Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Onko tällaista lajia olemassa?

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Jasse
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 3400
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Katori Shinto ryu & potkunyrkkeily
Sivulajit: IP, BJJ, SW, MMA, CACC
Takalajit: Budoturismi

Onko tällaista lajia olemassa?

#31

Viesti Jasse »

Kari Aittomäki kirjoitti: Josta tulee mieleeni että Benny Urquidesin Ukidokan tavoitteli melkolailla noita annettuja kokonaisuuksia, vieläpä puntti/urheilutieto kerroskakun perushiivana.
Tämähän houkutti mua painuun treenille Losiin. Matka joka ei koskaan toteutunut.
Pasi Pölönen on reissun tehnyt ja oli kyllä korkeatasoinen kaveri. Liekö enää aktiivi.
Vielä on aktiivi. Opettaa viikoittain Heyastan MMA-salilla Itä-Hollywoodissa. Kävin siellä viime keväällä haastattelemassa Bennyä ja Gokoria. Otin videolle ja laitan nettiin kunhan saan uudet blogisivuni pystyyn joku päivä.
Bennyn treenejä vaan kattelin kun ei ollut pystykamoja mukana. Monipuolisia iskukomboja.

Itse aiheeseen sanoisin että sanda + up-kick + tekninen ylösnousu.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Onko tällaista lajia olemassa?

#32

Viesti Kari Aittomäki »

Kiitos Jasse, olipas mukava saada tietää että liekki ei ole sammunut.
Myös kiitokset Pölös-sivustosta, todentotta mukavannostalgista. Olihan sielä se Kirstinkadun mehevä karateluolakin ja ainakin yksi potkulainen.
Pölönen on mun sukupolveni parhaita toteuttajia, laittaisin hänet Jari Seppäsen ja Jyrki Rytilän rinnalle ja tasolle.
Mä tutustuin häneen tuossa sivunsa mainitsemassa dankollegion danin vyökokeessa 1983.
Helvetin tasokasta tekniikkaa esitti ja matsaaminenkin sujui.

Törmäiltiin vuosien saatossa monastikin ja hyvin tultiin juttuun, samanikäset sällit ja samankaltaset tarinankaaretkin, painotuseroin tosin tottakai.
En muistanutkaan että Pölönen treenaili myös Haimakaisen kanssa, joka haasto jurrissa mut otteluun. Mä hyväksyin ja jopa treenasin mutta eihän sekään sitte ikinä toteutunut. Vein mä niitten salille kehystetyn kuvan lahjana.

En rupee keksiin mitään varsinaisesti topicciin liittyvää. Pyydän vain hyminöintiä anteeksi.
magamies
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 700
Lauteille: Joulukuu 2005

Onko tällaista lajia olemassa?

#33

Viesti magamies »

Kari Aittomäki kirjoitti:Kiitos Jasse, olipas mukava saada tietää että liekki ei ole sammunut.
Myös kiitokset Pölös-sivustosta, todentotta mukavannostalgista. Olihan sielä se Kirstinkadun mehevä karateluolakin ja ainakin yksi potkulainen.
Pölönen on mun sukupolveni parhaita toteuttajia, laittaisin hänet Jari Seppäsen ja Jyrki Rytilän rinnalle ja tasolle.
Mä tutustuin häneen tuossa sivunsa mainitsemassa dankollegion danin vyökokeessa 1983.
Helvetin tasokasta tekniikkaa esitti ja matsaaminenkin sujui.

Törmäiltiin vuosien saatossa monastikin ja hyvin tultiin juttuun, samanikäset sällit ja samankaltaset tarinankaaretkin, painotuseroin tosin tottakai.
En muistanutkaan että Pölönen treenaili myös Haimakaisen kanssa, joka haasto jurrissa mut otteluun. Mä hyväksyin ja jopa treenasin mutta eihän sekään sitte ikinä toteutunut. Vein mä niitten salille kehystetyn kuvan lahjana.

