Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Anti-grappling

Kiinalaiset lajit

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Tapani
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 1996
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Turku

Anti-grappling

#76

Viesti Tapani »

Aihki kirjoitti:
Tapani kirjoitti: Useimpien kiinalaisten lajien näkökulmasta sprawlissa on ongelmana se kuuluisa Teh Street lasinsirpaleineen, huumeneuloineen, plus ykkösineen ja pulppuavine laavavirtoineen.
Ainakin minä olen ymmärtänyt, että se on se sprawlattava, jolla on huoli noista, tekijä kun käyttää häntä alustana.
Varmaan näin, mutta tosiaan kinukkilajeissa yleensä yritetään pysyä itse pystyssä ja kaataa vain se vastustaja alas. Heitotkin on yleensä sellaisia, että oikeassa suorituksessa itse pysytään pystyssä. Käyttökonteksti on kuitenkin ollut usein sellainen, että tappelemassa on saattanut olla useampia tyyppejä, jolloin kaikki tonttiin meneminen vähäksikin aikaa on vaarallista.

Olen muuten ollut aikaisemmin siinä kuvitelmassa, että sprawlaaminen olisi yleensä vaan shootin välttämistä liikkumalla alta pois ja käsillä ylävartaloa kontrolloimalla tai työntämällä. Ettei siihen siis kuuluisi se, että itse seurataan mukana mattoon.
Jiu-Jitsu
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 868
Lauteille: Huhtikuu 2005

Anti-grappling

#77

Viesti Jiu-Jitsu »

Tapani kirjoitti: Käyttökonteksti on kuitenkin ollut usein sellainen, että tappelemassa on saattanut olla useampia tyyppejä, jolloin kaikki tonttiin meneminen vähäksikin aikaa on vaarallista.
Juuri tästä syystä katutilanteissa kannattaa se sprawl hallita. Kehässä on sitten varaa kokeilla noita lyöntejä tai polvia vastapalloon, kun maahanviennin voi kuitata jiu-jitsulla.
Olen muuten ollut aikaisemmin siinä kuvitelmassa, että sprawlaaminen olisi yleensä vaan shootin välttämistä liikkumalla alta pois ja käsillä ylävartaloa kontrolloimalla tai työntämällä. Ettei siihen siis kuuluisi se, että itse seurataan mukana mattoon.
Mistä olet saanut käsityksen, että kuuluisi? Sitä paitsi vapaaottelutyylisessä alasviennin puolustuksessa on paljon muitakin toimivia keinoja kuin se perinteinen "jalat taakse, lantio alas" -sprawl (mikään näistä keinoista ei sisällä ketjulyöntejä takapainoisessa wing chun -asennossa).
Kuvake
Kyynikko
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 3467
Lauteille: Marraskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Takalajit: MMA, shootfighting, eurooppalainen jujutsu, Latosa escrima, Pekiti tirsia kali, judo, voimankäyttö.

Anti-grappling

#78

Viesti Kyynikko »

Ile kirjoitti:
Kyynikko kirjoitti: Tosin näiden kohdalla olen aina ihmetellyt että jos silloin UFC alkuaikoina pystyotteluexpertit ei osunu edes Roycea nyrkillä päähän niin miten nämä pyttymaha-senseit meinasivat löytää sen simmun kesken sitä shoottia..;D oh well...
En tiedä minkälaista toimintamallia Dillman uhosi käyttävänsä. Itse kuintenkin ajattelen, että ei siihen simmuun olekaan tarkoitus osua lyömällä vaan hyökkääjän päähän pyritään enemminkin tarttumaan (samalla tietysti yritetään liikkua/olla hyvässä asennossa) ja ikäänkuin shreddaamaan tai ottamaan se kontrolliin kroppaa vasten ja sitten väkisin kaivetaan jostain suunnasta sormi silmään tai haetaan sormilla otetta kurkusta tms..

Eipä hyvää shoottaajaa vastaan helposti puolustauduta. Sen verran on kuitenkin ns. silmäpeliä tullut harjoiteltua erinäisiin "painipositioihin" liittyen, että ainakin oman näkemykseni mukaan nimenomaan tämä naamaan/silmiin/kurkkuun sormilla tarttuminen muuttaa pelin lähitilanteissa ihan totaalisesti toiseksi.
"Ill be striking the eyes, groin and throat."

