Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Krav Maga

Nykyaikaiset itsepuolustuslajit eli Defendo, ICS, Krav Maga, MilFight, PDFS, Senshido jne.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

Re: Krav Maga

#601

Viesti JanneM »

Illu kirjoitti: Networkin seurat edustavat ns. Classic Krav Magaa. Me mennään Magan suhteen ajassa vähän taaksepäin, siihen kun tekniikoita oli paljon vähemmän. Me uskotaan että pienemmällä tekniikkamäärällä ja soveltavammalla harjoittelulla saavutetaan itsepuolustuskyky nopeammin, kuin uusien ja erilaisten tekniikoiden treenaamisella. Voidaan ajatella siis, että kyseessä on ehkä yksinkertaistetumpi malli Magasta. Tekniikoita on tasojärjestelmässä n. 60.
Hei mä oon kuullu tän tarinan jossain aiemmin... :P
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
Rojola
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 2758
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Mullet City

Krav Maga

#602

Viesti Rojola »

"Vain toimivimmat tekniikat" ;)
Janne Paavilainen

Master of illusion is a student of reality.

Harjoitteletteko te siellä Bujinkanissa oikein tuelta tätä asioiden ja sanomisten vääristelyä ja asiayhteyksien muuten vain sekoittelua?
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

Krav Maga

#603

Viesti JanneM »

Mutta siis kaikella rakkaudella mun mielestä on hyvä, että on Krav Maga porukka joka tekee sitä core krav magaa ja keskittyy siihen KM tapaan toteuttaa sitä tekemistä.
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 176
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Krav Maga

#604

Viesti Mjölnir »

Niin, tästä(kään) kaikki ihmiset eivät ole samaa mieltä. Meillä esim. Valkeakoskissa ei ole nähty ongelmalliseksi opettaa toimivaa Krav Magaa, mutta noudattaa silti KMG:n kurrikulumia.

Mutta en tosiaankaan ole tuomitsemassa kenekään tapaa toimia. Jotkut näkevät asiat eri tavalla. Jotkut eivät edes vaivaudu ottamaan selvää, kunhan muodostavat käsityksensä jostain kontekstista irroitetusta yksittäisestä pätkästä.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 176
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Krav Maga

#605

Viesti Mjölnir »

JanneM kirjoitti: Mutta siis kaikella rakkaudella mun mielestä on hyvä, että on Krav Maga porukka joka tekee sitä core krav magaa ja keskittyy siihen KM tapaan toteuttaa sitä tekemistä.
Tässä mielestäni ollaan ytimessä. Vaikka olen Defendon I.D.D.I. -ohjaaja, niin en opeta Krav Maga -tunnilla Defendoa, vaan nimenomaan Krav Magan tapaa vastata erilaisiin haasteisiin. Pyrin löytämään parhaat lajinmukaiset ratkaisut, joita kyllä löytyy runsaasti. Ei sovi kaikille, mutta olenkin sanonut, että jos haluat kokeilla erilaista tapaa tehdä samoja juttuja, niin tule Defendoon. Tosin, meillä on ollut liikennettä molempiin suuntiin, eli Defendosta on porukkaa vaihtanut Magaan ja päin vastoin. Vaikea tietää, mistä tykkää, jos ei ole kokeillut.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Illu
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 119
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Espoo

Re: Krav Maga

#606

Viesti Illu »

Tässä ei nyt ole sitä ajatusta, että oltaisiin poimittu "tehokkaimmat tekniikat" jostain. Tekniikat mitä treenataan on ihan perusteita ja niitä on vähän. Perusteita sitten tahkotaan paljon. Meillä ei ole ollenkaan esimerkiksi rynnäkkökivääriuhkatekniikoita.

Kysehän ei ole siitä, etteikö meidän mielestä esim. KMG tai IKMF Maga olis toimivaa. Meidän ajatus on vaan panostaa siihen soveltavaan harjoitteluun, ihan niinkun esimerkiksi Valkeakoskella minun käsitykseni mukaan treenataan.

Me haluttaisiinkin tehdä yhteistyötä Suomen muiden Magatyylien kanssa niin paljon kun mahdollista. Esimerkiksi meidän leirit ovat avoimia kaikille. Networkissa mukana on mm. Saario pääkouluttajana.

Sent from my GT-I9305 using Tapatalk 4
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 176
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Re: Krav Maga

#607

Viesti Mjölnir »

Illu kirjoitti: Kysehän ei ole siitä, etteikö meidän mielestä esim. KMG tai IKMF Maga olis toimivaa. Meidän ajatus on vaan panostaa siihen soveltavaan harjoitteluun, ihan niinkun esimerkiksi Valkeakoskella minun käsitykseni mukaan treenataan.
Just näin. Ja minäkin olen avoin kaikille vaikutteille ja treenaamaan kaikkien kanssa. Ja käymään opettamassa pyydettäessä.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Rojola
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 2758
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Mullet City

Re: Krav Maga

#608

Viesti Rojola »

Illu kirjoitti: Tässä ei nyt ole sitä ajatusta, että oltaisiin poimittu "tehokkaimmat tekniikat" jostain.
Jeps, heittoni tarkoitus ei ollut ilkikurinen. Tämä on vain se tematiikka, jolla usein uusia lajeja ja tyylisuuntia perustellaan.

