Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Krav Maga

Nykyaikaiset itsepuolustuslajit eli Defendo, ICS, Krav Maga, MilFight, PDFS, Senshido jne.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Vesa Vuorinen
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 25
Viestit: 33
Lauteille: Kesäkuu 2014
Paikkakunta: Valkeakoski

Krav Maga

#691

Viesti Vesa Vuorinen »

No niin,

pyydän anteeksi antamaani mahdollista harhaanjohtavaa informaatiota...,enhän minä nyt missään hiton jenkeissä ole ollut. Ihan Suomessa vain. ALkuun Upinniemessä, loppuajan pansiossa. Mahtava sotilasarvoni on siis ylimasi (lääkintä). Kuitenkin, olimme silloin merivoimissa, mutta siellä ns. vihreällä linjalla. Merivoimien jalkaväki = merijalkaväki :-) ,en minä tiedä, miksi tuota virallisesti edes nimitetään. Tai onko nykyään edes samaa. No, anyway, olen siis ollut laivastossa, mutta siellä könyämässä pitkin rannikkoa :-)

-Vesa
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 42
Viestit: 18957
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Krav Maga

#692

Viesti Andy »

Ok.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 32
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Krav Maga

#693

Viesti L.K. »

Rannikkojalkaväki lienee oikea termi? En nyt enää muista miten noi merelliset joukot menee :D
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuvake
taikuri
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 2719
Lauteille: Kesäkuu 2008
Paikkakunta: Mazatlan, Sinaloa, Mx

Krav Maga

#694

Viesti taikuri »

L.K. kirjoitti: Rannikkojalkaväki lienee oikea termi? En nyt enää muista miten noi merelliset joukot menee :D
Rannikkojalkaväki on oikea termi.

En tiedä varmasti mutta arvelen sen johtuvan siitä, että täällä on nk. "brown water navy", kun taas monessa muussa maassa on nk. "blue water navy". Näissä blue water maissa lienee myös merijalkaväki.
When tyranny becomes law, rebellion becomes duty.
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 20207
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

Krav Maga

#695

Viesti JanneM »

MItä eroa on brown water navyllä ja blue water navyllä? Ja miten se vaikuttaa merkijalkaväkeen?
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
DeusVult
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 8469
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Krav Maga

#696

Viesti DeusVult »

Eiköhän se alkuperäinen ero ollut siinä, että siinä missä tavallinen jalkaväki kävelee kohteeseen, merijalkaväki viedään sinne laivoilla. Tämä siis ennenkuin mitään moottoreita ja lentokoneita oli keksitty. Suomen puolustusvoimat ei nykymuodossaan ole niin vanha instanssi, joten täällä ei tuota merijalkaväkeä ole omana puolustushaaranaan enää, liekö koskaan ollutkaan.
Peter Karis
DJJV Ju-Jutsu, historiallinen kikkailu.

Onko kuvittelu totuutta oikeaa?
Onko totuus onttoa kuvitelmaa? Liike vai staattisuus, vai Pieksämäen asemalla blues?
YJT
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 4152
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Lohja

Re: Krav Maga

#697

Viesti YJT »

Käsittääkseni brown water navy esim Vietnamin sodassa partioi tykkiveneillä ja pienemmillä jokialueita (ks. esim. Ilmestyskirja. Nyt), kun taas blue water navy on "oikea" laivasto joka käyttää laivoja.

Sitten tulevaisuudessa tulee vielä jako wet navy ja space navy, mutta se ei liene vielä ajankohtainen...
Seppo Vesala

(Kaikki esittämäni mielipiteet ja näkemykset ovat omiani, eikä niitä pidä tulkita minkään yrityksen, yhteisön, organisaation tai viranomaistahon kannaksi)
Poista käyttäjä 1747
Viestit tässä aiheessa: 2

Krav Maga

#698

Viesti Poista käyttäjä 1747 »

Itse asiassa alunperin merijalkaväellä tarkoitettiin laivalla palvelevia sotilaita joita käytettiin alusten valtauksissa ja kannella olevien vihollisten harventamiseen muskettitulella. Itse Nelson kaatui tarkka-ampujan toimesta.Toki normi merimiehetkin osallistuivat taisteluihin.

Nuo maihinousu tms. touhut ovat myöhempää perua.

