Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Krav Maga

Nykyaikaiset itsepuolustuslajit eli Defendo, ICS, Krav Maga, MilFight, PDFS, Senshido jne.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Daddy
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 3354
Lauteille: Elokuu 2011
Paikkakunta: Mansesta päin

Re: Krav Maga

#631

Viesti Daddy »

No mitä itse joskus Magailin, niin kyllä itse ainakin sain oppia nimenomaan noita tilateita varten, joissa ei ole sääntöjä, joutuu maahan, vastapelurilla on puukko, pyssy, pesismaila tms astalo ja/tai vihulaisia on monta. Plus ykköstä unohtamatta.
"Täydellinen on hyvän pahin vihollinen"
-Tuntematon
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 42
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Krav Maga

#632

Viesti Andy »

Esimerkki todellisesta itsepuolustuksesta löytyy täältä. Videolla esitellään brutaali kaksoisleuasta nipistäminen. http://www.selfdefenceexposed.org/the-n ... fence.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Tässä on jotain Iron Fist -tekniikkaa (ei siis Titan Fist) jossa opetetaan tuhoamaan päätä pidempi vastustaja. Minulle tosin opetettiin tuo tekniikka jo yli 20 vuotta sitten karatessa mutta en ole ihan vakuuttunut siitä. http://www.selfdefenceexposed.org/defea ... acker.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 35
Viestit: 6402
Lauteille: Lokakuu 2009

Krav Maga

#633

Viesti Ile »

Magassakin tunnetaan tuon irony fistingin tapainen juttu, jossa pointtina on sormien työntäminen tuohon kuoppaan siinä vaiheessa, kun toinen yrittää hakea sitä kuristusotetta, ei siis staattisesta otteesta vapautuminen... saati se, että kyseessä olisi erityinen kikka "isomman vastustajan" voittamiseksi.
T-T
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 24
Viestit: 3596
Lauteille: Helmikuu 2011

Krav Maga

#634

Viesti T-T »

Tuli mieleen, että on Krav Magassakin "kilpailua" esim.

[youtube][/youtube]

Mainospuheet "best of the best" jne...voi ohittaa, mutta voishan tosta joku reeniporukka napata itsellensä vinkkiä varsin mielekkääseen päivään.
YJT
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 4145
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Lohja

Re: Krav Maga

#635

Viesti YJT »

Mites hisarduth -niminen laji? Käsittääkseni on magasta kehitetty kilpalaji?
Seppo Vesala

(Kaikki esittämäni mielipiteet ja näkemykset ovat omiani, eikä niitä pidä tulkita minkään yrityksen, yhteisön, organisaation tai viranomaistahon kannaksi)
T-T
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 24
Viestit: 3596
Lauteille: Helmikuu 2011

Re: Krav Maga

#636

Viesti T-T »

YJT kirjoitti: Mites hisarduth -niminen laji? Käsittääkseni on magasta kehitetty kilpalaji?
Nyt saatan puhua täyttä potaskaa, mutta Hisarduth on hyvin sellainen Hokutoryumainen kokonaisuus johonka kuuluu siis ottelua.

Historia on, että kehitty erilleen Krav Magasta/Alunperin erillinen laji/Jotkut jenkki-iipot lähtenyt myymään jujitsua Israel-leimalla. Riippuu keneltä kysyy :D
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 176
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Re: Krav Maga

#637

Viesti Mjölnir »

T-T kirjoitti:
YJT kirjoitti: Mites hisarduth -niminen laji? Käsittääkseni on magasta kehitetty kilpalaji?
Nyt saatan puhua täyttä potaskaa, mutta Hisarduth on hyvin sellainen Hokutoryumainen kokonaisuus johonka kuuluu siis ottelua.

Historia on, että kehitty erilleen Krav Magasta/Alunperin erillinen laji/Jotkut jenkki-iipot lähtenyt myymään jujitsua Israel-leimalla. Riippuu keneltä kysyy :D
Jeps.

Sen, mitä olen pätkiä katsonut, niin ei ole käytännössä mitään muuta tekemistä Krav Magan kanssa kuin se, että on otettu vähän rynnäkkökivääritekniikoita mukaan, muuten voisi olla aivan HRJJ:a.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
magamies
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 21
Viestit: 700
Lauteille: Joulukuu 2005

Krav Maga

#638

Viesti magamies »

Human Weapon sarjan Krav maga jaksossahan olivat vuorilla Dennis Hanoverin opissa(Hisarduth perustaja?) Tehokasta lähitaistelua ja krav magalle tyypillisiä harjoitteita ainakin tuossa jaksossa oli.
Magamies
T-T
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 24
Viestit: 3596
Lauteille: Helmikuu 2011

Krav Maga

#639

Viesti T-T »

Hanover pystyy vetämään tod.näk vähän kaikkea mikä sattuu.

