Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Makwan Amirkhani

Kamppailu-urheilulajit eli BJJ, MMA, nyrkkeily, paini, potkunyrkkeily, thainyrkkeily jne.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 32
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Makwan Amirkhani

#46

Viesti Mika »

Minähän jatkan metaa sitten. Andyn vastaus sinulle on todella, todella arvokas. Olet hänelle noin 150 olutta velkaa.

Jos (ihan ylipäätään) kyselisit aidon avoimesti ja saamiasi vastauksia sekä muuta keskustelua tuomitsematta (mainitsit nyt mm. tårta på tårta), ihan varmasti saisit erilaisia ja enemmän vastauksia, vaikket mikään kamppailun00b olekaan.

Ehkä et ymmärrä, mitenkä tällaisessa keskustelussa vaikutat trollilta, joka vain kiusaa ihmisiä jatkuvilla kysymyksillään. Siitä ei voi syyttää lukijoita, mutta jos tarkoituksena on oikeasti saada hyviä vastauksia, sitten kirjoitustyylin merkitystä kannattanee pohtia.
MUOKKAUS: Ralle ehti väliin.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 6402
Lauteille: Lokakuu 2009

Makwan Amirkhani

#47

Viesti Ile »

Muuten hyvä viesti Rallelta mutta tämä vähän pisti silmään:
Ralle Ryökäle kirjoitti: Olihan toi ihan sääntöjenmukaista ja tälleen, joskin epätavallista, vähän kun ois heittänyt hiekkaa toisen silmiin....
Tuosta tulee vähän sellainen mielikuva, että ei ollut ihan reilua kuitenkaan...

Mun mielestä täysin ok temppu. Pitää olla hereillä alusta alkaen. Eikä ole erityisen harvinaista, että heti aloituksessa "testataan" toisen hereillä oloa vähän räväkämmällä avauksella.
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Makwan Amirkhani

#48

Viesti Lasse Candé »

Mika kirjoitti: Minähän jatkan metaa sitten.
Tottakai me jatketaan. Sehän sinun tarkoituksesi tietenkin olikin kun metan aloitit, vaikka sitten kirjoititkin
Tämä sivujuoni lienee käsitelty (sehän nähdään... :D).
Kun kyllä minä sen tiedän ettet ole niin tyhmä että luulisit että kun aloitat taas kerran metakeskustelu-henkilöhyökkäyskampanjan minua vastaan en sitten antaisi vastineita. Sinullahan pitäisi olla aika vakavan luokan vaikeuksia lainalaisuuksien tunnistamisessa näillä yhteisillä kilometreillämme, jos niin luulisit.

Sitä voi sitten pohtia jos siltä tuntuu että miksi ihmeessä halusit aloittaa tämän. Varmaan jotain tekemisen puutetta tms.


Andyn vastaus sinulle on todella, todella arvokas. Olet hänelle noin 150 olutta velkaa.
En tietenkään ole. Eikä vastaus ole minulle vaan ketjulle. Koska kuitenkin nyt vain lähinnä mollaat kysymysantiani ketjulle, ilmeisesti et sitten myöskään pidä tuota Andyn vastausta minkään arvoisena ketjulle vaan vain minulle. Sitähän ei siis tietenkään olisi tullut jos ei olisi kysytty.


Jos (ihan ylipäätään) kyselisit aidon avoimesti ja saamiasi vastauksia sekä muuta keskustelua tuomitsematta (mainitsit nyt mm. tårta på tårta), ihan varmasti saisit erilaisia ja enemmän vastauksia, vaikket mikään kamppailun00b olekaan.


Kysymykseni ovat olleet aidon avoimia. Jos tahdot tulkita jotain sävyjä sieltä, kannattaa katsoa miten mihinkin ollaan päädytty sieltä ihan alusta alkaen. Jotenkin myös hauskaa kun keskusteluohjeet tulevat sinulta, jonka kaksi viimeistä viestiä ovat pelkkiä henkilöhyökkäyksiä kun samaan aikaan ympärillä on ihan hyvähkö kamppailulajikeskustelu.