En rupee keksiin mitään varsinaisesti topicciin liittyvää. Pyydän vain hyminöintiä anteeksi.
Tuttuja nimiä vuosien takaa, Pölösen kanssa en ole treenannut, mutta nähnyt kun Matsuon kanssa otti veitsillä ja kepeillä ja tasokasta oli.
Seppäsen ja Rytilän kanssa treenaillut 80 luvulla Hjjk:ssa ja leireillä olivat todella päteviä ja monipuolisia, Rytilä siirtyi Daito Ryuhun, Seppänen sai 3. dania Jujutsussa, lopetti ja treenaili sen jälkeen Pekiti Tirsiaa, lieneekö enää kamppailulajeissa mukana?
Magamies
Rahanpesijä
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2402
Lauteille: Toukokuu 2010

Onko tällaista lajia olemassa?

#34

Viesti Rahanpesijä »

magamies kirjoitti:
Tuttuja nimiä vuosien takaa, Pölösen kanssa en ole treenannut, mutta nähnyt kun Matsuon kanssa otti veitsillä ja kepeillä ja tasokasta oli.
Seppäsen ja Rytilän kanssa treenaillut 80 luvulla Hjjk:ssa ja leireillä olivat todella päteviä ja monipuolisia, Rytilä siirtyi Daito Ryuhun, Seppänen sai 3. dania Jujutsussa, lopetti ja treenaili sen jälkeen Pekiti Tirsiaa, lieneekö enää kamppailulajeissa mukana?
Seppäsellä on 4 dan. jutsussa. Olin joku vuosi sitten Turun jujutsuseuran juhlaleirillä ja sinne vierailevaksi tähdeksi oli saatu myös Seppänen. Veti puukkotreenit ja kerto edelleen treenailevansa puukkohippaa, lajin nimeä en muista varmuudella mutta kyllä se tota kalia taisi olla. Itse olin aika intona kun pääsin livenä näkemään millainen mies tää Seppänen oikein on kun sitä on niin ylistetty. Hyvät treenit, hyvä vetäjä. Harmi vaan, että oli jo lopettanut jutsutouhut ainakin hokutoyrun parissa kun itse aloitin.
magamies
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 700
Lauteille: Joulukuu 2005

Onko tällaista lajia olemassa?

#35

Viesti magamies »

Rahanpesijä kirjoitti:
magamies kirjoitti:
Tuttuja nimiä vuosien takaa, Pölösen kanssa en ole treenannut, mutta nähnyt kun Matsuon kanssa otti veitsillä ja kepeillä ja tasokasta oli.
Seppäsen ja Rytilän kanssa treenaillut 80 luvulla Hjjk:ssa ja leireillä olivat todella päteviä ja monipuolisia, Rytilä siirtyi Daito Ryuhun, Seppänen sai 3. dania Jujutsussa, lopetti ja treenaili sen jälkeen Pekiti Tirsiaa, lieneekö enää kamppailulajeissa mukana?
Seppäsellä on 4 dan. jutsussa. Olin joku vuosi sitten Turun jujutsuseuran juhlaleirillä ja sinne vierailevaksi tähdeksi oli saatu myös Seppänen. Veti puukkotreenit ja kerto edelleen treenailevansa puukkohippaa, lajin nimeä en muista varmuudella mutta kyllä se tota kalia taisi olla. Itse olin aika intona kun pääsin livenä näkemään millainen mies tää Seppänen oikein on kun sitä on niin ylistetty. Hyvät treenit, hyvä vetäjä. Harmi vaan, että oli jo lopettanut jutsutouhut ainakin hokutoyrun parissa kun itse aloitin.
Totta 4 dania Jarilla oli kun lopetti, Rytilällä oli 2. dania mutta Hokuto ryun dan tilastoihin ei nimeä jäänyt kun lähti seurasta juuri Hokuto ryu tyylin syntyaikoihin 90 luvun alussa.
Seppänen oli kamppailulahjakkuus kävi myöskin potkunyrkkeilytreeneissä vuoroilloin jujutsun kanssa kaapelilla, monia hyviä muistoa kavereista.
Magamies
MikkeM
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1621
Lauteille: Heinäkuu 2009
Paikkakunta: Klaukkala.

Onko tällaista lajia olemassa?

