Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Harkoissa pyörryttää

Keskustelua voimaharjoittelusta, kamppailulajien oheisharjoittelusta, liikuntaravitsemuksesta ja urheiluvammoista

Valvoja: Valvoja

Kaptah
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1198
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Pori

Harkoissa pyörryttää

#31

Viesti Kaptah »

:lol: :lol: :lol:
Kohtuus kaikessa - kohtuudessakin
_____________________________

Sin Moo Hapkido 4.Dan
Haedong Kumdo 3.Dan
ChB
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 17
Lauteille: Maaliskuu 2009
Paikkakunta: Turku
Etulaji: MSR Iaido
Takalajit: Hokutoryu

Harkoissa pyörryttää

#32

Viesti ChB »

Pientä päivitystä ongelmaan. Hyvällä syömisellä ja juomisella treeneissä on kyllä helpompaa, mutta taju meinaa silti välillä lähteä. Tupakoinnin ja kahvinjuonninkin olen lopettanut, ja liikun säännöllisesti treenien ulkopuolellakin. Työni on fyysistä joten lihaskunnonkin pitäisi olla ihan hyvä.
Pystyn tekemään rankkaakin treeniä, eikä sen aikana ole mitään ongelmaa tajuissa pysymisen kanssa. Normaalia hengästymistä ja lihasten väsymistä. Ongelma ilmenee kun oikein intensiivisen harjoituksen jälkeen pysähtyy kuuntelemaan mitä senseillä on sanottavana. Minuutin sisällä siitä kun olen pysähtynyt niin alkaa silmissä sumenemaan ja päässä heittämään.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 93841
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Harkoissa pyörryttää

#33

Viesti Mika »

Tuo on kyllä harmillinen vaiva. :?

Mitä se lääkäri silloin pari vuotta sitten totesi?
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 5292
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Harkoissa pyörryttää

#34

Viesti MikaM »

Pyydäpä myös mykoplasma-testi. Pojalla samankaltaiset oireet ja tuo siitä löytyi. Ihan oma lääkkeensä on sitä varten, joka tehosi.
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

Harkoissa pyörryttää

#35

Viesti MarkkuT »

Voisiko liittyä sykkeen ja verenpaineen nopeaan laskuun? Minulta joskus fillariergometritestissä polkemisen lopetettuani testaaja kysyi, että pyörryttääkö, kun syke tuli niin nopeasti alas. Ei nyt varsinaisesti pyörryttänyt, mutta vähän hömelö olo oli.
Ain't no one.
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 6424
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Harkoissa pyörryttää

#36

Viesti AlexMachine »

Verenpainetta minäkin veikkaisin. Avovaimolla on hyvin saman tyyppistä vaivaa ja verenpainehan se...
The beatings will continue until morale improves.
ChB
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 17
Lauteille: Maaliskuu 2009
Paikkakunta: Turku
Etulaji: MSR Iaido
Takalajit: Hokutoryu

Harkoissa pyörryttää

#37

Viesti ChB »

Kaikki oli ok pari vuotta sitten tehdyssä sydämen rasituskokeessa.

Vuosi sitten olin flunssassa noin 6kk, ja samaa potevalle pikkuveljelleni todettiin mykoplasma. Minulla tauti hoidettiin keuhkoputken- ja poskiontelontulehduksena. En tyhmänä missään vaiheessa pyytänyt lekuria selvittämään onko mykoplasma. Joten voihan tämä myös olla mykoplasmaperäistä. Ongelma on tosin ollut olemassa jo ennen kuin olin puoli vuotta flunssassa.

Sykkeen ja verenpaineen nopeaa laskua olen itsekin miettinyt. Jos on aikaa kävellä tai tehdä jotain loiventavaa treeniä tiukan treenirykäisyn jälkeen niin se lieventää huimausoireita, joskus jopa pysäyttää ne niin ettei tule hieman 'hömelöä' oloa kummempaa. Onko mitään mitä sille voisi tehdä?
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

Harkoissa pyörryttää

#38

Viesti MarkkuT »

Jostain syystä minulle tulee tämäntyylisiä oireita pelkästään pyöräilystä. Ovat kuitenkin niin lieviä, etten ole lähtenyt asiaa sen kummemmin selvittämään ja eivät ne kuntotestaajatkaan tuntuneet sitä minään vikana pitävän.

