Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Defendo Blue

Keskustelua suojelu- ja turvallisuusammateista

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Defendo Blue

#181

Viesti bodyguard »

Daddy kirjoitti: Hitto kun toi Spring Camp olisi mielenkiintoinen, mutta lompakko ei anna yhtään periksi :smt090
Juu, samma här. Ei ihan irtoa 650e kun tulot on 700e kuukaudessa :smt003 :( :smt090

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 111
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo Blue

#182

Viesti Mjölnir »

Ei hätää, siinähän voi maksaa esim osissa, kun maksat ensin 200€ ilmoittautumismaksun pari kuukautta ennen, niin se on sitten pois siitä loppusummasta :smt003
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 111
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo Blue

#183

Viesti Mjölnir »

Seuraavia Defendo Blue -tapahtumia on tarjolla:
Pori 10.5. (Petteri)
Spring Camp / Level 1 & 2 Instructor Course 21.-25.5. Valkeakoskella (Antti, Jussi, Petteri)

Kysele lisätietoja vaikka yksityisviestillä, jos kiinnostaa.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 111
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo Blue

#184

Viesti Mjölnir »

Ensimmäinen Defendo Blue -ohjaajakurssi vedettiin Suomessa. Osallistujia oli ennätysmäärä, ja heistä suurin osa oli kokeneita turvallisuusalan ammattilaisia.

Hyvä meininki ja säätkin suosi. Oliko joku potkulaisista paikalla?
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Defendo Blue

#185

Viesti L.K. »

[youtube][/youtube]
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 111
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo Blue

#186

Viesti Mjölnir »

Blue ja Blue / White -seminaareja on tarjolla:

Jyväskylä 18.1. 2015
http://www.potku.net/forum/viewtopic.ph ... 90#p838390" onclick="window.open(this.href);return false;

Turku 1.2. 2015
" onclick="window.open(this.href);return false;
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 111
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo Blue

#187

Viesti Mjölnir »

Huomiselle seminaarille Jyväskylässä klo 13:00 on vielä tilaa. Kysy lisää info@defendojkl.fi. Sisältö on suunniteltu seuraavanlaiseksi:
Kontrollointi pystyssä ja maahanvienti
Raudoituskääntö ja siihen liittyvät häiriönpoistot
Tauko (tänä aikana mahdollisuus suorittaa Defendon 1 ja 2 tason tasokokeita)
Kolmannen henkilön suojeleminen
Defendo White - hallittu rajoittaminen
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Pirpana666
potkutyyny
potkutyyny
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1
Lauteille: Tammikuu 2015
Paikkakunta: vantaa

Poliisi pamputtaa taas

#188

Viesti Pirpana666 »

Mjölnir kirjoitti:
Kari Aittomäki kirjoitti: Mitäsitte ku menee pitkäksi?
Treenataan niin oikein, ettei menisi. Jos menee, niin se perustui joko kohdehenkilön ennalta-arvaamattomaan käyttäytymiseen (ei voinut kohtuudella olettaa muunlaista käyttäytymistä voimankäyttäjältä) tai siihen, että voimankäyttäjä koki olevansa hätävarjelutilanteessa, eikä tilanteen kiireellisyyden ja hyökkäyksen vaarallisuuden takia ehtinyt miettiä lievempiä keinoja, taikka oli jo heti selvää, että lievemmin keinon ei tilannetta saada hallintaan. Ja vaikka kohdehenkilö olikin jo maassa, saattoi olla tilanne, että oikeudeton hyökkäys ei ollut vielä päättynyt, vaan voimankäyttäjä näki kohdehenkilön selvästi kaivavan taskuaan ja hänen tiliannetta edeltävän käyttäytymisen ja sanomisten perustella oletti kaivavan veimstä tai ampuma-asetta esille (luultu hätävarjelutilanne, putatiivinen hätävarjelu).

