Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Sotilaan ominaisuudet ja vaatimukset ennen ja nyt

Keskustelua suojelu- ja turvallisuusammateista

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 16082
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Sotilaan ominaisuudet ja vaatimukset ennen ja nyt

#136

Viesti Kari Aittomäki »

Kiitoksia.
Uumoilin että tuo greenie viittais merijalkaväkeen, green machinaan vaan ohan tuo ihan looginen nimitys.
Pinniped ois vaan pitäny tajuta, tyhmytti.

Kiitos myös noista clipeistä, onhan ne vähä sellasta äimäilysävytteistä nautintaa mutta hälläväliä.
Kai se on sitä americanaa ainaki heijasteisena.
Heh, muistanpa mericanasta ku kylään tuli jotain amerikanserkkuja, siis kaukaisia sukulaisia... tai ei nyt niin kaukaisiakaan.
Oli itseasiassa ihan mukava jutustella, sain kuulla että yks serkku on aktiivi secretservice-pro ja univormuista löytyy muitaki.
Mutta se hauskin kohta oli kun puhuttiin miehekkäitä ja tapauksen vaimo kysäs multa:
- So, every finnish man is a trained killer?
Niinku ihan casualisti. Tajusin het jotta Talvisota-leijunta on suomijenkkien päädyssä ihan omassa luokassaan ja että suomalaisperteistä suurin osa todentotta on lusinut armeijan. Joka lie näyttäytyy sensuunnan siviileille omassa valossaan.
Assosiaatiot laukkas aika villeinä kun mieleen välähteli ne mieltäkääntävän löysät ja pönkeröt varusmiehet ja köyhät treeniviritelmät kaikkineen.
Mutta koska olen kohteliasta sorttia vastailin vain ympäripyöreitä ja kuristin hihiä kun pariskunta hymyili ymmärtävästi:
- Jees, you dont wanna talk about it. We understand. But the Venäjä will have their world apart if they come to mess with you guys?

Tottamooses.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 16082
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Sotilaan ominaisuudet ja vaatimukset ennen ja nyt

#137

Viesti Kari Aittomäki »

Nonni, nyt tuli kakkososa SASsitesteistä ja täytyy sanoa että moitteetonta viihdettä on.
Ne domarit on todentotta vaikuttavia kyrmyjä ja kokelaatkin aivan aidosti.. hyviä tyyppejä.
Testaaminenkin loogista, tulee mieleen tuolla toisaalla leuhkimani ominaisuudet.
Alkaa niinku arveluttaa, kun sitä on aina arvioinu ittensä enemmänkin etulinjamyllyttäjäksi.
Kenttälapio kuokka-asentoon ja kimppuun.

Mutta treenaaminen kehittää.
Erikoisopskut vaatii aika monisyistä olemista.
Oli aitoa tavaraa tai nou, hyvä dokumenttishou.
magamies
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 700
Lauteille: Joulukuu 2005

Sotilaan ominaisuudet ja vaatimukset ennen ja nyt

#138

Viesti magamies »

Oli tosiaan erittäin hyvä dokumentti tuo SAS-testi ja täytyy ne kaikki 5 osaa katsella, ihan mielenkiintoiseksi tehty ja koville pistävät äijät.
Magamies
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 66
Viestit: 24789
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Sotilaan ominaisuudet ja vaatimukset ennen ja nyt

#139

Viesti Mjölnir »

Koulutus ja ominaisuudet ohittavat luontaiset suojamekanismit

http://tribunist.com/news/osu-student-r ... e=MOH#null
Their training instantly kicked in and the heroic servicemen quickly secured the area, relying on the only weapons the gun-free campus would allow them to use — their own bodies.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 66
Viestit: 24789
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Sotilaan ominaisuudet ja vaatimukset ennen ja nyt

#140

Viesti Mjölnir »

Jaha, nyt on sitten myönnetty se fakta, että sotilaslentäjän pitää harjoitella huomattavasti enemmän, kuin miten työtunteja on resursoitu.
Sotilaslentäjien kaularangan ennenaikainen välilevyn kuluma voidaan tietyin kriteerein todeta ammattitaudiksi. Ammattitautilaki edellyttää työnantajaa tekemään toimenpiteitä, jotta ammattitauteja ei ilmenisi (ennaltaehkäisy).

