Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Defendo Blue

Keskustelua suojelu- ja turvallisuusammateista

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 111
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo Blue

#166

Viesti Mjölnir »

T-T kirjoitti: Aikasemmin oli murjotusta siitä raudoituskäännöstä. En päässyt seminaarille, mutta jäi vaivaan niin pahasti, että tuli yhteen vaiheeseen reenattua sitä aikas sfiidusti. Nyt menee sujuvammin. Ongelma oli vajaa nosto...ei muuta.
Hienoa, näin arvelinkin
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Teurassika
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 68
Lauteille: Lokakuu 2010

Defendo Blue

#167

Viesti Teurassika »

Mitäs mieltä arvon raati on tämän mallisesta raudoituskäännöstä kuin tässä videolla on viiden sekunnin kohdalla. Toimiiko ja mitkä on hyvät ja huonot puolet? Ikinä tätä kukaan ei treeneissä ole näyttänyt, mutta jossakin Puolan/Unkarin defendo-pätkässä tälläkin porukkaa käännettiin.

[youtube][/youtube]
T-T
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 3596
Lauteille: Helmikuu 2011

Defendo Blue

#168

Viesti T-T »

Teurassika kirjoitti: Mitäs mieltä arvon raati on tämän mallisesta raudoituskäännöstä kuin tässä videolla on viiden sekunnin kohdalla. Toimiiko ja mitkä on hyvät ja huonot puolet? Ikinä tätä kukaan ei treeneissä ole näyttänyt, mutta jossakin Puolan/Unkarin defendo-pätkässä tälläkin porukkaa käännettiin.

[youtube][/youtube]
ei ihan ainakaan minun kuppini teetä, koska toi vaatii pokalta ymmärrystä että mihin suuntaan pitää kääntyä että kipu loppuu. Kaikki jotka vaativat kiinniotetulta ymmärrystä on enemmän ja vähemmän persiistä.
Siksi en tykkää mm. hanhenkaulastakaan. Ei ne ikinä tunnu tajuavan että kipu loppuu kun ei pyristele.
Tai kyllä ne sitten joskus tajuaa, jos kaverin käyttää sillä polvillaan, että nyt pitää olla ihan rauhassa.

eli vähän liian "hienomotorinen" liike. Voi kyllä onnistua, jos liikeradat sattuu just natsaileen, ja tilaa on ja muuta, mutta vähän liian cool :)

Elikä voi tuollainen tulla sattumalta heitettyä kun tulee oikealla hetkellä yhtäkkiä mieleen, mutta aika hankala on tuollaista lähteä hakemaan.

En kuulu mihinkään raatiin, mutta tulinpahan väliin huuteleen omia mielipiteitäni.
Kuvake
Rojola
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 2758
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Mullet City

Defendo Blue

#169

Viesti Rojola »

Bujinkanissa tuon kääntötekniikan periaate opetetaan mm. Takagi-Yoshin Ryu:n toisessa muodossa nimeltä Do Gaeshi. Jos olen oikein ymmärtänyt, kyseisellä tekniikalla olisi tarkoitus rikkoa käsi ryskäisemällä se täpöt säärtä vasten (käsi kevyempänä jatkaa matkaansa ja muu kroppa tulee sitten joskus perästä, ehkä).

Muistuukin mieleen yksi Ôarin vetämä leiri, jossa hän aloitti kääntövaiheessa lähtölaskennan 3... 2... 1!... ja sitten ukelle tulikin kiire :)

Do Gaeshi on muotona opetettu minullekin suurinpiirtein näin:

[youtube][/youtube]

Ymmärrettävästi syistä tekniikan realistinen harjoittelu on sangen hankalaa, jolloin se tehdään "sopivalla nopeudella" ja saattaa täten antaa hyvin erilaisen kuvan tekniikan luonteesta.

Summa summarum:

Hienomotoriikkaa tarvitaan juuri sen verran, mitä käden ryskäisy omaa säärtä vasten vaatii. Tuon käännön alkutilanteeseenhan voidaan päätyä monin tavoin - formaali muoto on vain esimerkki.
Janne Paavilainen

Master of illusion is a student of reality.

Harjoitteletteko te siellä Bujinkanissa oikein tuelta tätä asioiden ja sanomisten vääristelyä ja asiayhteyksien muuten vain sekoittelua?
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 111
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo Blue

#170

Viesti Mjölnir »

T-T kirjoitti: koska toi vaatii pokalta ymmärrystä että mihin suuntaan pitää kääntyä että kipu loppuu. Kaikki jotka vaativat kiinniotetulta ymmärrystä on enemmän ja vähemmän persiistä.
Samaa mieltä
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 111
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo Blue

#171

Viesti Mjölnir »

Rojola kirjoitti: Jos olen oikein ymmärtänyt, kyseisellä tekniikalla olisi tarkoitus rikkoa käsi ryskäisemällä se täpöt säärtä vasten (käsi kevyempänä jatkaa matkaansa ja muu kroppa tulee sitten joskus perästä, ehkä).
...ja tämä lähestymistapa ei voimankäytössä ole se pääasiallinen
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 111
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo Blue

#172

Viesti Mjölnir »

Vahvasti näyttää siltä, että toukokuun loppupuolella 2014, pidetään Defendo Blue level 1 ja level 2 -ohjaajakoulutukset, sekä Spring Camp tällä kertaa Suomessa.

