Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Krav Maga

Nykyaikaiset itsepuolustuslajit eli Defendo, ICS, Krav Maga, MilFight, PDFS, Senshido jne.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 176
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Krav Maga

#751

Viesti Mjölnir »

Andy kirjoitti: Käsittääkseni on aika yleistä että monissa "vaaditaan nuhteeton tausta" -seuroissa tehdään poikkeus jos henkilö tulee itse kertomaan taustoistaan ja uskottavasti vakuuttaa kyseessä olleen "nuoruuden töppäilyn".
Kyllä, ainakin itse olen toiminut näin. Ja lisäksi, jos kyseessä on "työtapaturma", eli hätävarjelun liioitteluna tehty pahoinpitely tai voimakeinojen liioittelu.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Tapani
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 1996
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Turku

Krav Maga

#752

Viesti Tapani »

Eli tosin sanoen pärstäkerroin ratkaisee?
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 35
Viestit: 6402
Lauteille: Lokakuu 2009

Krav Maga

#753

Viesti Ile »

Alapotku kirjoitti: Millä perusteella ja missä instanssissa rikosrekisterin omaava henkilö, jolta on rikostaustan perusteella kielletty osallistuminen itsepuolustus-/kamppailuharjoituksiin, voisi vaatia kieltoa kumottavaksi? .
Niin no, ensin tietysti pitäisi tietää, mitä lakia on rikottu. Toimivaltainen instanssi ja mahdolliset seuraamukset sitten selviävät sitä kautta. Jos mentäisiin yhdenvertaisuuslain kautta, niin siellähän on seuraamuksena ainakin jonkinlainen hyvitys. Jos taas sovellettavaksi tulisi rikoslain syrjintäpykälä (mikä ehkä yleisesti ottaen olisikin ensisijainen jos puhutaan elinkeinotoiminnasta), niin onhan siellä sitten sakko ja varmaan vankeuskin. Luulisin kuitenkin, että kieltäytyminen kamppailutaidon opettamisesta elinkeinotoiminnan muodossa esim. väkivaltarikoksesta tuomitulle ei johtaisi oikein minkään lain perusteella seuraamuksiin.

Oikeustapauksia sen enempää kaivelematta veikkaisin myös, että juuri tällaisesta casesta ei löydy ennakkotapausta. Noi eri pykälistä löytyvät kiellettyjen syrjintäperusteiden luettelothan jättää pikkuisen tulkinnanvaraa, eikä ihan tarkkarajaista vastausta voi antaa.

Senkin voinee jo sivupolkuna mainita, että kysymys elinkeinonharjoittajan oikeudesta valita asiakkaansa ei nyt täysin tyhjene siihen, että "onko syrjintää vai ei". Laajemmin ottaen puhutaan myös kuluttajaoikeudellisesta kollektiivisesta sopimusehtojen sääntelystä ja esim. kohtuuttomien sopimusehtojen kiellosta. Siis jos vaikka S-ryhmä vaatisi kaikilta asiakkailtaan sitoumuksen siitä, että nämä eivät ole koskaan syyllistyneet näpistykseen, niin en ihmettelisi jos kuluttaja-asiamies hakisi markkinaoikeudesta uhkasakolla tehostettua kieltopäätöstä kyseisen sopimusehdon käyttämiselle.
Vesa Vuorinen
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 25
Viestit: 33
Lauteille: Kesäkuu 2014
Paikkakunta: Valkeakoski

Krav Maga

#754

Viesti Vesa Vuorinen »

Huomenta,

kiitos TT:lle asiallisesta viestistä!