Edit: Ehkä sen voisi vielä mainita, että verenpaine mulla oli viime mittauksessa aika alhainen.
Ain't no one.
Kuvake
Leiska
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 315
Lauteille: Helmikuu 2008
Paikkakunta: Lieto
Etulaji: Hokutoryu Jujutsu
Sivulajit: Potkunyrkkeily, Koden enshin ryu kenjutsu, BJJ
Yhteystiedot:

Harkoissa pyörryttää

#39

Viesti Leiska »

Ohhoh puolen vuoden flunssa kuulostaa rajulta :( Taino oli mullakin pyörrytystä joskus pari vuotta putkeen, eikä siit oikein saatu sit selvää, ehkä paniikkihäiriö. Tosin sitä sulla ei voi olla, huomaatko, että aina kun pyörryttää, niin se treeni on rasittanut vaikka niskaa/hartijoita kovasti?
Edit: Toi sitä sul ei voi olla, tarkotin, et eise kai siitä vois johtua :)
ChB
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 17
Lauteille: Maaliskuu 2009
Paikkakunta: Turku
Etulaji: MSR Iaido
Takalajit: Hokutoryu

Harkoissa pyörryttää

#40

Viesti ChB »

Joo, kyllähän se flunssa harmitti, ehkä vielä enemmän se, ettei päässyt treenaamaan. Oli pakko soittaa työmaalta terkkarille kun oli niin huonossa kunnossa. Eivät ottaneet minua vastaan vaan lähettivät suoraan päivystykseen. Vähemmällä olisin varmaan selvinnyt jos olisin jäänyt kotiin hoitamaan tautia enkä rymynnyt duunissa. Tyhmästä päästä jne..

En osaa sanoa ovatko niska tai hartiat olleet jotenkin erityisen kovassa rasituksessa kun on tullut näitä oireita. Ehkä enemmänkin jalat. Täytyy seurailla.
Nuorempana minulla oli muutaman kerran paniikkihäiriö, sitä se ei ole. Tunnistaisin sen kyllä.
ChB
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 17
Lauteille: Maaliskuu 2009
Paikkakunta: Turku
Etulaji: MSR Iaido
Takalajit: Hokutoryu

Harkoissa pyörryttää

#41

Viesti ChB »

Juttelin lääkärin kanssa asiasta ja hän oli sitä mieltä että kyseessä on verenpaineen äkillinen lasku. Suositteli minulle vuorokauden verenpaineseurantaa. Eli aikaa lekurille vaan.
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 5292
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Harkoissa pyörryttää

#42

Viesti MikaM »

Riittääköhän vuorokausi?
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
ChB
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 17
Lauteille: Maaliskuu 2009
Paikkakunta: Turku
Etulaji: MSR Iaido
Takalajit: Hokutoryu

Harkoissa pyörryttää

#43

Viesti ChB »

Vaikea sanoa. Luulisin että lekuri ehdottaa jonkin sortin treenirykäsyä sen vuorokauden aikana. Ja voihan se olla että siitä tulee pidempikin seuranta. Viimeisimmät Hoku-treenit ovat sujuneet ongelmitta vaikka raskaat ovat olleetkin, ja senseitäkin olen informoinut asiasta.
ChB
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 17
Lauteille: Maaliskuu 2009
Paikkakunta: Turku
Etulaji: MSR Iaido
Takalajit: Hokutoryu

Harkoissa pyörryttää

#44

Viesti ChB »

Pientä päivitystä. Rasitus EKG on tehty ja kyseessä oli verenpaineen ja pulssin äkillinen lasku.

Noin minuutti sen jälkeen kun olin lopettanut polkemisen pulssini laski lyhyessä ajassa lähes maksimisykkeestä (187) alas 67:ään. Verenpaineella sama juttu 172/68 -> 96/56. Palautumisvaiheen edetessä pulssi nousi ylös 90:een ja jatkoi johdonmukaista laskua siitä. Sanomattakin selvää että silmissä vilisti taas :D
Hapenottokyky, kunto ja kaikki muut arvot olivat normaalit.

Ens kuussa saan vuorokausiseurannan. Kardiologi oli sitä mieltä että vaiva on vaaraton ja sen kanssa on vaan opittava elämään (= vältettävä treenin lopettamista kuin seinään) mutta haluaa vielä varmistaa asian 24h seurannalla. Jos sieltä löytyy jotain (insert scientific lingo here) niin se voi sitten olla mahdollinen tahdistin indikaatio.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 93841
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Harkoissa pyörryttää

#45

Viesti Mika »

Onpas kyllä... Osasiko se lääkäri arvailla mitään tarkempaa?

Pitkä on prosessisi ollut. On mukava huomata, että pidät itsestäsi huolta ja osaat asennoitua aika rennosti. :peukku:
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 36 kurkkijaa