Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Esittelyt

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Veepee
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1298
Lauteille: Tammikuu 2014
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Taido, Tenshin shōden Katori shintō-ryū
Sivulajit: Tachimura-ha Shuri-Te, 白眉, Shaolin
Takalajit: Judo, moderni taijiquan

Esittelyt

#916

Viesti Veepee »

Keravan Sandokaissa voi myös treenata taidoa. Ymmärtääkseni myös joitain muitakin lajeja. :)
Ville-Pekka Turpeinen

"If your unsoku is good, you can never be touched." -Kozo Kitamura, taido 8. dan hanshi, Suomen taidoliiton kesäleiri 2012

"Kun olet kiillottanut tekniikkasi ja saavuttanut liikkeiden vapauden, saat luonnostaan ihmeelliset voimat." -Musashi Miyamoto, Go Rin no Sho, Tulen rulla
Jörri
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 426
Lauteille: Joulukuu 2013
Etulaji: Taekwondo

Esittelyt

#917

Viesti Jörri »

Jotta Keravan Taekwondo saa lisä-ääniä niin Antti on kyllä pätevä soveltamaan treeniä sopivaksi. Ja Jörri itsekkin saattaa tulla vetämään treenejä... Sinne vaan sekaan.
Kat
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 10
Lauteille: Syyskuu 2015
Paikkakunta: E-P

Esittelyt

#918

Viesti Kat »

Heippis

Kolmekymppinen naisihminen Seinäjoelta. Vuoden verran olen harrastanut Krav Magaa, ja koko ajan mielenkiinto kamppailua ja eri lajeja kohtaan lisääntyy, ja aikomuksena on aloittaa rinnalle toinenkin laji, MMA nyt ensiksi kokeiluun.

Ennen kamppailua harrastin ainakin 8 vuotta kehonrakennuspainotteista kuntosaliharjoittelua, mutta se alkoi tuntua liian pinnalliselta ja tylsältä lajilta, motivaatio taisi loppua jo ainakin pari vuotta sitten. Lisäksi musta tuntui, että vaikka pystyinkin tietyissä liikkeissä nostaa melko isoja kuormia, ja joissakin kohdissa vartaloa oli sitä "palaakin" ihan sopivasti, niin en kuitenkaan pysty mihinkään, jos pitää jotain toiminnallisempaa tehdä. Olin (ja olen vieläkin, mutta en niin pahoin) kömpelö ja kankea. Niistä isohkoista lihaksista ja kohtuullisesta penkkituloksesta ei kuitenkaan ole ihan hirveästi hyötyä punttisalin ulkopuolella.

Mulla on tapana harkita ja meinata asioita pitkään, joten kamppailuakin meinasin monta vuotta, ennen kun aloitin. Sitä ennen harrastin mm paritanssia jonkin aikaa, mutta siinä turhautti seuran lavatanssipainotteisuus (itse olisin tykännyt rock´n´swing-tansseista), ja lisäksi totesin, ettei seuraajan rooli sovi mulle.
Kuvake
Pekoraali
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 9
Lauteille: Syyskuu 2015

Esittelyt

#919

Viesti Pekoraali »

Tervehdys kanssapotkijoille!

Olen mättölajien harrastaja vuosimallia -81 ja pidän tukikohtaani Tampereella. Takana on nyt noin 19 vuotta arpia, murtumia ja kantapään kautta oppimista. En koe takalajilistani pituutta suosituksena. Nykyisin olen keskittynyt lähinnä aseellisiin lajeihin, erityisesti historialliseen miekkailuun THEMAssa ja päälajiini Pekiti Tirsiaan Taistelutaitokoulun "hellässä" huomassa. Näitä harjoittelen hieman paradoksaalisesti oppiakseni paremmaksi aseettoman taistelun saralla. Tutkin ja kokeilen mielelläni eri lajeja ja treenaan mielelläni eri ihmisten kanssa laajentaakseni horisonttejani. Keskeisenä tavoitteenani on tällä hetkellä syvempi ymmärrys lähitaistelun konsepteista ja säännönmukaisuuksista, motivaationi harjoitteluun on käytännöllisyyden estetiikka.
"Jack of all trades is a master in nothing, but master one thing and you jack all others" - Greg Nelson
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 21
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Esittelyt

#920

Viesti Mjölnir »

Kat ja Pekoraali

Tervetuloa lauteille! Löylyä saa heittää :D
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Esittelyt

#921

Viesti Lasse Candé »

Lupaavia uusia potkulaisia tällä kertaa. Yksi jota oletettavasti "vaivaa" pitkäjänteisyys ja toinen joka on pidemmän linjan tekijöitä. Hieno homma! Mennään löylyille!
Villep
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 20
Lauteille: Tammikuu 2009

Esittelyt

#922

Viesti Villep »