Minä laitoin CKM:n kattojärjestön nokka miehelle (Moni Aizikille) hieman palautetta tästä asiasta. Palaan asiaan, kun kuulen mahdollisia muutoksia CKM Finlandin ohjeistukseen. Luonnollisesti minä ja CKM Finland suomalaisina tahoina noudatamme täällä lakeja ja asetuksia. Siksi muutin tosiaan tuon rikosrekisteriasian ehdottomasta toivotuksi.
Kuten jo muut täällä mainitsivat, varmaan tuollainen joustava politiikka on se paras. Eli jos joku kertoo suoraan jostain yksittäisestä rikoksesta tms. ,mutta vakuuttaa täyttävänsä kriteerit. Hänet hyväksyisin varmaan itsekin CKM:n kurssille.
Ei minulla ole sinänsä muuta syytä valikoida ihmisiä, kuin tuo mitä jo sanoin aiemmin. Siis omalta kohdaltani. En halua opettaa väkivaltaisia ihmisiä, jotka tod.näk. käyttäisivät taitojaan väärin. Turpaani nuorena saaneena tiedän siis tilanteen. Asia erikseen on sitten kattojärjestön vaatimukset. Niitä on pyrittävä noudattamaan parhaansa mukaan. Käsittääkseni kaikki Suomen krav maga seuratkin ovat sitoutuneet kattojärjestön ohjeistukseen?

Asiasta vielä toiseen. Moni Aizikin kanssa henkilökohtaisesti harjoitelleena, voin suositella kokeilemaan tuota tammikuun tulevaa seminaaria. Hän on taitava, todella taitava. Myös loistava opettaja. Ja kyllä, tämän voi tulkita myös tapahtuman mainostamiseksi :D ,mutta ei kai noille muuten kunnolla mainosta saa...tilaisuuteen osallistuminen varmasti muuttaa monien mielipidettä ja näkökulmaa CKM:stä.

Loppuun vielä eräs kommentti. Minä toivon ainakin vain onnea ja menestystä kaikille suomalasille krav maga-,defendo-ja muille kamppailulajien seuroille! Tämä on sen verran iso maa, että kaikille lajeille varmasti riittää harrastajia. Minä näen asian vain niin, että laaja kirjo antaa paljon vaihtoehtoja. Esimerkiksi kotikaupungissani Valkeakoskella on kieltämättä asukaslukuun nähden paljon kaikkea IP touhua. Mutta mitäpä siitä. Jos 10 ihmistä kiinnostuu CKM:stä, se tuskin on niin paljon pois muilta seuroilta. Aurinkoista loppukesää!
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 32
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Krav Maga

#755

Viesti L.K. »

Tapani kirjoitti: Eli tosin sanoen pärstäkerroin ratkaisee?
Mistä näin päättelet?

Tuoho PetriP:n kommenttiin, että "ollaan niin kovia ettei oteta pahiksia" vai mitensemeni. Sori nyt vaan, mutta tuo oli mielestnäi käsittämättömän huono kommentti.

Kyse on tietenkin markkinonnista sen suhteen, että lajeissa joista näistä asioista puhutaan, ei TOIVOTA että lajin parin hakeutuu ihmisiä jotka käyttävät taitoja väärin. Se ei tientekään vaadi mitään rikollista taustaa, itse asiassa varmaan moni kusipää on edeleen ilman tuomioita ja tekee ikäviä juttuja säännöllisesti kun taas joku paljon "syyttömämpi" on saanut sen tuomion "työtapaturmana" tms.

Kysynkin Tapanilta ja PetriP:ltä vastakysymyksen, että olisiko sinutsa mukava jos seurassasi kävisi treenaamassa taparikollisia tai kavereita, jotka joka viikonloppu haastavat riitaa, mahdollisesti vielä seuran vaatteet tms päälä luoden vähintäänkin mielenkiintoista mainetta seuralle sekä lajille?
Tai jossain seuran saunailloissa/vast. olisi joka kerta joku nokkapokka pystyssä koska sen samanhenkisen väen sijaan mukana olisi kaikenlaista idioottia, joilla lähtee se sokka irti heti kun viinaa saadaan koneeseen?

Useimmat kriminaalit/äälilöt eivät hakeudu kamp.lajeihin muutenkaan, mutta on varmaa että vielä vähemmän ne hakeutuvat lajeihin, joissa jo ns. mainosvaiheessa tuodaan esiin se, ettei lajin pariin haluta tälläisiä ihmisiä.