Lähdetään siitä, että "Ammattilainen ei telo vahingossa", ja siihen rakennetaan se juttu, arvioimaan tilannetta joka välissä, OODA-ketjun pyöräyttäminen ja oman toiminnan muuttaminen.
Duunijutuissa peli on eri, mutta olen ymmärtänyt että DB kattais myös pelitilanteet virallisuuksien ulkopuolella?
Defendo sinänsä kyllä kattaa, eli kyseessä on myös siviili-itsepuolustus, mutta "Blue" on nimenomaan tilanteisiin, joissa irtautuminen ei ole ensisijainen vaihtoehto, eli puhtaasti duunikäyttöön. Defendossa löytyy samalle pohjalle rakennettuna toimintamalleja siviileille, voimankäyttäjille ja sotilaille.
Ja kuinka uskottavaa tuo jargoni on sellasenkohdasta jota lautaväki kattelee hetijotta "ulkonäön perusteella viis vuotta ehdotonta".
Mä heitän tähän vasta-argumentin;
"Forssassa kävi tapaus, jossa ilmeisesi huumevelkojen perinnän yhteydessä kaksi henkeä pahoinpiteli kirveellä ja vesurilla miestä, joka puolustautui lyömällä Ka-Bar- merkkisen taisteluveitsen toisen sydämeen, surmaten tämän, minkä jälkeen kirvesmies pakeni. Oikeus vapautti surmaajan, ja totesi teon tehdyn hätävarjeluna. Alkuun kun tämä tapaus sattui, olin lähes varma, että koska kyseessä on huumeporukkaa, niin tuomio tulee varmasti. Mutta toisin kävi."

Mistähän luit tämän Forssa jutun? "SURMAAJA" on avopuolisoni 4vuoden takaa ja olen nähnyt oikeuspaperit asiasta! Mitään velkojen perimästä ei asiaan kuulunut ja tilanteessa ei käytetty jenkki armeijan suosimaa Ka-Bar veistä vaan perhosveistä! Tilanne oli puhdas hätävarjelutilanne,minkä tajuaa maallikkokin ja TUOMIOISTUINKIN sen totesi! Mitä itse tekisitte jos päällenne tultaisiin,OMASSA KODISSANNE,kahden miehen voimin vesurin ja VEITSEN kanssa (kirves ei kuulunut hyökkääjien aseistukseen,vaan oli kodinturvana,valitettavasti "surmaajan" käden ulottumattomissa!!) Avopuolisoni vietiin pois paikalta medihelillä ja oli menettää henkensä!! Ja mistä tiedätte surmaajan ja hyökkääjien välisestä tuttavuudesta/suhteesta?? tuskin ihmisen hengen riistäminen sillä uhalla,että saa pitää omansa,tuntuisi hyvältä!! Mistä tämä "huumeporukka" homma,ei kannattaisi käyttää argumenttina asiaa,josta ei tiedä faktoja!

T. Pirpana666
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 93834
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Defendo Blue

#189

Viesti Mika »

@Pirpana666, ole hyvä ja rauhoitu. Olet mahdollisesti ymmärtänyt väärin. Tuo kyseinen teksti Mjölnirin viestissä on lainausmerkeissä, eli siinä lienee kyse jonkun oikean tai kuvitellun henkilön kertomuksesta, ei Mjölnirin omista sanoista. Siihen sisältyvä viittaus huumeporukoihin on nähdäkseni vastine Kari Aittomäen kommenttiin ennakkoasenteisesta lautaväestä.

Voi tietysti olla, että olen ymmärtänyt jotakin väärin. @Mjölnir täsmentää ehtiessään.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 111
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo Blue

#190

Viesti Mjölnir »

Juuri näin. Huomatkaa lainausmerkit.

Itse tapahtumasta, olen tyytyväinen, että tuli vapauttava tuomio. Se osoittaa, että itsensä puolustaminen on sallittua
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 111
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo Blue

#191

Viesti Mjölnir »

Toukokuussa Valkeakoskella on yhdistetty Blue / White -treenipäivä.
" onclick="window.open(this.href);return false;
Defendo Blue / White Super day 17.5 Valkeakoski

Defendo Blue on erityisesti kontrollialan ammattilaisille suunniteltu itsepuolustus- ja voimankäyttöjärjestelmä, joka on kehitetty vastaamaan turvallisuusalan työntekijöiden tarvetta toimivalle menetelmälle, olematta kuitenkaan ristiriidassa hyväksyttyjen voimankäytön periaatteiden kanssa.

Defendo White on suunniteltu niin kontrollialan ammattilaisille, kamppailijoille ja Terveydenhoitoalalla työskenteleville itsepuolustus- ja hätäensiapujärjestelmäksi. Defendo White -järjestelmä on jaettu seuraaviin ryhmiin
* Agressiivisen ihmisen kohtaaminen sairaahoitoalalla, ns. hallintaotteet missä ei käytetä voimaa
* Perusensiapu (Elottoman elvytys, kylkiasento, tajuttoman kujetus..)
* Kenttähätäensipapu ( Puukotusvammat, ampumahaavat, traumaattiset vammat..)


