossa oli tappeluosiot, joissa laitettiin kokelaat fyysisesti koville. Ensin testattiin koulumaisemmin yksi vastaan kaksi tilanne, jossa toisella uhkaajista on veitsi, toisella keppi.

Seuraavaksi tehtiin kaksi erää lukkopainia, jos Sporttipainilla ei pärjännyt, niin otettiin törkypainikeinot mukaan. Tämän jälkeen laitettiin suojat päälle ja kaksi erää "älä pelaa vastustajan peliä" sparri: toinen saa vain painia, toinen yrittää pystyä lyömään ja potkimaan. Sitten loppuun Full-contact lyöntipotkupystypainisparria 2 vs 1, 10 sekunnin eriä useita kymmeniä. Tavoite liikkua oikein, saada vastustajat jonoon ja jakaa satuttamisen ilosanomaa.

Kaksi muuta kokeiden vastaanottajaa arvioivat teknisiä ja taktisia yksityiskohtia, minä katsoin yleisilmettä ja tahditin tasokoetta eri vaiheiden sisällön ja vaihtojen osalta sekä arvioin asennetta ja tekemistä.

Kaikille neljälle kokelaalle annettiin ensimmäisen asteen musta vyö, ansaitusti. Johtoajatus oli, että sillä ei ole väliä, selviääkö tilanteista vuonna 1996 vai 2016 päivitetyllä tekniikalla, kunhan krav Magan periaatteet tekniikassa täyttyvät, tekniikka on tilanteeseen sopiva ja vastahyökkäys on tehokas. Lisäksi mustan vyön haltijan pitää osata tapella ja selvitä tilanteista.

Hienoa työtä

Mielestäni tasokoe oli onnistunut rakenteeltaan ja läpivienniltään, samaa sanoivat myös muut. Kiva homm
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 42
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Krav Maga

#889

Viesti Andy »

http://www.suomenkravmagaliitto.fi/krav ... koe-ohjeet

SKML on näköjään muuttanut vyöjärjestelmänsä värivöihin kun aiemmin oli ne P- G- ja E-tasot. Milloin muutos on tehty ja miten entiset tasot vastaavat uusia?
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 176
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Krav Maga

#890

Viesti Mjölnir »

Andy kirjoitti:http://www.suomenkravmagaliitto.fi/krav ... koe-ohjeet

SKML on näköjään muuttanut vyöjärjestelmänsä värivöihin kun aiemmin oli ne P- G- ja E-tasot. Milloin muutos on tehty ja miten entiset tasot vastaavat uusia?
SKML edustaa nykyään yleisesti Krav Maga -seuroja, eikä ole tyylisuuntariippuvainen. Tästä syystä SKML pitää vyökokeita, joissa oman tyylisuunnan sisäistä osaamista voi verrata suomalaisen kollegion laatimiin osaamisvaatimuksiin. Tavoite on, että SKML olisi tulevaisuudessa entistä enemmän kattojärjestö ja Classic Krav Maga ja EKMF:alaiset seurat liittyisivät samaan liitto

Rinnastettavuus on suunnilleen P1-2, keltainen, P3-4, oranssi, P5-G1, vihreä, G2-3, sininen, G4-5, ruskea, E1-5, musta
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Lowclass
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 32
Viestit: 1417
Lauteille: Huhtikuu 2010
Etulaji: Krav maga
Sivulajit: Nyrkkeily, MMA, Kali
Takalajit: Shotokan, taido yms...

Krav Maga

#891

Viesti Lowclass »

Suunnilleen.. en pidä politiikasta, suurin liitto edellen Fekm..
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 42
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Krav Maga

#892

Viesti Andy »

Miten iso se on verrattuna muihin? Esim. jäsenmaiden määrällä.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 42
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Krav Maga

#893

Viesti Andy »

FEKM:n jäsenmaita näyttäisi olevan 13, näistä Euroopan ulkopuolella vain Kanada. https://www.krav-maga.net/en/the-clubs