Pienen paikkakunnan etu on se, että naamat tunnetaa ja puskaradio toimii. Jos vihiä tälläisestä tulee, itse otan yhteyttä kaveriin ja kysyn suoraan että onko jotain kerrottavaa. Taustoja ei tietenkään voi tsekata, mutta heti ekoissa treeneissä tuodaan asia esiin ja kehoitetaan myös tulal rohkeati kertomaan jos on jotain "taustoja" tms. koska tietenkään niistä ns. vanhoista virheistä ei ketään sakoteta tai sen takia evätä kurssille pääsyä.

Jos on väärä asenne ja mentaliteetti, ei kurssille pääse. Voihan sitä kait sitten sanoa "pärstäkertoimen" mukaankin toiminnaksi mutta minusta se on vain kokonaisuuden kannalta järkevää.

Kyse ei ole pätkääkään ainakaan meidän seurassas siitä, että laji olisi niin deadly tms jotta sitä ei voi opettaa kun taviksille. Kyse on ilmapiiristä, harjoittelumukavuudesta yms. Lisäksi se paha kello kauas kantaa, yksikin mätä omena voi pilata niin seuran kuin jopa lajin maineen. JOskus näistä pääsee "seulan läpi" mutta yleensä karsiutuvat heti tai jäävät tulematta.

Kuulin vasta eräässä naapurikaupungissa kännissä defendo-paita harvasen ilta riekkuneesta kaverista. En tiedä onko meidän vanhoja treenareita vai ei, mutta ei tuo mukavalta tunnu vaikka eihän sille mitään voi. Fiksu ja järkevä ihminen tietää miten vapaa-ajalla lajiaan "mainostaa", kaikkien kohdalla se ei onnistu. Uskoisin, että aika moni MMA:n harrastajakin kiroaa niitä "TapOut"-tyyppejä jotka ovat nakkikioskeilal sitä kyseenalaista mainetta lajille luoneet aika ajoin..
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Vesa Vuorinen
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 25
Viestit: 33
Lauteille: Kesäkuu 2014
Paikkakunta: Valkeakoski

Krav Maga

#756

Viesti Vesa Vuorinen »

Arvon L.K puhuu viisaita sanoja.

Minä ainakin olen varsin pitkälle samaa mieltä.
PetriP
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 2135
Lauteille: Toukokuu 2006
Paikkakunta: Espoo
Etulaji: Judo

Krav Maga

#757

Viesti PetriP »

L.K. kirjoitti: Kysynkin Tapanilta ja PetriP:ltä vastakysymyksen, että olisiko sinutsa mukava jos seurassasi kävisi treenaamassa taparikollisia tai kavereita, jotka joka viikonloppu haastavat riitaa, mahdollisesti vielä seuran vaatteet tms päälä luoden vähintäänkin mielenkiintoista mainetta seuralle sekä lajille?
Tai jossain seuran saunailloissa/vast. olisi joka kerta joku nokkapokka pystyssä koska sen samanhenkisen väen sijaan mukana olisi kaikenlaista idioottia, joilla lähtee se sokka irti heti kun viinaa saadaan koneeseen?
Jos joku haastaa riitaa seuran tilaisuuksissa jänet erotetaan seurasta. Jos joku aiheuttaa hämminkiä seuran vaatetus päällä niin silloinkin varmaan asia käsitellään seuranhallituksessa.
Tuollainen ei rikoskŕekisteriä ei vaan toimi ja kaikki jotka tuntevat suomen lakia tietävät sen mahdottomaksi => en osaa hahmottaa sitä muuksi kuin markkinoinniksi. En tunne seuraan tulijoita eikä laki mahdollista minkäänlaisten rikostaustaselvitysten tekemistä. Siksipä ihmisen käsittely seurassa riippuu vain siitä mitä hän tekee ollessaan seuran jäsen.

