Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

julie

Potkulaisten julkiset harjoituspäiväkirjat

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
julie
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 51
Lauteille: Toukokuu 2005

julie

#1

Viesti julie »

Terve vaan kaikille. Ajattelinpas nyt sitten itsekkin aloittaa reenikirjan. Kommentointi on muuten sallittua.
Lajeina tällä hetkellä Hokutoryu ju-jutsu ja Han moo do. Haluaisin kuitenkin aloittaa nyrkkeilyn ja olisihan noita lajeja muitakin, mutta tällä hetkellä se on vähän mahdotonta. Nykyisistä lajeista tulee tunteja 6h+viikonlopun harjoittelut.

Tällä hetkellä opiskelen, ikää on 18 vuotta. Reenailen aika tunnollisesti, eli harkkoja ei ole montaa jäänyt välistä (tosin niitä onkin turhan vähän). Muina harrastuksina voisi pitää maalaamista ja lenkilläkin tulee välillä käytyä. Kuitenkin loppu vapaa-aika yleensä menee kavereiden kanssa.
Kuvake
julie
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 51
Lauteille: Toukokuu 2005

#2

Viesti julie »

Vois vaikka laittaa vähän viime viikosta. Tuli käytyä 1,5h+1,5h ju-jutsua ja 1,5h+1,5h hmd:a, eli ihan normiviikko :) Tosin viikonloppu jäi erinnäisistä syistä ilman harjoituksia.
Perjantaina noin 5km reipas kävelylenkki sekä sunnuntaina abaut 9km lenkki. En ole käynyt juoksemassa vaikka pitäisikin, koska olen laiska :? Kunto vaan ei parane yhtään, jos ei rupea juoksemaan/hölkkäämään enemmän. Myös harkkoihin on tullut käveltyä, mutta se nyt ei ole pitkä matka.

Tätä viikkoa:

Pakkanen alkaa purra kun jäätyy väkisinkin reenimatkoilla. Oli pakko vähän hölkätäkkin, ettei päädy ihmisjääpuikoksi.Tuuli ei auttanut yhtään asiaa. Enemmän päälle sitten huomenna.

Ju-jutsu reenit (1,5h) meni kohtalaisen hyvin. Potkuja ja tekniikkaa, joista tosin puolet meni minulla kylläkin joko huonosti tai erittäin huonosti. Huomasin että pelkissä peruspotkuissa on vielä paljon parannattavaa. Tosin kaveri sanoi että vaadin liikaa itseltäni, tjaa. Sen verran että edes osaisi jotain.

HMD:ssa (myös 1,5h) oli myös potkuja, enkä oikein ymmärrä vielä miten ne eroavat ju-jutsu potkuista. Jotain pientä tosin huomasin, mutta siitäkään en ole varma. Pitäisi varmaan kysyä ohjaajalta. Kisatkin on tulossa ja joten matsailtiin ym. Hieman oudolta kuulosti eri sarjojen pienet henkilömäärät.. Olisi ollut mielestäni parempi jos sarjassa olisi enemmän osaanottajia. Tai ehkä on parempi olla sanomatta mitään ennen kuin olen käynyt edes yhdessä kilpailussa.

Ruokavalioni koostuu suht terveellisestä ruuasta. Kiitos urheilullisen äitini, joka laittaa kaikkea terveellistä ja vähärasvaista ruokaa joka on (ihme kyllä) myös hyvää.
Tosin tänään tuli herkuteltua suklaalla. No kyllä silloin tällöin sitäkin voi syödä, kun en oikeastaan ole dietillä tai muuta.
Kuvake
julie
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 51
Lauteille: Toukokuu 2005

#3

Viesti julie »

Ju-jutsu reenit (noin 1,5h).

