Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Traditionaalinen nyrkkeily

Muun maailman lajit

Valvoja: Valvoja

Vastaa
tonik
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 920
Lauteille: Helmikuu 2007

Traditionaalinen nyrkkeily

#421

Viesti tonik »

Hyvä video, tein videon mukana säkkiin noi liikkeet ni tarttui muutama idea kuten kyynärvarsilyönnit ja pari muuta. Täytyy testata kevyessä sparrissa vielä.
Ihan mielenkiintoista tämä paljasnyrkkijuttu. Itse aika monta vuotta tehnyt muun ohessa ja välillä aina tullut ahaa elämyksiä. Ranteiden asennot tärkeessä roolissa että osuu oikeilla rystysillä, varsinkin kun tottunut hanskalla lyömään. Tarkottaa että nyrkki pystyssä tai kämmen alaspäin mitä en tee hanskoilla.
Säkkiin hyvä treenata. Kyynärpäitä ja hedareita sit tehnyt samalla, tavallaan kuuluu asiaan :lol:
Kehitystä aika vaikee itse arvioida mut sille tasolle päässyt että pystyn lyömään normaali tyyliin säkkiä täydellä voimalla ja osuu oikeilla rystysillä lyönnit. Oikeestaan vuosikaudet tehnyt varsin kevyesti ja kontrollilla, ettei riko käsiä. Tekniikan hiominen maksanut ittensä takasin.
Seuraavaks pitäis joku leiri käydä että sais asteen ylöspäin, harvassa taitaa vaan olla bareknuckle boxing leirit.. :)
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Traditionaalinen nyrkkeily

#422

Viesti Andy »

Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
tohtorismies
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 83
Viestit: 3905
Lauteille: Kesäkuu 2008

Traditionaalinen nyrkkeily

#423

Viesti tohtorismies »

Hauska video.

Mitäpä sanoo Aittomäki? Käyttivätkö englannin kaverit tuon tyylisiä juttuja?
45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 37
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Traditionaalinen nyrkkeily

#424

Viesti Kari Aittomäki »

No täytyy sanoa että ei.
Tottakai se asento saattaa muodostua takanojaiseksi, mutta britit on traditionaalisesti niin räjähtäviä ettei suoria käy väistäminen suoraan taakse.

Se vahva tilankäyttö ja joustava hyökkäys/palautus on tunnusomaista niin brittibokraukselle kuin karatellekin.
Jota nääsilloiset tyypillisesti oli.
Ja käsiä ei säästelty kämmentyvi-lyönnein (joka tossa kävikin vähä tahmeasti) vaan tekniikkaa muokkaamalla.
Massalyöntejä ei juuri käytetty, tarkkuutta ja terävyyttä ja liikenopeutta enimmin. Stone-throwing oli termi.
Ne jotka on nähny mun paukuttavan peltikaappia tms tietää meinauksen.

Tuon videon tekniikka on lie enimmin sitä oikein virallista, historiallista nyrkkeilyä.
Ne mun kokemat oli enempi sellasta varjoisampaa touhuntaa. Lyöntien tarkkuudella oli suuri painoarvo. Nyrkki eli ja kääntyili ja impaktit oli melko karatea.

jep.
tohtorismies
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 83
Viestit: 3905
Lauteille: Kesäkuu 2008

Traditionaalinen nyrkkeily

#425

Viesti tohtorismies »

Kiitoksia vastauksesta. Sinällään melko "perusnyrkkeilyltä" ne irkkujen matsit näyttää tuolla youtubessa.

Tämmönen dokkari tuli vastaan juuri äsken.

45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 27
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Traditionaalinen nyrkkeily

#426

Viesti Lasse Candé »

En ihmettelisi että jos tänä päivänä joku porukka paljaskäsinyrkittelee, niin se keräilee muita taustoja omaavia kuin traditionaalinyrkkeilijöitä. Mitä tuohon nyrkit vs muut käsien tavat tulee, jostain muutaman vuosikymmenen takaisesta tuskin voi päätellä paljoakaan vanhemmista jutuista.

Tämä ei tietenkään poista vertailujen mielenkiintoisuutta. Päin vastoin.
Poista käyttäjä 1747
Viestit tässä aiheessa: 9

Traditionaalinen nyrkkeily

#427

Viesti Poista käyttäjä 1747 »

tohtorismies kirjoitti: Tämmönen dokkari tuli vastaan juuri äsken.
Tuossa meiningissä on jotain pöhköllä tavalla hauskaa.
Varsinkin siinä seniilimatsissa.