Mikäli seuraan tulija olisi tulossa nuoten ja lasten ohjaajaksi niin tilanne olisi toinen mutta aika harvoin uusijäsen aloittaa sellaisesta. sillloinkin tietoni mukaan erittäin harvoin seurat tarkistavat
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 32
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Krav Maga

#758

Viesti L.K. »

PetriP kirjoitti: Jos joku haastaa riitaa seuran tilaisuuksissa jänet erotetaan seurasta. Jos joku aiheuttaa hämminkiä seuran vaatetus päällä niin silloinkin varmaan asia käsitellään seuranhallituksessa.
Tämä nyt on päivänselvää. Näin toimitaan meilläkin ja varmasti kaikissa niiden lajien seuroissa, jotka tuota "mainosslogania" käyttävät.
PetriP kirjoitti: Tuollainen ei rikoskŕekisteriä ei vaan toimi ja kaikki jotka tuntevat suomen lakia tietävät sen mahdottomaksi => en osaa hahmottaa sitä muuksi kuin markkinoinniksi.
Itsehään ainakin sanoin jo, että kyse on nimenomaan markkinoinnista sen suhteen, että tuollaisella mainostamisella pyritään ennaltaehkäisemään mahdollisimman pitkälle vääränlaisen aineksen pyrkiminen kursseille. Itse kerron kyllä aina ekoissa treeneissä heti, että taustoja ei tarkisteta, mutta jokainen kurssille tulija vakuuttaa olevansa taustoiltaan sovelias ja mikäli myöhemmin käy ilmi, että on pimitetty jotain, voidaan henkilö poistaa kurssilta koska hän ei ole sitoutunut allekirjoittamiinsa sääntöihin.

Lisäksi se perustuu siihen, että jokainen tulee sitten itse kertomaan/kysymään onko tämä ongelma jne. Jos ei tule niin useimmiten ko. henkilöä ei enää ekojen treenein jälkeen näy muutenkaan.

Kyllä meillä on ollut useita kavereita kellä on tuomioita, mutta asiat on selvitetty ja ongelmaa ei ole ollut. Asiallinen ja fiksu kaveri kun osaa tulla kysymään sekä selvittämään. Nämä ongelmatapaukset tuskin ovat tästä kiinnotuneet tai näni haluavat tehdä ja näin ollen myös yleensä karsiutuvat.

Ennen kaikkea kyse on jo aiemmin mainitusta ilmapiiristä sekä aineksen luomisesta. Kun porukka tietää ettei seuraan haluta näitä ongelmatapauskia, ei se myöskään pidä sitä kunnollista väkeä poissa. Toisin päin jos on niin jokainen tietää mitä siitä seuraa.
PetriP kirjoitti: En tunne seuraan tulijoita eikä laki mahdollista minkäänlaisten rikostaustaselvitysten tekemistä. Siksipä ihmisen käsittely seurassa riippuu vain siitä mitä hän tekee ollessaan seuran jäsen.
Osittain kyllä juuri näin, järjestelmä karsii kyllä ajan kanssa. Siltikin, jos pystyy jo ennalta karsimaan osan tai suurimman osan pois niin miksei näin voisi tehdä? En itse oikein ymmärrä tätä "kitinää" tästä asiasta? Jos kaikki on kunnossa ihmisellä niin mitä se häntä liikuttaa. Ihan sama kuin joku poliisi vaikka tekee rutiinomaisen liikennepysäytyksen iltasella/yömyöhään. Jos on puhtaat jauhot pussissa, ei siinä mitään ihmeellistä pitäisi olla. Ainaostaan jotkut omiaan oikeuksiaan yms. fanaattisesti puolustavat voivat siitäkin vetää herneet nenäänsä. Vertaus ei ole paras mahdollinen,mutta ymmärtänet idean?
PetriP kirjoitti: Mikäli seuraan tulija olisi tulossa nuoten ja lasten ohjaajaksi niin tilanne olisi toinen mutta aika harvoin uusijäsen aloittaa sellaisesta. sillloinkin tietoni mukaan erittäin harvoin seurat tarkistavat
Tästä en osaa sanoa, toivon että tarkastavat.
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 36
Viestit: 93832
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Krav Maga

#759

Viesti Mika »

Mjölnir kirjoitti:
L.K. kirjoitti: Ok. Global Yanilovin ja Network..?
En tiedä. Olisikohan joidenkin "riippumattomien" seurojen yhteisö. Siinä on porukkaa Suomesta ja Puolasta, muista en ole kuullu.
Montako erilaista Krav Maga -yhteisöä tai -liittoa Suomessa on ja miten ne eroavat toisistaan? Tekevätkö nämä eri järjestöt yhteistyötä keskenään?
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 42
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Krav Maga

#760

Viesti Andy »

Eikö niitä ole viisi?