Tehtiin potkuja, heittoja ja vähän tekniikkaakin. Heitoissa on ollut vähän vaikeuksia, varsinkin kun tein niitä vähän eri tavalla kuin aikaisemmin.Horjutukset menevät hyvin, mutta itse uken heittäminen menee huonosti. Horjahdan itse heiton lopussa väärälle jalalle, pitäisi yrittää pitää tasapaino paremmin (suoristamalla selkää enemmän tai jotenkin muuten).Yhdessä tekniikassa löin kaveria vahingossa liian kovaa poskeen, että saattaa tulla aika kiva mustelma. Noh olen minäkin saanut osani noista mustelmista.

Tampereen vyötekniikkaleirikin tulossa tuossa. Saa nähdä miten majoitus onnistuu, kun hotellit ovat kuitenkin aika tyyriitä. Tai sitten tungen jonkun kaverin sukulaisille yöksi.


HMD reenit myös 1,5h (ei siis samana päivänä kuin jutsu).

Ei voi ainakaan moittia liian kevyiksi harkoiksi. Taitaa olla ohjaajilla mielessä jokin isomman sortin kunnon kohotus. Matsailtiin myös ja harjoiteltiin vähän perusasioita. Opin muutamia hyödyllisiä tekniikoita kisoja varten. Pääsin sitten testaamaan niitä ja sekoittelin vähän mukaan omiakin.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 93926
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#4

Viesti Mika »

julie kirjoitti: Tampereen vyötekniikkaleirikin tulossa tuossa. Saa nähdä miten majoitus onnistuu, kun hotellit ovat kuitenkin aika tyyriitä. Tai sitten tungen jonkun kaverin sukulaisille yöksi.
Muista tämä ketju. :)
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
julie
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 51
Lauteille: Toukokuu 2005

#5

Viesti julie »

Juu, voisi joku päivä käydä siihenkin ketjuun jotain laittamassa, kunhan nyt viitsin ja jaksan. :)

Viime viikonloppuna kävimme parini kanssa harjoittelemassa vähän tekniikkaa (noin 1h 15min), mutta siinä se loppuviikon urheilu olikin.

HMD (1h 30min)

Teimme lähinnä vähän vanhoja vyökoetekniikoita ja käytiin hieman uusiakin.Tämä on itseasiassa asia joka eroaa kunnolla ju-jutsusta, tunneilla opetetaan paljon vyökoetekniikoita. Ei tietenkään ihan joka tunti, mutta hyvin usein kuitenkin. Punnerruksia ja muita ei taaskaan unohdettu,mutta hyvin harva jaksaa tehdä ne kaikki.

Ju-jutsu (1h30min)

Treeneissä painotettiin tällä kertaa enemmän potkuihin ja lyönteihin sekä niiden kombinaatioihin. Oli hauskaa, koska lyöntitekniikan harjoittelu on ehkä yksi mukavimmista harjotteista. Yritin olla sulkematta silmiä iskun tullessa, mutta se on vaikeaa. Eiköhän se harjoittelemalla onnistu vielä joskus...toivon ainankin. Kombinaatiot eivät sitten menneetkään niin hyvin.Uudet potkut tuottivat myös vähän ongelmia, mutta ajan myötä sekin tekniikka varmaan paranee. Sen verran rankkaa oli, että nukahdin melkein heti käveltyäni kotiin.
Kuvake
julie
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 51
Lauteille: Toukokuu 2005

#6

Viesti julie »

HMD (1h30min)

Erillaisia lyöntiharjoitteita tällä kertaa.Jesh :o
Myös potkuja ja torjuntoja harjoiteltiin jonkin verran. Muutenkin aika perusjuttuja. Parantamisen varaa kyllä on. Lyönnit ja niiden väistöt onnistuivat ihan kivasti.

