Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

BJJ-kysymys & vastaus

Kamppailu-urheilulajit eli BJJ, MMA, nyrkkeily, paini, potkunyrkkeily, thainyrkkeily jne.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

BJJ-kysymys & vastaus

#1471

Viesti Andy »

Tästä oli joskus aiemminkin puhetta, mutta itsepuolustus-BJJ:n ongelma on se, että ihmiset jotka ovat kiinnostuneet harjoittelemaan itsepuolustusta, eivät aloita harrastuksekseen BJJ:tä. He aloittavat Defendon, Krav Magan tai vastaavan.

Jos aloitat IP-BJJ:n peruskurssin, se kilpailee samasta asiakaskunnasta tang langin, länkkärijujutsujen, seibukanin ja vastaavien itsepuolustuksellisten perinne- ja pseudoperinnelajien kanssa. Peruskurssille tulee myös saman verran ihmisiä kuin näillä, eli se 0-5.

Ainoa mahdollinen tapa pyörittää tätä olisi jonkun ison BJJ-seuran ohessa niin, että olisi esim. kerran viikossa itsepuolustustreenit. Niihin tosin tulisi paljon vähemmän väkeä kuin saman seuran sportti-BJJ-treeneihin, mutta riittävän isossa seurassa tuo voisi toimia.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
khat
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 23
Lauteille: Marraskuu 2016
Etulaji: Brasilialainen jujutsu

BJJ-kysymys & vastaus

#1472

Viesti khat »

Meidän seura on kilpailutiimin alainen BJJ;ssä mutta ainakin peruskurssilla oli myös ip-tekniikoita pystyssä. Mites on muiden "kilpa BJJ" seurojen laita?
Karihtala
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 40
Lauteille: Lokakuu 2015
Etulaji: BJJ
Sivulajit: Lukkopaini

BJJ-kysymys & vastaus

#1473

Viesti Karihtala »

khat kirjoitti:Meidän seura on kilpailutiimin alainen BJJ;ssä mutta ainakin peruskurssilla oli myös ip-tekniikoita pystyssä. Mites on muiden "kilpa BJJ" seurojen laita?
Onko teillä jokaisella pekulla ihan suunnitelmana näyttää ip-juttuja? Aika vähän niitä tietääkseni tehdään. Itse olen ollut vain apuvetäjänä, mutta mitä noita peku-suunnitelmia selaillut, niin aika perus positioita ja yleisimpiä lukkoja tuolla käydään läpi.

Ip-hommat nyt ei mun mielestä eroa muuten kuin lyöntien osalta niin merkittävästi, että siihen täytyisi panostaa. Jos "sporttijujutsun" päälle haluaisi ottaa noita realistisia taistelutilanteita, niin varmaan lyöntien kanssa sparraaminen auttaisi asiaa.
Kuvake
khat
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 23
Lauteille: Marraskuu 2016
Etulaji: Brasilialainen jujutsu

BJJ-kysymys & vastaus

#1474

Viesti khat »

Karihtala kirjoitti:
khat kirjoitti:Meidän seura on kilpailutiimin alainen BJJ;ssä mutta ainakin peruskurssilla oli myös ip-tekniikoita pystyssä. Mites on muiden "kilpa BJJ" seurojen laita?
Onko teillä jokaisella pekulla ihan suunnitelmana näyttää ip-juttuja? Aika vähän niitä tietääkseni tehdään. Itse olen ollut vain apuvetäjänä, mutta mitä noita peku-suunnitelmia selaillut, niin aika perus positioita ja yleisimpiä lukkoja tuolla käydään läpi.

Ip-hommat nyt ei mun mielestä eroa muuten kuin lyöntien osalta niin merkittävästi, että siihen täytyisi panostaa. Jos "sporttijujutsun" päälle haluaisi ottaa noita realistisia taistelutilanteita, niin varmaan lyöntien kanssa sparraaminen auttaisi asiaa.
Muista salin peruskursseista en tiedä mut kyllä niissä aina samat jutut käydään läpi ja meillä oli joka treeneissä peruskurssilla ainakin yks ip-tekniikka ja pystyssä, niin kyllä se vahvistaa että joka peruskurssilla seurassamme käydään ainakin muutama ip-tekniikka, kuitenkin on aina sama vetäjä pekussa niin.
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 190
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

BJJ-kysymys & vastaus

#1475

Viesti JanneM »

khat kirjoitti:
Karihtala kirjoitti:
khat kirjoitti:Meidän seura on kilpailutiimin alainen BJJ;ssä mutta ainakin peruskurssilla oli myös ip-tekniikoita pystyssä. Mites on muiden "kilpa BJJ" seurojen laita?
Onko teillä jokaisella pekulla ihan suunnitelmana näyttää ip-juttuja? Aika vähän niitä tietääkseni tehdään. Itse olen ollut vain apuvetäjänä, mutta mitä noita peku-suunnitelmia selaillut, niin aika perus positioita ja yleisimpiä lukkoja tuolla käydään läpi.