Mitään aiheeseen liittyvää mulla ei ole....

brushteeth
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 176
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Krav Maga

#699

Viesti Mjölnir »

Katselin noita CKM-videoita, ja eipä niissä ollut IKMF / KMG / younameit -Krav Magaan paljoa tekniikoissa eroja. Jotkut asetekniikat näyttivät fähän fancyiltä, mielestäni.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
taikuri
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 2719
Lauteille: Kesäkuu 2008
Paikkakunta: Mazatlan, Sinaloa, Mx

Krav Maga

#700

Viesti taikuri »

JanneM kirjoitti: MItä eroa on brown water navyllä ja blue water navyllä? Ja miten se vaikuttaa merkijalkaväkeen?
Olen ymmärtänyt erona sen, että brown on rannikkolaivasto. Eli toiminta-alueena (kuten suomessa) suhteellisen matalat vedet ja mahdollisesti karikkoinen ja rikkonainen saaristo. Ja blue toimii sitten isoilla merillä.

Ja ei. Suomenlahti ei ole iso. Se on matala lätäkkö. :D
When tyranny becomes law, rebellion becomes duty.
obmijoy
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 3461
Lauteille: Maaliskuu 2009

Krav Maga

#701

Viesti obmijoy »

Mjölnir kirjoitti: Katselin noita CKM-videoita, ja eipä niissä ollut IKMF / KMG / younameit -Krav Magaan paljoa tekniikoissa eroja. Jotkut asetekniikat näyttivät fähän fancyiltä, mielestäni.
tätä olen uumoillutkin siksi kirjoitin sen hölmöllä huumorilla kirjoitetun textin jossa todetiin vaan että on lajeja joka lähtöön ja moni ihan samoja, osittai siksikin kun nykyään on aikaa tyylisuuntailla

kriisin keskellähän opetetais vain jotain yksinkertaista "teet näin tai sitten näin" -tyyliä.

tärkeintähän on että kaikille löytyy kohde/laji joka motivoi rauhan aikana

joo o aika OT oli tää ... mun komentti
ALOITTELIJA perehdy tähän:
linkki
tärkeintä on venyt. ja keskivart. vahvistus, jotta voi harjoitel. turvallisesti linkki
http://kiusatunvastaisku.blogspot.com/p ... tulle.html
https://www.youtube.com/watch?v=VJK2hIf6Ptg&t=3s
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Krav Maga

#702

Viesti Eelo »

taikuri kirjoitti:
JanneM kirjoitti: MItä eroa on brown water navyllä ja blue water navyllä? Ja miten se vaikuttaa merkijalkaväkeen?
Olen ymmärtänyt erona sen, että brown on rannikkolaivasto. Eli toiminta-alueena (kuten suomessa) suhteellisen matalat vedet ja mahdollisesti karikkoinen ja rikkonainen saaristo. Ja blue toimii sitten isoilla merillä.

Ja ei. Suomenlahti ei ole iso. Se on matala lätäkkö. :D
Brown on nää riverboatit
http://en.wikipedia.org/wiki/Brown-water_navy" onclick="window.open(this.href);return false;

Green on se mitä tarkoitat, eli oman rannikon läheisyydessä toimivat
http://en.wikipedia.org/wiki/Green-water_navy" onclick="window.open(this.href);return false;

Blue sit toimii valtamerillä ja niillä on kaikki siisti kalusto
http://en.wikipedia.org/wiki/Blue-water_navy" onclick="window.open(this.href);return false;

Enkä ole edes käynyt lähelläkään laivastoa :smt003

En nyt ota ollenkaan kantaa siihen onko Commando Krav Maga kova laji, mutta aina kun jonkun lajin nimeen lyödään kommando tjsp etuliitteittä niin mua alkaa epäilyttää. Tulee sellainen kunnon ostosteevee markkinointi fiilis. Koska ihan oikeasti Commando Krav Maga ei mitä ilmeisimmin ole mikään superhyperkommandoille tarkoitettu laji kun sitä markkinoidaan ihan normaaleille ihmisille. Sitä pyritään ilmeisesti myös levittämään normaalin väestön pariin eikä erikoisjoukoille vaikka siellä treenaa sotilaita. Jos vertaa vaikka defendo blueen, joka on ymmärtääkseni todella virkavallalle tarkoitettu setti (mikä myös näkyy ainakin promovideoissa.) ja sille kohderyhmälle sitä mainostetaan. Tai sitten olen taas aivan väärässä.
Eelis Mikkola
Kuvake
taikuri
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 2719
Lauteille: Kesäkuu 2008
Paikkakunta: Mazatlan, Sinaloa, Mx

Krav Maga

#703

Viesti taikuri »

