Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Paras tuloksesi suhteessa massaasi?

Keskustelua voimaharjoittelusta, kamppailulajien oheisharjoittelusta, liikuntaravitsemuksesta ja urheiluvammoista

Valvoja: Valvoja

Vastaa

Suhdeluku

<1.0
0
Ei ääniä
1.0-1.5
3
23%
1.6-2.0
2
15%
2.0-2.5
7
54%
2.6-3.0
1
8%
3.1-3.5
0
Ei ääniä
3.5-4.0
0
Ei ääniä
yli 4.0
0
Ei ääniä
 
Ääniä yhteensä: 13

Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 93832
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Paras tuloksesi suhteessa massaasi?

#1

Viesti Mika »

Vaikka esimerkiksi kyykätä voi vain vähän tai lattiaan asti, jokainen kertonee rehellisesti, millaisesta suorituksesta on ollut kyse. Tässä ketjussa lasketaan vain vapailla painoilla liikutetut kuormat, joten esimerkiksi jalkaprässi jää keskustelun ulkopuolelle. Takakyykky ja maastaveto lienevät ne, joilla suurimpia tuloksia on saavutettu.

Absoluuttisista tuloksista on muutama ketju, mutta niistä ei suoraan käy ilmi, kuinka paljon nostaja itse painaa. 100 kg on 100 kg, mutta sillä on eroa, liikutteleeko sitä 50-kiloinen vai 100-kiloinen ihminen. Yksinkertaista matematiikka sekään ei silti ole. Näitä eroja, joita on mahdoton tarkasti mitata ja jaotella, on tasoiteltu erilaisilla kaavoilla, joista tunnetuimpia lienevät Sinclair, Wilks ja allometrinen kerroin. Jonkinlaista suuntaa voimatasoista omaan massaan suhteutetut tulokset antavat.

Tällä taskulaskimella voit laskea suhdelukusi (liikutettu taakka / oma painosi). Äänestyksessä ääntään voi myöhemmin muuttaa, jos ja kun tulokset nousevat.

ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
kenttiensankari
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 5265
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Wroclaw
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Thainyrkkeily, Vapaaottelu, BJJ, Karate

Paras tuloksesi suhteessa massaasi?

#2

Viesti kenttiensankari »

Penkissä tasan 1. Eli 105kg painoisena 105kg. Kyykyssä samanpainoisena olikohan toi 140kg. Menee molemmat kivasti 1.0 - 1.5 väliin niin kaksi kärpästä samalla äänellä.
"Tärkeintä ei ole voitto, vaan jalo kilpa" - Eräs häviäjä
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

Paras tuloksesi suhteessa massaasi?

#3

Viesti MarkkuT »

180 kg maastaveto n. 83 kilon painoisena = 2,17
Ain't no one.
Kuvake
Invictus
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1082
Lauteille: Marraskuu 2006

Paras tuloksesi suhteessa massaasi?

#4

Viesti Invictus »

Viime vuoden kesällä tuli maastavedossa nostettua aikalailla tasan 2 x tuon aikainen oma paino (85 kg) eli 170 kg. En osaa sanoa olisiko tuo mennyt läpi mm. voimanostokisoissa kun en ole niihin krtiereihin perehtynyt, mutta ilman minkäänlaisia apuvälineitä tuo suoritus tehtiin, nousi posteestä a pisteeseen b ja laskettiin takaisin hallitusti. Tällä hetkellä sarjapainojen perusteella pitäisi nousta enemmän, mutta eipä se massaan suhteutettuna kuitenkaan kummoista eroa tekisi...
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 6402
Lauteille: Lokakuu 2009

Paras tuloksesi suhteessa massaasi?

#5

Viesti Ile »

En ole mitään ykkösiä kokeillut aikoihin. Kauan sitten markan pena, kun painoin itse ehkä vähän alle 90 kg.

Treeniliikkeistä todettakoon, että tällä hetkellä isoimmat vapaat raudat liikkuu aika luonnollisesti jossain romanian dead liftissä. Siinä on tullut tehtyä enimmillään vamaan kahdeksan toiston sarja 135 kilolla ja itse siis painan noin 90 kiloa. Mutta siis toihan ei ole mikään oikea maastaveto eikä siinä toki olekaan tarkoitus mitään ykkösmaksimia hakea. Sen sijään yritän pitää liikkeen turvallisena ja pumppailen kevyehköillä painoilla ja kohtalaisen lyhyillä palautumisilla, enkä vedä sarjoja "loppuun asti".
Kuvake
Kyynikko
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 3467
Lauteille: Marraskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Takalajit: MMA, shootfighting, eurooppalainen jujutsu, Latosa escrima, Pekiti tirsia kali, judo, voimankäyttö.