Ei ollu shreddaamista vielä keksitty;)

Ja oman kokemukseni mukaan ip-lajeista ja sitten vaparista on, että hyvä tapa saada vapaaotteöija suuttumaan on tunkea niitä sormia sinne silmiin. Enemmän tulee nyrkistä. Eri asia on jos dominoivasta positiosta ruhjoo silmiä irti päästä toisen kehoa hyvin tehokkaasti kontrolloiden. Mikä vaatii sitä painiosaamista aika saatanasti kun se toinen haluaa kovasti pois siitä tilanteesta.
"Ei pidä syyttää peiliä jos nenä on vino." - Nikolai Gogol

Mukamas viisas. Mukamas keppimiäs.
Aihki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 6229
Lauteille: Joulukuu 2010

Anti-grappling

#79

Viesti Aihki »

Tapani kirjoitti: Olen muuten ollut aikaisemmin siinä kuvitelmassa, että sprawlaaminen olisi yleensä vaan shootin välttämistä liikkumalla alta pois ja käsillä ylävartaloa kontrolloimalla tai työntämällä. Ettei siihen siis kuuluisi se, että itse seurataan mukana mattoon.
Nyrkeillä selkään ja/tai kyynärpäillä hartioille/yläselkään ja oma paino ja maan painovoima hoitaa loput. Sumossa on tuo tyylikäs slapdown samaan asiaan. Tai kyynärpää päähän/niskaan päältä/sivulta, karatessa chudan uchi otoshi.
T-T
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 3596
Lauteille: Helmikuu 2011

Anti-grappling

#80

Viesti T-T »

Kyynikko kirjoitti:
Ile kirjoitti:
Kyynikko kirjoitti: Tosin näiden kohdalla olen aina ihmetellyt että jos silloin UFC alkuaikoina pystyotteluexpertit ei osunu edes Roycea nyrkillä päähän niin miten nämä pyttymaha-senseit meinasivat löytää sen simmun kesken sitä shoottia..;D oh well...
En tiedä minkälaista toimintamallia Dillman uhosi käyttävänsä. Itse kuintenkin ajattelen, että ei siihen simmuun olekaan tarkoitus osua lyömällä vaan hyökkääjän päähän pyritään enemminkin tarttumaan (samalla tietysti yritetään liikkua/olla hyvässä asennossa) ja ikäänkuin shreddaamaan tai ottamaan se kontrolliin kroppaa vasten ja sitten väkisin kaivetaan jostain suunnasta sormi silmään tai haetaan sormilla otetta kurkusta tms..

Eipä hyvää shoottaajaa vastaan helposti puolustauduta. Sen verran on kuitenkin ns. silmäpeliä tullut harjoiteltua erinäisiin "painipositioihin" liittyen, että ainakin oman näkemykseni mukaan nimenomaan tämä naamaan/silmiin/kurkkuun sormilla tarttuminen muuttaa pelin lähitilanteissa ihan totaalisesti toiseksi.
"Ill be striking the eyes, groin and throat."

Ei ollu shreddaamista vielä keksitty;)

Ja oman kokemukseni mukaan ip-lajeista ja sitten vaparista on, että hyvä tapa saada vapaaotteöija suuttumaan on tunkea niitä sormia sinne silmiin. Enemmän tulee nyrkistä. Eri asia on jos dominoivasta positiosta ruhjoo silmiä irti päästä toisen kehoa hyvin tehokkaasti kontrolloiden. Mikä vaatii sitä painiosaamista aika saatanasti kun se toinen haluaa kovasti pois siitä tilanteesta.
heh.

Pitää paikkansa.

Nimenomaan se kontrolli olis se avainsana, kun aletaan tunkeen sormia naamaan, ja silloinkin se pitää tehdä niinkuin täysillä ja raivolla jolloin siitä saattaa saada sen hyödyn irti. Mä vihaankin tästä syystä kunnon bjj kavereita, kun niiden nopea hahmotus nurinkurisissa tilanteissa on todella hyvää luokkaa, ja ne saa käännettyä todella helposti pelin itsellensä eduksi. Yksi vaihtoehto on tietenkin, että jos saa kunnon otteen päästä niin kohdistaa sitä sitten toistuvasti tatamiin, tällä voi vähän demota sitä mikä olis fiilis kun alla olis asvaltti.

