Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Selaatko Potkua mobiiliselaimella?

Keskustelua Potkun kehittämisestä sekä ohjeita laudan käyttämiseen

Valvoja: Valvoja

Vastaa

Selaatko Potkua mobiiliselaimella?

Yksinomaan
1
2%
Usein
16
28%
Silloin tällöin
22
39%
Harvoin
6
11%
En koskaan
12
21%
 
Ääniä yhteensä: 57

Kuvake
MtJ
takapotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 12792
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Etelä-Savo

Selaatko Potkua mobiiliselaimella?

#46

Viesti MtJ »

Bodyguard, vikahan ei ole muutaman tuhannen käyttäjän yhdessä foorumissa. Vika on siinä, että Tapatalk ei käytä standardia, jonka phpBB kehitystiimi on valinnut. Toisin sanoen Tapatalkin kehittäjien himoitessa mobiilimaailmassa tukea phpBB:lle, heidän pitäisi sitten myös vastata työnsä jäljestä ja asettaa se yhteensopivaksi phpBB-foorumin osalta.

Tavallaan on minun mielestäni väärin vaatia satunnaiselta phpBB-foorumin ylläpidolta toimia, mikäli kyseessä on lopultakin Tapatalkin itsensä aikaansaamat virheet.

Ja usko pois, vaikka kyse olisi isommastakin softatalosta, niin kyllä näitä asioita pitää kuunnella ja tehdä toimenpiteitä, jotta asiat korjaantuvat. Suuruus ei aina merkitse jäykkyyttä.
“Tallella ikä eletty, sanotaan. Kokemuksia karttuu, monesta asiasta voi huokaisten sanoa: herrankiitos kun on tuokin temppu jo tehty.”
― Veikko Huovinen, Mikäpä tässä
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Re: RE: Selaatko Potkua mobiiliselaimella?

#47

Viesti bodyguard »

Mua ei edelleenkään kiinnosta kuka on _oikeassa_ moraalisesti tms. Mua kiinnostaisi lähinnä miten potkun käytettävyys oikeasti paranisi. Mujammed saa olla kuinka oikeassa tahansa ja vuori ei silti tuu sen luokse. Ehkä se siinä istuessa lämmittää kun miettii miten väärässä se vuori on mutta mua ei sinällään kiinnosta siitä keskustella.

Sent from my {Lumia 925} using Board Express

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
MtJ
takapotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 12792
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Etelä-Savo

Selaatko Potkua mobiiliselaimella?

#48

Viesti MtJ »

Tuohon on pakko pistää joku raja, jokaisen ylläpidon. 3. osapuolen softista tuettuna ovat tietyt ohjelmistot ja vapaaehtoiselta pohjalta pyöriteltynä softana täytyy potkunkin mennä jokin "kärki" edellä. Täällä valittu linja on käsittääkseni se, että noudatetaan phpBB:tä, ei Tapatalkia ja MODitkin käyttävät nimenomaan phpBB:ssä toimiviksi todettuja käytäntöjä. Itse en käytä Tapatalkia tai mitään muutakaan softaa mobiilissa, koska koen ne ylipäätään hankaliksi ja ärsyttäviksi. En myöskään näkisi pahana, että niiden käyttö estettäisiin, mutta toisaalta sitten, mitäpä minä siitä varsinaisesti hyötyisin. Sama tilannehan on pitkälti siinä, miten haluaa linkkien näkyvän ja mitä haluaa phpBB-laudan tukevan. Siinä on tietty "linjaus ylläpidolla".

On lopultakin hyvin aikaaviepää saada testatuksi jokainen 3. osapuolen softa, jolla tuotetta voi käyttää. Lisäksi tuohon mobiiliympäristöön liittyen löytyy muutakin problemaattista esim. layoutin osalta.

Tietysti pitää punnita kriittisesti hyöty-haitta akselilla, mitä haittaa muutoksista on ja kuinka paljon työtä ne vaativat. Ja vasta sitten miettiä muutoksia toimivaan pohjaan.
“Tallella ikä eletty, sanotaan. Kokemuksia karttuu, monesta asiasta voi huokaisten sanoa: herrankiitos kun on tuokin temppu jo tehty.”
― Veikko Huovinen, Mikäpä tässä
Kuvake
Daddy
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 19
Viestit: 3354
Lauteille: Elokuu 2011
Paikkakunta: Mansesta päin

Re: Selaatko Potkua mobiiliselaimella?

