Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Krav Maga

Nykyaikaiset itsepuolustuslajit eli Defendo, ICS, Krav Maga, MilFight, PDFS, Senshido jne.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
obmijoy
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 3461
Lauteille: Maaliskuu 2009

Krav Maga

#706

Viesti obmijoy »

Point kirjoitti: Hieman aiheeseen liittyen


http://areena.yle.fi/tv/116770" onclick="window.open(this.href);return false;




(huom! Katsottavissa viiden päivän ajan)
lähtee tosta 2:47min kohdalta
vimpan päälle asiaa
ALOITTELIJA perehdy tähän:
linkki
tärkeintä on venyt. ja keskivart. vahvistus, jotta voi harjoitel. turvallisesti linkki
http://kiusatunvastaisku.blogspot.com/p ... tulle.html
https://www.youtube.com/watch?v=VJK2hIf6Ptg&t=3s
T-T
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 24
Viestit: 3596
Lauteille: Helmikuu 2011

Krav Maga

#707

Viesti T-T »

Laitetaan nyt tähän ketjuun, kun oli tuosta Itay Gilisitä puhetta.
Tällainen hyppäsi silmille juutuubista.

:bow:

[youtube][/youtube]
T-T
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 24
Viestit: 3596
Lauteille: Helmikuu 2011

Krav Maga

#708

Viesti T-T »

Oho. Ei annakaan näyttää suoraan. No laitetaan linkki tähän.

" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuvake
Ivan Drago
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 117
Lauteille: Maaliskuu 2011

Krav Maga

#709

Viesti Ivan Drago »

Commando Krav Magan kurssit ovat näköjään alkamassa.

Pisti silmään pari kohtaa harrastajien valinnasta:

http://www.commandokravmagafinland.fi/harjoitukset/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ei rikosrekisteriä. Tämä tarkoittaa siis poliisin rikosrekisteriä. Ei koske parkki-tai ylinopeussakkoja tms. pieniä rikkeitä. Kurssille osallistujien rikosrekisteri tarkistetaan poliisilta joko CKM Finlandin, tai kattojärjestö Combat Survival - Reality Based Instituten toimesta.

Commando Krav Maga on erittäin tehokas itsepuolustuslaji. Se ei sovellu kaikille. Tästä johtuen kurssille hakijat haastatellaan puhelimitse. Pyrimme selvittämään, ettei hakijoilla ole esimerkiksi väkivaltaan taipuvia piirteitä.
Urheiluseurat eivät tietääkseni yhä edelleenkään saa poliisilta rikosrekisteritietoja.

Entä miten puhelimessa profilointi tapahtuu? (No, ehkä umpihullut uhoajat karsiutuvat pois...)
Kuvake
taikuri
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 2719
Lauteille: Kesäkuu 2008
Paikkakunta: Mazatlan, Sinaloa, Mx

Krav Maga

#710

Viesti taikuri »

Ivan Drago kirjoitti: Commando Krav Magan kurssit ovat näköjään alkamassa.

Pisti silmään pari kohtaa harrastajien valinnasta:

http://www.commandokravmagafinland.fi/harjoitukset/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ei rikosrekisteriä. Tämä tarkoittaa siis poliisin rikosrekisteriä. Ei koske parkki-tai ylinopeussakkoja tms. pieniä rikkeitä. Kurssille osallistujien rikosrekisteri tarkistetaan poliisilta joko CKM Finlandin, tai kattojärjestö Combat Survival - Reality Based Instituten toimesta.

Commando Krav Maga on erittäin tehokas itsepuolustuslaji. Se ei sovellu kaikille. Tästä johtuen kurssille hakijat haastatellaan puhelimitse. Pyrimme selvittämään, ettei hakijoilla ole esimerkiksi väkivaltaan taipuvia piirteitä.
Urheiluseurat eivät tietääkseni yhä edelleenkään saa poliisilta rikosrekisteritietoja.

Entä miten puhelimessa profilointi tapahtuu? (No, ehkä umpihullut uhoajat karsiutuvat pois...)
Tai sitten lisää syytteitä poliisille, jos luvattomasti rekistereitä katsovat. Pitää siis ilmeisest vinkata muutamalle ihmiselle, että vaikka eivät aikoisikaan harrastaa niin....
When tyranny becomes law, rebellion becomes duty.
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

Krav Maga

#711

Viesti JanneM »

Toi on kyllä vaarallinen tapa mainostaa lajia. Se kun on tosiaan aivan potaskaa.
Ihmisisltä tietenkin voi vaatia ties mitä rekisteriselosteita itse toimitettavaksi harjoittelun edellytykseksi, mutta urheiluseuran tarpeisiin ei saa edes ko. seurassa mukana oleva viranomainen käydä kurkkimassa mitään tietoja.
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 176
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Krav Maga

#712

Viesti Mjölnir »

