Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Kamppailulaji- ja muu keskustelu Potkussa

Keskustelua Potkun kehittämisestä sekä ohjeita laudan käyttämiseen

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Jasse
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 3400
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Katori Shinto ryu & potkunyrkkeily
Sivulajit: IP, BJJ, SW, MMA, CACC
Takalajit: Budoturismi

Kamppailulaji- ja muu keskustelu Potkussa

#91

Viesti Jasse »

1. Aittosumu takas. Lahjomalla, uhkaamalla tai kiristamalla.
2. Andy sais nukkuu vahemman etta kirjottais enemman
3. Jukka Lampila potkuun osoittamaan etta EFO on kamppailulaji.
Kuvake
Jussi Ekholm
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 590
Lauteille: Maaliskuu 2008
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: Japanilaisten miekkojen tutkiminen
Sivulajit: Miekkojen keräily

Kamppailulaji- ja muu keskustelu Potkussa

#92

Viesti Jussi Ekholm »

Kun viime viesti oli melkoista avautumista. Niin nyt koitan keskittyä enemmän tuohon kehityspuoleen. :)

Kuten minun viestimäärästä näkee, en ole kauhean aktiivinen postajaa ollut täällä, mutta onhan tätä foorumia tullut jo vuosia luettua.

Paras puoli täällä on se, että on valtava määrä erilaista tietoataitoa maan ja taivaan väliltä (joskus taivaastakin). Potkulaisia kun on jo kohta 6000, niin siihen joukkoon mahtuu paljon tietoa eri asioista. Lisäksi täällä on yleisesti mielestäni hyvä ilmapiiri, ihmiset ovat mukavan ja avuliaan oloisia. Sen huomaa monissa viestiketjuissa. Tietysti on myös niitä aiheita, jotka sitten saavat ihmisillä tunteet pintaan, mutta vaikka niistä tässäkin ketjussa me naristaan, niin aika siistiä täällä ainakin minusta on keskustelu. Tietysti ylipotkijat pitävät paikan siistinä, ja tietävät paljonko sitä ylipäätään tapahtuu. Näin peruslukijan silmään ei kuitenkaan kovin paljoa ainakaan suorissa kamppailuaiheissa, niissä on väliin eriäviäkin mielipiteitä, mutta keskustelu on minusta hyvää.

Tuosta kahvilakeskeisyydestä on ollut viime aikoina puhetta, minusta on vain hyvä asia, että on aktiivista keskustelua myös kamppailun ulkopuolelta. Ehkä se on viime aikoina hieman liiankin vahvasti edustettuna, mutta se on parempi kuin ilman kahvilaa. Tiedän kokemuksesta että kun kahvilaa vastaava keskustelualue poistettiin eräältä foorumilta, se vaikutti hyvin negatiivisesti yleisesti foorumiin. Kyllähän minäkin väliin kahvilaan (naisten pukkariin) kurkin, vaikken sinne kirjoittelekaan.

Vaikka tuli viimeksi vähän vitsailtua korkealentoisuudesta, niin onhan tämä oikeasti hyvinkin maanläheinen palsta, jonne ainakin minä uskoisin että myös uusien tulijoiden olisi mukava kirjoittaa. Itse en ainakaan huomaa palstalla esiintyvän minkäänlaista "elitismiä". Elitistinen asenne kun on omiaan karkoittamaan uusia tulijoita, mutta kuten sanoin minusta täällä on hyvinkin mukaan kutsuva asenne. Toisilla foorumeilla tämä on hyvinkin päinvastoin, onpahan minunkin avausviestejä poistettu eräältä palstalta, koska eivät olleet tarpeeksi "akateemisia", viimeinen kerta kun yritin herätellä keskustelua sillä foorumilla...