Tuossa muuten kaveri yrittää hakata kyynerpäällä selkään, mutta ei osu kohdalleen joka on siis aika tuuripeliä.

[youtube][/youtube]

Elikä jos sä haluat osua kaveria kyynerpäällä esim. niskaan niin kaveri on jo silloin niin lähellä sua, että se on jo sussa kiinni, ja te olette menossa taaksepäin. Näin ollen niiden iskujen voima häviää, jota ei tapahdu silloin kun demotaan, että "tästä vedetään täysillä kyynerpäällä"

Voi tietenkin myös käydä niin että kaveri ei tajua lopettaa shoottia, ja ottelee iskuja vastaan sinne selkään kunnes tippuu, mutta...niin...
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 6402
Lauteille: Lokakuu 2009

Anti-grappling

#81

Viesti Ile »

Kyynikko kirjoitti: Ja oman kokemukseni mukaan ip-lajeista ja sitten vaparista on, että hyvä tapa saada vapaaotteöija suuttumaan on tunkea niitä sormia sinne silmiin..
Joo, sormien tunkemisella silmiin on vahva psyykkinen vaikutus, ihan lajitaustasta riippumatta. ;)

Parhaimmillaanhan se on joistakin lähitilanteista irtautumisessa. No, ehkä itsestään selvää, mutta kyseessä ei ole mikään kokonaistilanteen ratkaiseva helppo kikka, vaan harjoitusta vaativa toimenpide jolla saadaan pieni aikaikkuna määrätietoiselle jatkohyökkäykselle.

Ehkä tässä voisi luetella ne perinteiset supersankarit ja yhden ylipotkijan mutta käytännössä me loput n. 7 miljardia ihmistä olemme sormea silmäämme saadessamme kyvyttömiä ajattelemaan mitään muuta kuin sen saamista sieltä pois. Eli yritämme vetää silmää (päätä) yhteen suuntaan ja repiä sitä sormea toiseen suuntaan. Ja yleensä siinä onnistumme. Mutta sinä aikana suojaamme muuten huonosti itseämme ja joudumme helposti huonoon asentoon, emmekä varsinkaan pysty esim. lyömään vastustajaamme. Osalla meistä saattaa mennä psyykkisestikin hieman pasmat sekaisin. Ja saattaa sillä valitettavasti joskus olla vaikutusta näkökykyynkin. Ei se nyt ihan sattumalta ollut kiellettyä jo alkuaikojenkin ufc:ssä.

Keskustelullisesti vähän samaa osastoa kuin munille potkiminen. Moni maallikko kuvittelee, että on helppoa ja tehokasta. Pikkuisen treenanneet sitten tietävät, että ei ihan niinkään - ja aika monet tavallaan jäävät tähän vaiheeseen ja kuittaavat asian julistamalla tätä viisautta (tietysti aina puhutaan lajinvalintakysymyksistäkin etc.).

Itse ajattelen, että jos harjoittelee ip-mielessä, niin tämä on yksi ihan tärkeä osa-alue, jota on syytä harjoitella kunnon toistomäärillä.
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 19092
Lauteille: Helmikuu 2005

Anti-grappling

#82

Viesti Jussi Häkkinen »

Anti-grapplingia voi tehdä. Se vain edellyttää sitä, että osaa edes tyydyttävästi sitä grapplingia ja osaa ihan helevetin hyvin lyödä.

Ja dingleberries edelliseen. Jos tapellessa saa sormen silmään, tappelee vain kahta kauheammin. Ei, et funtsi sen saamista öögasta pois. Mietit toisen tappamista, koska se nulkki laittoi sormen silmääsi.

Silmään lyöminen oli ja on UFC:ssä kiellettyä siksi, että siitä tulee pysyvä vamma. Ei siksi, että se olisi mikään showstopper. Myöskään posken repiminen leveämmäksi ei ole showstopper, ei myöskään molempien jalkojen alta kiertopotkulla potkaisu eikä se, että tunget toisen käden etu- ja keskisormen sieraimeen, otat toisella ponnarista kiinni ja heität niin jumalattoman ison lonkkaheiton kovalle kivelle - siihen katukiveyksen kulmaan - pää edellä kuin vain ikinä kykenet.

Millään noista ei bile lopu heti, jos vastaan sattuu mulkumpi. Ja yleensä sattuu, jos illalla rähiset.