Ehkä et ymmärrä, mitenkä tällaisessa keskustelussa vaikutat trollilta, joka vain kiusaa ihmisiä jatkuvilla kysymyksillään. Siitä ei voi syyttää lukijoita, mutta jos tarkoituksena on oikeasti saada hyviä vastauksia, sitten kirjoitustyylin merkitystä kannattanee pohtia.
Tuollaisiin vaikutelmiin vaikuttaa niitä voimistavasti se kun joku tulee ajattelemaan jengin puolesta. Mutta toisaalta, sehän sinun tarkoituksesi tietenkin onkin. Ehkä sinä et ymmärrä kuinka vaikutat kusipäältä joka vie keskustelun täysin metaileviin henkilöhyökkäyksiin. Siitäkään tuskin voi syyttää lukioita, mitä ihmetta sillä nyt sitten tarkoitatkaan.



Otetaas sitten vielä kertauksena keskustelun sumeat kohdat, hajanaisia kommentteja ja kysymyksiä:
Kun huhut Amirkhanin UFC-sopimuksesta alkoivat liikkua keskiviikkona, moni Suomen vapaaottelupiireissä ihmetteli, miksei himoittua tilaisuutta saanut joku toinen suomalainen.
Mihin tuo ajatus että mahdollisuus olisi pitänyt antaa jollekin muulle perustuu?
Odotatko siis jonkun laittavan tänne satojen/tuhansien ihmisten nimilistan joka kerättäisiin haastattelemalla treeneissä kävijöitä vai mikä kysymys tämä on?
Niin siis tuostahan puhuivat "kaikki" että miksi juuri Makwan pääsi UFC:hen eikä esim. Tipi, Tauru, Salovaara tms. Syyt ovat tietysti ilmeiset jos tuntee kuvioita mutta nimenomaan perustreenaajille ne eivät ole.
Voisiko kuvitella että näitä ilmeisiä syitä kertoisi vaikkapa tässä ketjussa?
Oletko sitä mieltä, tai onko joku muu täällä sitä mieltä, että tuon Tipin, Taurun tai Salovaaran olisi pitänyt saada tilaisuus ja miten näiden olisi sitten pitänyt saada se tilaisuus?
Onko noissa näytöissä suuriakin eroja? Onko kaukaa haettua että pärjäämispotentiaalissa pidemmän tähtäimen sijoituksena olisi?
Kovasti tää kaveri on valittanut että FFG sitä ja tätä.
Valitusten todenperäisyydestä voi olla montaa mieltä.
En oikeastaan jaksa nyt ruveta kirjoittamaan esseevastausta aiheesta joka on ns. yleisessä tiedossa.
Se lienee myös yleisessä tiedossa että Makwan ei ole maailman helpoin persoona.
Miten tuo "yleinen tieto" miehen hankaluudesta ilmenee? Joku ei tykkää? :D
Jos haluaa laajemman käsityksen alasta niin on vähän pakko tutustua siihen laajemmin. Itse en jaksa tässä nyt kirjoittaa tarkkaa selostusta perustellakseni selvää asiaa.
Noin perusvireeltä ei tuossa mitään sen suurempaa ongelmaa ole ollut vaikka eteneminen onkin ollut hitaahkoa. Muutamia sanankäänteitä sinne tänne mitä varmaan voisi jalostaa jos tästä esim saisi palkkaa.

Se että sanoo että ketjussa on nähty passkanjauhantaakaan, tilanteessa jossa selkeästi otsikon henkilöstä vähän halutaan antaa huonoa kuvaa mutta ei kerrota sen pohjaa, nyt tuskin on mitenkään katastrofaalinen asia juuri kenellekään.



Tahtosin vielä palata tähän:
Mika kirjoitti: Jos (ihan ylipäätään) kyselisit aidon avoimesti ja saamiasi vastauksia sekä muuta keskustelua tuomitsematta (mainitsit nyt mm. tårta på tårta), ihan varmasti saisit erilaisia ja enemmän vastauksia, vaikket mikään kamppailun00b olekaan.


Oletko sitä mieltä että asenteellinen ongelma olisi tässä ketjussa jotenkin alkanut minusta. Heti ensimmäiseen täysin normaaliin kysymykseeni tuli vastaus:
Odotatko siis jonkun laittavan tänne satojen/tuhansien ihmisten nimilistan joka kerättäisiin haastattelemalla treeneissä kävijöitä vai mikä kysymys tämä on?
Täällä ei sokeroida. Minä sokeroin yleensä aluksi, mutta kun kulttuuri kehittyy, kehityn mukana. En ole syyllistynyt ylilyönteihin. Voit palata ketjun alkuun tarkastelemaan asian kehitystä.
Päälle sitten vielä juttuja esseevastauksista ja selvistä asioista. Minua ei haittaa tuosta yhtikäs mikään, enkä usko moisen happamuuden olevan kovin monelle muullekaan ongelma. Mutta jos sen kokee ongelmaksi, sitten olisi kyllä ihan loogista katsoa koko ketjun kehitystyä ja analysoida hieman tarkemmin kuin tulla tänne myötäloukkaantuilemaan sellaisten puolesta joita tuskin haittaa sokeroimattomuus pätkääkään.