Kyllähän se on ainakin minusta melko tärkeä asia, että on suomenkielinen kamppailulajipalsta. Onhan noita englanniksi vaikka kuinka, mutta täytyyhän meillä olla suomeksikin. Kyllähän sitä on tullut huomattua kuinka kansainvälisyydestä on tullut todellakin osa tätä päivää, mutta kyllä minusta on tärkeää että on keskustelua ja tietoa asioista myös suomeksi.

Onhan sitä tullut väliin luettua pikkuhiljaa noita pitkiä vanhoja ketjuja kokonaan läpi hiljaisuudessa. Usein niissä on valtavasti tietoa. Väliin on käynyt mielessä se idea, että kun saisi niistä pikku paloja jotenkin lyhyempiin muotoihin. Tuollaiset 100 viestin ketjut nyt ainakin minä oletan olevan ihan jokaisen vähänkään kiinnostuneen luettavissa, mutta sitten kun alkaa olla 300+ viestiä ketjussa, niin se alkaa olla jo vähän vaikeampilukuista. Onhan noita tosi hyviä ketjuja missä on 1000+ viestiä niin ei niitä lueta läpi ihan yhdellä eikä kahdella istumalla, vaikka aihe kuinka kiinnostaisi.

Olisiko yksi mahdollisuus kerätä jotain tärppejä noista pitkistä ketjuista omiksi aloituksikseen? Esimerkiksi Andyhän on jo hyvin nostellut väliin vanhojakin ketjuja ja tuonut niihin uutta näkökulmaa. Se onkin se hankala puoli valita mitä sieltä nostaa omaksi ketjuksi asti, ja sitten että riittääkö sillä aiheella kantoa omana ketjunaan.

Tuo sisällöntuottaminen ja keskustelujen ruokkiminen onkin todella vaikea asia. Usein innokkaat uudet harrastajat ovat omiaan tähän. Monesti ulkomaisilla foorumeilla näkee että joku peruskysymys saattaa ruokkia todella tietorikkaan ketjun. Sitä on niin vaikeaa arvella mistä aiheesta saa vilkkaan ketjun.
Jussi Ekholm
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Kamppailulaji- ja muu keskustelu Potkussa

#93

Viesti Lasse Candé »

Palailen paremmalla ajalla noihin että minkälaiset keskustelijat minua ärsyttää, koska se mitä ilmeisimmin kuuluu aiheeseen. Toivon että tätä tasapuolisesti perkaamalla tässä ketjussa saadaan keskusteluilmapiirin positiivisuus uuteen nousuun.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 93832
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Kamppailulaji- ja muu keskustelu Potkussa

#94

Viesti Mika »

Ylipotkija: Se ei ole tarpeen. Kuten sanoin, lähes jokainen tietää, millaista on hyvä keskustelu. Ne, jotka eivät tiedä, saavat opastusta ylipotkijoilta.

Eli nyt se henkilöön meneminen ja muutenkin ylipotkimisesta keskustelu loppuu. Yksityisesti saa tietenkin aina jatkaa.
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 11231
Lauteille: Kesäkuu 2008

Kamppailulaji- ja muu keskustelu Potkussa

#95

Viesti Jorge »

Lasse Candé kirjoitti: Jos haluatte muutosta, muuttakaa itseänne. Jos haluatte että "inttäminen" loppuu, poistakaa sen alku ja puuttukaa toki muutkin siihen kun joku puhuu täyttä pascaa. Koska tämä on tietenkin subjektiivinen käsitys minulta, voitte vaikkapa lähestyä ylipotkijoita yksityisviestein sen suhteen mitä mielestänne asialle pitää tehdä.
Tästä ketjusta päätellen taktiikka toimii hyvin, sillä näyttää siltä että kukaan ei ole tajunnut miksi teen mitä teen. Vaihtoehtoisesti olen vain väärässä.
Niin, nuo vaihtoehdot ovat oikeasti olemassa.
Mielestäni on hyvin kummallista, että haluat määritellä "keskustelun tason" omasta näkökulmastasi; ilman että sinulla kuitenkaan on kokonais- tai edes osavastuuta saitin sisällöstä tai sen toiminnnasta.
Itse kysyn, kunnes vastataan. Jos näyttää että väistellään, kysyn uudestaan. Miksi väistää? Mikä on niin paha asia siinä että on aiemmin haukannut liian ison palan ja myöntää sen? Tai vaihtoehtoisesti tekee asian selväksi jos kerran on puhtaat jauhot pussissa. Tai sitten jatkaa keskustelua jotta ongelmakohta löytyy? Mitään muuta ongelmaa ei kai voi olla kuin että tajuaa olevansa heikoilla ja sitten tulee ego tielle.
Pitäisikö mielestäsi sinulle vastata niin kauan, että lopetat kyselyn, joka kaappaa koko langan? Onko se voittaja, joka jaksaa jatkaa inttämistä kaikkein pisimpään?