Sotilaslentäjän työn kuormitus lentopalveluksessa asettaa haasteita niin yksilöille kuin harjoitusolosuhteille. Sotilaan toimintakykyä käsittelevissä tutkimuksissa on havaittu 30 – 34-vuotiaiden sotilaslentäjien fyysisten harjoitteiden olevan riittämätöntä suhteessa työn kuormittavuuteen.

Pitkäkestoiset staattiset asennot ja aikaisemmin lentopalveluksessa syntyneet ammattitaudiksi todettuihin ongelmiin on kiinnitettävä lentopalveluksen suunnittelussa enemmän huomiota.
Tämä ammattitauti on laittanut monta kolleegaani hylkyyn noista hommista, eikä juuri kukaan pääse terveenä eläkkeelle. Nyt on alettu tekemään peliliikkeitä sen suhteen, että fyysiselle harjoittelulle pitää löytää enemmän työaikaa.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
MikaelF
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 901
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sotilaan ominaisuudet ja vaatimukset ennen ja nyt

#141

Viesti MikaelF »

Mielenkiintoinen "myönnytys" (ammatitaudiksi luokittelu) jolla voi olla vaikutusta laajemminkin - kaularangan ja muun rangan rappeuma kun on aina vakuutuslääketieteessä pidetty porsaanreikänä jolla vakuuttaja voi pestä kätensä. Se vaikea homma tässä taitaa olle se termi ennenaikainen - siitä tilaan varmaan vääntämään kättä.
Yllätävä se tutkimustulos ei kuitenkaan ole: pään paino + kypärän paino + G voimat ( sori insinöörit,se pitäisi vissiin olla kertaa G voima)= hitonmoinen rasitus rakenteelle joka tarkoitettu kestämään ns normaalia elämää. Tuossa lainauksessa puhutaan staattisesta kuormituksesta mutta lentäessään päätä pitää myös liikuttaa mikä taas lisää niskaan kohdistuvia voimia.
Kauan tämän asian toteaminen on kestänyt - kollega teki työtä asian kanssa vuosituhannen vaihteen kieppeillä.
MikaelF
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 901
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sotilaan ominaisuudet ja vaatimukset ennen ja nyt

#142

Viesti MikaelF »

Mistä muuten se edellä oleva lainaus oli?
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 66
Viestit: 24789
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Sotilaan ominaisuudet ja vaatimukset ennen ja nyt

#143

Viesti Mjölnir »

MikaelF kirjoitti:Mistä muuten se edellä oleva lainaus oli?
Ilmavoimista yhdestä asiakirjasta
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 66
Viestit: 24789
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Sotilaan ominaisuudet ja vaatimukset ennen ja nyt

#144

Viesti Mjölnir »

Valkeakosken Heracles tarjoaa mahdollisuuden sotilaskunnon parantamiseen:
Oletko astumassa varusmiespalvelukseen tai naisten vapaaehtoiseen asepalvelukseen ja haluat selviytyä palveluksesta parhaalla mahdollisella tavalla? Tähtäätkö erikoisjoukkojen pääsykokeisiin? Aiotko hakeutua kriisinhallintatehtäviin? Oletko reserviläinen, joka haluaa parantaa kuntoaan ja tehdä kenties elämäntapamuutoksen? Vai haluatko vain tavoitteellisesti parantaa kuntoasi ja treenata kuin sotilaat? Ilmoittaudu "SOTILASKUNTOON 2018" - ohjelmaan ja kaikki tuo voi olla mahdollista.

Sotilaskuntoon 2018 - ohjelma on rakennettu nousujohteisesti kehittämään hapenottokykyä, lihaskuntoa ja voimaa, kaikkea, mitä sotilas tarvitsee fyysisesti suoriutuakseen palveluksesta.