Lisää infoa tulee lähipäivinä. Loma-anomuksia kehiin, nekin, jotka eivät ole päässeet aiemmin lähtemään ulkomaille tämän kurssin perään, vaikka olisi tahtoa.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

Defendo Blue

#173

Viesti JanneM »

Mjölnir kirjoitti: Vahvasti näyttää siltä, että toukokuun loppupuolella 2014, pidetään Defendo Blue level 1 ja level 2 -ohjaajakoulutukset, sekä Spring Camp tällä kertaa Suomessa.

Lisää infoa tulee lähipäivinä. Loma-anomuksia kehiin, nekin, jotka eivät ole päässeet aiemmin lähtemään ulkomaille tämän kurssin perään, vaikka olisi tahtoa.
I'm in!
Olin jo valmistautunut anomaan lomat perheeltä Unkariakin varten, mutta kun keväällä ja alkukesästä on kaksi yhdysvaltain reissua ja ensi syksynä alkaa taas ADCC trials ruljanssi, niin niitä lomia on aina vähän huonompi anoa. :P
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 111
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo Blue

#174

Viesti Mjölnir »

Tämän viikon launtaina (23.11.) on Valkeakoskissa tarjolla "hämäräoppia" :) turvallisuusalan työntekijöille, eli Defendo Blue Low Light -seminaari klo 16-20.

Sisältö: silmän toiminta vähäisen valon olosuhteissa, valaisimen ja muiden valojen käyttö, voimankäyttö ilman valoa ja vähäisessä valossa sekä omalla valaisulla. Opettajina Defendo Alliance I.D.D.I. level 2- kouluttajat Jussi Jokinen ja Petteri Kantola.

Mukaan tarvitset oman varustevyösi työtehtävien mukaan (mielellään käsiraudat ja valaisin vähintään), ns. "taktisen" valaisimen ja sisä- ja ulkoharjoitteluun sopivan, säänmukaisen vaatetuksen.

Hinta on 40€ (Defendo Blue -ohjaajille 30€) muutama henkilö vielä mahtuu mukaan, eli ota yhteyttä heracles.valkeakoski(a)gmail.com

Ainakin Tampereelta on tulossa kimppakyytiä.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 111
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo Blue

#175

Viesti Mjölnir »

http://www.potku.net/forum/viewtopic.php?f=25&t=19399" onclick="window.open(this.href);return false;

Defendo Bluen ohjaajakurssit tasolle 1 ja 2 sekä ohjaajakouluttamattomille Spring Camp pidetään 21.-25.5. 2014 Valkeakoskella.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Oskari
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 702
Lauteille: Joulukuu 2006
Paikkakunta: ...

Defendo Blue

#176

Viesti Oskari »

Heräsi kiinnostus springcamppia kohtaan. Onko sinne mahdollista osallistua vaikkei olisi defendoa treenannut päivääkään? VK:ta ja IP:tä kuitenkin muissa lajeissa takana toistakymmentä vuotta.
------------
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 111
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo Blue

#177

Viesti Mjölnir »

Oskari kirjoitti: Heräsi kiinnostus springcamppia kohtaan. Onko sinne mahdollista osallistua vaikkei olisi defendoa treenannut päivääkään? VK:ta ja IP:tä kuitenkin muissa lajeissa takana toistakymmentä vuotta.
Kyllä se on mahdollista. Jos voit vaikka privana lähettää mulle treeni- ja turvallisuusalan työ-/koulutushistoriastasi selvityksen, niin keskustellaan leirin sisällöstä.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Daddy
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 3354
Lauteille: Elokuu 2011
Paikkakunta: Mansesta päin

Defendo Blue

#178

Viesti Daddy »

Hitto kun toi Spring Camp olisi mielenkiintoinen, mutta lompakko ei anna yhtään periksi :smt090
"Täydellinen on hyvän pahin vihollinen"
-Tuntematon
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

Defendo Blue

#179

Viesti JanneM »

Daddy kirjoitti: Hitto kun toi Spring Camp olisi mielenkiintoinen, mutta lompakko ei anna yhtään periksi :smt090
Sama vika. :(
Itellä pirusti reissuja tulossa tälle vuodelle ja tarkoitus tähdätä Red koulutukseen ja kokeeseen syksylle, niin on lmpakon rajat kyllä vahvasti vastassa. Varsinkin kun siellä nyt just ei oo yhtään mitään.
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 111
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo Blue

#180

Viesti Mjölnir »

Janne, kyllähän seura maksaa pääohjaajan koulutukset ;)
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 35 kurkkijaa