Jos joku kuvittelee "suojaavansa" katumatsissa, kannattaa funtsia uudelleen, ellei suojaus ole sitä mallia, että käännät dorkan siten, ettei se enää voi lyödä sinua. Poksingit voi jättää kehään.

Perussääntö "ole sontiaisempi kuin toinen" taas pätee aina.


Sormen silmään painaminen sattuu. Normijamppa vain painaa väärästä kulmasta rikkoakseen tai ei osaa pyöritellä ja survoa (joo, silmämuna kestää aika paljon) hajottaakseen. Reipas munista repäisy yhdistettynä dorkan toisen kyynärpään alaspainamiseen sitten toimii silmävammaa ehkäisevästi - siinä megateoreettisessa tilanteessa siis, että toinen on rakentanut koko hyökkäyskapasiteettinsa silmiin sorkkimiseen. Todettakoon, että tuolla rakenteella, etenkin mikäli toisen lyömätaito on nolla, paino 75kg ja pituus max. 180cm, saadaan aikaan vahvasti huvittava tilanne, jossa munista tartuttu silmiensorkkija kuulostaa lonkerohirviön raiskaamalta animehahmolta ja pyytää, että irrottaisit otteesi, jotta ainoa kahva häntä maasta irti pitämässä ei olisi munat ja jotta suvunjatkokyky säilyisi. Ehkä sanoen "mä haluun olla isä, mä haluun olla isä, irrota". Siis noin teoreettisesti.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
Vanhakankea
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 3401
Lauteille: Helmikuu 2010

Re: Anti-grappling

#83

Viesti Vanhakankea »

Kyllä todistettavasti vapaaottelija pysähtyy, nostaa käden ylös ja odottaa tuomarin pysäyttävän kellon näkökyvyn palautumisen ajaksi.

Tähän todisteeksi kaikki ne otteluvideot missä sormi on osunut silmään.

:-D
* Entinen idealisti - nykyinen nihilisti
** Suoraan huipulle pääsee vain oikotietä
Kuvake
maminglei
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 341
Lauteille: Heinäkuu 2006
Paikkakunta: KL, MY

Anti-grappling

#84

Viesti maminglei »

Mä olen kyllä irtautunut totisesta kuristuksesta painamalla sormella silmää. Ei se ole show stopper ja satavarma pudotustekniikka, eikä sen tarvitsekkaan olla. Kas kun irtautumiseen ei vaadita kuin se silmänräpäyksen mittainen herpaantuminen ja sen aikainen välitön action. Ja shoottaus on kyllä mahdollista ottaa vastaan niin, että liike pysähtyy riittävästi eikä olla enää syöksymässä shootin määräämällä vauhdilla ja voimalla taaksepäin ja kohti lattiaa. Tämä on ainakin Shuai Jiaossa ihan peruskauraa (toki jos nopea shoottaaja pääsee yllättämään, tätäkään ei tietenkään ehdi tekemään ja niinpä Shuai Jiao matseissa näkee sekä onnistuneita shootteja että onnistuneita shootin pysäytyksiä.). Kun liikevoima on saatu hidastumaan, joko painitaan vastustaja lattiaan tai kontrataan niin paljon että pääsee irtautumaan. Tässä lyhyessä tilanteessa, jos on saanut täysin pysäytettyä shootin liikevoiman ja kontrolloi jaloissa/vyötärössä kiinni olevaa vastustajaa, voi aivan hyvin myös koittaa lyödä tai törkätä sormen silmään. Ei se helppoa ole, mutta hyvin treenattuna voi hyvinkin toimia teh street tilanteessa riittävänä häirintänä että pääsee siitä puolitiehen jääneestä otteesta irti. Pitää kyllä osata lyödä pirun hyvin jos tosta asetelmasta haluaa vastustajan pudottaa. Jos taas kaveri on osaava ja ehtinyt saamaan kunnon otteen jalasta, niin lyömisen voi kyllä unohtaa, vaikka olisikin saanut ensimmäisen yrityksen pysäytettyä, kaikki puhti menee jatkoyritysten kontraamiseen. En ole katsonut noita linkitettyjä videoita, mutta shootin estäminen pelkällä lyönnillä, ilman pysäytystä ja kontraamista, on niin riskiä etten lähtisi tasaväkistä vastustajaa vastaan kokeilemaankaan.
"Ma Minglei, you fat, not fit" - sifu Wong Jan Yum
Tapani
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 1996
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Turku

