Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Teräaselajit ja julkisuus

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

T-T
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 3596
Lauteille: Helmikuu 2011

Teräaselajit ja julkisuus

#46

Viesti T-T »

Kähtävät on hiekkane.... :)
Elikäs näitä 20-40v Irak,Iran, Syyriä, Afganistan tyyppejä jotka käyttävät kolme tuntia hiuksiensa laittamiseen, ennen kuin menevät nojaamaan johonkin keskustan seinään ja miettiin, että mitähän pahaa sitä tänään keksis.
Se miten ne saa aina jonkun härdellin aikaiseksi on ihan käsittämätöntä.
Ne myös käyttää hyödykseen tätä tukkajuttua :D
Koita nyt löytää siitä kasasta se yks töyhtöhyyppä jos se on ainut tuntomerkki ja porukalla on ollut pari minuuttia aikaa sekoittaa pakka.
Koska mulle ei v1ttuilla niin lakiteknisesti ehkä kestämättömiä "kaikki joilla on ihme viivat, ja letti vasemalle, niin mukaan"- päätöksiä joskus saatettu tehdä. Mutta näin on se oikea henkilö löydetty. Usein tontituksen kautta, kun ei siitä huitomisesta tiedä onko se selitykseen kuuluvaa vai oikeaa hanttiinlaittamista.

Uuäfseensä ne on kattonut, kun usein taputtavat. Siihen voi sitten taputtaa takaisin, tai pyytää taputtaan uudestaan.

Nyt kun tarkemmin aloin miettiin, niin välillä niillä on vähän korutyylisiä astaloita. Piikikästä kaulakorua jne.

Ja tosiaan olin ihan unohtanut, että noi kröhöm....Suomen romanit on liukkaita. Mulla jäi kerran takki kuristettavaksi giljotiinissa. Sain kyllä paremman otteen hetken päästä, mutta tolla tempulla olis voinu päästä karkuunkin eikä olis sinällään harmittanut.

Elokuvayhteyksiin en tätä pysty oikein millään kääntään joten totean että Affleckin Batman oli varsin hyvä, ja sitä lyötiin myös puukolla.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 16107
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Teräaselajit ja julkisuus

#47

Viesti Kari Aittomäki »

Jumalauta, tää on ihan hysteeristä. :D

Kähtävä.. mikäs se etymologia (tai jokusemmonen sana) oiskaan mitähä?
Juttelussasi on just se soundi joka kadulla on.
Alkaa miltei itkettään, se oli hyvää aikaa.

Pohjoisafrikkalaiset on todentotta omaleimaisia, olenkohan kertonut tästä eräästä joka kävi Aladdinissa mekkaloimaan mulle kun istuksin eteisessä jutulla ja jalka oli toisen päällä, käännytetty kähtävä kavereineen nosti nimenomaan mulle mekkalan siitä kuinka uskomuksiensa mukaan jalkapohjan näyttäminen on verinen loukkaus jota ei niinku vaanvoi kuitata kuin sukulaisiin kohdistuvalla verilöylyllä. Pyhäsota-rutiini.
Naurelin ja koetin noorata vaan eihän ne usko.. Olin siis vapaalla ja siten melko vapaa toimimaan.
Juttu päätty siten että rävähdin kimppuunsa, nappasin johtajan ja runttasin sen oven ja seinän väliin, junttasin vielä tonymoran (bootsin) pohjan naamaansa melko huolettomasti.
- Näkyykö kunnolla, hä?

Tukijoukot pölähti jonnekki, kutes kuvasit.
Ja mikä mua eniten (taasen) huvitti oli tää "setä"-rutiini.
- Elä setäkiltti satuta santeria, jookosta joo?

Ne on todentotta erilaisia.

