Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Maastaveto

Keskustelua voimaharjoittelusta, kamppailulajien oheisharjoittelusta, liikuntaravitsemuksesta ja urheiluvammoista

Valvoja: Valvoja

Vastaa

Paljonko nostat maastavedossa?

Alle 60 kg
1
2%
70 kg
0
Ei ääniä
80 kg
3
6%
90 kg
0
Ei ääniä
100 kg
1
2%
110 kg
5
9%
120 kg
2
4%
130 kg
3
6%
140 kg
5
9%
150 kg
2
4%
160 kg
6
11%
170 kg
5
9%
180 kg
6
11%
190 kg
0
Ei ääniä
200 kg
7
13%
210 kg
3
6%
220 kg
1
2%
230 kg
0
Ei ääniä
240 kg
1
2%
250 kg
2
4%
260 kg
0
Ei ääniä
270 kg
0
Ei ääniä
280 kg
0
Ei ääniä
290 kg
0
Ei ääniä
300 kg
0
Ei ääniä
300 kg+
0
Ei ääniä
 
Ääniä yhteensä: 53

Kuvake
JariMarjamaa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 34
Viestit: 1516
Lauteille: Helmikuu 2014
Paikkakunta: Tupos
Etulaji: Kuntosali, Personal Training
Takalajit: Potkunyrkkeily, Hokutoryu jujutsu, Vapaaottelu, Shotokan Karate, JKD/KungFu/Escrima, Krav Maga, Shoot fighting, Aikido, Judo
Yhteystiedot:

Maastaveto

#46

Viesti JariMarjamaa »

Tiistaina uusi enari, 3*135kg, suorilta jaloilta selällä, tosin siis soututelineessä.
Miutta enari kuitenkin, lasketaan :)
katras
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 9
Lauteille: Lokakuu 2015

Maastaveto

#47

Viesti katras »

Maastaveto isoilla raudoilla ja maksimeilla on tämän päivän muoti-ilmiö kamppailuskenessä, joka kyllä loppuu muutaman vuoden kuluttua kun äijät huomaa kasvaneen loukkaantumisriskin ja haittoihin verrattuna olemattoman hyödyn. Mavettaminen on toki äijämäistä hommaa ja suosittua vahvaselkäisten kamppailijoiden keskuudessa sillä maastavedossa liikkuu monella kamppailijalla selkeästi enemmän rautaa kuin kyykyssä, mutta liikkeen vaste itse lajiin on olematon. Sen sijaan sillä saa ukosta kuin ukosta sahapukin ja kun vielä revitään paskoilla tekniikoilla selät mutkalla niin vammariski kasvaa eksponentiaalisesti. Selät ja takareidet jumissa sitten kummastellaan kehässä/matolla kun ei oikein lajitekniikat toimi. Kyykky antaisi lajiin paljon paremman vasteen mutta se on raskaampaa, teknisesti vaikeampaa eikä ollenkaan niin miehekästä kun rautaakin joutuisi pudottamaan kymmeniä kiloja ...
Termiitti
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 146
Lauteille: Tammikuu 2009

Maastaveto

#48

Viesti Termiitti »

Tuomas alkaa olla kunnossa! :D


[video][/video]
"Mies se on hävinnykki mies... Ja huono mies onki!"
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Maastaveto

#49

Viesti Mjölnir »

katras kirjoitti: Maastaveto isoilla raudoilla ja maksimeilla on tämän päivän muoti-ilmiö kamppailuskenessä, joka kyllä loppuu muutaman vuoden kuluttua kun äijät huomaa kasvaneen loukkaantumisriskin ja haittoihin verrattuna olemattoman hyödyn. Mavettaminen on toki äijämäistä hommaa ja suosittua vahvaselkäisten kamppailijoiden keskuudessa sillä maastavedossa liikkuu monella kamppailijalla selkeästi enemmän rautaa kuin kyykyssä, mutta liikkeen vaste itse lajiin on olematon. Sen sijaan sillä saa ukosta kuin ukosta sahapukin ja kun vielä revitään paskoilla tekniikoilla selät mutkalla niin vammariski kasvaa eksponentiaalisesti. Selät ja takareidet jumissa sitten kummastellaan kehässä/matolla kun ei oikein lajitekniikat toimi. Kyykky antaisi lajiin paljon paremman vasteen mutta se on raskaampaa, teknisesti vaikeampaa eikä ollenkaan niin miehekästä kun rautaakin joutuisi pudottamaan kymmeniä kiloja ...
Olisiko mielestäsi parempi, että tehtäsiin tårta på tårta tekniikalla selät mutkalla kyykkyä?
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
tienmestari
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 48
Lauteille: Syyskuu 2015