Ip-hommat nyt ei mun mielestä eroa muuten kuin lyöntien osalta niin merkittävästi, että siihen täytyisi panostaa. Jos "sporttijujutsun" päälle haluaisi ottaa noita realistisia taistelutilanteita, niin varmaan lyöntien kanssa sparraaminen auttaisi asiaa.
Muista salin peruskursseista en tiedä mut kyllä niissä aina samat jutut käydään läpi ja meillä oli joka treeneissä peruskurssilla ainakin yks ip-tekniikka ja pystyssä, niin kyllä se vahvistaa että joka peruskurssilla seurassamme käydään ainakin muutama ip-tekniikka, kuitenkin on aina sama vetäjä pekussa niin.
Millä salilla sä treenaat?

Olen siinä käsityksessä, että nimenomaan Alliancen alaisissa seuroissa on peruskurssilla ip tekua. Mahdollisesti myös GRacie Barran alaisissa seuroissa. Ainakin olen jonkun GB curriculumin nähnyt ja siellä oli ip tekuja mukana.
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
Huppu
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 45
Viestit: 493
Lauteille: Lokakuu 2010

BJJ-kysymys & vastaus

#1476

Viesti Huppu »

Ip tekuja ei reenata varmaa yhelläkään salilla suomessa mitenkään aktiivisesti. Kuitenkin niitä kysytää esim alliancen vyökokeissa. Suurinosa niistä ns ip jutuista on iha perus bjjtä. Giljotiinin puolustukset jne jne. Se o vaa mite haluaa asiat ilmaista...
Oss!
Kuvake
khat
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 23
Lauteille: Marraskuu 2016
Etulaji: Brasilialainen jujutsu

BJJ-kysymys & vastaus

#1477

Viesti khat »

JanneM kirjoitti:
khat kirjoitti:
Karihtala kirjoitti:
khat kirjoitti:Meidän seura on kilpailutiimin alainen BJJ;ssä mutta ainakin peruskurssilla oli myös ip-tekniikoita pystyssä. Mites on muiden "kilpa BJJ" seurojen laita?
Onko teillä jokaisella pekulla ihan suunnitelmana näyttää ip-juttuja? Aika vähän niitä tietääkseni tehdään. Itse olen ollut vain apuvetäjänä, mutta mitä noita peku-suunnitelmia selaillut, niin aika perus positioita ja yleisimpiä lukkoja tuolla käydään läpi.

Ip-hommat nyt ei mun mielestä eroa muuten kuin lyöntien osalta niin merkittävästi, että siihen täytyisi panostaa. Jos "sporttijujutsun" päälle haluaisi ottaa noita realistisia taistelutilanteita, niin varmaan lyöntien kanssa sparraaminen auttaisi asiaa.
Muista salin peruskursseista en tiedä mut kyllä niissä aina samat jutut käydään läpi ja meillä oli joka treeneissä peruskurssilla ainakin yks ip-tekniikka ja pystyssä, niin kyllä se vahvistaa että joka peruskurssilla seurassamme käydään ainakin muutama ip-tekniikka, kuitenkin on aina sama vetäjä pekussa niin.
Millä salilla sä treenaat?

Olen siinä käsityksessä, että nimenomaan Alliancen alaisissa seuroissa on peruskurssilla ip tekua. Mahdollisesti myös GRacie Barran alaisissa seuroissa. Ainakin olen jonkun GB curriculumin nähnyt ja siellä oli ip tekuja mukana.
Alliancen alaisella salilla treenaan. Peruskurssilla ollut enemmä ip:tä, sen jälkeen ei muistaakseni niin paljon. Mutta erilaisia ip-tekniikoita kuin hokun puolella vaikka aika läheltä liippaa että olis jo yhteisiä tekniikoita.