KMG:lla on jäsenmaita Euroopassa 37, Amerikoissa 16, Oseaniassa 2, Aasiassa 9 ja Afrikassa 2. Yhteensä siis 66 jäsenmaata.

http://krav-maga.com/krav-maga-global-europe/

Millä perusteella FEKM on suurin Krav Maga -liitto?
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Zamikki
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 81
Lauteille: Tammikuu 2009
Paikkakunta: Helsinki

Krav Maga

#894

Viesti Zamikki »

Andy kirjoitti:FEKM:n jäsenmaita näyttäisi olevan 13, näistä Euroopan ulkopuolella vain Kanada. https://www.krav-maga.net/en/the-clubs

KMG:lla on jäsenmaita Euroopassa 37, Amerikoissa 16, Oseaniassa 2, Aasiassa 9 ja Afrikassa 2. Yhteensä siis 66 jäsenmaata.

http://krav-maga.com/krav-maga-global-europe/

Millä perusteella FEKM on suurin Krav Maga -liitto?
Uskoisin tämän viittaavan jäsenmäärään. IKMF:hän jakaantui IKMF:n ja KMG:n Yanilovin mukana.
https://www.krav-maga.net/en Mukaan 18000 aktiivista jäsentä (joista suurin osa ranskassa). Olen siinä ymmärryksessä, että tämä jäsenmäärä olisi ollut suurempi myös ennen Yanilovin irtautumista IKMF:stä, mutta ainakin sen jälkeen.
Chuck Norris failed 7th grade Science. The only thing he recognized on the periodic table was the element of surprise.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 176
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Krav Maga

#895

Viesti Mjölnir »

Lowclass kirjoitti:Suunnilleen.. en pidä politiikasta, suurin liitto edellen Fekm..
Sori, minulta meni vähän tämä ohi; mikä oli pointti sillä, että FEKM olisi suurin liitto? Miten se liittyy tuohon Suomen Krav Maga Liiton juttuun?
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Wayne Edwards
potkutyyny
potkutyyny
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1
Lauteille: Heinäkuu 2017

Krav Maga

#896

Viesti Wayne Edwards »

Jos olet kiinnostunut oppimaan "Krav maga", käy verkkosivuillani
www.britishkravmagaorganisation.com
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 176
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Krav Maga

#897

Viesti Mjölnir »

Wayne Edwards kirjoitti:Jos olet kiinnostunut oppimaan "Krav maga", käy verkkosivuillani
http://www.britishkravmagaorganisation.com
Tervetuloa lauteille!

Miten tämä eroaa esim Suomessa tunnetuimmista Krav Maga -tyylisuunnista?
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Krav Maga

#898

Viesti Totte »

Onko Suomessa mitään opetusta? Sivuilta ei ilmene mitään.
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 36
Viestit: 93832
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Krav Maga

#899

Viesti Mika »

Wayne Edwards kirjoitti:Jos olet kiinnostunut oppimaan "Krav maga", käy verkkosivuillani
Wayne, welcome aboard!

Do you actually speak Finnish or did you use something like Google Translator to compose that message?

Just to be on the safe side, I will continue with English. Your website does not offer any information about Krav Maga classes in Finland. Is your website a little behind on this, then? It must be because you registered on a Finnish martial arts website and invited people to your site if they want to learn Krav Maga. It does say on the School Finder page that it's under construction, but it also only states that "We have locations around the UK.". Or do you offer online courses? If you do, I did not find any information on that.

By the way, landing on your website is an unpleasant experience because some sort high school level band starts playing some kind of rock music there. That's really very 2005, and even then it was just plain wrong. You should really do something about that. Autoplay is intrusive.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
miuku__
potkutyyny
potkutyyny
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1
Lauteille: Tammikuu 2018
Etulaji: Kraw Maga

Krav Maga

#900

Viesti miuku__ »

Etelä-Pohjanmaalla Kraw Magaa ? Olisi kiinnostusta harrastaa :)
Myös muut lajit käy, Kauhavan seutu

Kuinkas mikä olisi lähimpänä Kraw Magaa, jos uutta lajia ajattelisi ruveta harrastelemaan?
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 25 kurkkijaa