IKMF
Krag Maga Global
FEKM
Krav Maga Network
Commando Krav Maga
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 176
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Krav Maga

#761

Viesti Mjölnir »

Mika kirjoitti:
Mjölnir kirjoitti:
L.K. kirjoitti: Ok. Global Yanilovin ja Network..?
En tiedä. Olisikohan joidenkin "riippumattomien" seurojen yhteisö. Siinä on porukkaa Suomesta ja Puolasta, muista en ole kuullu.
Montako erilaista Krav Maga -yhteisöä tai -liittoa Suomessa on ja miten ne eroavat toisistaan? Tekevätkö nämä eri järjestöt yhteistyötä keskenään?
Sen verran lisää tiedän Krav Maga Networkista, että Jyrki Saario järjestää ohjaajakouluksia Suomessa. Tarkoitus on olla käsittääkseni "historiallista Krav Magaa", eli Fighting Fit -kirjaan perustuvaa
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 176
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Krav Maga

#762

Viesti Mjölnir »

Andy kirjoitti: Eikö niitä ole viisi?

IKMF
Krag Maga Global
FEKM
Krav Maga Network
Commando Krav Maga
Tietääkseni IKMF:lla ei ole aktiivisia seuroja Suomessa.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 176
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Krav Maga

#763

Viesti Mjölnir »

Mjölnir kirjoitti:
Andy kirjoitti: Eikö niitä ole viisi?

IKMF
Krag Maga Global
FEKM
Krav Maga Network
Commando Krav Maga
Tietääkseni IKMF:lla ei ole aktiivisia seuroja Suomessa.
Jos Commando Krav Maga yhdellä seurallaan, jolla ei vielä edes ole pidettyjä kursseja, niin sitten varmaan samaan listaan pitäisi ottaa myös nämä Pänttösen KRav Magat ja K4 -centerin Krav Maga
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
MinnaL
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 47
Lauteille: Helmikuu 2014
Paikkakunta: Vantaa

Krav Maga

#764

Viesti MinnaL »

Mjölnir kirjoitti: Sen verran lisää tiedän Krav Maga Networkista, että Jyrki Saario järjestää ohjaajakouluksia Suomessa. Tarkoitus on olla käsittääkseni "historiallista Krav Magaa", eli Fighting Fit -kirjaan perustuvaa
Networkin perustekniikat ovat suoraan Fighting Fit -kirjasta. Niitä on suhteellisen vähän, mikä helpottaa oppimista ja sisäistämistä. Kun perusteet ovat hallinnassa, niitä voidaan soveltaa monipuolisesti. Network käyttää nimitystä Klassinen Krav Maga, tuo "historiallinen" kalskahtaa ainakin itselle vähän seniililtä luostarimunkkimeiningiltä. ;)

Yhteistyö eri liittojen välillä olisi tietenkin mukavaa, samaa lajiahan tässä treenataan ja näkisin että kyse on enemmän murre-eroista kuin mistään isommista eroista. Toivottavasti tulisi jotain häppeninkejä. :)
Illu
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 119
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Espoo

Re: Krav Maga

#765

Viesti Illu »

Networkhan pyrkii tekemään yhteistyötä muiden kanssa järjestämällä mm. Kaikille Krav Magan harrastajille avoimia leirejä. Helppohan noille olisi osallistua, sillä perustekniikat on jotakuinkin samanlaisia Magassa kuin Magassa.

Lähetetty minun GT-I9305 laitteesta Tapatalkilla
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 25 kurkkijaa