Ajatellaan tätä nyt vaikka ihan kasvokkain keskustelussa - jos muut kävelevät pois debatista, niin voiko siitä jotenkin suoraan päätellä, että sinne jääneen argumentointi on ollut parasta?
Kuvake
Polvi
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 9836
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Wisteria Lane

Kamppailulaji- ja muu keskustelu Potkussa

#96

Viesti Polvi »

Pitäisi varmaan avata mamu-keskustelut, niin saataisiin vähän aggressioita pintaan ja kamppailumoodi päälle. [/kevennys]

Oma kantani kamppailukeskustelun vähentymiselle on juurikin ketjussa jo alkupuolella mainittu "kaikki on jo sanottu" -tekijä. Potkusta löytyy valtavat määrät tietoa melkein mistä tahansa kamppailun osa-alueesta. Ei minulla ainakaan ole enää mitään lihaksia alkaa tuottamaan uutta pätevää sisältöä tuolle saralle. Siksipä olenkin taantunut kahvilavääntäjäksi. Toki jotain UFC yms -ketjuja on tullut joitakin avattua, mutta aika heikkoa on ollut omaltakin osaltani.

Andylle hatunnosto osoittamastaan aktiivisuudesta uusien ketjujen avaamisessa.
Arrogance and ignorance go hand in hand
Metallica - Holier than thou
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Kamppailulaji- ja muu keskustelu Potkussa

#97

Viesti Lasse Candé »

Osuukohan oletukseni oikeaan että tuo Jorgen viesti on ihan OK, koska se käsittelee minua henkilönä heti tuon punatekstin alla joka sen muiden kohdalta kieltäisi...

Ihan siksi pohdin etten tiedä pitäisikö minun vastata siihen.

Sen jälkeen sitten katsellaan noita aiempia henkilöön meneviä jotka eivät vielä ole saaneet arvoistaan vastinetta ehkäpä riittävissä määrin...
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 11231
Lauteille: Kesäkuu 2008

Kamppailulaji- ja muu keskustelu Potkussa

#98

Viesti Jorge »

Lasse, tuohan koskee vain kirjoituksiasi. En ole ottanut sinun persoonaasi minkaanlaista kantaa.
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Kamppailulaji- ja muu keskustelu Potkussa

#99

Viesti Lasse Candé »

Niin mielestäsi jonkun henkilön kirjoitusten käsittely tuolleen yleisesti ilman viittauksia potkun kehittämisketjussa ei ole henkilöön menemistä tuossa hengessä missä punaisella kirjoitettiin?

Näin se varmaan on. Varsinkin nyt. Itseltäni otettiin pois miedompaakin settiä tuossa eilen siten että ei ole juurikaan viitteitä edes henkilöstä. Mutta aivan varmasti kirjoitin kirjoittamisesta. Substanssin puutteesta, mitä ketjussa saa noin yleisesti muut käsitellä paitsi minä. Mitään rumaakaan siinä ei ollut, esim siihen verrattuna että puhutaan substanssin puutteen korvaamisesta akateemisuudella. Tämä tietenkin siten että annetaan hyviä arvosanoja joillekin keskustelijana koska he eivät tee "niinkuin eräät, juunouhuu". Tuosta jatkaminen yhtäläisellä linjalla ei tietenkään sitten enää ollut OK ja siellä tuo ensimmäinen kuitenkin vieläkin kaunistelee ketjussa.