:smt003
tohtorismies
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 83
Viestit: 3905
Lauteille: Kesäkuu 2008

Traditionaalinen nyrkkeily

#428

Viesti tohtorismies »

:D Se Diesel Opel tyhjäkynnillä matsin jälkeen kruunasi kaiken.

Tässä on sitten vähän enemmän teknistä ja aiemmin ketjussa kuvatun tekemisen tapaista. Selitetty impakti mekaniikkaa yms. Bobby Gunn on muuten melko kelvollinen pro hanska puolella.

45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 27
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Traditionaalinen nyrkkeily

#429

Viesti Lasse Candé »

On kyllä hyvä tämä viimeinen video. Tekemistä, vastaa otsikon kysymykseen hyvin ja tuleepa hieman sivuttua hanskojen käyttöönoton historiaakin.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 37
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Traditionaalinen nyrkkeily

#430

Viesti Kari Aittomäki »

Eikös ollutkin aika karatea, kiristyksineen kaikkineen?
Tuo oli jo terminaattoria (tutuntuntunen), lisäksi tuo sali oli mukavan stimuloiva.
Mukava oli myös edellinen dokkari, vaikka tuo pikey-maailma onki aika kumma.
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 5292
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Traditionaalinen nyrkkeily

#431

Viesti MikaM »

Miten mä olen tämän missanut koko ikäni? Mun täytyy olla sokea ja kuuro.
Tätä nälän määrää....
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Traditionaalinen nyrkkeily

#432

Viesti Andy »

Tässä samainen kaveri ottelee. Monikulmainen kehä ja jostain syystä tuossa on kaksi kehätuomaria. Mustahousuisella Bobby Gunnilla on paljasnyrkkinyrkkeilyssä rekordi 60-0. Hän on pärjännyt mukavasti myös ammattinyrkkeilyssä ja on ollut mm. WBC:n cruiserweightin ammattilaisten maailmanmestari.

Otteleminen ei kyllä näytä yhtään karatelta vaan ammattinyrkkeilyltä.

https://en.wikipedia.org/wiki/Bobby_Gunn

Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
Jasse
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 3398
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Katori Shinto ryu & potkunyrkkeily
Sivulajit: IP, BJJ, SW, MMA, CACC
Takalajit: Budoturismi

Traditionaalinen nyrkkeily

#433

Viesti Jasse »

Hyvää settiä. Tuo Bobby ottelee Andyn videossa ja opettaa tohtorismiehen videossa. Tietää siis mistä puhuu.
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 19
Viestit: 6402
Lauteille: Lokakuu 2009

Traditionaalinen nyrkkeily

#434

Viesti Ile »

Otteleminen ei kyllä näytä yhtään karatelta vaan ammattinyrkkeilyltä.
Kyllä, aika luonnollisesti näin. En syventynyt siihen aikaisempaan videoon, mutta en isossa kuvassa näe hirveästi eroa bare knucklen ja hanska-ammattilaisnyrkkeilyn tekniikan välillä. Jälkimmäisessä on toki kädet vähän paremmin suojattu mutta vastaanottavan pään kannalta ei ole kovin suurta eroa. Ei siinä paljon kikkailla se paljaskätisyyden kanssa.
(Tämä siis pätee silloin jos kyse on nimenomaan nyrkkeilystä, toki tilanne muuttuu jos säännöt muuttuvat sallivammiksi.)
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 5292
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Traditionaalinen nyrkkeily

#435

Viesti MikaM »

Aika lailla tarkemmin tässä täytyy katsella, minne tunkee ja koska. Gunn lyö ekan kerran opetusvideossa mainostamansa suojauksen yli oikealla ja satuttaa kätensä. Vastustajakin toki lärvinsä. Vasen koukku on mielestäni kuitenkin se, joka tekee tuhojaan, kyljessä ja eka kerta poskeen. Ehdottomasti myös oma lemppari. Lähellä Gunn jakelee jo auliimmin, vähän niinkuin kuvittelisin tynnyriä lyötävän.
Mielenkiintoista olisi nähdä kuinka treenaus eroaa.
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 25 kurkkijaa