Juu, tämä on täysin totta. Eli kyseessä on joko laittomuus tai valehtelu :smt003
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuusikko
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 834
Lauteille: Lokakuu 2007

Krav Maga

#713

Viesti Kuusikko »

Mahtaako paikallisesta käräjäkansliasta saada sotulla ja rahalla otteen? Tuomiot on kuitenkin julkisia...
Feo, Fuerte y Formal
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 36
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Krav Maga

#714

Viesti Mika »

Osaisiko @vesa vuorinen perustella tuota vaatimusta?
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 35
Viestit: 6402
Lauteille: Lokakuu 2009

Krav Maga

#715

Viesti Ile »

Kuusikko kirjoitti: Mahtaako paikallisesta käräjäkansliasta saada sotulla ja rahalla otteen? Tuomiot on kuitenkin julkisia...
Onhan se mahdollista kysellä henkilötietojen perusteella mahdollisia tapauksia käräjäoikeuksista, siis käräjäoikeus kerrallaan, ja jos löytyy, niin tilata asiakirjoja. Paitsi että on työlästä, niin menee toki haastavaksi myös henkilötietolain näkökulmasta ainakin jos tuota systemaattisemmin harjoittaa. Ja jonkin verran kustannuksiakin tulee, ainakin niissä tapauksissa, joissa tarvittavia asiakirjoja ei löydy valmiiksi sähköisessä muodossa. Mutta siis mitään koottua "otetta" yhdeltä luukulta ei tällä tavalla saa.
Vesa Vuorinen
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 25
Viestit: 33
Lauteille: Kesäkuu 2014
Paikkakunta: Valkeakoski

Krav Maga

#716

Viesti Vesa Vuorinen »

Tervehdys,

täällä jaksetaan keskustella, vaikka aurinko paistaa :-) ,ja hyvä näin. Aina mukavaa, kun asioista keskustellaan. Luin läpi nämä viimeisimmät kommentit. Koko ketjua en alkanut lukemaan. Minusta on hyvä, että Commando Krav Magan Suomeen tulo aiheutti keskustelua :-) ,koska kaikki julkisuushan on hyvää..,sanoi muistaakseni Matti Nykänen. No, ehkä ei ole.

Sanon alkuun sen, että arvostan itse ihmisiä, jotka kommentoivat asioita omilla nimillään. Nimimerkin takaa on tietenkin turvallista aina arvostella muiden tekemisiä, tai sanomisia. Omalla nimellään kirjoittaminen vaatii kuitenkin hieman suoraselkäisyyttä. Varsinkin, kun aletaan arvotella muita lajeja, kuin sitä omaa.
Minä en ole koskaan itse verrannut CKM:ää suoraan muihin järjestelmiin. Korostan aina, että "omasta mielestäni" ,ja "minulle toimivin järjestelmä". En ole myöskään arvostellut krav magaa, tai defendoa. Ei minulla ole siihen mitään syytä. Krav magaa harrastin joskus yli kolme vuotta. Hyvin toimiva laji, ja sopii varmasti monelle. Defendon tekniikoita olen harjoitellut jossain määrin. Samat kommentit kuin magaan. Commando Krav magassa asiat tehdään hieman eri tavalla. Kaikkiin tekniikoihin on syynsä. Katselemalla vain CKM videoita, saa kyllä varmaan jonkinlaisen käsityksen. Kuitenkin, se ei anna kokonaiskuvaa CKM:stä. No, ei minua itseäni silti haittaa, että täällä arvostellaan CKM tekniikoita. Siihen kaikilla on täysi oikeus. Suosittelen kuitenkin epäilijöitä harkitsemaan esimerkiksi tammikussa Suomeen tulevaan CKM seminaaria. Pidetään Ideaparkin vieressä Liikuntaparkissa. Kestää noin 7-8h, ja sen pitää itse lajin kehittäjä Moni Aizik. Kirjoittaja on siellä myös avustamassa. Tialisuudessa on myös paljon harjoittelua, sekä käytännön kokeilua. Hinta on noin 40-50 euroa. Minusta käymällä itse kokeilemassa asioita, saa parhaimman käsityksen. Sen jälkeen voi jo huomattavasti paremmin vaikka kommentoida itse lajia.

No, menen eteenpäin. Israelin Puolustusvoimat (IDF) on vaihtamassa CKM:ään. Erikoisjoukot ovat jo osittain vaihtaneetkin. Mistäkö tiedän? Siitä, että kanssani Israelissa oli samalla CKM ohjaajakurssilla useampikin IDF:n sotilas, sekä erikoisjoukkojen kouluttaja. Juttelin asiasta heidän kanssaan henkilökohtaisesti. Esimerkiksi ystäväni Lasha (joka suoritti myös toisen tason ohjaajan), oli IDF:n krav maga kouluttaja. Hän sanoi suoraan opettavansa kurssin jälkeen enää CKM:ää IDF:ssä. Varmasti siellä magaa käytetään myös jatkossakin. Sehän on Israelissa lähes kansallislaji. Tätä kommenttia ei pidä ottaa niin, että IDF käyttää vain ja ainoastaan CKM:ää. Sanon sen, mitä itse kuulin.