Paras tuloksesi suhteessa massaasi?

#6

Viesti Kyynikko »

Maastavedossa päälle kakkosen suhteet. Ja siitä on aikaa :D
"Ei pidä syyttää peiliä jos nenä on vino." - Nikolai Gogol

Mukamas viisas. Mukamas keppimiäs.
Kuvake
MtJ
takapotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 12792
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Etelä-Savo

Paras tuloksesi suhteessa massaasi?

#7

Viesti MtJ »

187,5kg tarkka ja oma paino 84kg tuolloin. Penasta samaan aikaan 132,5kg, 170kg syväkyykky. Vuosi oli 1996 tai 1997. Nyt ei enää mene yhtään mitään mistään, satasen sain penkistä vuosi sitten, jota en kyllä pidä minään, koska oon saanut sen verran 15-vuotiaasta asti.
“Tallella ikä eletty, sanotaan. Kokemuksia karttuu, monesta asiasta voi huokaisten sanoa: herrankiitos kun on tuokin temppu jo tehty.”
― Veikko Huovinen, Mikäpä tässä
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Paras tuloksesi suhteessa massaasi?

#8

Viesti Mjölnir »

Suurin dokumentoitu on Trap Bar maastaveto 227,5 kg tältä vuodelta, eli 2,53 x oma kehonpaino
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 93832
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Paras tuloksesi suhteessa massaasi?

#9

Viesti Mika »

Onhan se vähän hölmöä kertoa kynäniskatuloksista julkisesti ja omalla nimellään, mutta 65-kiloisena nostin maasta 120 kg. Kerroin on siis jotain 1,8.

Miksi muuten maastaveto on maastaveto eikä maastanosto? Tai käyttäväthän jotkut sitäkin termiä, mutta aika harvinainen se loogisuudestaan huolimatta on.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
JariMarjamaa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1516
Lauteille: Helmikuu 2014
Paikkakunta: Tupos
Etulaji: Kuntosali, Personal Training
Takalajit: Potkunyrkkeily, Hokutoryu jujutsu, Vapaaottelu, Shotokan Karate, JKD/KungFu/Escrima, Krav Maga, Shoot fighting, Aikido, Judo
Yhteystiedot:

Paras tuloksesi suhteessa massaasi?

#10

Viesti JariMarjamaa »

Juuri sain ekan kierroksen valmiiksi maksimivoimaa vapailla painoilla, sitten -80 luvun.
Mave selällä 3x147.5kg, itte n 92kg eli 1.6 kerroin.
Ja remmit käytössä.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Paras tuloksesi suhteessa massaasi?

#11

Viesti Mjölnir »


Tuossa muutaman viikon takaa ihan IPF Classic-sääntöjen mukainen mave


Tuossa taas se Trap Bar puoli tuhatta paunaa :D
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 5292
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Paras tuloksesi suhteessa massaasi?

#12

Viesti MikaM »

Mika kirjoitti:Onhan se vähän hölmöä kertoa kynäniskatuloksista julkisesti ja omalla nimellään, mutta 65-kiloisena nostin maasta 120 kg. Kerroin on siis jotain 1,8.

Miksi muuten maastaveto on maastaveto eikä maastanosto? Tai käyttäväthän jotkut sitäkin termiä, mutta aika harvinainen se loogisuudestaan huolimatta on.
Tämä ei ole peniksen vertailukisa, jonka tuloksetkin eittämättä voisivat olla toisenlaisia. Joten rohkeasti vain. Itse en uskalla enempää maasta, kuin se, mitä päiväkirjassa on, olikohan 130. Ja siis painan 84.
Kynäniskoista muuten sellainen anekdootti, kun olen tuon keskimmäisen saanut vähän innostumaan kuntoilusta. Retosteli hauiksellaan tuossa joku päivä, johon totesin, että isälläs (siis mulla, ei tartte irvailla yhtään) on hauiskin paksumpi, kun sulla niska..... Ja on.

Maasta_veto_ kuvannee itse suoritusta ja tekniikkaa mielestäni osuvammin, kuin nosto.
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
Kuvake
Presenter
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1565
Lauteille: Tammikuu 2007
Sivulajit: BJJ, itsepuolustus, voimankäyttö, lähitaistelu

Paras tuloksesi suhteessa massaasi?

#13

Viesti Presenter »

162,5 kg mave, 68 kg ruumiinpaino, eli ~2,39.
tabitha
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Paras tuloksesi suhteessa massaasi?

#14

Viesti tabitha »

Mave 2 kertaa oma paino eli 120kg.
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 45 kurkkijaa