Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Leuanveto - keskustelua ja äänestys

Keskustelua voimaharjoittelusta, kamppailulajien oheisharjoittelusta, liikuntaravitsemuksesta ja urheiluvammoista

Valvoja: Valvoja

Vastaa

Kuinka monta leukaa pystyt vetämään

0
1
7%
1
1
7%
2-4
2
14%
5-9
3
21%
10-14
4
29%
15-19
2
14%
20-29
1
7%
30-39
0
Ei ääniä
40 tai enemmän
0
Ei ääniä
 
Ääniä yhteensä: 14

Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 49
Viestit: 93832
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Leuanveto myötä- ja vastaotteella

#451

Viesti Mika »

Tämä Mäkipelto on kyllä aika sissi. :peukku:
Keuruulaislähtöinen Joonas Mäkipelto jatkaa hurjia leuanvetotempauksiaan. Perjantaina 28. lokakuuta Helsingissä Kampin Kauppakeskuksessa järjestettävässä tapahtumassa hän tähtää chin upin eli vastaotteisen leuanvedon 12 tunnin maailmanennätykseen ja sen myötä Guinnessin ennätysten kirjaan.

Tällä hetkellä 12 tunnin ennätys 3 750 vetoa on britti Stephen Hylandin nimissä.

Helmikuussa Mäkipelto teki Lempäälän Ideaparkissa virallisen 24 tunnin maailmanennätyksen vetämällä vastaotteella 5 050 leukaa. Tulos syntyi 18 tunnissa 42 minuutissa, minkä jälkeen hän joutui keskeyttämään urakkansa.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 32
Viestit: 6402
Lauteille: Lokakuu 2009

Leuanveto myötä- ja vastaotteella

#452

Viesti Ile »

IS:
12 TUNNIN ISTV LIVE: Joonaksen tähtäimessä on raju leuanvedon ME-tulos
http://www.iltasanomat.fi/muutlajit/art ... 40055.html
Joonas Mäkipelto on jo hyvässä ennätysvauhdissa. Hän rikkoi 2 500 vedetyn leuan rajan klo 11.10. ME on 3 750.
12 tunnin ennätysyritys siis meneillään.

Kävin aamulla duunimatkalla tsekkaamassa tilanteen. Silloin oli vajaat kolme ja puoli tuntia vedetty ja leukoja oli kertynyt jo rapiat 1800 (kuva alla). Siinä vaiheessa veti noin viiden leuan settejä. Äsken kun katsoin live-lähetystä, niin oli siirtynyt vetämään yksittäisiä leukoja.

Kuva
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 31
Viestit: 5292
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Leuanveto myötä- ja vastaotteella

#453

Viesti MikaM »

Ennätys tuli, pari tuntia tähteellä. Toinen olka taas pafkana, josta johtuen sarjat lyheni jo melkeen alkuunsa.
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 49
Viestit: 93832
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Leuanveto myötä- ja vastaotteella

#454

Viesti Mika »

On kyllä oikeasti kova sälli. :peukku:
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 31
Viestit: 5292
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Leuanveto myötä- ja vastaotteella

#455

Viesti MikaM »

Jos myötäote leventää (kohdistuu leventäviin) ja vastaote syventää, entäpä neutraaliote? Nuo kaksi aiempaa olen todentanut itsestänikin kuvaamalla,
(mutta nytpä hokasin että kuvaan myös tuon neutraalin) vaan en kolmatta vaihtoehtoa. Onko se edes mitenkään mielekäs? Tuntuu nimittäin mukavimmalta.
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 32
Viestit: 6402
Lauteille: Lokakuu 2009

Leuanveto myötä- ja vastaotteella

#456

Viesti Ile »

Munkin mielestä neutraaliote on periaatteessa mukava, mutta usein ne "tapit" on mun makuun vähän liian leveällä.
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 32
Viestit: 6402
Lauteille: Lokakuu 2009

Leuanveto myötä- ja vastaotteella

#457

Viesti Ile »

Asiasta toiseen... nyt tullut pari treeniä tehtyä lisäpainon kanssa. Tilasin sen vyön, kun tuli eri puolilta vinkkiä, että tasannevaiheeseen jumittuneen toistomäärän voisi saada kasvuun hakemalla lisävääntöä lisäpainoilla.
Kuvake
Point
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 6870
Lauteille: Tammikuu 2009

Leuanveto myötä- ja vastaotteella

#458

Viesti Point »

Tästä huolimatta olen hankkinut vastustkuminauhan

Detox ei ole pelkkä dietti. Se on elämäntapa.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 49
Viestit: 93832
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Leuanveto myötä- ja vastaotteella

#459

Viesti Mika »

:nauruhammas:
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 31
Viestit: 5292
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Leuanveto myötä- ja vastaotteella

#460

Viesti MikaM »

Toihan keventää. Siis vaikutus on halutunvastainen, voimat vähenee. :)
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 32
Viestit: 6402
Lauteille: Lokakuu 2009

Leuanveto myötä- ja vastaotteella

#461

Viesti Ile »

20 meni tänään.