#49

Viesti Daddy »

Totte kirjoitti:
Mika kirjoitti: @totte ja @bodyguard, nyt kun tiedätte, että vika on Tapatalkissa, oletteko olleet heihin yhteydessä ja kysyneet, koska he alkavat noudattaa phpBB:n sääntöjä, kuten kaikki muutkin MODien koodaajat?
En ole ollut yhteydessä. En käytä Tapatalkia kuin Potkun selailuun. Hymiöiden virheellinen näkyminen ei ole mikään juttu, joten ainoana ongelmana on nuo kuvakelinkit. Koska kuvakelinkeistä muutenkaan ei ole mitään hyötyä (se kuvake ei anna mitään oleellista informaatiota), olen sitä mieltä että niiden poistaminen täältä onnistuu varmasti huomattavasti nopeammin kuin Tapatalkin päivittäminen.
Samaa mieltä noista kuvakelinkeistä. En minäkään näe mitään lisäarvoa niissä, jos toki en koe niitä haitalliseksikaan. Paitsi normilinkistä näkisi kyllä suoraan mihin osoitteeseen linkki vie.
"Täydellinen on hyvän pahin vihollinen"
-Tuntematon
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 6402
Lauteille: Lokakuu 2009

Selaatko Potkua mobiiliselaimella?

#50

Viesti Ile »

Olen teknologian osalta tumpelo, enkä ole varma kuuluuko tähän ketjuun...

Silloin jos selailen Potkua Lumialla, käytän exploreria ja selailen Potkun ihan tavallista versiota enkä siis valitse mobiiliversiota.

Näkymä toimii mielestäni hyvin kännykän ruudulla, mutta toiminnallisuuksissa on pari ongelmaa.

Ensinnäkin, pysyn huonosti kirjautuneena vaikka olen valinnut automaagisen sisäänkirjautumisen. Kesken session saattaa esimerkiksi käydä niin, että olen kirjoittanut kommentin johonkin ketjuun mutta kun painan "lähetä", niin se ei lähdekään vaan saankin ilmoituksen, että "sinun tulee olla kirjautuneena sisään voidaksesi...." jne..

Toinen juttu on se, että liikkuminen ketjujen välillä on vaikeaa. Esim. Jos olen sivulla "vilkkaat viestiketjut" ja klikkaan itseni siitä johonkin ketjuun, niin sitten en pääsekään palaamaan kännykän nuolinäppäimellä takaisin sivulle "vilkkaat viestiketjut" vaan minun mentävä aina etusivun kautta.

Liittyvätköhän nämä ongelmat Lumiaan vain mihin? PC:llä tällaisia ei toki ilmene (btw, pc:llä käytän Firefoxia).
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Selaatko Potkua mobiiliselaimella?

#51

Viesti Totte »

MtJ kirjoitti: Täällä valittu linja on käsittääkseni se, että noudatetaan phpBB:tä, ei Tapatalkia ja MODitkin käyttävät nimenomaan phpBB:ssä toimiviksi todettuja käytäntöjä.
Joo on perberistä että Tapatalk ei noudata yleisiä standardeja, mutta kukaan ei ole vaatimassa Potkua hylkäämään phpBB:tä ja siirtymään johonkin muuhun standardiin. Kysymys on siitä mitä Potku menettää jos kuvakelinkkimahdollisuus poistetaan? Ei mitään. Mitä voitetaan? Ihmiset pystyvät osallistumaan keskusteluun myös käyttämällä Tapatalkia, ja muidenkaan ei tarvitse tuijottaa suttuisia kilven kuvia.

Ne jotka valitsevat käyttävänsä Tapatalkia niin hyväksyvät sen että esim. hymiöt eivät näy oikein. Hymiöt ovat paljon käytettyjä eikä kaikille ole korvaajaa => Ei muuteta Potkussa. Kuvakelinkit taas eivät tuo mitään lisäarvoa, mutta ne hankaloittavat Tapatalkin käyttäjien mahdollisuutta osallistua keskusteluun. Ovat korvattavissa normaaleilla linkeillä (jotka ovat monella tapaa jopa parempi vaihtoehto) => Kuvakelinkin helvettiin.
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 29
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Re: Selaatko Potkua mobiiliselaimella?

#52

Viesti Mika »

Koska tällä surkealla Tapatalkilla ei voi tykätä viestiä - vain yksi virhe monien joukossa - totean MtJ:n olevan täysin oikeassa.

Kuvakelinkit ovat ja pysyvät.

Ile, kuulostaapa hankalalta... Nimeäisin nyt MtJ:n kysyäkseni hänen näkemystään, mutta eihän tällä juosten kustulla Tapatalkilla voi tietenkään sitäkään tehdä.

Sent from my 2013023 using Tapatalk
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Re: Selaatko Potkua mobiiliselaimella?