Näin tämä aina toimii. Jätetään niin pitkäksi aikaa että kaikille varmasti tulee pointti selväksi ja sitten poistetaan ensiksi saman tasoiset vastineet. Lopuksi mahdollisesti myös ongelman juuri, kunhan se tosiaankin on saanut seistä ketjussa riittävän kauan. Onpa niinkin käynyt että pystymetsästä joku on alkanut aukomaan päätä ja tätä menetelmää on jopa silloin käytetty.
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Kamppailulaji- ja muu keskustelu Potkussa

#100

Viesti bodyguard »

Tuo on aika hassua että kirjoitat viestitolkulla itsestäsi mutta sitten siihen ei saisi vastata mitään koska se on henkilöön menemistä.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Kamppailulaji- ja muu keskustelu Potkussa

#101

Viesti Lasse Candé »

Kannattaa BG katsoa mistä merkeistä tämä lähtee. Kenellekään foorumia seuranneille ei ole epäselvää keneen nuo syyllistykset kohdistuvat. Tämän tosin jo selitin edellä. Perustelu sille että olen sanonut suoraan sen missä muut kiertelevät (eli että asia käsittelee minua) on että minä olen aikalailla ainoa joka on saanut noita samoja syytöksiä osakseen siellä ketjuissa. Koska joku jo latailee kysymystä "mistäköhän se johtuu", sanottakoon että se ei nyt ole pointti.

Tämä että asia tuodaan tänne on sitten tietenkin ihan eri kaliberin asia, kun silloin ei enää ole kyse keskustelusta vaan suoraan ihmisten arvostelusta, huomattavasti ketjun keskustelua laajemmin. Tästä syystä olen myös tähän puuttunut ja olenkin melkolailla närkästynyt siitä että näin saa täällä tehdä. Tämä lienee taas sitä tämän syksyn moderointilinjan mukaista perusteltua metaa.


Muutenkin nyt syy mainintaan on aivan selvästi se että kyseinen toiminta kiellettiin ihan peräti edellisessä viestissä, mutta siinä se vain vielä seisoo, koska nuo kiellot koskevat vain minua. Sinäkin voisit joskus miettiä lähtökohtia ennen kuin kirjoitat, kun koko asia on tällä kertaa lätkäistynä suoraan naaman eteen kolmessa viestissä neljästä alkaen Mikan punatekstistä (Polven viesti välissä). Nytkin vain teet satunnaisia havaintoja jostakin mikä ei sinänsä koko juttuun liity, mutta näyttää ikävältä. Jos se nyt pitää rautalangasta vääntää, niin Mika kielsi henkilöön menemisen ja Jorge toimi välittömästi vastoin tätä kieltoa. Ja mitään ei tapahdu.
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Kamppailulaji- ja muu keskustelu Potkussa

#102

Viesti Lasse Candé »

