Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Kaspin-ketju

Muun maailman lajit

Valvoja: Valvoja

Vastaa
sinappi
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 3282
Lauteille: Tammikuu 2006
Etulaji: Taihojutsu
Takalajit: Brasilialainen jujutsu, vapaaottelu, lukkopaini, Bujinkan budo taijutsu, Hontai Yoshin-ryu jujutsu, judo, taekwondo ja muay thai.

Kaspin-ketju

#121

Viesti sinappi »

Paanari, ei tarvitsekaan vastata. Palasin ajassa katsomaan, miten tätä hevosta on aikanaan hakattu. Löysin seuraavaan:
Paanari kirjoitti: Kalle on hauskin ja mielenkiintoisin tyyppi keneen olen törmännyt.
Valehteleehan se puolisavolainen minkä kerkiää jos joku uskoo kaiken.
hehehe totuus onkin paras vale :p
http://www.potku.net/forum/viewtopic.ph ... 6&start=10" onclick="window.open(this.href);return false;

Suotta loukkaannut minun sanomisista, kun itse olet sanonut aivan samaa.
sinappi
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 3282
Lauteille: Tammikuu 2006
Etulaji: Taihojutsu
Takalajit: Brasilialainen jujutsu, vapaaottelu, lukkopaini, Bujinkan budo taijutsu, Hontai Yoshin-ryu jujutsu, judo, taekwondo ja muay thai.

Kaspin-ketju

#122

Viesti sinappi »

tonik kirjoitti: Onkos sinapilla mikä tietämys puukkojutuista?
Olen harjoitellut ihan vähän japanilaista puukotusta osana laajempaa taitokokonaisuutta. Olen tavannut lukuisia puukottajia ja heidän uhrejaan. Osaan valmistaa puukon ja tunnen sen käytön työkaluna. Vanhojen romanien kanssa olen joskus päässyt keskustelemaan heidän puukkokulttuuristaan.

Ei minulla ehkä ole ottimia tähän asiaan, mutta mikään näkemäni suomalaisen kylähullun esittämä puukonpyöritys ei tähän päivään ole saanut minua vakuuttumaan siellä takana olevasta käytännöllisestä puukkotaistelutaidosta. :)
tonik
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 920
Lauteille: Helmikuu 2007

Kaspin-ketju

#123

Viesti tonik »

Pitää nyt ymmärtää että Paanari ei ole Valkonen. Paanari kertonut omia kokemuksiaan. Tarviiko niistä kolmatta osapuolta nimittää kusettajaksi?
Ei mua haittaa. Enemmän kertoo kirjoittajasta. Mutta ymmärrän, itsekin siellä ollut. Nuorempi, innokas ja tiukka mielipiteistä.
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Kaspin-ketju

#124

Viesti Totte »

Ylipotkija: En jaksa siivota asiattomuuksia asiallisuuksista, joten jääkööt viestit kuten ovat. Kusettajaksi haukkuminen kuitenkin rikkoo sääntöjä. Kriittinen saa olla, mutta sen kritiikin voi esittää jollain muulla tavoin. Tästä kuitenkin nyt jatketaan sitten ihan aiheesta, ei metalla. Kiitos.
Kuvake
Kyynikko
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 3467
Lauteille: Marraskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Takalajit: MMA, shootfighting, eurooppalainen jujutsu, Latosa escrima, Pekiti tirsia kali, judo, voimankäyttö.

Kaspin-ketju

#125

Viesti Kyynikko »

Kaspin-porukat tekisivät suuren palveluksen itselleen sanoutumalla irti koko tästä feikkihistoria-hölynpölystä ja kesittymällä treenaamiseen. Väliäkö sillä mistä ne tekniikat tulevat.

Ei tuo tarinointi enää mene läpi. Ei se lajia varmaan huononna silti...
"Ei pidä syyttää peiliä jos nenä on vino." - Nikolai Gogol

Mukamas viisas. Mukamas keppimiäs.
Kuvake
Paanari
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 32
Viestit: 2262
Lauteille: Maaliskuu 2006

Kaspin-ketju

#126

Viesti Paanari »

sinappi kirjoitti: Paanari, ei tarvitsekaan vastata. Palasin ajassa katsomaan, miten tätä hevosta on aikanaan hakattu. Löysin seuraavaan:
Paanari kirjoitti: Kalle on hauskin ja mielenkiintoisin tyyppi keneen olen törmännyt.
Valehteleehan se puolisavolainen minkä kerkiää jos joku uskoo kaiken.
hehehe totuus onkin paras vale :p
http://www.potku.net/forum/viewtopic.ph ... 6&start=10" onclick="window.open(this.href);return false;