Eelo kirjoitti: En nyt ota ollenkaan kantaa siihen onko Commando Krav Maga kova laji, mutta aina kun jonkun lajin nimeen lyödään kommando tjsp etuliitteittä niin mua alkaa epäilyttää. Tulee sellainen kunnon ostosteevee markkinointi fiilis. Koska ihan oikeasti Commando Krav Maga ei mitä ilmeisimmin ole mikään superhyperkommandoille tarkoitettu laji kun sitä markkinoidaan ihan normaaleille ihmisille. Sitä pyritään ilmeisesti myös levittämään normaalin väestön pariin eikä erikoisjoukoille vaikka siellä treenaa sotilaita. Jos vertaa vaikka defendo blueen, joka on ymmärtääkseni todella virkavallalle tarkoitettu setti (mikä myös näkyy ainakin promovideoissa.) ja sille kohderyhmälle sitä mainostetaan. Tai sitten olen taas aivan väärässä.
Tästä olen kanssasi samaa mieltä. En tosin halunnut (ts. ensimmäisenä) tuoda aiemmin tätä asiaa esiin, koska muistan mitä kävi eräässä toisessa (siihen liittyi M.P) keskustelussa. Silloin kritiikkiä seurasi varoitus. Silloin epäilyni osuivat oikeaan mutta toivon tällä kertaa erehtyväni pahemman kerran.

Sitten kysymys... Eli treenataanko CKM:aa IDF:n koulutukseen liittyen? Jos treenataan niin millaisissa mittasuhteissa? Nuo ihan siksi, koska olen aiemmin ymmärtänyt siellä harjoiteltavan Imi Lichtenfeldin luomaa magaa.
When tyranny becomes law, rebellion becomes duty.
T-T
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 24
Viestit: 3596
Lauteille: Helmikuu 2011

Krav Maga

#704

Viesti T-T »

Näitä on vähän hankala pyöritellä sillai "totuuksina" mutta jos IDF hand to hand/combat instructor käy Ckm seminaarin ja ottaa siitä omaan tekemiseen ja opetukseen jotain, niin sitten juu :)

Mutta IDF kouluttaa omat kouluttajansa sellaisilla sedillä kuin esim. Danny Netser ja Ran Nakash. On ollut ja on aika paljon merkitystä miltä IDF maga nykyään näyttää.

Mutta nyt pitää ottaa huomioon kun ajatellaan sotilasta, niin ykkösase pitäis olla hallinnassa, kakkosase pitäis olla hallinnassa, veitsi yms. ja kaikki muut ryhmätoimintaan jne... henkilökohtaiseen työosaamiseen pitäis handlata korkealla tasolla, niin se hand to hand ei mene sinne prioriteettilistan kärkeen ehkä.

Ei kukaan ole mikään tappokone, tai ultimaattinen nippuun vääntäjä kun on koulutukset käyty. Sitten saattavat olla jos reenaavat lisää, mutta ceeveessä näyttää paremmalta kun on sen ja sen combat instructor kuin miltä näyttäisi se, että "tosielämän vääntökokemuksia 15 vuotta" vaikka jälkimmäisellä(kin) saattaisi olla ihan oikeasti annettavaa.

Asiaan!

Isoja herroja Krav magassa nykyään on esim. Yanilov, Gil, Nakash, Netser, Gidon... Heillä on oikeasti vaikutusta IDF magaan. Yanilov taisi olla ensimmäisiä "lähettiläitä" sitten ulkomaailmaan.
Sitten kun Imi kuoli, ja huomattiin laajemmin, että "Special Forces hathat Krav Maga myy", niin
ollaan päästy tähän aikas sekavaan tilanteeseen.
Jotenkin hyppää sellainen mies kuin Amir Perets esille, joka on onnistuneesti saanut yhdistettyä kovan taustan ja sellaisen vähän actionsankari, mutta kuitenkin koti-isä herrasmies kokonaisuuden parhaiten :D Menee kuin häkä varsinkin jenkeissä.

Oikea Krav maga on "turpaan-turpaan-jotain ja jostain kiinni-turpaan-turpaan" tehtynä täysillä.
Simppeliä, tietyn mielenlaadun ja ymmärryksen omaaville henkilöille helposti opetettavaa, yksinkertaista, 100 prosenttisen määrätietoista. Näitä pitää reenata henkilölle, jotka eivät laita vastaan, ja sitten että laittavat vastaan ihan kunnolla!
Kaikki muu on kikkailua.

Mikähän mun pointti oli..tai edes kysymys....


Edit. typoja
edit. typoja
Kuvake
Point
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 6870
Lauteille: Tammikuu 2009

Krav Maga

#705

Viesti Point »

Hieman aiheeseen liittyen


http://areena.yle.fi/tv/116770" onclick="window.open(this.href);return false;




(huom! Katsottavissa viiden päivän ajan)
Detox ei ole pelkkä dietti. Se on elämäntapa.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 44 kurkkijaa