Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Onko linja muuttunut?

Keskustelua Potkun kehittämisestä sekä ohjeita laudan käyttämiseen

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
kenttiensankari
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 5265
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Wroclaw
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Thainyrkkeily, Vapaaottelu, BJJ, Karate

Onko linja muuttunut?

#76

Viesti kenttiensankari »

Andy kirjoitti: Ensimmäinen oli se takavuosien ylläpidon linja että mitään lajia ei saa arvostella ja kaikkien on oltava yhtä suurta perhettä. Kaikkien oli oltava kavereita vaikka väkisin, mitä tuettiin sitten esim. deletoimalla sinänsä asiallisia viestejä joissa esitettyjen asia-argumenttien arveltiin/tiedettiin harmittavan jotakuta muuta kirjoittajaa. Tämä yhden oikean totuuden ilmapiiri karkotti varmasti kymmeniä aktiivisia postaajia ja hyvin moni on kertonut minulle lopettaneensa ensin kirjoittamisen ja sitten lukemisen siksi että "Potkussa ei saa sanoa mitään". Nythän tilanne on tältä osin erilainen mutta käyttäjät ovat jo menneet eivätkä enää palaa.
Tästä meinasin kirjoittaa vähän aikaisemmin tähän ketjuun, mutta vähän toisesta näkökulmasta. Sanoisin, että tämä on syy sille, että Potkussa on niin hyvälaatuisia keskusteluja perinteisistä lajeista. Suomi24: ssä tai jollain muulla foorumilla oli oikeastaan mahdoton keskustella vaikkapa karatesta, koska sai niskaansa kasan trolleja. Tästä sitten vähän seurasi, että käytännössä kaikki aktiiviset perinteisistä lajeista kirjoittavat tulivat tänne.

Sinänsä itse pidän lajien välisiä tekniikkavänkäyksiä ihan mielenkiintoisina. Kunhan ne vain ottaa siltä pohjalta, että mietitään miksi näin tehdään. Ja saa kummankin osapuolen ajattelemaan sitä tekniikkaa tai tekotapaa ja mahdollisia hyötyjä ja haittoja.
"Tärkeintä ei ole voitto, vaan jalo kilpa" - Eräs häviäjä
tonik
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 920
Lauteille: Helmikuu 2007

Onko linja muuttunut?

#77

Viesti tonik »

Gjagor kirjoitti: Ilmapiiriin vaikuttaa jokainen keskustelija ja varsinkin ylläpito. Joillain keskustelupalstoilla ylläpidolla on tapana huudella 'kilven' takaa, kun tietävät ettei heitä voi bannata. Kova halu sanoa viimeinen sana. Sellainen vaikuttaa kielteisesti .
En meinannut tähän ketjuun mitään kirjoittaa mut mun mielestä tämä. Nätisti ilmaistu että joillakin keskustelupalstoilla :lol:

Mitä tulee maahanmuuttoon ni hyvä ettei niitä keskusteluja ole, harmittaa se aihe muutenkin. Mutta noin muuten ei pitäis niin kovalla kädellä poistaa juttuja jos on perusteltuja väittelyt.

Sit mikä täällä ni aika vahva akateeminen lässytys.
Enny ketään meinaa erikseen vaan keskustelukulttuuri jotenkin erikoinen. Ehkä tääl sit on niin paljon korkeasti koulutettua väkeä tai ehkä halutaan antaa itsestä fiksu kuva. Tai jotain :)
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 19
Viestit: 20815
Lauteille: Joulukuu 2007

Onko linja muuttunut?

#78

Viesti Lasse Candé »

Voisitko jotenkin akateemisesti tai ei-akateemisesti määritellä tuon akateemisen lässytyksen ja antaa ehdotuksia kuinka ongelmasta voisi päästä eroon? ;)
Ralle Ryökäle
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 3522
Lauteille: Maaliskuu 2005

Onko linja muuttunut?

#79

Viesti Ralle Ryökäle »

Henkilöön menemättä "jokainen" vois lukea omia viestejään ja ihmetellä sitten "peilin" kanssa että oonko mä tota noin oikeesti totamieltä? Esitänkö jotain? Olenko joku muu kuin oma itseni? Kirjoitinko noin, koska vastapuoli on vtn pelle ja haluan ärsyttää? Vai onko tarkoitus saada työ tai vapaapäivään täytettä, pikkasen löylytellen herkempihermoista :)

Mitäs muuten... Ihailetteko jälkikäteen omia viestejänne?
Kuvake
Pasi Lunden
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 708
Lauteille: Syyskuu 2010
Paikkakunta: Turku

Onko linja muuttunut?

#80

Viesti Pasi Lunden »

Ralle, saatoinpa tunnistaakin ainakin itsestäni jotain tuosta kirjoituksesta. Ainakin vedän jotain rooleistani, tykkään kokeilla rajojani, käydä muuallakin kuin omalla paikallani, kiistakumppanien herkät aukot vetävät puoleensa kuin magneetit ja minulla on joskus hemmetin tylsää.

Reflektoin useinkin omia viestejäni. Joskus olen edes auttavasti tyytyväinen, joskus en.

Mitä sitten?
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 19
Viestit: 20815
Lauteille: Joulukuu 2007

Onko linja muuttunut?

#81

Viesti Lasse Candé »

Niin, mutta puhuuko Ralle nyt edes samasta asiasta?
Sumeassa ulosannissa on se vika että se on sumeaa.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 24789
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Onko linja muuttunut?

#82

Viesti Mjölnir »

Eniten minua pelottaakin se, että mitä jos jotkut eivät oikeasti vedäkään mitään roolia, vaan oikeasti ovat sellaisia, kuin kirjoituksensa antavat olettaa...
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
tonik
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 920
Lauteille: Helmikuu 2007

Onko linja muuttunut?