Vastaotteella. Yksi toisto olisi ehkä hylätty Suomen leuanveto ry:n virallisissa kilpailuissa, koska nilkat lipsahtivat hetkeksi pois ristiasennosta. Muuten aika puhtaita maallikkoleukoja.
Jani Rantalainen
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 516
Lauteille: Heinäkuu 2019
Etulaji: Karate
Sivulajit: Jujutsu, Kenjutsu, Escrima.
Takalajit: Aikido

Leuanveto myötä- ja vastaotteella

#462

Viesti Jani Rantalainen »

Olen alkanut taas treenaamaan leuanvetoja. Täytyy tunnustaa että ne ovat vielä aika haasteellisia tällaiselle 110 kiloiselle karjulle. :D
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 31
Viestit: 5292
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Leuanveto myötä- ja vastaotteella

#463

Viesti MikaM »

Minkälaisia settejä [mention]Ile[/mention] on vedellyt?
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 32
Viestit: 6402
Lauteille: Lokakuu 2009

Leuanveto myötä- ja vastaotteella

#464

Viesti Ile »

Aika vaihtelevia settejä.

Ensinnäkin kokonaisuudesta sen verran, että tyypillisesti noin kaksi kertaa viikossa olen vetänyt leukoja. Voi olla, että pitäisi vetää välillä useamminkin jos oikeasti haluaisi virittää huippuunsa tuon toistomäärän. Mutta kun pitää treenata niin paljon muutakin. Leuanveto sinänsä on kuulunut vuosia treeniohjelmaan, joten pohjaa on rakennettu pitkään (kausiluonteisesti ollut mukana myös lisäpainolla vetoa) mutta välillä on saattanut kulua vuosia, etten ole edes kokeillut ihan loppuun asti, että montako menee.

Iso osa seteistä on sellaisia, joissa toistot pysyvät melko kevyinä ja teknisesti puhtaina. Viime kuukausina olen maksimissaan kerran viikossa tehnyt pitkän kovan setin, jossa toistomäärä on ollut ehkä parin toiston päässä päivän maksimista. Mutta en siis ihan joka viikko.

Tyypillisessä treenissä kokonaistoistomäärä ollut keskimäärin ehkä 40. Eli jos vetänyt kaksi kertaa viikossa, niin toinen treeni ehkä 45 toistoa ja toinen 35. Tämä on sitten jakaantunut hyvin eri tavoin lyhyempiin setteihin hyvin erilaisilla palautuksilla.

Välillä on ollut kympin settejä kahden minuutin palautuksella ja välillä kahdeksan toiston settejä minuutin palautuksella jne..

Tosin ei noita aina kovin monta sarjaa jaksa. Kympin sarjojen päivänä olen siis saattanut tehdä tyyliin setit 10,10,10,8,5,2. Eli neljä ensimmäistä ovat varsinaisia työsarjoja tarkasti mitatulla palautusajalla (neljännellä ei ole ehkä enää mennyt mukavasti sitä kymmentä) ja sitten olen fiiliksen mukaan halunnut saada loppuun vielä muutaman puhtaan toiston.

Mulla on tietyt lämmittelyrutiinit leuanvetoon.
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 19092
Lauteille: Helmikuu 2005

Leuanveto myötä- ja vastaotteella

#465

Viesti Jussi Häkkinen »

Ile kirjoitti: loka 20, 2020, 13.13 Mulla on tietyt lämmittelyrutiinit leuanvetoon.
Pidän nykyisin salilämmittelynä myötäotevetoja. Naputtelin ensin 25 vetoa siten, että teen mahd. vähillä sarjoilla ja 45 sekunnin palautuksilla. Kun tämä sitten tuli tehtyä ns. helpoimman kautta (ykkösellä...) muutamia treenejä putkeen, teen nykyisin 50.

Lisäpainoleukojen ohella olen ottanut mukaan myös ns. typewriterit ja erilaiset puolelta toiselle nousut. Aina myötä- tai neutraaliotteella.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 43 kurkkijaa