Jorge kirjoitti:
Lasse Candé kirjoitti: Jos haluatte muutosta, muuttakaa itseänne. Jos haluatte että "inttäminen" loppuu, poistakaa sen alku ja puuttukaa toki muutkin siihen kun joku puhuu täyttä pascaa. Koska tämä on tietenkin subjektiivinen käsitys minulta, voitte vaikkapa lähestyä ylipotkijoita yksityisviestein sen suhteen mitä mielestänne asialle pitää tehdä.
Tästä ketjusta päätellen taktiikka toimii hyvin, sillä näyttää siltä että kukaan ei ole tajunnut miksi teen mitä teen. Vaihtoehtoisesti olen vain väärässä.
Niin, nuo vaihtoehdot ovat oikeasti olemassa.
Mielestäni on hyvin kummallista, että haluat määritellä "keskustelun tason" omasta näkökulmastasi; ilman että sinulla kuitenkaan on kokonais- tai edes osavastuuta saitin sisällöstä tai sen toiminnnasta.
Niin, ne vaihtoehdot ovat tosiaankin oikeasti olemassa. Sitä tuskin tarvitsee toistaa. En minä leikilläni noin sano. Mistä minä voisin tietää olevani "oikeassa". En edes usko että tässä asiassa sellaista on. Enemmänkin tässä on kyse oikeasta ja väärästä noin oikeudenmukaisuustajun kannalta. Toivotaan että se selviää joskus. Kaipa tätä selvitystyötä on sitten jatkettava.

Mistä ihmeen vastuusta sinä puhut. Kaikilla meillä on vastuu keskustelukulttuurista ja saitin käytännön toiminnasta. Tuohon argumenttiin puutuin ennekin. Olisiko jotakin muuta kuin toistoa?

Missä kohtaa tulee esiin että minä tahdon määritellä keskustelun tason sen enempää kuin kukaan muukaan, joka täällä valittaa siitä miten muut keskustelevat. Ihan yhtälailla sinua voi syyttää siitä kun nytkin keskustelutavoista tässä jutellaan. Ihmettelen tuota melko usein että jengi asettaa minulle jotakin ihmeen virallisen totuuden kertojan viittaa... että minä sanoisin mistä saa tai ei saa puhua, tilanteissa joissa roolitus on tosiasiassa symmetrinen ja voisi esim katsoa itseään peiliin. Sitä samaa asiaa sitä itse tekee. Minä en vain ota askelta että alkaisin toista siitä haukkumaan, paitsi nyt tietenkin takaisinpäin. Kuten yleensäkin. En juurikaan ota epärakentavuudessa aloitteita vaikka varmasti osallistunkin siihen että saadan sotkuinen solmu.

Mitä siis tarkoitat tuolla keskustelun tason määrittämisellä? Tuolla oikeissa keskusteluissa se on muuten mennyt viimeaikoina siten että muut ovat tehneet aloitteet siitä että se olen minä joka keskustelee väärin. Minä en ollut sanonut vastaavaa heistä vaan sen sijaan keskittynyt itse keskusteluun. Tämä on hyvin tärkeä huomata. Voi olla että jossakin "enemmistö päättää"-mielessä te voitte sopia että minä olen tässä asiassa väärässä, mutta totuuden kanssa se ei ole yhtenevä ja olen melko vakuuttunut että jos jatketaan vänkäämistä riittävän kauan, huomaat sen. Ehkäpä tämä tapahtuu siten että katoat keskustelusta?

Totuus riippunee asiassa siitä millä kriteereillä sitä arvottaa. Moninaisuus tekee täällä ikävästi kuolemaa. Juuri tämän takia meillä on kaikki ongelmat, kun täällä on arvomaailmat epäsuhdassa ja minä olen siellä ns harvempien puolella. Enemmistö varmaan sitten vahvistuu vahvistumistaan, vaikka tuossa parissa ketjussa jo nähtiin vähän järjenkin ääntä ns "teitä" vastaan asiatasolla.


Itse kysyn, kunnes vastataan. Jos näyttää että väistellään, kysyn uudestaan. Miksi väistää? Mikä on niin paha asia siinä että on aiemmin haukannut liian ison palan ja myöntää sen? Tai vaihtoehtoisesti tekee asian selväksi jos kerran on puhtaat jauhot pussissa. Tai sitten jatkaa keskustelua jotta ongelmakohta löytyy? Mitään muuta ongelmaa ei kai voi olla kuin että tajuaa olevansa heikoilla ja sitten tulee ego tielle.
Pitäisikö mielestäsi sinulle vastata niin kauan, että lopetat kyselyn, joka kaappaa koko langan? Onko se voittaja, joka jaksaa jatkaa inttämistä kaikkein pisimpään?