Mutta sitten tuli sinun henkilöhyökkäyksesi, joka nyt on ylilyönti jokaisella mittarilla.

Siinä on vielä pari kohtaa joihin en saanut bussissa vastinetta kirjoitettua:
Mika kirjoitti: Yyyllättäen Lasse on saanut metakeskustelun aikaiseksi. :lol:
Yyyllättäen sinä tulet syyttämään minua metakeskustelusta. Taas. Ja taas olet myös tosiasiallisesti se joka sen aloittaa itse, juuri tuossa viestissä. Ja sait vielä leivottua mukaan aimoannoksen henkilöhyökkäystä. Onnittelut hienosta suorituksesta!


Lasse, koska kumminkin olet koko ketjun ainoa, joka penää aiheesta,


No, sillä "penäämisellä" (= kysyminen, mutta maalaten sikäli täysin turhaan samalla kuvaa henkilöstä) nyt on saatu joitain vastuksia tähän ketjuun ja ihan hyvää keskustelua aikaiseksi.


sinulle voisi vastata eilisin sanoinesi toisesta ketjusta:
En oikein tiedä miten aukotonta aksiomaattisdeduktiivista päättelyä tähän kaipaat ja millä aksiomilla.
Koska tälle on jo kerran naureskeltukin, tilanne tietenkin kaipaa sen ketjun ja tämän ketjun analysointia. Siinä ketjussa oletukseksi sanotuista sanottiin että niiden päälle ei voi kovin pitkälle meneviä päätelmiä rakentaa. Niiden päälle ei ollut tarkoituskaan rakentaa kovin pitkälle meneviä päätelmiä ja ne eivät olleet olevinaankaan mitään muuta kuin oletuksia. Täten siinä ketjussa niiltä enemmän edellyttäminen oli erikoista ja siihen vastasin noin.

Tässä ketjussa taas ei ole ollut tarkoitus rakentaa kai yhtikäs mitään vaan ihan vain keskustella Amirkhanista ja tähän asiaan liittyvistä vertauksista. Asian luonne on täysin toinen. Tuo lainaus olisi osuva, jos teksteissäni olisi yhtään mitään sellaista että haluaisin tiukkoja todisteita. Minähän olen pyytänyt vain että saisi edes jotain. Olen ollut myös tästä hyvin avoin.


Jos et usko muiden sanoja, sitten et usko, mutta älä viitsi enää kysellä, kun se on tylsää. Ketään ei kiinnosta.


En nyt tiedä mitä tekemistä uskolla on asian kanssa, mutta oletus että ketään ei kiinnosta on aika melkoinen. Ilmeisesti sitten Andyn vastaus ei kiinnosta ketään. Omasta mielestäni on tylsää joutua aina vastailemaan näihin sinun henkilöhyökkäyksiisi.


Jos et tiedä, mitenkä Suomen kärkiottelijoita voisi verrata toisiinsa, sitten et vain tiedä. Kysymyksiä kysymysten jälkeen esittämällä se ei satavarmasti selviä. Kysyjän pitää aina vaikuttaa mukavalta, jotta hänelle vastataan.
Ei kai tässä ole kyse siitä mitä minä tiedän ja mitä en tiedä. Jos ketjussa olisi ollut vähemmän metailuintoa kokonaisuus olisi ihan kompakti. Ihan normaalia urheilukeskustelua se on että jengi kyselee ja heittelee statistiikkaa sekä tulkitsee sitä. Se keskustelu ei tarkoita sitä että he eivät tiedä vaan se tarkoittaa sitä että keskustelua riittää vaikka faktat on tiskissä. Kysymys siitä olisiko jonkun muun pitänyt saada mahdollisuus ennen Amirkhania on tietenkin huomattavasti laajempi kuin pelkkä otteluvertaus, jolloin siihen ei vastata tyydyttävästi pelkästään toteamalla faktoja. Jos et sinä kestä että myös laajoja asioita käsitellään näissä ketjuissa, niin älä lue näitä ketjuja. Jos luet, niin älä täytä näitä metalla, koska itseäsi lainaten, ketään ei kiinnosta.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 32
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Makwan Amirkhani