Ja muistelinkin että jotain vyökokeita ainakin ollut alliancessa, mutta onko vieläkin?
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 190
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

BJJ-kysymys & vastaus

#1478

Viesti JanneM »

khat kirjoitti:
JanneM kirjoitti:
khat kirjoitti:
Karihtala kirjoitti:
khat kirjoitti:Meidän seura on kilpailutiimin alainen BJJ;ssä mutta ainakin peruskurssilla oli myös ip-tekniikoita pystyssä. Mites on muiden "kilpa BJJ" seurojen laita?
Onko teillä jokaisella pekulla ihan suunnitelmana näyttää ip-juttuja? Aika vähän niitä tietääkseni tehdään. Itse olen ollut vain apuvetäjänä, mutta mitä noita peku-suunnitelmia selaillut, niin aika perus positioita ja yleisimpiä lukkoja tuolla käydään läpi.

Ip-hommat nyt ei mun mielestä eroa muuten kuin lyöntien osalta niin merkittävästi, että siihen täytyisi panostaa. Jos "sporttijujutsun" päälle haluaisi ottaa noita realistisia taistelutilanteita, niin varmaan lyöntien kanssa sparraaminen auttaisi asiaa.
Muista salin peruskursseista en tiedä mut kyllä niissä aina samat jutut käydään läpi ja meillä oli joka treeneissä peruskurssilla ainakin yks ip-tekniikka ja pystyssä, niin kyllä se vahvistaa että joka peruskurssilla seurassamme käydään ainakin muutama ip-tekniikka, kuitenkin on aina sama vetäjä pekussa niin.
Millä salilla sä treenaat?

Olen siinä käsityksessä, että nimenomaan Alliancen alaisissa seuroissa on peruskurssilla ip tekua. Mahdollisesti myös GRacie Barran alaisissa seuroissa. Ainakin olen jonkun GB curriculumin nähnyt ja siellä oli ip tekuja mukana.
Alliancen alaisella salilla treenaan. Peruskurssilla ollut enemmä ip:tä, sen jälkeen ei muistaakseni niin paljon. Mutta erilaisia ip-tekniikoita kuin hokun puolella vaikka aika läheltä liippaa että olis jo yhteisiä tekniikoita.

Ja muistelinkin että jotain vyökokeita ainakin ollut alliancessa, mutta onko vieläkin?
Kyllä Alliancella taitaa olla edelleen vyökokeet. Niissä tietojeni mukaan kysytään ip tekniikoita.
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Enosaa
potkutyyny
potkutyyny
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1
Lauteille: Maaliskuu 2017

BJJ-kysymys & vastaus

#1479

Viesti Enosaa »

Jos joku toinen seura kuin missä ite treenaa järjestää mielenkiintosta seminaaria niin voiko sinne vaan mennä kertamaksulla treenaamaan? Vai pitääkö seminaareissa aina olla seuran jäsen jossa se järjestetään? Millasia on seminaarien "ensitietovaatimukset"?

Sain idean tuosta GB gymillä pidettävästä Pietiläisen seminaarista huhtikuussa. En ole menossa sinne, mutta tulevaisuudessa vois olla kiva käydä jossain seminaareissa. En usko että oma seura kauheesti seminaareja tilaa (pääpaino ihan muualla kuin jujutsussa).
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 190
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

BJJ-kysymys & vastaus

#1480

Viesti JanneM »

Yleensä seminaarit ovat avoimia kakille. JOskus oman seuran treenaajat saavat alennuksia ja joskus saattaa olla myös vain oman seuran väelle tarkoitettuja seminaareja, mutta niitä tuskin mainostetaan julkisesti.

Jos et ole täysin varma, niin suosittelen kysäsemään seminaaria järjestävältä taholta.
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
kf6393
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 20
Lauteille: Heinäkuu 2008

Bjj kysymyksiä

#1481

Viesti kf6393 »

Voiko bjj:tä treenata, jos ei halua kilpailla.
Voiko vaan keskittyä itsepuolustukseen janö kuntoiluun.
Onko 36v jo liian pappa lajiin
Mistä tietää hyvän seuran
Kuvake
Mänzy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 4951
Lauteille: Maaliskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Bujinkan Budo Taijutsu, HEMA
Takalajit: Brasilialainen jujutsu, historiallinen miekkailu (italialainen tyyli)

BJJ-kysymys & vastaus

#1482

Viesti Mänzy »

Voi treenata.

Itsekin menin mukaan n. saman ikäisenä.

