Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Suojavarusteiden käyttö turvallisuusalan työtehtävissä

Keskustelua suojelu- ja turvallisuusammateista

Valvoja: Valvoja

sinappi
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 3282
Lauteille: Tammikuu 2006
Etulaji: Taihojutsu
Takalajit: Brasilialainen jujutsu, vapaaottelu, lukkopaini, Bujinkan budo taijutsu, Hontai Yoshin-ryu jujutsu, judo, taekwondo ja muay thai.

Suojavarusteiden käyttö turvallisuusalan työtehtävissä

#46

Viesti sinappi »

Itse olen jo pitkään käyttänyt poliisin kenttähaalarin kanssa työvaatevalmistajan polvisuojia, jotka on tarkoitettu lähinnä raksapenan lattia-asennushommiin. Mukavuudessa ja käytettävyydessä pesevät ainakin haalarin mukana tulleet telttapatjasta leikatut lerpakkeet.
YJT
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 4145
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Lohja

Suojavarusteiden käyttö turvallisuusalan työtehtävissä

#47

Viesti YJT »

Onko se samanlaiset haalarin polvitaskuun laitettavat, kun ne haalarin mukana tulevat polvi"suojat"? Pysyvät hyvin kohdillaan ja näin?
Seppo Vesala

(Kaikki esittämäni mielipiteet ja näkemykset ovat omiani, eikä niitä pidä tulkita minkään yrityksen, yhteisön, organisaation tai viranomaistahon kannaksi)
sinappi
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 3282
Lauteille: Tammikuu 2006
Etulaji: Taihojutsu
Takalajit: Brasilialainen jujutsu, vapaaottelu, lukkopaini, Bujinkan budo taijutsu, Hontai Yoshin-ryu jujutsu, judo, taekwondo ja muay thai.

Suojavarusteiden käyttö turvallisuusalan työtehtävissä

#48

Viesti sinappi »

Kyllä. Pehmeät polvisuojat, jotka laitetaan sinne polvitaskuun. Hyvin ovat pysyneet paikallaan. Suunnilleen tällaiset, mutta ei kuitenkaan täysin samat kuin kuvassa:



Kuva


Aikanaan Motonetistä hain. Kohta joudun hakemaan uudet, koska vanhat ovat hieman hapertuneet lukuisissa pesukerroissa, kun en ole jaksanut repiä niitä pois pesun ajaksi.
YJT
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 4145
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Lohja

Suojavarusteiden käyttö turvallisuusalan työtehtävissä

#49

Viesti YJT »

Voisi melkein kokeilla tuollaisia. Ovat varmaan helppokäyttöisemmät kuin lätkäsyndit.
Seppo Vesala

(Kaikki esittämäni mielipiteet ja näkemykset ovat omiani, eikä niitä pidä tulkita minkään yrityksen, yhteisön, organisaation tai viranomaistahon kannaksi)
YJT
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 4145
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Lohja

Suojavarusteiden käyttö turvallisuusalan työtehtävissä

#50

Viesti YJT »

Nyt kun tällainen ketju on bongattu, niin keskustellaan hetki alusvaatteista - siis paidoista, ja nimenomaan liivien alla pidettävistä paidoista.

Varmaan suurin osa porukasta käyttää liivien alla jonkinlaista teknistä paitaa. Onko mitään bongauksia jostain erityisen hyvästä paidasta? Tässä on pari juttua mielestäni tavanomaista urheilupaikat hieman paremmista paidoista:
Cool Cop Carbon tech shirt: http://kontrolli.fi/tekstit/120278-varu ... tech-paita
Compressport Tactical Raider shirt: http://kontrolli.fi/tekstit/120075-varu ... ider-shirt

Sitten yksi paita, josta minulla ei ole kokemusta mutta joka voisi olla kokeilemisen arvoinen:
Sampo cooler shirt: http://www.officer.com/product/11587073 ... oler-shirt

Noin yleisesti aluspaidoista voisin todeta, että parhaaksi aluskerrokseksi liivien alle olen todennut teknisen paidan, jonka päälle olen pukenut verkkopaidan. Tekninen paita siirtää kosteutta iholta, ja verkkopaita tekee teknisen paidan ja suojaliivin väliin ilmakerroksen, jonka avulla kosteus pääsee haihtumaan liivin alta. Käsittääkseni em. Sampo cooler paita perustuu juurikin tähän.