Vaatimus rikosrekisteristä tulee suoraan CKM:n kattojärjestöltä, Combat Survivalilta. En ota kantaa sen laillisuudesta Suomessa. Minä en itse sitä kuitenkaan edes yritä tarkistaa. Sanon kaikille hakijoille suoraan, että tämä on vaatimus. Lähetän osallistujien nimi ja osoitetiedot kattojärjestöllemme. He hyväksyvät osallistujat lopullisesti. Mitä he tekevät itse, sitä en osaa sanoa. On varsin mahdollista, että mitään ei tarkisteta kongreettisesti. Kuitenkin, tuo vaatimus jo tuollaisenaan ehkä poistaa hakijoista ne, joilla rekisteri on. Minä pyrin juttelemaan ihmisten kanssa kasvotusten. Ja kyllä, pystyn jossain määrin arvioimaan ihmisiä sen perusteella. Miksikö? Siksi, että hoidin jo Nokialla ollessani yhteistyö-ja sopimusasioita. Minut lähetettiin yleensä vaikeisiin neuvotteluihin, koska olen hyvä puhumaan ihmisille. Pystyn myös arvioimaan kohtalaisen hyvin, millainen toinen ihminen o. Olen käynyt paljon kursseja näistä asioista. Tein myös tuota työtä yli kuusi vuotta. Kokemus on se, joka antaa parhaimman pohjan. Se on totta, että 100% varma en tietenkään voi olla. Mutta ainakin teen parhaani.

Palataan asiaan, jos vielä tulee jotain kysyttävää. Hyvää kesää kaikille!

-Vesa Vuorinen
Vesa Vuorinen
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 25
Viestit: 33
Lauteille: Kesäkuu 2014
Paikkakunta: Valkeakoski

Krav Maga

#717

Viesti Vesa Vuorinen »

Eräs asia vielä.

Uskon toki itseäni viisampia täällä, eli sitä, että rikosrekisteriä ei saa tarkistaa Suomessa. Koska en halua antaa väärää kuvaa sivujemme mainonnalla, muutan sanamuodon vielä tänään erilaiseksi. Poistetaan kohta "tarkastetaan", ja jätetään vastuu asiasta kurssille tulijoille. Se käsittääkseni ei ole laitonta, että lajia ei opeteta rikosrekisterin omaaville? Eikös tämä ole case defendossakin, Mjölnir?
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 36
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Krav Maga

#718

Viesti Mika »

Vesa Vuorinen kirjoitti: Se käsittääkseni ei ole laitonta, että lajia ei opeteta rikosrekisterin omaaville? Eikös tämä ole case defendossakin, Mjölnir?
Tuo onkin muuten hyvä kysymys. Vaikuttaa kinkkiseltä. @ile tai joku, vaatisiko tämä ennakkotapauksen? Noin äkkiseltään tuon kuulostaa lainvastaiselta syrjinnältä, mutta en minä oikeasti tiedä onko näin.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 35
Viestit: 6402
Lauteille: Lokakuu 2009

Krav Maga

#719

Viesti Ile »

Joo, rehellisyyden nimissä varmaan kannattaa muuttaa sanamuotoa, koska te tai kattojärjestönne ette voi sitä rekisteriotetta itse hankkia. Muuten voitte kyllä edellyttää harjoittelijoilta nuhteettomutta.

Ai Mika ehtikin väliin. Minun käsitykseni mukaan kyseessä ei ole syrjintä eli henkilöiden asettaminen eriarvoiseen asemaan ilman hyväksyttävää perustetta.

Asiaan tuo lisää toimintavapautta sekin, että kyse on ilmeisesti yhdistystoiminnasta (seuran jäsenyydestä) eikä puhtaasti elinkeinon harjoittamisesta. Yhdistyksen jäseneksi valitsemisessa saa tietysti olla hyvin tiukatkin raamit - sellaiset, jotka katsoittasiin elinkeinotoiminnassa syrjinnäksi. Mutta tämä nyt pitkälti lonkalta heitettynä, en tiedä/muista oliko tästä jotain caseja...
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 36
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Krav Maga

#720

Viesti Mika »

Joo, tuo lieneekin totta, että yhdistyksellä ja yrityksellä on erilaiset velvollisuudet. Tosin nykyään osa kamppailulajiseuroista on ehkä jo yrityksiä. Oli miten oli, olisi mielenkiintoista tietää, millä perusteilla asiakkaita ja toisaalta jäseniä saa valita.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 28 kurkkijaa