Anti-grappling

#85

Viesti Tapani »

Kyse on tietysti myös koosta tai kokoerosta. Kun olen itse kevyt, mutta en kovin lyhyt, niin mun ei ole järkeä yrittää estää shootteja pysäyttämällä sitä voimaa. Sen sijaan sivuun tai taakse liikkuminen toimii paremmin, kun pystyn etäisyyden päästä kontrolloimaan samalla.
Kun ei ole kyse painoluokkalajista, niin harvemmin mulla on kevyempiä vastustajia.
Kuvake
Kyynikko
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 3467
Lauteille: Marraskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Takalajit: MMA, shootfighting, eurooppalainen jujutsu, Latosa escrima, Pekiti tirsia kali, judo, voimankäyttö.

Anti-grappling

#86

Viesti Kyynikko »

Ile kirjoitti:
Kyynikko kirjoitti: Ja oman kokemukseni mukaan ip-lajeista ja sitten vaparista on, että hyvä tapa saada vapaaotteöija suuttumaan on tunkea niitä sormia sinne silmiin..
Joo, sormien tunkemisella silmiin on vahva psyykkinen vaikutus, ihan lajitaustasta riippumatta. ;)

Ei se nyt ihan sattumalta ollut kiellettyä jo alkuaikojenkin ufc:ssä.

Keskustelullisesti vähän samaa osastoa kuin munille potkiminen. Moni maallikko kuvittelee, että on helppoa ja tehokasta. Pikkuisen treenanneet sitten tietävät, että ei ihan niinkään - ja aika monet tavallaan jäävät tähän vaiheeseen ja kuittaavat asian julistamalla tätä viisautta (tietysti aina puhutaan lajinvalintakysymyksistäkin etc.).
Niin tässä puhuttiin anti-grapplingistä. Siksi esimerkissäni oli vaparityyppi. (Se nyt ei ole muutenkaan yhdentekevää minkä taustan vastustaja omaa, ja kaikkia lajeja ei tässä suhteessa ole luotu samanarvoisiksi, minkä olen itsekin huomannut. Vaikak your basic sinivöinen voikin toistaa papukaijana että ei se ole aljista kiinni, ei se ole lajista kiinni. :smt003 )


Ne silmät kun ei oo mikään taikakatkaisin että kun niihin koskee niin toinen kuolee. Niille täytyy tosiaan tehdä jotain. Toki tavan tampio voi pissata housuun sormi silmässä ja olen itsekin tunkenut peukaloita hyvällä menestyksellä ihmisten silmiin. En kuitenkaan pysäyttämään oikeasti kovan jätkän shoottia koska se olisi ollut vähän hassua. Tai ylipäätään taktiikkana painia vastaan koska itse en osaisi painia. Ja siitä tässä nyt puhutaan.Silmien repimiset voivat antaa pienen edun jota ei useinkaan pysty hyödyntämään jos ei osaa painia ja clinch-ottelua ja ground and poundia :badgrin: .

Samoin kun se pureminenkaan ei ole autuaaksi tekevää, kysykää vaikka siltä yhdeltäkin ranskalaiselta epäurheilijamaiselta tampiolta joka puri Roycea nassuun kesken matsin ja sai selkään. Ja sokeutti myöhemmin vastustajan toisen silmän pysyvästi mutta sai silti dunkkuun ko matsissa.

UFC säännöt eivät muutenkaan ole mikään esiemrkki toimivien tekniikoiden kieltämisestä. On siellä hermopistetekniikatkin kielletty mutta ei niihin nyt luota kukaan vähääkään sivistyneempi kamppailija..:D
"Ei pidä syyttää peiliä jos nenä on vino." - Nikolai Gogol

Mukamas viisas. Mukamas keppimiäs.
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

Anti-grappling

#87

Viesti JanneM »

Ei ole UFCssä hermopistetekniikat kielletty.... Ei ole koskaan ollutkaan.