Suotta loukkaannut minun sanomisista, kun itse olet sanonut aivan samaa.
1) Onko Kaarlo Valkonen kertonut julkisesti, että hänen esivanhempansa, Jon Valkonen, on käynyt Kiinassa opettamassa lehtipellin taontaa ja oppinut reissullaan kung fua?
-Näin on tehnyt ja samassa yhteydessä on myös maininnut että, on suvussa kulkeva tarina. Valkosen suvun kung-fu juuret lienee tsaarille rautatietä rakentaneissa kiinalaisissa sotavangeissa ja hänen esivanhempien tekemässä Tiibetin reissussa 1900-luvun alussa. Näinhän se on kerrottu ja en pidä mahdottomana. Jotain ne kävi siellä monta vuotta tekemässä ja en usko että Budhalle kävivät puhumassa.
Toki tähän Tiibetin reissuun liittyy tämä paljon huomiota osakseen saanut palanut matka-arkku josta jo seuraavaan..
2) Onko Kaarlo Valkonen kertonut julkisesti, että Gustaf Mannerheimin marsalkansauvassa oli kaspin-myrkkyä sisällään?
-Käsittääkseni on kertonut mutta, tämän asian todentaminen lie mahdotonta. Siis tämän "myrkkyasian". Sauva josta on ollut puhetta ei ollut Mannerheimin. Ko. "Marsalkan sauva" paloi matka-arkun mukana.
Siitä miten tämä tarina on muuttunut siihen että, Mannerheimin sauva olisi sisältänyt myrkkyä, minulla ei ole kuin hatara epäilys että, joku toimittaja on oikaissut. Saatanpa olla väärässäkin Hymiö wink
3) Onko Kaarlo Valkonen kertonut julkisesti, että sotien aikana hankasalmelaisnaiset kehittivät kasipinin nykymuotoonsa?
- Siis sotien aikana? Tarkoittanet toista maailmansotaa? Ei ole kertonut mutta, on kertonut että, naiset säilyttivät tietoja/taitoja ja opettivat eteenpäin useamman sukupolven aikana kun, miehet oli akkaväkee paossa sotatoimissa.
4) Onko Kaarlo Valkonen mielestäsi puhunut totta väitteiden 1, 2 ja 3 osalta, mikäli hän on nuo väitteet esittänyt?
- Näillä esittämilläni vastauksilla totean että, uskoisin Kallen puhuneen kuten hänelle on asiat kerrottu ja pitäneen niitä totena.
Toki on paljon sellaistakin tarinaa mitä ette tiedä ja en usko että, tässä ilmapiirissä on kovin viisasta kertoakkaan.
Mutta, jos joku tahtoo penkoa niin, varmaan löytyy joitain matkustus asiakirjoja Tiibetin reissusta ja kuitteja palovakuutuksen korvaamasta matka-arkun sisällöstä.
Uskoo kuka uskoo...
Kuten olen jo useasti ilmaissut jos, edes osa on totta tämä on raju juttu.
Sitten jos Kalle on itse kehitellyt kaiken, Kas-Pin aseet, liikesarjat niille ja maataloustyökaluille samat. Joutessaan raapustellut pitkän historiikin suvustaan jne. .. Eikö Kalle silloin pitäisi nostaa jo jalustalle, Suomi Kung-fun isänä?
Kuten liki kaikissa lajeissa/tyyleissä myös Kas-pinissa historia on hyvinkin kiistanalainen ja epämääräinen.
Miksi tässäkin asiassa Suomi pojan pitäsi olla yhtään huonompi kuin muittenkaan...
Jaska M
EX AGMINE HACCAPELLORUM LIBERA NOS DOMINE
sinappi
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 3282
Lauteille: Tammikuu 2006
Etulaji: Taihojutsu
Takalajit: Brasilialainen jujutsu, vapaaottelu, lukkopaini, Bujinkan budo taijutsu, Hontai Yoshin-ryu jujutsu, judo, taekwondo ja muay thai.

Kaspin-ketju

#127

Viesti sinappi »

Paanari kirjoitti: Sitten jos Kalle on itse kehitellyt kaiken, Kas-Pin aseet, liikesarjat niille ja maataloustyökaluille samat. Joutessaan raapustellut pitkän historiikin suvustaan jne. .. Eikö Kalle silloin pitäisi nostaa jo jalustalle, Suomi Kung-fun isänä?
Kyllä pitäisi. Tietysti olisi vähän kyseenalaista kutsua sitä kungfuksi, mutta onhan eteläamerikkalaista ja eurooppalaista jujutsuakin.
tänäskän
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 589
Lauteille: Heinäkuu 2006

Kaspin-ketju

#128

Viesti tänäskän »

Kyynikko kirjoitti: Kaspin-porukat tekisivät suuren palveluksen itselleen sanoutumalla irti koko tästä feikkihistoria-hölynpölystä ja kesittymällä treenaamiseen. Väliäkö sillä mistä ne tekniikat tulevat.
Ei tuo tarinointi enää mene läpi. Ei se lajia varmaan huononna silti...
Tunnen huonosti näitä historiaan liittyviä tarinoita. Olen aikanaan niistä lukenut ja kuullut. Kaikkea en ymmärrä, mutta se ei minua häiritse. Eivät häiritse myöskään muiden mielipiteet. Treenaaminen ja tämän päivän asiat ovat minulle tärkeimpiä. On mielenkiintoista lukea myös muihin lajeihin ja tyylisuuntiin liittyviä tarinoita. Niitä on mulla nytkin iltalukemisena.
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Kaspin-ketju

#129

Viesti Andy »

Kaspinin varhaishistoriaa.