Sotilaskuntoon 2018 - ohjelma kestää heinäkuusta 2017 joulukuuhun 2017 ja sisältää:
*Henkilökohtaisen tapaamisen ohjaajan kanssa ja tavoitteiden kartoituksen sekä läpiviennin suunnittelun
*Harjoitusohjelman laatimisen ja päivittämiset kurssin edetessä
*Lähtötasomittauksen, puolivälin kuntotestin ja lopputestauksen
*Personal Training - tunnin joka kuukausi
*Rajattoman osallistumisen Valkeakosken Heraclesin Cross Training ja kuntokamppailutunneille, sekä myös kamppailu- ja itsepuolustuslajeihin, jos olet käynyt em. lajin peruskurssin aiemmin
*Vapaa voimailusalin käyttö Heraclesin salin aukioloaikoina myös ohjattujen harjoitusten ulkopuolella (pääsääntöisesti klo 17-1930 välillä)
*"viranomaisalennus" (-20%) kamppailulajien peruskursseista syksyllä 2017

Kaikki tämä vain hintaan alle 59€ / kuukausi. Koko ohjelman hinta on 350€, jonka voit halutessasi maksaa jopa kolmessa erässä.

ilmoittaudu ennen Juhannusta ja laaditaan yhdessä sinulle sopiva polku tavoitteeseesi

lisätiedot ja ilmoittautumiset:
Petteri@heracles-valkeakoski.fi
Tarkoitus siis olisi, että esim tammikuussa palvelukseen astuvat tai joihinkin pääsykokeisiin tähtäävät voisivat treenata järkevästi syyskauden.

Harjoittelu sisältää kestävyysliikuntaa, voimaharjoittelua, kuntopiiriä ja yleistaitavuusharjoittelua, joka räätälöidään henkilökohtaisesti tavoitteiden, odotusten ja kykyjen mukaan.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 6418
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Sotilaan ominaisuudet ja vaatimukset ennen ja nyt

#145

Viesti AlexMachine »

Tuossa on kyllä hyvä ja kannatettava idea. Toivottavasti osallistujiakin tulee riittävästi.
The beatings will continue until morale improves.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 66
Viestit: 24789
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Sotilaan ominaisuudet ja vaatimukset ennen ja nyt

#146

Viesti Mjölnir »

AlexMachine kirjoitti:Tuossa on kyllä hyvä ja kannatettava idea. Toivottavasti osallistujiakin tulee riittävästi.
Kun tapahtuma julkaistiin eilen, niin sen jälkeen on tullut jo heti kaksi ilmoittautumista reserviläisistä.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 93761
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Sotilaan ominaisuudet ja vaatimukset ennen ja nyt

#147

Viesti Mika »

Miksei kukaan ole keksinyt tällaista aiemmin? :DD Tai jos on, en ole kuullut. Oli miten oli, tuo kuulostaa oikein hyvältä ja taatusti hyödylliseltä kurssilta. :peukku:
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 16082
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Sotilaan ominaisuudet ja vaatimukset ennen ja nyt

#148

Viesti Kari Aittomäki »

Liekö kyse yliyliylifiksusta suunnittelusta vai onnenkantamoisesta, mutta juurinyt on tuolle tavattoman hyvä hetki noinniinku markkinoinnillisesti (onko sellasta sanaa?), kaskun töllöstä puskee näitä military-aiheisia.

Etenkin kun tuote on varmasti kunnossa, rivissä on sellasia suunnittelijoita ja monikerroksista osaamista ja tietotaitoa. Semminkin kun tuon voi käydä läpi pitkämatkalainenkin, kunhan motiivia vaan riittää. Luulisin että riittää.

Helevettiläisen hyvä idea ja onnistunut tuote. :peukku:
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 66
Viestit: 24789
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Sotilaan ominaisuudet ja vaatimukset ennen ja nyt

#149

Viesti Mjölnir »

Mika kirjoitti:Miksei kukaan ole keksinyt tällaista aiemmin? :DD Tai jos on, en ole kuullut. Oli miten oli, tuo kuulostaa oikein hyvältä ja taatusti hyödylliseltä kurssilta. :peukku:
Muistaakseni jotkut CF tai muut kuntosalit ovat tarjonneet vastaavaa, eli varusmiespavelukseen valmistavaa juttua. Ilmeisesti ei ole ollut mikään hyvä bisnes, kun ei isommin ole näkynyt.

Mutta ajatus lähti mm siitä, kun olen valmennellut kavereiden lapsia erikoisjoukkojen pääsykokeisiin :)
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 66
Viestit: 24789
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Sotilaan ominaisuudet ja vaatimukset ennen ja nyt

#150

Viesti Mjölnir »

MikaelF kirjoitti: Kauan tämän asian toteaminen on kestänyt - kollega teki työtä asian kanssa vuosituhannen vaihteen kieppeillä.
Rintalan Harri?
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 5 kurkkijaa