Sitten on ihan pakko mainita myös Cool Cop A/C Cooling Device, joka herättää lähes päivittäin hämmästystä työpaikalla: http://kontrolli.fi/tekstit/119971-esit ... ing-device
Seppo Vesala

(Kaikki esittämäni mielipiteet ja näkemykset ovat omiani, eikä niitä pidä tulkita minkään yrityksen, yhteisön, organisaation tai viranomaistahon kannaksi)
T-T
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 3596
Lauteille: Helmikuu 2011

Suojavarusteiden käyttö turvallisuusalan työtehtävissä

#51

Viesti T-T »

Itselläni käytössä Under Armourin heat- ja coldgear. Välillä se Varustelekan mil-tecin halpa aluspaita joka sopii kyllä aivan kaikkiin hommiin. Parhaimmillaan oli kaksi päivää putkeen päällä suhteellisen lämpimisissä olotiloissa ja ei tuntunut silloinkaan pahalta.
Noista kunnon tacticooleista aluspaidoista ei o kokemusta.
YJT
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 4145
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Lohja

Suojavarusteiden käyttö turvallisuusalan työtehtävissä

#52

Viesti YJT »

Noita Cold geareja olen kuullut kehuttavan, pitäisi varmaan hankkia sellainen tässä ilmojen pikku hiljaa viilentyessä.
Siis SWAMP cooler shirt; ei Sampo (autocorrect, kele!)
Seppo Vesala

(Kaikki esittämäni mielipiteet ja näkemykset ovat omiani, eikä niitä pidä tulkita minkään yrityksen, yhteisön, organisaation tai viranomaistahon kannaksi)
sinappi
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 3282
Lauteille: Tammikuu 2006
Etulaji: Taihojutsu
Takalajit: Brasilialainen jujutsu, vapaaottelu, lukkopaini, Bujinkan budo taijutsu, Hontai Yoshin-ryu jujutsu, judo, taekwondo ja muay thai.

Suojavarusteiden käyttö turvallisuusalan työtehtävissä

#53

Viesti sinappi »

Suojaliivin alla minullakin on Under Armourin heat gearia. Lisäksi Brittiläisiä suojaliivin alle tarkoitettuja teknisiä paitoja, joita saa ylijäämänä yhdestä armeijatavaraliikkeestä. Sitten sekalaisia juoksupaitoja ja rashguardeja. Näistä mikään ei tunnu olevan selkeästi toista parempi. Kaikki tuntuvat siirtävän kosteutta.

YJT:n oivallus verkkopaidan pukemisesta teknisen paidan päälle on kyllä kokeilemisen arvoinen ratkaisu.
Kuvake
Kyynikko
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 3467
Lauteille: Marraskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Takalajit: MMA, shootfighting, eurooppalainen jujutsu, Latosa escrima, Pekiti tirsia kali, judo, voimankäyttö.

Suojavarusteiden käyttö turvallisuusalan työtehtävissä

#54

Viesti Kyynikko »

Teknisiä paitoja en ole käyttänyt liivien alla, mutta jos joku uusi turva-alan tekijä katselee tätä ketjua, ja miettii että kannattaako sitä nyt rahaa laittaa semmoisiin niin sanon vaan että..... KANNATTAA.

SIlloin kun olin noissa p-skaläävissä vielä ovella käytin liivejä ainakin yhdessä kohteessa. Olin siellä Secun hommissa, joten liivit olivat vanhanmalliset ja tietty pari kokoa liian isot. Kiristin ne niin hyvin kun pystyin. Alla puuvillainen t-paita ja päällä Securitaksen mainion hengittävä kauluspaita, kaulus kiinni ja velcro-kravatti kaulassa. Päällä laadukas ja valtavan hengittävä Securitaksen pikkutakki (koska yhtäkiä firma päätteli että vartijanasu provosoi kyseisen hirveän lähiöräkälän asiakkaat niihin jatkuviin väkivallan tekoihin..voimankäyttövälineitä ei kutienkaan aluksi ollut lainkaan mikä lämmitti.)