Heippa hei. Olen Ville ja asustelen tampereella. Treenaan tällä hetkellä brassi jujutsua ja lukkopainia sekä Defendoa jossa toimin myös ohjaajana. Näitä aktiviteetteja hippastelen wfc warriors seurassa, Tampereen tampellassa aina kun vuorotyö ja perhe-elämä antaa myöden. Aikasemmin olen treenannut Judoa, Wado ryu karatea, nyrkkeilyä ja muay thaita. On myös ala-aste ikäisenä ollut jääkiekko, jalkapallo ja salibandy harrastusta. Jossain vaiheessa pelasin myös pari kautta rugbya. Lisäksi uskottelen itselleni että harrastaisin vielä alamäkipyöräilyä vaikka kahteen kesään en ole rinteessä käynyt ja pyöräkin tuli taloudellisessa ahdingossa myytyä. En tiedä mikä varsinaisesti kamppailulajeissa minua viehättää, mutta kuten muistaakseni Anthony Bourdain sanoi " jiujitsu makes me very happy" samanlainen fiilis on itsellä. Ip ja vk asiat kiinnostaa myös kovin ja varsinkin se ajatus puoli niissä. Potkua on tullut luettua varmaankin vuodesta 2008 ja 2009 olen näköjään rekisteröitynyt tänne. Muutama viikko sitten aloin kirjoittelemaan hivenen aktiivisemmin, ehkä siksi että yritän parantaa kirjallista ilmaisuani. Semmosta, siinä kai se.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 151
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Esittelyt

#923

Viesti Mika »

:tervetuloa:
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Teemu77
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 73
Lauteille: Marraskuu 2015
Paikkakunta: Helsinki

Esittelyt

#924

Viesti Teemu77 »

Hei kaikki potkulaiset!

Kuten nimimerkistäni voi ehkä päätellä, olen nimeltäni Teemu ja joko ikäni tai syntymävuoteni on 77.

Harrastin nuorempana muutamia eri lajeja, mutta olen viimeiset kymmenen ollut treenaamatta, osittain johtuen vakavasta sairastumisesta (vanhuus ei tule yksin!), osittain siitä, kun mursin savatessa nenäni, joka sillä erää alensi treenimotivaationi nollaan pariksi vuodeksi.

Olen kuitenkin näin keski-iän kynnyksellä ajatellut paluuta kamppailulajien pariin. Hullun hommaa, koska olen vanha, hidas, kankea, heikko, huonokuntoinen ja lievästi ylipainoinenkin. Olen kuitenkin asian jo päättänyt, nyt on enää harkinnassa se, että mitä lajia lähden harrastamaan! Kyokushin on pääkaupunkiseudun tarjonnasta ehkä se mielenkiintoisin laji. En vain ole varma onko se minulle se sopivin laji, johtuen yllämainituista huippu-urheilijan ominaisuuksistani.

Ei tässä sen enempää, jatkan ketjuissa jotka liippaavat kiinnostuksen kohteitani edes sinne päin läheltä.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 151
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Esittelyt

#925

Viesti Mika »

Teemu77 kirjoitti: Hei kaikki potkulaiset!

Kuten nimimerkistäni voi ehkä päätellä, olen nimeltäni Teemu ja joko ikäni tai syntymävuoteni on 77.
:smt003

:tervetuloa:
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Poista käyttäjä 8031
Viestit tässä aiheessa: 15

Esittelyt

#926

Viesti Poista käyttäjä 8031 »

Moro kaikki! Päätin liittyä potkuun kun kamppailulajit kiinnostavat niin paljon nykyään, olen 24v, ja mitään taustaa kamppailulajeista ole muuta kuin vuosia jatkunut intohimoinen vapaaottelun seuraaminen. Urheilutaustaa ei löydy oikein, vaikka futista, jääkiekkoa, säbää tuli pelattua sen 1-2 kautta jokaista junnuna eli melko puuhastelu asteelle ne jäi, sen jälkeen skeittaillu teininä, mutta kiinnostus loppui vuosien saatossa. Sittemmin ollutkin penkkiurheilijana, ja se tietenkin näkyy ja tuntuu. Ajatuksena on aloittaa jokin kamppailulaji tuonnempana, kun tulee muutettua paikkakuntaa. 8)
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 151
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Esittelyt

#927

Viesti Mika »

:tervetuloa:
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Horizon
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 10
Lauteille: Elokuu 2016
Etulaji: Muy thai
Sivulajit: Nyrkkeily
Takalajit: Choy lee fut, Judo, kickboxing

Esittelyt

#928

Viesti Horizon »

Moron kaikille. Viimein sain tällasen aikaan. Ensin:
Oon 31 vee fil. yo mit valmistuminen niin ja näin. Yksi syy siihen tulee tässä: Muutin Puerto Ricoon, väliamerikkaan karibialle tuossa. För löööv, niin kun arvata saattaa.

Taistelulajitaustani on seuraavanlainen: Aloitin Judon ala-asteella, kolmannella luokalla. Neljävuotta meni, eli 7. Luokalla homma loppui. Sit seigokan karatee ja nyrkkeilyä(isän ohjaamana) reilu vuosi. Nyrkkeily nyt on seurannut sieltä asti enemmän tai vähemmän. 16v aloitin choy lee futin ja sitä jatkuikin sitten n. 23 vuotiaaseen. Kiinassa käytiin ja hung sing kwoon treeneissä(tietää ken tietää). Sitten muutama välivuosi(n. 5 haha) jolloin salit ja nyrkkeilysakki silloin tällöin korvasi treenin. Nyt ulkomailla asuessa treenaan thaikkua ja kikkari. Viihteeksi, en liian tosissaan :)
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 21
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Esittelyt

#929

Viesti Mjölnir »

:tervetuloa:
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
KirsiT
potkutyyny
potkutyyny
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1
Lauteille: Syyskuu 2016
Etulaji: Thainyrkkeily

Esittelyt

#930

Viesti KirsiT »

Hello kaikille. About parikymppinen naisen alku täällä kirjoittelee. Juuri aloitettu thainyrkkeilyharrastus jotenkin johdatteli tänne foorumille :)
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 37 kurkkijaa