Tuo taputtaminen onkanski tuttu ilmiö mutta siitä toisemmin.
Tätä nyt ei saa sidotuksi topicciin aasinsillalla millään.
Paitsi ehkä sillä että eikös se ole jo vakiintunut hahmottaminen että mamujen impro-astaloiden käyttökynnys on matalampi ku?
T-T
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 3596
Lauteille: Helmikuu 2011

Teräaselajit ja julkisuus

#48

Viesti T-T »

Mä en muuten osaa sanoa mistä kähtävä on tullut. Suhteellisen vanha termi se on jokatapauksessa. Oliskohan jostain vanhaliiton rauhanturvaajien koodiston suomennoksista.

Ja juu kyllä nää sovelletut astalot kähtävillä on enemmänkin "kokeilen onneani ja juoksen omaan porukkaani jos ei toimi" kuin että niitä osattaisiin tai pyrittäisiin määrätietoisesti käyttään. Toi kaulakorupiikkiketjuhäsmäkkä jäi tosiaan yksittäisenä mieleen, kun oli varma tieto että joku ketju oli, mutta kun ei millään meinannut löytyä. Sitten kun tajusin, niin...hankala selittää, mutta kun tota kaulakorua vähän käänteli niin siitä tuli sellainen huitomisväline. En tätä saa millään yhdistettyä entisaikojen James Pondin härpäkeisiin, enkä edes halua :D

Nyt aikas uutena juttuna on tullut sellaisten mielenterveyspotilaiden puukot. Nää on hankalia. Suhteellisen nättiä tyttöä tai vastaavaa vetelee ihan omissa maailmoissaan puukko ojossa. On näitä varmaan aiemminkin ollut mutta kai tää peilaa jotenkin nykyaikaa.
Mutenkin nää pintapuolisesti ok, mutta sisältä täyttä kaaosta ihmiset on lisääntynyt :/

Meinasin muuten kovasti alkaa väittään vastaan, että elokuvat ei merkitse enää niin paljon näissä asioissa. Kyllä ne merkitsee.
Omien mieltymysten mukaisia hahmoja ja käytäntöjä tulee vain kovemmalla syötöllä.

Ja olen aidosti ylpeä siitä, että lähi-idässä yhden arabikylän nuoret käytti musta nimitystä "Rambo"
Jos ovat liittyneet nykyään Isikseen, niin tietävät sitten ainakin sisimmässään että turpiin tulee :)
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 24817
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Teräaselajit ja julkisuus

#49

Viesti Mjölnir »

T-T kirjoitti:Mä en muuten osaa sanoa mistä kähtävä on tullut. Suhteellisen vanha termi se on jokatapauksessa. Oliskohan jostain vanhaliiton rauhanturvaajien koodiston suomennoksista.
Juu
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 11249
Lauteille: Kesäkuu 2008

Teräaselajit ja julkisuus

#50

Viesti Jorge »

Kähtävä on kylä Alavieskassa ja sitä myöten myös sukunimi.

Se, miten se on tuohon merkitykseen lopulta päätynyt, on täysi mysteeri.
Aihki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 6238
Lauteille: Joulukuu 2010

Teräaselajit ja julkisuus

#51

Viesti Aihki »

Kähtävä löytyy urbaanisanakirjasta, mutta etymologiaa ei ole selitetty UNnää pitemmälle.
Lowclass
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 1417
Lauteille: Huhtikuu 2010
Etulaji: Krav maga
Sivulajit: Nyrkkeily, MMA, Kali
Takalajit: Shotokan, taido yms...

Teräaselajit ja julkisuus

#52

Viesti Lowclass »

Rauhanturvaajien slangia ...Alkuperä ei tiedossa mutta ainakin yli 20v vanhaa...
Kuvake
injunjack
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1619
Lauteille: Heinäkuu 2005
Paikkakunta: Helsingin mlk.
Etulaji: Seibukania - perkele

Teräaselajit ja julkisuus

#53

Viesti injunjack »

ja me käytettiin sanaa käivärä 80-90 lukujen taitteessa, tämä siis Libanonissa. (ja Uhtualla)
-REMEMBER; SOME PEOPLE ARE ALIVE SIMPLY BECAUSE IT IS ILLEGAL TO SHOOT THEM-

Kauas on pitkä matka.
https://www.facebook.com/SeibukanPKS/
Lowclass
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 1417
Lauteille: Huhtikuu 2010
Etulaji: Krav maga
Sivulajit: Nyrkkeily, MMA, Kali
Takalajit: Shotokan, taido yms...