Voin sanopa että kun ekan kerran vaihdoin kys. pikkutakkiin oli asiakkaiden reaktio kyllä mainio (Ootkohan sä tullu oikeeseen paikkaan töihin, onkohan sulla vuoro tänään jossain muualla..??) :D

Pointti kuitenkin se, että kun jokailtaisen vääntämisen, huudon, kiroilun ja hirveän tupakansavun jälkeen otti kotona varusteet pois päältä, se limainen t-paita oli jotain TODELLA mieltäylentävää.

Vaatteet haisivat kuin lätkäjoukkueen pukuhuone. Joskus strippasin heti kuin sain asiakkaat vittuun sieltä että pääsi osasta niitä eroon.

Suosittelen kiinnittämään huomiota siihen mitä liivien kanssa käyttää.

EI muuta :D
"Ei pidä syyttää peiliä jos nenä on vino." - Nikolai Gogol

Mukamas viisas. Mukamas keppimiäs.
T-T
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 3596
Lauteille: Helmikuu 2011

Suojavarusteiden käyttö turvallisuusalan työtehtävissä

#55

Viesti T-T »

Meinas lähteä vähän aiheesta toisessa ketjussa, niin jatketaan täällä.
Elikäs turva-alan ehkä tärkeimmät varusteet.
Kengät.

Itselläni on käytössä nämä

Kuva

Goretexsina. On parhaimmat kengät mitä ittellä on koskaan ehkä ollut. Sellainen huomio noista että on vilpoiset talvella ilman goretexiä.

Maihareista saan jostain syystä polvikivun, ja tätä en myöntänyt helpolla. Erilaisia Haixeja tuli ostettua paljon.
Talvelle Suomeen pitäisi keksiä jotain. Kun "maiharit" jotka ovat lähinnä halpaversio kunnon hevosmieskengistä alkaa oleen aika puhki. Mutta kun ovat niin hemmetin kevyet ja lähes arvostettavan rumat.
Kuvake
Presenter
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1565
Lauteille: Tammikuu 2007
Sivulajit: BJJ, itsepuolustus, voimankäyttö, lähitaistelu

Suojavarusteiden käyttö turvallisuusalan työtehtävissä

#56

Viesti Presenter »

Minulla on myös nuo Salomonit ulkoilu- ja vaelluskäytössä ja ovat myös omaankin jalkaan ehkä parhaat kengät, jotka olen koskaan omistanut. Eivät toki kestä ihan niin kauan kuin täysnahkaiset kengät, mutta maksan mielummin mukavuudesta sen hinnan.

Ootko T-T harkinnut talvikäyttöön Salomonien "maiharimallia" eli vähän pidemmällä varrella olevia Quest 4D -kenkiä?

Kuva
T-T
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 3596
Lauteille: Helmikuu 2011

Suojavarusteiden käyttö turvallisuusalan työtehtävissä

#57

Viesti T-T »

Oon juu pohtinut. Pitää käydä testaan että onko riittävän korkeat. Mulla on paha tapa löytää itteni aina jostain lumisesta mettästä jonkun perässä.
Muitakin vaihtoehtoja saa heittää.
Ei olis tosin kyllä varaa vaan ostella eri kenkiä ja todeta parin tunnin jälkeen, että juup polvi kipuilee :/

Itse asiassa vois Kiinasta tilailla jotain malleja tähän tarkoitukseen :)
Kilvenkantaja
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 46
Lauteille: Elokuu 2017
Paikkakunta: Hyvinkää
Etulaji: Defendo
Takalajit: Karate, potkunyrkkeily

Suojavarusteiden käyttö turvallisuusalan työtehtävissä

#58

Viesti Kilvenkantaja »

Mäkin suosittelen liivien alle teknistä paitaa,koska alkuun käytin perus t-paitaa alla, ja jouduin jopa tilanteeseen että jouduin leikkaamaan saksilla paidan auki,kun ei hikinen puuvillapaita liukunut läskiltä pois :D mä oon kokeillut melkein kaikki Varustelekan tekniset paidat,ja kaikki toimineet :) Kengistä se kokemus on,että varsikenkä on varsin hyvä kenkä. Ei mee nilkat :)
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 47 kurkkijaa