Kuva

Kuva
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
Kyynikko
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 3467
Lauteille: Marraskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Takalajit: MMA, shootfighting, eurooppalainen jujutsu, Latosa escrima, Pekiti tirsia kali, judo, voimankäyttö.

Kaspin-ketju

#130

Viesti Kyynikko »

Nyt olisi kiva kuulla kuka maailman huippuopettaja escrimassa on esiintynyt 2001 Hankasalmen monitoimitalolla.

Mika ja kumppanit osaavat varmaan kommentoida tätä "1 aste/10 vuotta, 2 aste / 20 vuotta harjoittelua-" kuviota kiinalaisissa lajeissa.

Kiva kuulla myös että tämmöinen suora linkki tai chihin-kin on.

SE pikkasen hämmentää miten tämä "erittäin harvinainen itämainen kamppailulaji" kaspinJiujitsu liittyy kaspiniin joka on perinteinen suomalainen Valkosen suvun kamppailulaji.
"Ei pidä syyttää peiliä jos nenä on vino." - Nikolai Gogol

Mukamas viisas. Mukamas keppimiäs.
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Kaspin-ketju

#131

Viesti Lasse Candé »

Kyynikko kirjoitti: Nyt olisi kiva kuulla kuka maailman huippuopettaja escrimassa on esiintynyt 2001 Hankasalmen monitoimitalolla.
Se oli "maaliman". :)
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Kaspin-ketju

#132

Viesti Mika »

Kyynikko kirjoitti: Mika ja kumppanit osaavat varmaan kommentoida tätä "1 aste/10 vuotta, 2 aste / 20 vuotta harjoittelua-" kuviota kiinalaisissa lajeissa.
Sanotaan vaikka niin, etten ole aiemmin tuollaisesta kuullut.

Sinänsä tuossa oli melko erikoisia lajeja. Sii-naa varmaankin viittaa tuossa toisessa artikkelissa mainittuun Chinaihin, joka on siis Chin na tai Chinna eli kantoniksi Cum Na tai Cum La. Se tarkoittaa monissa kiinalaisissa tyyleissä tavattavaa lukottelua. Oma lajinsa se ei tietääkseni ole.

Sii-Fu viitannee opettajan nimitykseen, joka on Shifu tai kantoniksi Sifu. Voihan se tietysti ollakin jokin laji mutta vain eri tavalla kirjoitettuna jotta tunnistaisin sen.

Kung-Fu on myös yleisempi termi eikä laji.

Olisi tosiaan kiva tietää, millaisia maailman huippuopettajia noissa noin kymmenessä eri lajissa on käynyt esittelemässä taitojaan Hankasalmella vuonna 2001.

Sinänsä tuo historiakuvaus ja maininta 1800-luvun Kiinasta poikkeaa nykyään kerrotusta Kaspinin historiasta varsin radikaalisti. Totuutta tuo vanhempi versio silti jo vähän lähenee.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Veepee
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1298
Lauteille: Tammikuu 2014
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Taido, Tenshin shōden Katori shintō-ryū
Sivulajit: Tachimura-ha Shuri-Te, 白眉, Shaolin
Takalajit: Judo, moderni taijiquan

Kaspin-ketju

#133

Viesti Veepee »

Mika kirjoitti: Sinänsä tuossa oli melko erikoisia lajeja. Sii-naa varmaankin viittaa tuossa toisessa artikkelissa mainittuun Chinaihin, joka on siis Chin na tai Chinna eli kantoniksi Cum Na tai Cum La. Se tarkoittaa monissa kiinalaisissa tyyleissä tavattavaa lukottelua. Oma lajinsa se ei tietääkseni ole.
Itse asiassa se on qinna, 擒拿 :D
Ville-Pekka Turpeinen

"If your unsoku is good, you can never be touched." -Kozo Kitamura, taido 8. dan hanshi, Suomen taidoliiton kesäleiri 2012

"Kun olet kiillottanut tekniikkasi ja saavuttanut liikkeiden vapauden, saat luonnostaan ihmeelliset voimat." -Musashi Miyamoto, Go Rin no Sho, Tulen rulla
MikaelF
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 901
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kaspin-ketju

#134

Viesti MikaelF »

Lasse Candé kirjoitti:
Kyynikko kirjoitti: Nyt olisi kiva kuulla kuka maailman huippuopettaja escrimassa on esiintynyt 2001 Hankasalmen monitoimitalolla.
Se oli "maaliman". :)
.... Ja lisäksi se oli eksrima... :-D
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Kaspin-ketju

#135

Viesti Mika »

Unohdinkin muuten tuon Qinnan! :peukku:

Tästä on siis kyse:
Chin na or Qinna (擒拿) is the set of joint lock techniques used in the Chinese martial arts to control or lock an opponent's joints or muscles/tendons so he cannot move, thus neutralizing the opponent's fighting ability.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 43 kurkkijaa