Teräaselajit ja julkisuus

#54

Viesti Lowclass »

Synonyymeja löytyy, jotkut saattavat kokea negatiivisiksikin...
fuusetsu
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 539
Lauteille: Maaliskuu 2005

Teräaselajit ja julkisuus

#55

Viesti fuusetsu »

Kari Aittomäki kirjoitti:Nii ja uskoisinpa että parhaillaan meneillään on pesismailarenesanssi koska

Kuva

Harley Quinn. Aika rok.
... ja koska
Kuva

Negan ja Lucille
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 20858
Lauteille: Joulukuu 2007

Teräaselajit ja julkisuus

#56

Viesti Lasse Candé »

Johtuiko se oletettavasti edellinen sitten tästä?

Kuva


Itse uskoisin että tärkein pointti jonkin pesismailan popularisoitumiseen olisi pesiksen jonkinasteinen harrastus. Voi tietenkin olla että jotkut ostavat näitä ihan pelkiksi aseiksi, mutta enpä oikein usko. En sitten tiedä miten yleistä on että kys maila löytyy kodista. Junttiloissa tietenkin yleisempää.

Muissa aseissa on vahvemmin läsnä se fiilistely-koristeaspekti. Ja uteliaisuus välineeseen. Muistan kun näin ensimmäistä kertaa leffassa stiletin ja kyllä mun oli vähän niinkuin pakko saada sellainen. Sama tapahtui perhosveitselle, mitä olenkin melkolailla nuoruudessani pyöritellyt. Pesismaila on paksu keppi jota käytetään liikunnan tunnilla ja jota on hankala kantaa.
fuusetsu
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 539
Lauteille: Maaliskuu 2005

Teräaselajit ja julkisuus

#57

Viesti fuusetsu »

Pesismailahan on juuri fiilistelyvehje. Ei ehkä silloin kun se on takapaksissa tai ovenpielessä, eikä sitä ole oikeasti aikomustakaan ikinä käyttää. Onpahan siellä vaan varmuuden varalta. Olen ihmeekseni ihan normaaleilla ihmisillä törmännyt näihin perheensuojelukapuloihin.


Mutta sitten kun sillä aseella on tarkoitus tehdä taistelutanssia, niin pesismailahan on siihen... rok. Suicide Squadia en ole nähnyt, mutta Walking Deadissa mailan esittely on kuutoskauden lopussa ja seiskan alussa se juttu. Kai siinä on vähän sitä, että sehän on vaan se urheiluväline. Moottorisahakin on metsurin väline ja valkoinen naama punaisella nenällä kuuluu sirkukseen. Silti jonkun vaan pitää mennä kokeilemaan, kun on saatu vähän vaikutteita.

Minulla ei ole mitään katukokemuksia, mutta taistelutanssin pesäpallomailan kanssa olen nähnyt. Keskellä päivää yläasteen pihalla ysärin alussa. Vähän vanhempi krimi tuli kostamaan tarkkiksella olevalle kaverille, joka oli tehnyt jotain väärää. Meininki oli aika lailla kuin Neganilla. Mailan paikkaa vaihdeltiin olalta syliin ja kävelykepiksi. Tallailtiin huolettomasti sinne tänne. Koska sehän oli vaan se liikkatunnin pesismaila. Ei siis mitään uhkaavaa siinä. Tarkkislainen ei tainnut missään vaiheessa ilmestyä pihalle. Miesopettaja siihen tuli paikalle kyselemään mitä on tapahtumassa. Pesäpalloa oli tullut miehenalku kuulemma pelaamaan.
Kuvake
Invictus
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1082
Lauteille: Marraskuu 2006

Teräaselajit ja julkisuus

#58

Viesti Invictus »