Ju-jutsu (1h30min)

Oli parhaimmat harkat vähään aikaan. Syynä siihen voi olla sekin, että jo paikalle kävellessä oli jo hyvä fiilis eikä väsyttänytkään liiemmin. Tehtiin aika paljon eri juttuja: potkuja, ottelua, heittoja, lukkoja, mattopainia sekä taltuttamisia. Useimmat noista olivat tosin yhdistetty toisiinsa.
Lihaskuntoakin tehtiin omaan tahtiin. Jaksoin jopa punnertaa ne 30 punnerrusta. Pitäisi kyllä oikeasti tehdä jotain noille lihaksille, että jaksaisi punnertaa kunnolla.Noh, parempi kai tuokin, kun suurin osa tytöistä punnertaa polvet maassa. Vaikka tässä ei nyt olekkaan kyse siitä mitä muut tekee, vaan siitä mitä minä teen.
Kuitenkin hyvät harkat oli.Hiki tuli ainakin.

Saa nähdä miten viikonlopun tekniikan harjoittelu onnistuu kun kaveri on kipeänä.
Kuvake
julie
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 51
Lauteille: Toukokuu 2005

#7

Viesti julie »

Viime viikko meni muuten ihan tavallisesti eli 1,5h+1,5h jutsua ja 1,5h+1,5h hmd, mutta viikonloppuna oli vyötekniikkaleiri Tampereella. Eli noin 12h? reenitunnit tällä viikolla.
Tilaa oli kyllä hyvin ruhtinaallisesti ja yön kahden tunnin nukkuminen ei oikein auttanut tekniikan omaksumisessa. Sunnuntaina onnistuin satuttamaan polveni jotenkin alastulossa. :( Sain myös tilan puutteen vuoksi monoa naamaan yhdeltä tytöltä. Siitä ei kuitenkaan tullut isompia mustelmia ja muita pikku kopsuja seurasi kyllä pitkin päivää. Lisäksi palellutin korvani hölkätessäni yöllä illanviettopaikasta takaisin hotellille.
Sunnuntaiaamuna lihakset aivan jumissa ja korva kipeä mutta ainakin pääsin aamun reeneihin ilman krapulaa. Vihreän vyön tekniikka jäi toiselta päivältä paremmin mieleen kuin ensimmäiseltä, ehkä parempien unienkin ansiosta ja koska tekniikka oli vähän helpompaa kuin lauantain.
Hassuttelija reenasi ilmeisesti samoissa reeneissä ja jos oikein katsoin niin tekivät tekniikkaa jossain vaiheessa noin kahden metrin päästä meistä, en viitsinyt mennä hihasta nykimään kun en ollut varma. :D
Loppujenlopuksi leiri meni ihan hyvin ja tekniikkaa jäi jopa mieleenkin,varmaan pitää kirjoittaa jotain ylös ettei pääse unohtumaan.

Tänäänkin oli hmd reenit(1h30min) mutta ei jaksa oikein niistä nyt kirjoitella kun tuota univelkaa on vielä ja nyt olen vielä vähän koomassa varsinkin kun nuo harkatkin oli tänään.
Kuvake
julie
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 51
Lauteille: Toukokuu 2005

#8

Viesti julie »

Ju-Jutsu 1h30min
Tehtiin tekniikkaa lähinnä ja otettiin vähän rennommin koska monella oli juuri viikonlopun leiri takana. Yllättävän hyvin sujui vaikka lihakset olivat aika kipeät. Onkohan minulta venyttely päässyt unohtumaan? varmaankin. Varsinkin käsien lihakset ovat erittäin kipeät, tosin eilinen punnertaminen saattaa olla syynä siihen?

HMD 1h30min
Aikas tavalliset harkat, painotettiin tänään enemmän matsaukseen. Lihaskuntoa ei unohdettu.Sitäkin oli ehkä vähän vähemmän kuin aikaisemmin, tai sitten vain kuvittelen.
Kuvake
julie
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 51
Lauteille: Toukokuu 2005

#9

Viesti julie »

Kylläpäs olen laiskasti tätä päivittänyt. No ei yllätys :)

Normaalisti 6h viikossa olen käynyt harkoissa, paitsi että sain viime viikolla niin pahan migreenikohtauksen etten päässyt sängystä ylös 13.30-22.00 välisenä aikana,eikä mitään oikein voinut syödäkkään kun mikään ei pysynyt sisällä. Että ei pahemmin harkkoihinkaan päässyt. :?