Ajatellaan tätä nyt vaikka ihan kasvokkain keskustelussa - jos muut kävelevät pois debatista, niin voiko siitä jotenkin suoraan päätellä, että sinne jääneen argumentointi on ollut parasta?
Langan kaappaaminen tapahtuu siten että laukoo jotain pascaa mitä ei pysty perustelemaan. Jos perusteluita kysyy eikä saa, onko ongelma todellakin kysyjässä vai siinä jolla on ilmassa leijuva perusteluvelvollisuus. Tämä on ollut kipupiste nyt muutamankin kerran ja vaikka jotkut pitävät vastausta kyseiseen pulmaan ihan argumentaation perusteina, täällä on muodostunut kulttuuri missä asia tulkitaan toisin. Ehkä jollakin "enemmistön mieliksi"-perustelulla. Kai asianlaita sitten riippuu siitä kuka keskustelee.

Ei ajatella tätä kasvokkain käytävänä keskusteluna. Ei ajatella tätä myöskään tanssimisena tai muuna vuorovaikuttamisena mitä tämä ei ole vaan ajatellaan tätä foorumikeskusteluna mitä tämä on. Kasvokkain ei niinkään argumentoida eikä juurikaan edetä tämänkaltaisissa asioissa. Ajatuksenvaihdon rajana toimii molemminpuolinen vastaanottavaisuus, mikä on yleensä todella matalalla tasolla. Foorumilla pitää edellyttää suurempaa vastaanottavaisuutta. Näin se vain on. Se että se ei näin ole, onkin sitten hanurista. Sen takia ihan tämän otsikon aiheesta keskustelulle on paikkansa. Ei tähän sen kummemmin olisi minua tarvinnut sotkea tällä "paikallaan olevalla" metalla. Jo sen takia että on hyvin ikävää tehdä niin. Minua ottaa pattiin. Voin myös taata että tämä ei näytä järki-ihmisen silmissä kovin hyvältä tavalta käsitellä asioita foorumilla.
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Kamppailulaji- ja muu keskustelu Potkussa

#103

Viesti Andy »

Ihan noin vinkkinä Lasse, että en ole jaksanut lukea tätä ketjua sen jälkeen kun aloit laittaa noita vuodatuksia.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Kamppailulaji- ja muu keskustelu Potkussa

#104

Viesti Lasse Candé »

Ei tästä tule mitään. Sillä ei ole enää väliä kuka on oikeassa ja kuka väärässä. Kivaa ei ole kenelläkään. Keskustelukulttuuri täällä ei ole sitä mitä tahtoisin ja olen ollut aika rankasti viime aikoina myös moderaattoreiden kanssa eri linjoilla siitä miten asioita pitäisi hoitaa. Samaten minä kirjoitan tavalla joka ei miellytä muita kirjoittajia eikä kaikesta päätellen myöskään ylipotkijistoa. Oli kuka tahansa oikeassa, se on varmaa että vuorovaikutus ei toimi.

Tämä oli tässä. Toivotan hyvää jatkoa!
Kuvake
DeusVult
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 8469
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Kamppailulaji- ja muu keskustelu Potkussa

#105

Viesti DeusVult »

Ei jaksa riidellä enää/
voitaisko sopii jo tää jo tänään/
ovet paukkuu ja taas kerran pyydän sua jäämään/
ei riidellä enää/
sovitaan tää tänään/
ovet paukkuu/
joopa joojoojoo/
[youtube][/youtube]

:)
Peter Karis
DJJV Ju-Jutsu, historiallinen kikkailu.

Onko kuvittelu totuutta oikeaa?
Onko totuus onttoa kuvitelmaa? Liike vai staattisuus, vai Pieksämäen asemalla blues?
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 26 kurkkijaa