#49

Viesti Mika »

Jossain kohtaa kyseltiin siitä mahdollisesta pienestä eripurasta tai muusta. Yle siitä uutisoi jo aiemmin.
Amirkhani on omien sanojensa mukaan viihtynyt Riku Immosen opissa TMT-salilla pystyotteluharjoittelun takia. Ruotsalaistiimi Allstarille hän halusi UFC-sopimuksen saatuaan, koska ei halunnut valmistautua elämänsä otteluun yksin. Amirkhanin lausuntojen rivien välistä on selvästi havaittavissa turhautuminen oman seuran toimintaan.

- Vaikka olen ollut poissa omalta saliltani, se ei tarkoita minun jättäneen omaa seuraani. Olen FFG:n poikia edelleen ja en ole seuraa vaihtamassa. FFG:tä edustan ja toivoisin, että pojat vähän ryhdistäytyvät ja kannustaisivat minut voittoon. Se on kuitenkin iso juttu minulle, että oma kaupunkini tukee minua, Amirkhani lataa.


@HarriN vastasi tuohon FightSportin sivuilla.
– Seura ei ole hehkuttanut ”Makun” UFC:hen pääsyä, kun emme ole tienneet mitä seuraa hän nykyään edustaa. Ylen jutussa kuulin ensimmäistä kertaa hänen sanovan edustavansa meitä. Tieto UFC:stä tuli seuralle yllätyksenä ja lähes kaikissa sopimuksen julkaisua seuranneissa jutuissa Makun on kerrottu treenaavan TMT:llä, ei meillä, Niva kertoo FightSportille.

– Riku Immonen on seuran pitkäaikainen yhteistyökumppani, joten emme halunneet omia Makua häneltä pois. Kunnian ottaminen Makun menestyksestä olisi kaikin tavoin seuran hengen vastaista, sillä pääosan harjoittelustaan Maku on tehnyt itsenäisesti painisalilla, ei meillä, Niva painottaa.

FFG-konkari korostaa, ettei kukaan pidä Amirkhanin UFC-sopimusta huonona asiana. Vaikka eri ihmisillä on erilaisia käsityksiä siitä, kenen kuuluisi häkkiin päästä, jokainen UFC:n kansainväliselle tasolle kelpuuttama urheilija on paikkansa ansainnut.



Valmentajat kommentoivat matsia:

[video][/video]
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Ralle Ryökäle
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 3522
Lauteille: Maaliskuu 2005

Makwan Amirkhani

#50

Viesti Ralle Ryökäle »

Ile kirjoitti: Muuten hyvä viesti Rallelta mutta tämä vähän pisti silmään:
Ralle Ryökäle kirjoitti: Olihan toi ihan sääntöjenmukaista ja tälleen, joskin epätavallista, vähän kun ois heittänyt hiekkaa toisen silmiin....
Tuosta tulee vähän sellainen mielikuva, että ei ollut ihan reilua kuitenkaan...

Mun mielestä täysin ok temppu. Pitää olla hereillä alusta alkaen. Eikä ole erityisen harvinaista, että heti aloituksessa "testataan" toisen hereillä oloa vähän räväkämmällä avauksella.
No vähän silleen heikunkeikun. Kun ei kasseillekaan saa potkaista. Enemmän arvostaisin vasenta koukkua/ruuvaria.
Mutta sääntöjen mukaan ja ihan hieno veto!
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 32
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Makwan Amirkhani

#51

Viesti Mika »

Joe Rogan vetää sanojaan takaisin ja vähän kuin pyytelee anteeksi Makwanilta.

Video alkaa oikeasta kohdasta.

[video][/video]
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
HarriN
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 527
Lauteille: Heinäkuu 2005
Paikkakunta: Turku
Etulaji: MMA & BJJ
Yhteystiedot:

Makwan Amirkhani

#52

Viesti HarriN »

No jopas, täällä on mutkin mainittu.