Maastaveto

#50

Viesti tienmestari »

Jorge kirjoitti:
Mika kirjoitti: 230 kg taitaa nousta toistoina. Mitä mieltä olette tekniikasta?

Toi kyykkiminen lienee joku tapa, jonka hyödystä ei ole tietoa - ainakaan sen aikana ei tankoon kohdisteta mitään työtä, vaan veto alkaa vasta, kun kyykystä on noustu kohtuu normaaliin vetoasentoon.

Tuosta Jon Jonesin vedosta: onhan siinä kivasti malmia, mutta voimanostokisoissa taitaisi tulla hylky tuolla pumppaavalla suorituksella.
Voi olla, että kaverin tarkoitus nimenomaan on aloittaa joka toistossa kuollutveto. Jännityksen purkaminen tapahtuu vain omintakeisella tavalla. Voimanostajat eivät juurikaan taida suosia vetoharjoittelussa esijännitteelisiä sarjoa, enemmänkin näitä miniykkösiä. Bodytreenareilla erilainen lähestymistapa.
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 6402
Lauteille: Lokakuu 2009

Maastaveto

#51

Viesti Ile »

Käytättekö mavessa vetoremmejä? Itse aloin tästä päivästä alkaen käyttää, tarkemmin sanottuna tosin RDL:ssä eikä mavessa. Yleensä en suosi remmejä mutta huomasin, että itselläni otteen pitämisestä alkoi tulla liian selkeästi pullonkaula painojen lisäämiselle.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Maastaveto

#52

Viesti Mjölnir »

Ile kirjoitti: Käytättekö mavessa vetoremmejä? Itse aloin tästä päivästä alkaen käyttää, tarkemmin sanottuna tosin RDL:ssä eikä mavessa. Yleensä en suosi remmejä mutta huomasin, että itselläni otteen pitämisestä alkoi tulla liian selkeästi pullonkaula painojen lisäämiselle.
Mä treenasin reilun vuoden remmien kanssa, siten, että viimeisen sarjan tein loppuun saakka remmeillä. Muutama kuukausi sitten jätin remmit pois ja aloin treenata näppivoimaa.

Nyt ollaan tilanteessa, että entinen ykkönen remmeillä oli 210 kg, nyt ykkönen ilman remmejä 205 kg
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

Maastaveto

#53

Viesti MarkkuT »

Mjölnir vissiin kuitenkin vaihdoit samalla ristiotteeseen, kun jätit remmit pois? Siinä pitää muistaa vaihdella otetta, ettei tule mitään lihasepätasapainoja. Joskus on tullut nähtyä maastavetoa sekä ristiotteella että remmeillä. :D Huonot puolet kummastakin.

Itse tein ennen ristiotteella ilman remmejä, mutta nykyään enimmäkseen remmeillä. Lämmittelysarjat toki aina ilman remmejä. Vetoja ilman remmejä tulee rinnallevetojen ja tempausten muodossa niin paljon, etten stressaa tässä vaiheessa otevoiman kehityksestä. Ristiote tuntuu nykyään tosi luonnottomalta, kun sitä ei ole pitkään aikaan tehnyt.
Ain't no one.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Maastaveto

#54

Viesti Mjölnir »

MarkkuT kirjoitti: Mjölnir vissiin kuitenkin vaihdoit samalla ristiotteeseen, kun jätit remmit pois? Siinä pitää muistaa vaihdella otetta, ettei tule mitään lihasepätasapainoja. Joskus on tullut nähtyä maastavetoa sekä ristiotteella että remmeillä. :D Huonot puolet kummastakin.