Toisaalta, näinhän sen pitäisikin kai olla? Ei kai kukaan tarkoituksella harjoittelisi huonoja tekniikoita tai periaatteita, vaan jokaiselle se oma tekeminen on "parasta mahdollista" itseensä ja harjoittelemansa lajiin suhteutettuna.

Toki sitten tulee kaikenlaisia "valaistumisia" ja siirtymiä taas uusien tyylien ja lajien pariin - luonnollisesti.
Janne Paavilainen

Master of illusion is a student of reality.

Harjoitteletteko te siellä Bujinkanissa oikein tuelta tätä asioiden ja sanomisten vääristelyä ja asiayhteyksien muuten vain sekoittelua?
Illu
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 119
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Espoo

Re: Krav Maga

#609

Viesti Illu »

Kyse on siis yksinkertaisesti mm. Siitä että ollaan palattu ajassa taaksepäin siihen aikaan kun Imi oli vielä elossa. Meidän tasokoetekniikoiden lähdepainoksena voi käyttää vaikkapa Fighting Fit -kirjaa, jossa on ehkä osittain laadullisesti huonohkosti kuvattu tekniikat joita me harjoitellaan. Itselläni on vuoden 1983 painos. Näiden tekniikoiden lisäksi on tietenkin mahdollista treenata muita tekniikoita ja käydä vaikkapa Kmg:n leireillä hakemassa lisätietoa.

Toiminta on melko pientä, eikä kenelläkään ole hirveätä hinkua edes lähteä levittämään lajia joka suuntaan. Tykätään vaan treenata yhdessä vanhaan malliin. Iso osa pääporukasta on ohjaajia jotka on ollu mukana melkein alusta asti Suomen Magatoiminnassa, ja tämä Maga on lähellä sitä mitä he oppivat kun toiminta aloitettiin Magassa. Itehän oon nuori Magaohjaaja, 2011 kävin IKMF:n ohjaajakoulutuksen, mutta oon kyllä löytäny Networkista oman juttuni.

Sent from my GT-I9305 using Tapatalk 4
magamies
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 21
Viestit: 700
Lauteille: Joulukuu 2005

Krav Maga

#610

Viesti magamies »

Asiallista tekstiä Illulta ja Mjölniriltä, hyvä , alkuperäinen Magan idea hyvä, kuten myös uudempikin versio. Mjölnirin juttu uusimmassa Kamppailija lehdessä(sotilaiden lähitaistelu) oli helmi.
Magamies
T-T
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 24
Viestit: 3596
Lauteille: Helmikuu 2011

Krav Maga

#611

Viesti T-T »

Onko jotain muuta magaa ja tekemisen tyyliä kuin

[youtube][/youtube]

Ei ole! eikä pidäkkään olla!

Enkä perustele!

Enkä keskustele!

:D

Hatunnosto "juurille paluusta"
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 42
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Re: Krav Maga

#612

Viesti Andy »

Rojola kirjoitti: Toisaalta, näinhän sen pitäisikin kai olla? Ei kai kukaan tarkoituksella harjoittelisi huonoja tekniikoita tai periaatteita, vaan jokaiselle se oma tekeminen on "parasta mahdollista" itseensä ja harjoittelemansa lajiin suhteutettuna.
Olisikin hauska nähdä sellainen tyyli, johon on otettu huonoimmat, tehottomimmat ja epäkäytännöllisimmät tekniikat jostain lajista. :smt003
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 32
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Krav Maga

#613

Viesti L.K. »

T-T:n video oli kyllä..viihdyttävä:D
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
T-T
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 24
Viestit: 3596
Lauteille: Helmikuu 2011

Krav Maga

#614

Viesti T-T »

L.K. kirjoitti: T-T:n video oli kyllä..viihdyttävä:D
Mä arvasin, että tykkäät kun munasuojat on tollai näkyvillä! :p
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 32
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Krav Maga

#615

Viesti L.K. »

T-T kirjoitti:
L.K. kirjoitti: T-T:n video oli kyllä..viihdyttävä:D
Mä arvasin, että tykkäät kun munasuojat on tollai näkyvillä! :p
Sehän on toki aina piristävää, mutta ei videon viihdearvo ehkä ihan siihen perustunut kuitenkaan. :D
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 30 kurkkijaa