Me kokeiltiin HIPKOlla kerran törkypainijutskia oikein olan takaa, kun olin siellä vetämässä dirtyjitsu treenit. Treenin lopputulema oli se, että painijaa vastaan parasta törkyilyä on osata painia. Se joka osaa painia ja haluaa painia ei välitä siitä, että silmässä n sormi tai hampaat on kyljessä kiinni kunhan itse on dominoivassa positiossa. Dominoivasta positiosta ei taas tarvitse juurikaan törkyillä, kun pystyy tuhoamaan vastuksen helpomminkin.
Törkytemput toimii kyllä pienenä herättäjänä ja niillä on mahdollisuus saad ahieman tilaa kiperissä tilanteissa. Mutta ei niiden varaan voi plainijaa vastaan toimimista perustaa.
Tässä treeissä tosin ei käsitelty shoottaamista lainkaan. Mutta itse olen taipuvainen ajattelemaan, että oikeanlainen liikkuminen, hyvä sprawli ja tarvittava atleettisuus ovat avain asemassa shoottaavan vastustajan torjumisessa. Oli se hyökkääjä sitten hyvä shoottaamaan tai huono. Niskaan lyöminen ei ole se ykkösvaihtoehto vaikka shoottaaja olisi minkälainen.
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
injunjack
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1617
Lauteille: Heinäkuu 2005
Paikkakunta: Helsingin mlk.
Etulaji: Seibukania - perkele

Anti-grappling

#88

Viesti injunjack »

Aihki kirjoitti:
Tapani kirjoitti: Olen muuten ollut aikaisemmin siinä kuvitelmassa, että sprawlaaminen olisi yleensä vaan shootin välttämistä liikkumalla alta pois ja käsillä ylävartaloa kontrolloimalla tai työntämällä. Ettei siihen siis kuuluisi se, että itse seurataan mukana mattoon.
Nyrkeillä selkään ja/tai kyynärpäillä hartioille/yläselkään ja oma paino ja maan painovoima hoitaa loput. Sumossa on tuo tyylikäs slapdown samaan asiaan. Tai kyynärpää päähän/niskaan päältä/sivulta, karatessa chudan uchi otoshi.

Aihki, juuri sait laiskanläksyä jonka nimi on Chudan Uchi Otoshi, ja millä siinä lyödään. :smt003
-REMEMBER; SOME PEOPLE ARE ALIVE SIMPLY BECAUSE IT IS ILLEGAL TO SHOOT THEM-

Kauas on pitkä matka.
https://www.facebook.com/SeibukanPKS/
PetriP
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 2135
Lauteille: Toukokuu 2006
Paikkakunta: Espoo
Etulaji: Judo

Anti-grappling

#89

Viesti PetriP »

T-T kirjoitti: Tuossa muuten kaveri yrittää hakata kyynerpäällä selkään, mutta ei osu kohdalleen joka on siis aika tuuripeliä.

[youtube][/youtube]

Elikä jos sä haluat osua kaveria kyynerpäällä esim. niskaan niin kaveri on jo silloin niin lähellä sua, että se on jo sussa kiinni, ja te olette menossa taaksepäin. Näin ollen niiden iskujen voima häviää, jota ei tapahdu silloin kun demotaan, että "tästä vedetään täysillä kyynerpäällä"
En jaksanut etsiä sitä onnistunutta versiota jonka muista. Ne kaks heeboa jotka kierteli eri lajien opetuksessa ja sitten lopuksi haastematsi. Se snadimpi niistä oli kai jonkun verran vapaaotellut ja Kajukenbo jaksossa sparrissa sai kyynärpään selkärankaan kun yritti mennä jalkoihin ja jäi sätkimään lattiaan ihan kohtuupitkäksi aikaa.

Eli ei shoottajan kannalta ole mikään hällä väliä tekniikka. Varsinkin kun potentiaalinen vahinko on melkoinen.

Se että onko se hyvä vaatisi isomman otoksen kuin nää kaksi tapausta.
Aihki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 6229
Lauteille: Joulukuu 2010

Anti-grappling

#90

Viesti Aihki »

injunjack kirjoitti: Aihki, juuri sait laiskanläksyä jonka nimi on Chudan Uchi Otoshi, ja millä siinä lyödään. :smt003
Siinä on oikeasti tuo pilkku välissä ja lisäksi jos joku shoottaa ja mä haluun sen ketoon niin lyönti tulee sillä kohdalla mikä sattuu osumaan. Joskin tuo pitäisi oikeastaan kai shoottiin tehdä sellaisella pienellä väistöllä ...
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 40 kurkkijaa