Itse tein ennen ristiotteella ilman remmejä, mutta nykyään enimmäkseen remmeillä. Lämmittelysarjat toki aina ilman remmejä. Vetoja ilman remmejä tulee rinnallevetojen ja tempausten muodossa niin paljon, etten stressaa tässä vaiheessa otevoiman kehityksestä. Ristiote tuntuu nykyään tosi luonnottomalta, kun sitä ei ole pitkään aikaan tehnyt.
Juu, vaihdoin ristiotteeseen. Alkulämmitelysarjat (3) teen rinnalleveto-otteella, sitten varsinaiset työsarjat vuorotellen kädet eri päin ristiotteessa ja viimeisen sarjan teen siten, että vaihdan otetta joka vedolla.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Maastaveto

#55

Viesti Mjölnir »

Uusi maastavetoenkka tehtiin tänään 208 kg
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Maastaveto

#56

Viesti Mjölnir »

Kaunisteltiin vähän lukemia tänään, ensin lämmiteltiin:
5 x 60, 5 x 100, 5 x 130, 5 x 180, 1 x 200 ja sitten ennätysraudat tankoon ja 210 kg (PR).
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
JariMarjamaa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 34
Viestit: 1516
Lauteille: Helmikuu 2014
Paikkakunta: Tupos
Etulaji: Kuntosali, Personal Training
Takalajit: Potkunyrkkeily, Hokutoryu jujutsu, Vapaaottelu, Shotokan Karate, JKD/KungFu/Escrima, Krav Maga, Shoot fighting, Aikido, Judo
Yhteystiedot:

Maastaveto

#57

Viesti JariMarjamaa »

Tänään oli taas treffit PTn kanssa, niin pääsi itte kameran eteen.

[youtube][/youtube]

Ei nyt otsikon mukaan maksimia, mutta mavea nyt kuitenkin :)

Mennessä huomasin, että jäi vetoremmit matkasta, mutta parkkipaikalla muistin, että onhan mulla peräkontissa kevyet vetoliinat, jota voi käyttää :)
Vähän luisti eka vedossa lopussa, niin piti korjata otetta, mutta sitten PT kiristi liinoja, niin eipä luistellut 2 viimeiseen sarjaan.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Maastaveto

#58

Viesti Mika »

:peukku:

Teetkö pitkiäkin sarjoja? Teetkö tuota pääasiassa alaselkäliikkeenä?

Tuon ison paidan takia alaselkää on vähän vaikea nähdä, mutta suoristatko selkäsi aina ennen mavea?
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
JariMarjamaa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 34
Viestit: 1516
Lauteille: Helmikuu 2014
Paikkakunta: Tupos
Etulaji: Kuntosali, Personal Training
Takalajit: Potkunyrkkeily, Hokutoryu jujutsu, Vapaaottelu, Shotokan Karate, JKD/KungFu/Escrima, Krav Maga, Shoot fighting, Aikido, Judo
Yhteystiedot:

Maastaveto

#59

Viesti JariMarjamaa »

Riippuu voimakaudesta :)
Nyt PTn kanssa tehnyt näitä "välisarjoja".
Ja tehnyt aina vain selkäliikkeenä.
Ja yritän aina suoristaa.

Omilla systeemeillähän teen joko: 3x20, 12,10,8,6,4 tahi 6x3 toistoa. Riippuu kaudesta.
Nämä tosin soutupakkalaitteessa, kun oman kylänsalilla ei siis vapaita painoja.
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 6402
Lauteille: Lokakuu 2009

Maastaveto

#60

Viesti Ile »

Tarkoittaako siis alaselkäliikkeenä tekeminen tuota, että jaloista ei mennä kovinkaan paljon kyykkyyn vaan sen sijaan taivutetaan kroppaa eteenpäin? Entä jos haluaa tehdä alaselän sijasta enemmän takareisille?
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 50 kurkkijaa