Ai niin, HMD kisatkin oli ja meni. Mahtava ensimmäinen kisakokemus. Mitallikin lähti mukaan. Tuli vähän enemmän intoa tuohon reenaamiseenkin, vaikka meinaa välillä tylsistyä kun kelataan perus ukemia ym. (voisi se omakin ukemi tosin olla vähemmän kulmikas)En myöskään pidä joidenkin ihmisten asenteista ja välillä alkaa kunnolla ärsyttämään, mutta muuten on ihan mukavasti mennyt.
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004

#10

Viesti Elina »

Onneksi olkoon mitalista! :kukkia:
Kuvake
julie
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 51
Lauteille: Toukokuu 2005

#11

Viesti julie »

Kiitoksia.:) (Huomasin muuten kirjoittaneeni senkin sanan (mitali) väärin..) :oops:
Tosin eipä tuo kovin vaikeaa ollut.Lähinnä sen takia että sarjassani oli niin vähän kilpailijoita.:?

Tämä viikko on mennyt aika mukavasti. Olen lisännyt muuten hölkkäämistä. Yleensä kävelen matkat treeneihin, mutta olen vähän patistanut itseäni juoksemaan tai hölkkäämään ainankin osan matkoista.
Olen jopa onnistunut löytämään vähän halvemman kuntosalin, jossa olisi tarkoitus käydä ainankin kerran viikossa(miten nyt rahatilanne sallii). Mikään kovin suuri tai hieno paikka ei kyllä ole, mutta ne tarpeellisimmat laitteet löytyvät. Parisen viikkoa olen kokeillut ja vaikuttaa ihan jees paikalta.

Kotona olen muistanut tehdä aina silloin tällöin vatsoja,selkiä ja kyykkyjä. Punnerrukset ovat jääneet aika vähille..:? Pitäisi varmaan ottaa päivittäiseksi tavaksi tehdä tietty määrä kaikkia.
Sain muuten tällä viikolla niin paljon lyöntivinkkejä eri tahoilta, että alan vähän mennä sekaisin. Noh, eiköhän nekin siitä vielä selkiinny.
Kuvake
julie
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 51
Lauteille: Toukokuu 2005

#12

Viesti julie »

Taas pitkästä aikaa muistan tännekin kirjoittaa.:)
Tässä on Han Moo Dossa pikkuhiljaa uudet kisatkin tulossa ja tarkoitus olisi mennä kilpailemaan. Kuntoa olen yrittänyt kehitellä tässä pari kuukautta lisäämällä uimisen ja lenkkeilyn rutiineihin.Harhautuksiakin olen kehitellyt muutaman, toivottavasti toimivia sellaisia.

Luin muuten vähän vanhoja viestejäni ja huomasin olevani nykyään vähän eri mieltä, kuin silloin olin. Noh, ilmeisesti jonkinlaista henkistä kehitystäkin on pikkuhiljaa tapahtunut.

Olen vähän miettinyt myös, että onkohan tuo hmd minua varten..Ei muuten mutta erinnäisiä juttuja on sattunut ja minulla olisi mahdollisuus aloittaa vaikka heti eräs toinen laji. Kuitenkin olen vähän sitä mieltä,että lajia ei pitäisi ainakaan kokonaan tuomita alkeiskurssin perusteella. Pitää miettiä. Kilpailua tulisin ainakin kaipaamaan.
Kuvake
Tohtori Krabola
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 8116
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki, Finland

#13

Viesti Tohtori Krabola »

julie kirjoitti: Kiitoksia.:) (Huomasin muuten kirjoittaneeni senkin sanan (mitali) väärin..)
Riippuu ihan siitä mistäpäin Suomea on ;) , onnea kuitenkin :D/
Turkka Tervonen

"Nykyisin saa olla vasenkätinenkin ilman syyttelyä ja poispakottamista, se on hyvä kehityssuunta kyllä." Tuomas Kyrö
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 103 kurkkijaa