Oon tähän Makwan-juttuun kommentoinut ihan tyhjentävästi Fightsportissa ja YLE:lle. Pakkiksella kuittasin höpöhöpöksi siellä alkaneet ihan käsittämättömät höpinät FFG:n ottelijoiden tekemistä Makun vahingoittamissopimuksista. Nuo puheet onneksi loppuivat alkuunsa ja aika ilmeistä oli, että niiden kirjoittaja vain provoili tietämättömyyttään tai katkeruuttaan. Kaikki kun eivät meistä turkulaisista pidä. Syytä tuohon en tiedä.

Oli miten oli, itse en jaksa asiaa enempää puida. Tietoinen ja itse aiheutetuilla mediakohuilla markkinointi on kamppailu-urheilussa nykypäivää ja täysin hyväksyttävää, mutta tässä kyseisessä tapauksessa tarvetta tai halua suurempaan osallistumiseen ei mulla enää ole.

Omalta osaltani tämä keskustelu oli tälläkin foorumilla nyt tässä.
Mielipiteet ja möläytykset ovat omiani. Yhdistyksen virallista kantaa edustaessani mainitsen sen kirjoituksessani.

Finnfighters`Gym
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

Makwan Amirkhani

#53

Viesti JanneM »

Ylipotkija: Mika ja Lasse. Jatkakaa keskenäistä kuherteluanne vaikka yksityisviestein ja lopettakaa ketjun sotkeminen, tai räpsäytän molemmille varoituksen. Capisce?
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Makwan Amirkhani

#54

Viesti Lasse Candé »

Tuossa ylen uutisessa oli aika paljon muutakin mielenkiintoista. Siinä Amirkhani totesi että muilla saleilla ihmiset tuntuisivat iloitsevan menestystään enemmän kuin kotisalilla. Vähän harmillista tietenkin, johtui mistä tahansa. Tuolla videolla kuitenkin on ihan hyvä ilmapiiri ja Makwan siinä ylen jutussa kommentoi ihan hyvin siitä mihin sopimus meni:
- Kuka minä olen siihen sanomaan yhtään mitään? Jos minulle tulee tarjous, niin miksi minua vihataan? Pitäisi olla iloinen, kun suomalainen pääsee taas UFC:hen. Mitä enemmän meitä pääsee, sitä tunnetummaksi Suomi tulee ja sitä enemmän meitä pääsee sinne, hän jatkaa.
Sieltä löytyi linkki toiseen ylen uutiseen joka menee jokseenkin rinnakkaista polkua tuon Fightsport-sivun pätkän kanssa:
http://yle.fi/urheilu/ufc-amirkhanin_ko ... la/7694725" onclick="window.open(this.href);return false;

Kuitenkin tässä jutussa melkeinpä pistää silmään tämä:
- Mahtavaa, että Makwan haluaa yhä edustaa meitä. Meistä on hienoa nähdä seuran logot joka puolella, mutta edustaminen on muutakin. Se on sitä osallistumista, harjoittelua ja kaikkea muuta.
Tuon valossa en sinänsä ihmettele jos on vähän sekavuuksia. Joko tuollainen kertoo jostakin tai sitten se vaikuttaa johonkin. Tai sitten molempia. Mutta ei siinä, heti perään kuitenkin tulee ihan hyvää settiä ja onhan tuo juttukin jo pari kuukautta vanha...
Makwan on aina kuitenkin tervetullut, siitä ei ole kyse, Niva sanoo ja jatkaa:

- En näe koko tälle draamalle minkäänlaista tarvetta. Makwan tuntee kaikki ottelijat ja seuran aktiivit henkilökohtaisesti, joten aina pitäisi pystyä asioista keskustelemaan suoraan. Asia on meidän osaltamme nyt loppuun käsitelty.


EDIT VÄLIIN: HarriN kirjoitti väliin. Meinasin melkeinpä poistaa, mutta olkoon nyt tuossa.



Ymmärrän Rallen jutussa tavallaan sen että niinhän se on että samaa temppua ei voi tehdä kahdesti, mutta pitäisin tuota aivan yhtä tyylipuhtaana voittona kuin mitä tahansa "perustoimintoihin" perustuvaa. Eihän noita voi poistaa kuin säännöillä ja niin kauan kun ne on osa peliä, ne on osa peliä. Tavallaan vain rikastuttaa lajia ja kyllähän noihin pitäisi osata valmistautua ainakin jollain tasolla.