Hyvä seura täyttää ainakin seuraavat:

1) riittävän lähellä, jotta tulee mentyä
2) avoin ja kannustava ilmapiiri, jotta tulee mentyä
3) riittävän monet treenit itselle sopivaan aikaan, jotta tulee mentyä

Kilpailumenestyksellä ei varmaan ole väliä, jos ei itse aio kilpailla.
Mikko Mänttäri

In the game of thrones you win, fanat ad patolg, or you die.
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 190
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

Bjj kysymyksiä

#1483

Viesti JanneM »

kf6393 kirjoitti: touko 23, 2020, 18.54 Voiko bjj:tä treenata, jos ei halua kilpailla.
Voiko vaan keskittyä itsepuolustukseen janö kuntoiluun.
Onko 36v jo liian pappa lajiin
Mistä tietää hyvän seuran
Kilpaileminen on hyödyllistä, mutta ei läheskään pakollista. Suurin osa ei kilpaile. Muista kuitenkin sparrata aktiivisesti, mutta rennosti.

Jos puhtaasti itsepuolustus kiinnostaa, niin siihen on parempiakin lajeja, mutta BJJ sopii hyvin myös itsepuolustukseen. Varsinkin tilanteisiin yhtä hyökkääjää vastaan ilman mitään aseita.

36 on ihan hyvän ikäinen aloittamaan minkä tahansa harrastuksen kuntoilumielessä. Maailmanmestaruuteen voi olla hankala tähdätä, mutta treenata voi vielä kymmeniä vuosia.

Hyvän seuran tietää siitä, että siellä on runsaasti harrastajia. (suhteutettuna väkilukuun) Seurassa on aktiivista kilpailutoimintaa. (vaikka se kilpaileminen ei ole pakollista kertoo aktiivisesti kilpaileminen sitä, että seuran harrastajat myös aktiivisesti testaavat taitojaan) Ohjaajat pystyvät kertomaan keneltä ja miten ovat saaneet vyöarvonsa. Treeneissä sparrataan ja vierailemista muilla saleilla kannustetaan. Mahdollisesti myös seuralla on aktiivista leiritoimintaa ja vierailevia ohjaajia.
Jos jokin tietty seura mietityttää, niin laita vaikka minulle yksityisviesti, niin voin kertoa seurasta tarkemmin. Uskon tietäväni suurimmasta osasta seuroja jotain.
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
n0k
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 1117
Lauteille: Elokuu 2010
Paikkakunta: Hyvinkää
Etulaji: BJJ
Takalajit: Krav Maga, Defendo

BJJ-kysymys & vastaus

#1484

Viesti n0k »

Tervehdys tietäjille.

Nyt kun paikkakunnalla ei ole enää Defendo salia, niin ajattelin vaihtaa lajia.
Vääntöhommat kiinnostaa nykyään pääsääntöisesti ja ajattelin että voisin aloittaa BJJ tai Judon.
Olisiko jollain kokemusta molemmista, että osaisi antaa vähän suuntaa kun en oikeen osaa päättää kahden väliltä. Aika ei valitettavasti riitä molempiin.
Ikää on 35, painoa vajaa sata, kilpailu ei ole (ainakaan kovalla tasolla) mielessä mutta huvikseen voisi sitäkin kokeilla jos tulee fiilistä että pitää punnita osaamista. Painilajeista ei suoranaisesti ole kokemusta, muksuna jotain höntsäpainia kun isäukko harrastti ja valmensi kreikkalais-roomalaista. Ei tullu itse lähdettyä mukaan. BJJ peruskurssilla olen ollut kerran, mutta loukkaannuin aika alkuvaiheessa, niin kosketus jäi pintapuoliseksi.

Kiitoksia avusta.
Tripping a blind man so easy to do,
Tripping a blind man why can't it be you?
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

BJJ-kysymys & vastaus

#1485

Viesti Andy »

Mielestäni sillä kilpailumenestyksellä on jotain väliä silloinkin vaikkei itse aikoisi kilpailla. Kun siis kyseessä on laji, jossa kilpailuita on.

Jos seura A on voittanut 10 Suomen mestaruutta ja seura B 5 Suomen mestaruutta, niin muut seikat ovat paljon tärkeämpiä siinä, kumpi on parempi sali juuri sinulle. Mutta jos A on voittanut sen 10 SM-kultaa ja seura B ei osallistu kisoihin ollenkaan tai hyvin vähän, niin asia kannattaa ottaa huomioon.

Siihen on luultavasti jotain syitä, että toinen seura tuottaa jatkuvasti menestyviä ottelijoita ja nämä samat syyt luultavasti vaikuttavat myös perusharrastajan harjoittelukokemukseen.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 33 kurkkijaa