Kouluttajat:
Antti Nurmi
- Defendo Alliance I.D.D.I 4dan Blackbelt
- Defendo Blue Director
- Defendo ohjaajien kansainvälinen kouluttaja
- Toiminut turvallisuusalalla v.97-
- Tuottanut Defendo Blue DVD
- Toiminut esimiehenä ja turvallisuuspäällikkönä lukuisissa yökerhoissa ja massatapahtumissa mm.Rusirock, Idols, Talent, Pori jazz yms..

Jussi Jokinen
- Defendo Alliance I.D.D.I 3dan Blackbelt
- Defendo White Director
- Defendo Blue Ohjaajien kouluttaja
- Pelastusalalla 19v kokemus
- Lähihoitaja
- Paloesimies

Defendo Blue Aihe:
- Pesäpallomaila / pitkäase uhat ja voimankäytön yhdistäminen.
- Hallintaotteet takista
- Hallintaotteet ja raudoitus
- Tilapäivälineillä sitominen (vyöllä sitominen)
- Skenaarioharjoitteet

Defendo White aihe:
- Puukotusvammat
* Niiden hoito ja toimenpiteet
- Tajuttoman henkilön kuljetus yksin ja parin kanssa
- Skenaarioharjoitteet
- Teorialuento

Huom! Tekniikat on rakennettu kenttäolosuhteisiin jossa on luovutta kaikista ylimääräisistä toimista.
Varusteet:
- Käsiraudat
- Varustevyö
- Alasuojat ja harjoitusvaatteet sisätiloihin
- Takki
- Vyö jossa on solki (mielellään nahkainen vyö)
Paikan päällä on myös lainavarusteita käytössä (rautoja, vöitä)

Seminaari on avoin kaikille kontrollialan henkilöille tai kontrollialasta kiinnostuneille, palomies / sairaahoitopiirissä työskentelevät. Leiri ei vaadi Defendo-taustaa.

Aika:
klo:11:00-19:00(sis. tauko 1h)
Kesto 8h

Hinta. 80€
Defendo-Blue ohjaajat 60€, Defendo-ohjaajat ja Heracles Valkeakosken -harrastajat 70€

Max. 20 osallistujaa

Ilmoittautumiset ja lisätiedot:
Ilmoittautuminen:
jokinen.jussi72 at gmail.com
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Defendo Blue

#192

Viesti Totte »

Mjölnir kirjoitti: Huom! Tekniikat on rakennettu kenttäolosuhteisiin jossa on luvutta kailkilta ylimääräisiltä toimilta.
Pitäisikö tämän olla "jossa on luovuttu kaikista ylimääräisistä toimista", vai jotain muuta (vai olenko minä taas hidas)?
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 111
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo Blue

#193

Viesti Mjölnir »

Totte kirjoitti:
Mjölnir kirjoitti: Huom! Tekniikat on rakennettu kenttäolosuhteisiin jossa on luvutta kailkilta ylimääräisiltä toimilta.
Pitäisikö tämän olla "jossa on luovuttu kaikista ylimääräisistä toimista", vai jotain muuta (vai olenko minä taas hidas)?
Joo, vähän on kirjoitusvihrettä
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 111
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo Blue

#194

Viesti Mjölnir »

Defendo Blue Kesäleiri, ohjaajakoulutus taso 1 ja ohjaajakoulutus taso 2 järjestetään viikolla 35 Valkeakoskella. Päivät 26.-30.8.2015

Kesäleiri on tarkoitettu kenelle tahansa voimankäyttö- tai kamppailukokemusta omaavalle, joka haluaa tutustua turvallisuusalan Defendoon.

Ohjaajakoulutus 1 -taso on tarkoitettu vähintään Hard Target ohjaajakoulutuksen suorittaneille Defendo-ohjaajille TAI turvallisuusalan ammattilaisille, joilla on hyvä kokemus kamppailulajeista ja voimankäytöstä.

Ohjaajakoulutus 2 -taso on tarkoitettu Defendo Blue 1 -tason ohjaajille.

Leirille on mahdollista tulla myös kertaamaan, eli jos olet jo suorittanut ohjaajakoulutuksen, niin voit tulla mukaan päiväksi tai useammaksi.

Lisätietokyselyt ja ilmoittautumiset tänne:
defendo.blue@gmail.com

Tapahtuma Facebookissa:
" onclick="window.open(this.href);return false;
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 111
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo Blue

#195

Viesti Mjölnir »

http://www.defendojkl.fi/harrastajat-ke ... ivan-sota/" onclick="window.open(this.href);return false;

Yhden osallistujan kertomus viime vuoden ohjaajakoulutuksesta
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 30 kurkkijaa