Jos ei kaikkea halua niputtaa Krav Magan alle, niin "Entiset eri IDF kouluttajat vetämässä tappelusta niillä painotuksilla joita kohderyhmä haluaa tai tarvitsee ja heidän oppilaansa jotka vievät juttuja omiin suuntiinsa" on kans ihan hyvä kattojärjestö. :D

Järjen löytäminen ja lokerointi on yhtä hienoa kuin suomennettu kysymys, että onko tämä kontaktitappelua, selviytymistappelua, vai kasvotusten tappelua?

vapaa suomennos by T-T
kaikki jolla on oikeus pidätetään.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 176
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Krav Maga

#640

Viesti Mjölnir »

Kun olin ensimmäistä kertaa Israelissa treenaamassa, niin minulta kysyttiin lentokentän turvatarkastuksessa, että mitä Krav Magaa treenaan: judoa, potkunyrkkeilyä vai kenties karatea? Sanoin, että israelilaista Krav Magaa, niin olivat ihmeissään, että treenataanko sitä muuallakin?
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Jasse
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 3400
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Katori Shinto ryu & potkunyrkkeily
Sivulajit: IP, BJJ, SW, MMA, CACC
Takalajit: Budoturismi

Krav Maga

#641

Viesti Jasse »

Kuinka iso/suosittu/tunnettu laji the karv maga Israelissa on?
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 176
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Krav Maga

#642

Viesti Mjölnir »

Jasse kirjoitti: Kuinka iso/suosittu/tunnettu laji the karv maga Israelissa on?
siellä on niin montaa erilaista Krav Magaa, että mielestäni israelilainen Krav Maga on ihan marginaalijuttu Israelissa.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
T-T
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 24
Viestit: 3596
Lauteille: Helmikuu 2011

Krav Maga

#643

Viesti T-T »

Jasse heitti tuollaisen helpon kysymyksen :)

Nämä on sitten omia näkemyksiä.

Krav maga sellaisena jona se suomalaisen silmin yleisesti nähdään on vähintään "peruskurssi" muotoisena käytynä käyty armeijassa, Elikä aikas suosittua jos sen sillai haluaa katsoa.

Mutta sitten noin yleisesti, niin koska armeija kestää vuosia, ja senkin jälkeen vaikka ei olisi muuten missään tekemisissä turva-alan kanssa niin muistaakseni joka vuosi vähintään kuukausi on "kertausharjoituksia" joka voi tarkoittaa vähän mitä tahansa.

Elikä tavallaan normi elämä on niin erilaista että sellainen viikottainen sotilaallinen itsepuolustuskoulutusinto ei ole mitään älytöntä. Reenityhmiä on kyllä, ja "tule opettelemaan kuntopotkunyrkkeily-krav magaa meidän salin nurkkaan ja maksa tonni" on myös mahdollista.

Krav Maga sillai muuten on sellaista erittäin vetäjästä riippuvaista, ja reenaaminen seminaari- ja leiripainotteista. Johtuen varmaan siitä että niitä ne on helpompi aikatauluttaa ja saa helpommin rahaa :smt003. Näistä voi saada erittäinkin laadukasta reeniä.

Elikä vastaus on, että Maga on suosittua, mutta voi vetäjästä riippuen olla painottunut jo kauas siitä magasta, jollaisena me sen näemme, ja muutenkin maga nähdään juuri sinne armeijapuolelle kohdistettuna. Tämän lisäksi on tietenkin paikkoja joissa reenataan maga-paita päällä lihaskuntojumppaa.

En tiedä johtuuko se kulttuurista ja/tai siitä että halutaan päästä siitä sotilaallisuudesta vähän kauemmaksi, mutta kuitenkin kamppailla, niin budolajit esim. Karate, taekwondo ja aikido ovat sitten varsin suosittuja ja enemmän sellaista suomalaistatyylistä viikottaista ryhmäreeniä vastaavia.

Korostan että ei ole sillai heittää linkkejä, kunhan yleisesti jotain kirjoittelen.

BTW. Noi Krav maga kisat voitti sellainen yksikkö kuin Maglan.
Illu
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 119
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Espoo

Re: Vs: Krav Maga

#644

Viesti Illu »

Tamir Gilad kertoi mulle, että Israelilaiset tutustuvat Krav Magaan armeijassa. Siellä Maga voi olla melkein mitä vain, riippuen kouluttajasta ja yksiköstä. Jopa sellaista, että kouluttajat hakkaavat oppilaitaan treeneissä. Hän kertoi, että pääsääntöisesti kuva Magasta on jopa negatiivinen.

Israelilaiset haluavatkin harrastaa muita lajeja monesti mielummin kuin Israelilaista Magaa. Magan opettamisessa Israelissa taidetaankin nykyään panostaa lapsiin ja nuoriin melko paljon, ainakin sellainen kuva mulla on.
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 35
Viestit: 6402
Lauteille: Lokakuu 2009

Krav Maga

#645

Viesti Ile »

Joo, kukaan ei ole profeetta omalla maallaan. Varmaan on ollut helpompi tuotteistaa ja myydä "israelilainen kamppailutaito krav maga" kompaktina pakettina nimenomaan meille ulkomaalaisille, kun ei ole noita sikäläisiä rasitteita häiritsemässä.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 32 kurkkijaa