#36

Viesti MikkeM »

Seppäsen Jari treenaili joitakin vuosia sitten pekitiä, taisi käydä myös savatessa ja muistelisin että myös historiallinen miekkailu olisi ollut ainakin kiinnostuksen kohteena, jollei jopa mukana treeneissä ??

Kesäisinhän hänet saattaa löytää herttoniemen/roihuvuoren puistoalueilta vetämässä tutuilleen kesä"treenejä".
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Onko tällaista lajia olemassa?

#37

Viesti Andy »

Ei ole.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
tapsaattori
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2463
Lauteille: Heinäkuu 2016
Etulaji: keppijumppa
Takalajit: bjj, vapaapaini, lukkopaini

Onko tällaista lajia olemassa?

#38

Viesti tapsaattori »

Mitenkään herraa tuntematta.. niin onpa pölösellä turpeat reisilihakset tuossa yhdessä kuvassa keltaisissa shortseissa
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 6402
Lauteille: Lokakuu 2009

Onko tällaista lajia olemassa?

#39

Viesti Ile »

tapsaattori kirjoitti:Mitenkään herraa tuntematta.. niin onpa pölösellä turpeat reisilihakset tuossa yhdessä kuvassa keltaisissa shortseissa
Joo, itsekin ihan herraa tuntematta totesin saman. :)
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 11231
Lauteille: Kesäkuu 2008

Onko tällaista lajia olemassa?

#40

Viesti Jorge »

Andy kirjoitti:Ei ole.
Mihin tämä nyt sitten liittyy? :thinking: :smt017
Vai oliko se tyhjentävä vastaus ketjun aloitukseen?
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Onko tällaista lajia olemassa?

#41

Viesti Andy »

Kyllä.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
voipa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1040
Lauteille: Huhtikuu 2005

Onko tällaista lajia olemassa?

#42

Viesti voipa »

Juissi kirjoitti:Tällä hetkellä oon muutenkin vähän vaiheessa, kun enimmäkseen liikuntaan suuntautuvat paukut menee punttisalin puolelle, ja en haluis nostaa mitään kamppailulajia 1. prioriteetiksi, kun sit salitreenit kärsii.
Tällä rajoituksella homma on joka tapauksessa aika vaikeaa.
Kuvake
carenza
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 481
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

Onko tällaista lajia olemassa?

#43

Viesti carenza »

Kari Aittomäki kirjoitti:Mä näin aikanaan Hollannissa treenattavan bandoa, oli hyvin toimivaa katumättöä ja kun treenajat taisi kaikki tulla thaikku/WKA-puolelta, oli taitotasokin taatunvarmaa.
Vetäjää en muista mutta Chakurikista taisi tulla. Alkubandohan on Burmasta ja on sidoksissa lethweihin. Hyvää kamaa.
Josta tulee mieleeni että Benny Urquidesin Ukidokan tavoitteli melkolailla noita annettuja kokonaisuuksia, vieläpä puntti/urheilutieto kerroskakun perushiivana.
Tämähän houkutti mua painuun treenille Losiin. Matka joka ei koskaan toteutunut.
Pasi Pölönen on reissun tehnyt ja oli kyllä korkeatasoinen kaveri. Liekö enää aktiivi.

Tämä nyt on turhaa listaamista kun nuo on kuriositeettisia metodeja, ei-saatavilla olevia.
Itse olen huomannut kehittyväni yllättävän hyvin sellasillakin jutuilla jotka ei ensialkuun mielekkäiltä tuntuneet.
Vaikka jonkinkerran olen kyllä v*ttuuntuneena häipynyt vamonos tieheni, kun omat ennakko-odotukset ja tarjoilu eivät kohdanneet.
Nuoruudensyntejä.
Moi,

itseasiassa jo Karin aikaisemmin mainitsema JKD sisältää toki ainakin meillä myös palasia Bandosta sillä Inosanto on tekniikoita hyvinkin laajalti semeissään viljellyt jota kautta tietty curriculumiimme niitä on sitten ajautunut.
Risto Hietala

"I fell down to inside of my car and they thought that I had collapsed but I was just reaching my Nunchakus and now I was ready to fight against those seven thugs" -Sifu Fong
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 60 kurkkijaa