Hmm oliko tuo Suicide Squad nyt niin kova hittielokuva yleensäkään? Pesäpallomailoista yleensä... Muistan kun teini-ikäisenä (siinä 90-luvun puolivälin tiimoilla) eräällä 24 h auki olevalla grillillä oli työntekijän ulottuvilla aina pesäpallomaila ja ilmiselvästi hyvin tarkouiksenmukaisesti niin että sen näkemiseltä ei juuri asiakas voinut välttyä. Pidin tätä melko hauskana juttuja ja veikkaisin, että tiettyihin hankaluuksiin tällä oli ennalta ehkäisevä vaikutus. Mahtaisikohan tuollaisesta nykyään tulla sanomista virkavallan taholta? Pahoittelut offtopicista mutta "kun muutkin" :D
saarikko
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1567
Lauteille: Maaliskuu 2005

Teräaselajit ja julkisuus

#59

Viesti saarikko »

fuusetsu kirjoitti:Pesismailahan on juuri fiilistelyvehje. Ei ehkä silloin kun se on takapaksissa tai ovenpielessä, eikä sitä ole oikeasti aikomustakaan ikinä käyttää. Onpahan siellä vaan varmuuden varalta. Olen ihmeekseni ihan normaaleilla ihmisillä törmännyt näihin perheensuojelukapuloihin.
Mihin on jäänyt perinteinen suomalainen kirves? Fiskars valmistaa hyviä sellaisia, vartta ei saa poikki panssarivaunullakaan.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 16107
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Teräaselajit ja julkisuus

#60

Viesti Kari Aittomäki »

Käsi pystyyn kekä käyttelee rutiinisti kirvestä.
Siinä lienee vastaus, kirves ei enää ole ihan arkipäivää ja on sitäpaitti aikas karu neuvotteluväline.
Vaikka.. onhan noita näkynyt, ihan ikävän läheltäkin.
Ja kerran yksi vaasalaissälli koki pelotella paikallisia mamuja heiluttamalla kontistakaivamaansa kirvestä todella aika näyttävässä pyörityskaaressa. Vaikka näkihän siitä että varsinainen käyttö on vielä hyvänmatkan päässä.
Vaikutus jäi vähä pinnalliseksi eikä mamutkaan paenneet ku minimin.

Vielä SSquadista, eikai se hittistatus ole tärkeä pointti?
Harley Quinn on itsessään kiinnostava hahmo, isoksi kasvanut Pippi Lånkstrump joka on päättänyt että lavea tie on kivampi ja että "pascax vaan ja palamaan" on vänkää. Ja muu tuhmailu. Rok!
Se vetoaa ja maila tarjoaa kontaktipinnan, symbolinkin jos niin halutaan nähdä. Niinkai se ase-ikonisointi toimii.

Hassua kyseenalaistaa omat väitteensä, mutta sellasta se tahtoo joskus olla.
Eli jos laajentaa topicin julkisuuden merkityksen julkisuuskuvaan, kuinka suuri käytännön vaikutus ikonisoiduilla aseilla/metodeilla seuratoimintaan on?
Onko Jason Bourne tuonut realitybased-saleille jengiä?
Vaikuttiko Hunted-leffan puukkohehkuttelu saleille asti?
Entäs lisäsikö Warrior MMA-kiinnostusta vai surffasiko vain muotilajilla?

Koska voihan ne aseet/metodit vaikuttaa luotaantyöntävälläkin tavalla, hyvänä esimerkkinä tuon Walkingdeadin vampyyrimaila, oli se senverta brutaalia murhailua ja rakastettuja hahmojakin meni.
Ja Huntedin verenlento ja puukotettujen kärsimys saatto vaikuttaa kokemattomaan kansanosaan enimmin pelotteena.

Ja jep todentotta, nykymaailmassa viihteen merkitysarvo asennevaikuttana on.. teflonisempi.
Uutta Rocky-ilmiötä tuskin tulee.
Jos jotakin aikojensaattoa voi havaita on tietty mässäilyelementti ja gore, hyvänä esimerkkinä Ramborokki jousella & raskaallakookoolla ja Tarantinon verilöylyt.
Ärsykkeet jykevöityy.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 46 kurkkijaa