Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Parkkipirkot

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
YJT
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 4145
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Lohja

Parkkipirkot

#106

Viesti YJT »

Noissahan on tapana tehdä niin, että kun muutetaan pysäköintijärjestelyjä, tehdään lista autoista jotka olivat paikalla. Lappuja tulee vain niihin autohin, jotka ovat tulleet jälkikäteen. Paikallisillehan tämä tuottaa ongelmia, kun pysäköidään vanhasta muistista eikä katsota merkkejä. Sama ongelma on aina kun liikennejärjestelyt muuttuvat.
Seppo Vesala

(Kaikki esittämäni mielipiteet ja näkemykset ovat omiani, eikä niitä pidä tulkita minkään yrityksen, yhteisön, organisaation tai viranomaistahon kannaksi)
Kuvake
Polvi
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 9836
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Wisteria Lane

Suuri kysymysketju

#107

Viesti Polvi »

"Yks tuttu" sai ihan käsittämättömät parkkisakot yksityiseltä parkkifirmalta. Eikös noissa ole edelleen voimassa se käytäntö, että parkkifirman pitää pystyä osoittamaan, että ajoneuvon haltija on pysäköinyt auton?

Ainakin tämän blogin mukaan homman pitäisi olla aika selkeä. Haltija kiistää pysäköintinsä -> parkkifirma uhkailee oikeudella -> ei pelkoa, jos alueella ei ole ollut valvontakameroita tms.

http://oikeusjakohtuus.blogspot.fi/2011 ... eilla.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Arrogance and ignorance go hand in hand
Metallica - Holier than thou
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 51
Viestit: 93843
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Parkkipirkot

#108

Viesti Mika »

Ihan kaikki ei onnistu.
Markkinaoikeus on kieltänyt pysäköinninvalvontayritys Parknetia käyttämästä sopimusehtoa, jonka mukaan yrityksellä on oikeus periä erääntynyt 40 euron valvontamaksu puolitoistakertaisena.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 51
Viestit: 93843
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Parkkipirkot

#109

Viesti Mika »

Näin eilen Aamulehdessä otsikon, jonka mukaan piakkoin pysäköintimaksun voisi suorittaa vain siltä ajalta, jolloin pysäköi autonsa. Tämähän on ollut normaalia jo iät ja ajat esimerkiksi pysäköintitaloissa, mutta ainakin itse pidän erittäin, erittäin tervetulleena sitä, että sama koskisi myös kadunvarsipysäköintiä. 8-)

Käsittääkseni ainakin jossakin päin Helsinkiä tuollainen järjestelmä on jo käytössä.

Voi tietysti olla että ymmärsin tuon pelkän otsikon väärin. Lukiko joku tuon uutisen Aamulehdestä?
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Dojon Jäykin
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 2694
Lauteille: Syyskuu 2010
Paikkakunta: Helsinki

Parkkipirkot

#110

Viesti Dojon Jäykin »

Eikös kaikki katu kolikkoparkit toimi 0,20€ porrastuksin? Sillä sitten saa 10min tietyn perusmaksun jälkeen. Yleensä pitänee 1€ laittaa ennen kuin noita 10min lisäaikoja saa. Parkkihalleissa 1€ tuntuu olevan halvimmillaan aina se seuraava porras. Aika sitten vaihtelee 15-30min. Kaipaako joku tarkempia porrastuksia?
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 51
Viestit: 93843
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Parkkipirkot

#111

Viesti Mika »

Itse kaipaan enemmänkin sitä, ettei minun tarvitse kytätä kelloa, kun olen pysäköinyt kadulle.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Jörri
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 426
Lauteille: Joulukuu 2013
Etulaji: Taekwondo

Parkkipirkot

#112

Viesti Jörri »

Mulla on käytössä 'EasyPark' systeemi jossa maksan kännyn appsilla aluekoodin avulla parkkimaksun minuutilleen sopivasti. Kun parkkiaikaa on 15min jäljellä saan tekstarin ja voin tarvittaessa lisätä aikaa. Samoin ylimääräisen ajan voin kelata pois jos palaan oletettua aiemmin. Tyytyväinen olen.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 51
Viestit: 93843
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Parkkipirkot

#113

Viesti Mika »