Lisäksi ei tuo nyt pelkkä temppukaan ollut. Kyllä siinä juostessa joutuu vielä aika paljon säätämään ja moninaiset urheilulliset ominaisuudet tulevat käyttöön jo siinä ja sitten lopullisessa läpiviemisessä. Olisi laittanut häkkiin keskinkertaisen atleetin yrittämään samaa, niin suoritus olisi yksinkertaisesti epäonnistunut. Parempi voitti ja sillä selvä.

Roganiltakin tuli oikeastaan todella kaunista ja hehkuttavaa palautetta, vaikka nimen muistamisen kanssa olikin vähän niin ja näin. :) Hän painotti juuri tuota Amirkhanin atleettisuutta, jonka sanoin itsekin aiemmin näkyvän melko selvästi. Siinä on hyvä pohja mille rakentaa edelleen ja pidän täysin mahdollisena että sen havaitseminen on voinut vaikuttaa sopimuksen saantiin, oli otteluvoitot miten huonoista vastustajista tahansa.

Harmikseni en löydä sitä Roganin Amirkhani-haastattelua kunnollisena. Jotain läppävideoita sen sijaan löytyy. Hyvin Makwan kuittasi ne huumorilla pohtien Roganin mahdollista humalatilaa. :D
Kuvake
antti_lk
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 527
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Espoo
Etulaji: nyrkkeily, vapaaottelu
Takalajit: lukkopaini, bjj

Makwan Amirkhani

#55

Viesti antti_lk »

^ Ottelu alkaa, kun kehätuomari sanoo Fight! Käsien läpsyttely yhteen on turhaa ajan haaskausta, koska se on tehty jo kerran ennen Fight!-komentoa, kun ottelijat ovat tuomarin kanssa häkin keskellä. Ogle oli ihan unessa, kun ottelu alkoi ja maksoi siitä kovan hinnan. Makun hyökkäys kun nyt ei ollut kovin yllättävä, koska mies otti monen metrin vauhdin hyppypolveensa. Elämä on. Pitää olla hereillä, eikä ihmetellä. Sivuliikekin on suotavaa.
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

Makwan Amirkhani

#56

Viesti JanneM »

Makwanin liikehhän oli täysin skoutattu. "Näin videolta, että kaveri juoksee kehän keskelle jan pysähtyy" TUohan oli hyvä taktiikka.
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
fudo
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 916
Lauteille: Elokuu 2010
Etulaji: Kase Ha Shotokan Ryu

Makwan Amirkhani

#57

Viesti fudo »

Täh!? Siis oliko tuo jotenkin väärin sammutettu...?
空手に先手なし
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

Makwan Amirkhani

#58

Viesti JanneM »

fudo kirjoitti: Täh!? Siis oliko tuo jotenkin väärin sammutettu...?
Joidenkin mielestä ilmeisesti oli.
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Makwan Amirkhani

#59

Viesti Andy »

Kahesti on matsissa käynyt tuon tyyppinen systeemi. Toisessa vastustaja heti alkuun juoksi kulmasta ja hyökkäsi etupotkulla naamaan. Osuikin kovaa mutten pudonnut tai mitään. Toisen kerran (eri) vastustaja löi vahingossa niskaan ja toipumistauon päätteeksi tuli hyppypolvella kohti päätä. Polvi hipaisi leukaa muttei varsinaisesti osunut.

Ei ole tullut mieleen valittaa kummankaan käytöksestä. Kun tuomari sanoo Fight! niin silloin saa lyödä. Kosketan yleensä vastustajan hanskaa mutta olen siinä tosi varovainen yllätysten varalta.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 11231
Lauteille: Kesäkuu 2008

Makwan Amirkhani

#60

Viesti Jorge »

JanneM kirjoitti: Makwanin liikehhän oli täysin skoutattu. "Näin videolta, että kaveri juoksee kehän keskelle jan pysähtyy" TUohan oli hyvä taktiikka.
Juuri näin ja tietenkään tuota temppua ei hän ei tulla toistamaan, kun yllätysmomentti siitä on kulutettu vaan voi olla, että seuraavassa matsissa pyritään painimaan tai sitten jotain, muuta - riippuen tietenkin vastustajasta, mutta varsin hyvällä taktiikalla lähdettiin, kun Oglen leirissäkin oltiina taatusti valmistauduttu painijaa vastaan ja kenties odotettiin alasvientiyritystä tms.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 32 kurkkijaa