#53

Viesti Totte »

Mikä hyöty niistä kuvakelinkeistä nyt on? Mitä menetetään jos ne poistetaan?
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Kuvake
Point
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 6870
Lauteille: Tammikuu 2009

Re: Selaatko Potkua mobiiliselaimella?

#54

Viesti Point »

Totte kirjoitti: Mikä hyöty niistä kuvakelinkeistä nyt on? Mitä menetetään jos ne poistetaan?

"Tykkää tästä"

Kuvalinkkien toimimattomuus on ehkä suurin taptalkin heikkous, joka harmittaa. iPhonella taptalkin kaltainen sovellus on näppärin tapa selailla "vähän väliä" keskustelulautaa.

Tietenkin harmittaa, että aika YouTube upotukset eivät näy, mutta sen kanssa voi elää. Kaikkea ei voi saada :)
Detox ei ole pelkkä dietti. Se on elämäntapa.
Kuvake
Daddy
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 19
Viestit: 3354
Lauteille: Elokuu 2011
Paikkakunta: Mansesta päin

Re: Selaatko Potkua mobiiliselaimella?

#55

Viesti Daddy »

Mika kirjoitti: Koska tällä surkealla Tapatalkilla ei voi tykätä viestiä - vain yksi virhe monien joukossa - totean MtJ:n olevan täysin oikeassa.

Kuvakelinkit ovat ja pysyvät.

Ile, kuulostaapa hankalalta... Nimeäisin nyt MtJ:n kysyäkseni hänen näkemystään, mutta eihän tällä juosten kustulla Tapatalkilla voi tietenkään sitäkään tehdä.

Sent from my 2013023 using Tapatalk
Saako noista kuvakelinkeistä jotain mainosrahaa tms vai miksi ne on ja pysyy?
"Täydellinen on hyvän pahin vihollinen"
-Tuntematon
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 29
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Selaatko Potkua mobiiliselaimella?

#56

Viesti Mika »

Haha, vai rahaa... Potkun sirkuksen pyörittäminen on muuten tappiollista tällä hetkellä. Kunpa niistä saisikin rahaa... Tuo on se ilmaisversio. Vähän paremmasta palvelusta saisi sitten maksaa kuukausihintaa aina jonnekin muistaakseni 50 euroon asti. Onneksi ei sentään tarvitse siitäkin maksaa.

Kuvakelinkit ovat hienoja. Ne ovat myös vaivattomampia kuin upotetut linkit. Pelkästään kopioidut ja liimatut linkit ovat mielestäni äärettömän rumia ja laiskoja. Tämän olenkin kyllä aiemmin sanonut.

Se on siksi toiseksi ihan periaatekysymys, että Potkua ruvettaisiin riisumaan siksi, että jotkut haluavat väkisin käyttää epästandardoitua MODia. Se on täysin päätön ajatuskin. Jos teille ei kelpaa tuo standardien mukainen mobiilialusta, se on sitten ihan oma valintanne. Tapatalkiakin täytyy muuten päivittää aika ajoin. Tehtäköön se teidän iloksenne jatkossakin.

Eikä teistäkään kukaan ole edes etupotkija...
Kuvake
Point
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 6870
Lauteille: Tammikuu 2009

Re: Selaatko Potkua mobiiliselaimella?

#57

Viesti Point »

Toimisiko Potku taptalkilla paremmin etupotkijana? Vai olisiko silloin "oikeus" toivoa Kuvalinkkien poistamista? :)

No, ei sentään... Eiköhän tämän kanssa pysty elämään ja kuvalinkkejä katsotaan toisen mutkan kautta.:/
Detox ei ole pelkkä dietti. Se on elämäntapa.
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Re: Selaatko Potkua mobiiliselaimella?

#58

Viesti Totte »

Tässä on tietenkin sellainen perustavanlaatuinen näkemysero, että Mikan mielestä kuvakelinkkien poistaminen on Potkun riisumista, kun taas minun mielestäni se olisi Potkun siistimistä.

Yllättäen meillä voi olla vähän eri näkemykset tässä.
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Kuvake
Daddy
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 19
Viestit: 3354
Lauteille: Elokuu 2011
Paikkakunta: Mansesta päin

Re: Selaatko Potkua mobiiliselaimella?

#59

Viesti Daddy »

Tyttöileekö Mika???
"Täydellinen on hyvän pahin vihollinen"
-Tuntematon
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 29
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Re: Selaatko Potkua mobiiliselaimella?

#60

Viesti Mika »

Daddy kirjoitti: Tyttöileekö Mika???
No, because I am your Daddee... :badgrin:
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 21 kurkkijaa