Jörri kirjoitti: Mulla on käytössä 'EasyPark' systeemi jossa maksan kännyn appsilla aluekoodin avulla parkkimaksun minuutilleen sopivasti. Kun parkkiaikaa on 15min jäljellä saan tekstarin ja voin tarvittaessa lisätä aikaa. Samoin ylimääräisen ajan voin kelata pois jos palaan oletettua aiemmin. Tyytyväinen olen.
Tätä haluan. 8-)
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
YJT
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 4145
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Lohja

Re: Parkkipirkot

#114

Viesti YJT »

On toimiva systeemi. Vaikka ottavat provikan, voi silti säästää kun ei tarvitse maksaa varmuuden vuoksi liikaa.
Seppo Vesala

(Kaikki esittämäni mielipiteet ja näkemykset ovat omiani, eikä niitä pidä tulkita minkään yrityksen, yhteisön, organisaation tai viranomaistahon kannaksi)
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Parkkipirkot

#115

Viesti bodyguard »

Mulla on parkman appsi. Toimii siis niin että kun alottaa pysäköinnin niin sovellus kattoo vyöhykkeen GPS:stä ja sitten painaa playtä ja kun palaa takasin autoon niin painaa pysäköinnin lopettamista. Ei tarvii miettiä aikoja tai kolikoiden riittävyyttä (mulla ainakin se suurin ongelma).

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Jörri
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 426
Lauteille: Joulukuu 2013
Etulaji: Taekwondo

Parkkipirkot

#116

Viesti Jörri »

Jep Easykin lukee gps:n avulla alueen mutta mä olen niin tottunut vilkaisemaan koodin automaatista (tekstari- ja soittoajan peruja) että tuuppaan sen koodin itse.
Kartsa
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 69
Lauteille: Joulukuu 2009

Re: Parkkipirkot

#117

Viesti Kartsa »

EasyPark on vissiin tulossa maaliskuussa Tampereellekin vihdoin. Loistava palvelu!
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 51
Viestit: 93843
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Parkkipirkot

#118

Viesti Mika »

Olen nyt käyttänyt ParkMania puolitoista kuukautta ja ensimmäisen laskunkin maksanut (tai sehän suoraveloitettiin). Olen ollut erittäin tyytyväinen. Tämä on ihan parhaita keksintöjä kautta aikojen. 8-)



Huono puoli on sitten se, että saldosta huomaa konkreettisesti, paljonko yhden kuukauden aikana oikeastaan tulekaan käytettyä rahaa pysäköimiseen. :D
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 51
Viestit: 93843
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Parkkipirkot

#119

Viesti Mika »

Lahtelainen Kalevi Kallinen on voittanut Lahden kaupunkia vastaan käymänsä riidan pysäköintisakosta. Korkein hallinto-oikeus ei antanut kaupungille enää valituslupaa asiassa.

Riidassa oli kyse siitä, oliko Kallinen säännösten vastaisesti käyttänyt kahta pysäköintikiekkoa yhtäaikaa. Pysäköinninvalvonnan mielestä näin oli käynyt, mutta mies itse oli toista mieltä.

Kallinen sai pari vuotta sitten sakot, kun hänen autossaan oli pysäköintikiekko sekä kojelaudalla että apukuljettajan puoleisella penkillä. Pysäköinninnintarkastaja katsoi, että molemmat kiekot olivat luettavissa ja kirjoitti 40 euron rapsut.

Juttu eteni Kouvolan hallinto-oikeuteen, joka päätyi pitämään Kallisen näkemystä oikeana. Oikeuden mielestä sakko oli aiheeton, koska penkille jäänyt pysäköintikiekko ei ollut lain tarkoittamalla tavalla käytössä. Siten autossa ei ollut näkyvillä kahta kiekkoa yhtäaikaa.


Hähää...
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 51
Viestit: 93843
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Parkkipirkot

#120

Viesti Mika »

On se hyvä, että joku valvoo. :D

Kuva
Päivittäin Tampereen Hervannassa liikkuva mies hermostui päivittäiseen näkyyn ja päätti lähestyä toimitusta valokuvalla. Kuva on Tampereen Hervannan Hermiankadulta, ja siitä näkee, että kadun oikealle puolelle on pysäköity autoja vastoin liikennesääntöjä.

Kadulla on pysäköinti kielletty -merkki, joka kieltää pysäköinnin tien oikealla puolella 29 metriä liikennemerkin jälkeen. Kuvasta voi päätellä, että lähin auto on pysäköity merkistä enintään 10 metrin päähän.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: tapsaattori ja 85 kurkkijaa