#83

Viesti tonik »

Meni mullakin vähän rallen viesti ohi mut jos mua meinasit niin vapaapäivän täytettä.
Lasse ei pidä kenenkään muuttaa akateemista tai muutakaan kirjoitustyyliä. Oli turha heitto multa vaikkei niin tosissaan kirjoitettu.
Ralle Ryökäle
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 3522
Lauteille: Maaliskuu 2005

Onko linja muuttunut?

#84

Viesti Ralle Ryökäle »

Onhan keskustelu netissä aina aikas vääristynyt kuva sielun peilistä, mutta toisaalta moni uskaltaa vasta siellä sanoa monta asiaa mitä muuten ei. Ne ketkä mut tuntee niin tietää että sanon suoraan mutta en jyrää, enkä hiljennä toista- se on todella syvältä. Olen sitä mieltä että käytös pitää löytyä ja aina vastustajan kunniotus, oli koitos mikä tahansa. Se ei silti tarkoita sitä etten voisi sanoa vähän pahasti välillä. Ennenmuuta olen huomannut sen että aika huono ihmisvainu ihmisillä on noin yleisesti.
Ei ollu Toni sulle.
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 19
Viestit: 20815
Lauteille: Joulukuu 2007

Onko linja muuttunut?

#85

Viesti Lasse Candé »

Mjölnir kirjoitti: Eniten minua pelottaakin se, että mitä jos jotkut eivät oikeasti vedäkään mitään roolia, vaan oikeasti ovat sellaisia, kuin kirjoituksensa antavat olettaa...
Melko filosofinen pohdinta tuo että minkälainen ihminen on oikeasti.

Jos nyt sitten joku kirjoittelija on "oikeasti" sellainen miltä vaikuttaa, niin miten paljon tästä voi päätellä siitä, miten esim kyseinen ihminen käyttäytyy sosiaalisissa tilanteissa tai miten hän ajattelee mitäkin? Ja määrittelevätkö nämäkään sitä minkälainen ihminen on oikeasti.

Tässä vaiheessa tulee melko validiksi tarkastelutavaksi se, että ihmisen jokin mystinen oikea olemus on melko heikosti hyvinmääritelty ominaisuus.

Mistä päästäänkin sitten asettelun retorisiin herkuttelumahdollisuuksiin. Mitä sitten pohdinnasta voi saada tänne, on toinen kysymys, johon itselläni on melko skeptinen vastaus.
Poista käyttäjä 1747
Viestit tässä aiheessa: 3

Onko linja muuttunut?

#86

Viesti Poista käyttäjä 1747 »

Mjölnir kirjoitti: Eniten minua pelottaakin se, että mitä jos jotkut eivät oikeasti vedäkään mitään roolia, vaan oikeasti ovat sellaisia, kuin kirjoituksensa antavat olettaa...

Joidenkin kohdalla on ensin meinannut provosoitua ja kelaillut pitääkö tuo tyhmänä vai trollaako...ja sitten tajunnut että se raukka on ihan tosissaan.

Niin ja Rallelle: mä ihastelen omia viestejäni. Ei siksi että harjoittaisin itsekritiikkiä (tarpeetonta koska jumalat ovat luoneet minut kuvakseen) vaan siksi että olen äärettömän turhamainen eikä egoni meinaa mahtua tälle planeetalle.

Niin ja kaikki jotka tuntevat mut tietävät että olen livenä vielä paljon pahempi mulkku!

:drinkers:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja. Ole hyvä ja rekisteröidy tai kirjaudu sisään.
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 6397
Lauteille: Lokakuu 2009

Onko linja muuttunut?

#87

Viesti Ile »

luupää kirjoitti: koska jumalat ovat luoneet minut kuvakseen
Mitä jumalia tarkoitat? Postaamastasi kuvasta päätellen ainakin roomalaisessa mytologiassa esiintynyttä kaksiposkista Anus-jumalaa?

Pahoittelen akateemista sävyä.
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 18892
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Onko linja muuttunut?

#88

Viesti Andy »

Miten tämä liittyy mihinkään?
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 6397
Lauteille: Lokakuu 2009

Onko linja muuttunut?

#89

Viesti Ile »

Siten, että mun linja on muuttunut.

Vakavasti vielä noista vanhoista ketjuista. Itse näen kyllä niillä aika paljon arvoa - tulevaisuuttakin ajatellen - siinä mielessä, että niihin on dokumentoitu ajankuvaa, tapahtumia, mielipiteitä, yksilöiden tarinoita ja kulloinkin vallinnutta keskustelukulttuuria kamppailuskenessä. Toki sitä voisi olla helpompi lukea editoituna, mutta kuka sen homman tekisi?

Voi nyt tietysti olla, että moni peruskamppailuharrastaja ei ole niin kiinnostunut tällaisesta, mutta kyllä mun mielestä olis mahtavaa lukea aikalaisten (ei sentään ehkä itseni) näkemyksiä silloisista jutuista (uusista lajeista, vetäjistä, legendaarisista tyypeistä jne.) vaikkapa 80- ja 90-luvuilta.
Oar
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 555
Lauteille: Huhtikuu 2011

Onko linja muuttunut?

#90

Viesti Oar »

Andy kirjoitti: Miten tämä liittyy mihinkään?
Ensin ajattelin että onpas hauskan itseironisesti sanottu, mutta hetken aikaa pähkäiltyäni tajusin etten ole varma onko kyseessä huumori vai ei. Jännä!
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 5 kurkkijaa